Palkkaus TES:n mukaan -EI KIITOS

KunnonPalkka

Kun alan työpaikkailmoituksessa lukee, että on TES:n mukainen palkka, se tarkoittaa umpisurkeaa palkkaa, josta ei voi neuvotella. Sellaiseen paikkaan EI MISSÄÄN NIMESSÄ kannata hakea. Saavat jäädä nuolemaan näppejään orjapalkkoineen.

Jos työpaikkailmoituksessa lukee "kilpailukykyinen palkka", se on hieman TES:in yli, eli paska palkka sekin on, mutta ehkä neuvoteltavissa.

Muistakaa: Raskaasta työstä pitää maksaa extraa! Ei ne paperin pyörittäjät siellä niin paljoa enemmän töitä paiski tai ole tärkeämpiä, että olisivat oikeasti isomman palkan arvoisia. Tiedän sen, koska olen ollut molemmissa töissä ja se on varma, että koneistajat on ehdottomasti palkkakuopassa. Ne on yhtä tärkeitä kuin muutkin voiton tekemisessä, koska ilman koneistajia on vaikea tehdä voittoa.

Yleensäkin, jos vain mahdollista, kannattaa aina pyrkiä neuvottelemaan se palkka mahdollisimman yläkanttiin ja siitä tulla vähän alaspäin, niin molemmat on tyytyväisiä. Ei kannata mennä millä tahansa palkalla töihin tai tyytyä siihen, mitä ne tarjoaa. Tyhmille palkkatarjouksille SAA ja PITÄÄ nauraa ja loata vaikka firman maine netissä, jos kovasti pyrkivät kusettamaan!

1

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VerisetIkenetNäkyyKauas

Metallialalla on kova kilpailu. Se näkyy myös asenteissa työpaikalla ja johtamistavoissa, mikäli sellaisista mitään käsitystä edes on. Palkat pyritään polkemaan mahdollisimman alas. Voit itse päätellä mitä kaikkea toimenpiteitä siitä seuraa. Ihmisellä on taipumus ajatella positiivisesti ja olla luottavainen, mutta se on virhe työelämässä.

Jos ajatellaan esim. Kambodzan tilannetta, missä tiilitehtaiden omistajat orjuuttavat kokonaisia perheitä antamalla esim. lainan 12 $, mutta kun ihmiset eivät pystykään maksamaan sitä takaisin, niin 15 vuoden päästä laina onkin kasvanut 2800 $:iin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60