Olen 20 vuotta kuunnellut Saimaalla teräsvenen keulassa rytmikästä noin kerran sekunnissa toistuvaa shh shh shh shh -sihinää tai suhinaa. Lähes rytmimunan kaltainen ääni, mutta hellempi ja paljon rauhallisempi. Mikähän eläin tuo voisi olla?
Rytmikäs sihinä\suhina vedessä?
Purjehtija-saimaa
3
299
Vastaukset
- isohiisi
Vesihiisin poikanen.
- Näkkitulee
Näkki. Kun olin lapsi saaristossa, meillä rantasuulin alla asui vihainen näkki, siksi ei saanut mennä laiturille kovin lähelle reunoja. Tuo on tyypillinen vihaisen näkin ääni!
- TurvallistaMatkaaVaan
Voi johtua veden virtauksen synnyttämistä pöyrteistä, joiden ääni on sopivassa muodossa (taajuus, voimakkuus yms.) että erottuvat sitten korviesi tulkitsemana sihinänä. Luultavasti ääni on siis osa isompaa kokonaisuutta, mutta olet jostain syystä oppinut kiinnittämään huomiota juuri tuohon osaseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645