Suomilimiitti perintään?

50alennus

Otin talvella s.limiitin 2000e lainan, pari erää kerennyt lyhentää mutta nyt ei rahat riitä. Nuo lyhennykset lähinnä vain korkoa eli ei ole paljoa lyhentynyt.

Onko tietoa miten sopivat maksujärjestelyjä? Meneekö samaan perintään kuin muut ko. firman vipit? Meneekö luottotiedot heti vai jos alkaa lyhentää perintätoimistoon niin säilyykö tiedot?Onko perinnän korko yhtä iso kuin alkuperäisen lainan, tuossahan korkoprossa ihan järkky iso

5

1720

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luottotiedot ei mene kun maksat perintätoimistoon. Sitten vasta alkaa tulla sontamerkintöjä jos senkin menee kusemaan.

Ensisijaisesti kannattaisi sopia takaisinmaksusta sen suomilimiitin kanssa, tai vielä parempi, maksat nyt vaan sen loppurahan sinne saman tien niin ei tarvitse vääntää.

Perintään maksaminen ei hyödytä, silloin rikastuttaa perintätoimistoa sen suomilimiitin lisäksi.

• gjghjg4

vippi.fi sama homma, Eka maksumuistutus tullut ja eräpäivä oli 12.7, missä vaiheessa minun kannattaa ottaa sinne yhteyttä ja sopia maksujärjestelystä, juuri ennen 60vrk eräpäivästä ettei tule merkintää ? Entäs miten korot tässä tapauksessa, onko sille loppusummalle, mikä oli eräpäivänä, eräpäivän jälkeen normi reilu 7% viivästyskorko vai juokseeko edelleen 400% vuosikorko ?

• gjghjg4 kirjoitti:

vippi.fi sama homma, Eka maksumuistutus tullut ja eräpäivä oli 12.7, missä vaiheessa minun kannattaa ottaa sinne yhteyttä ja sopia maksujärjestelystä, juuri ennen 60vrk eräpäivästä ettei tule merkintää ? Entäs miten korot tässä tapauksessa, onko sille loppusummalle, mikä oli eräpäivänä, eräpäivän jälkeen normi reilu 7% viivästyskorko vai juokseeko edelleen 400% vuosikorko ?

7% viivästyskorko tulee varmaan sitten kun on jo ulosotossa, maksuhäiriöt päällä 180pv, eli sitten se maksaa vähän enemmänkin jos siihen pisteeseen päästää.

Maksujärjestelyistä kannattaa sopia heti.

• Rohkeastivaan

Miehellä on suomilimiitti Ok perinnässä. Hyvin sai tehtyä maksusuunnitelman sinne. Asiallinen palvelu ja itse voit valita maksuerät ym.

• eiperinnänkorko

Ei ole olemassa mitään perinnän ja ulosoton korkoa. On vain alkuperäinen luottokorko, minkä lainanottaja on hyväksynyt lainaa ottaessaan sekä normaali viivästyskorko. Alkuperäinen lainakorko voi kertyä enintään 180 päivää siitä kun laina on ERÄÄNTYNYT. Sen jälkeen kertyy normaali viivästyskorko (nyt 7%), myös perinnässä. Jos velkomustuomio tulee ennen kuin erääntymisestä on 180 päivää, alkaa tuo 7% viivästyskorko juosta tuomiopäivästä alkaen. Monet luotonmyöntäjät lykkäävät lainan perintäänkin vasta aika myöhään erääntymisen jälkeen, joten sitä korkeaa korkoa nyt vaan kertyy väkisinkin. Se ero perintään maksaessa on, että n. 2500€ velkasumma lyhenee kokonaan pois parissa vuodessa vajaa parinsadan euron kuukausimaksuilla, kun luotonmyöntäjällä suurin osa menisi korkoihin, joka ei koskaan tipu siihen 7%, koska laina ei ole eräännytetty kokonaisuudessan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      197
      1535
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1288
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1042
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      965
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      873
    6. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      873
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      105
      855
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      820
    10. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42