ei parane ripuli...apua

roope

kirjoitin tuossa aiemmin tonnikalasta, että saako antaa. Koiralla on nyt ollut jo viikon vaihtelevasti ripulia. Välipäiviä on ollut varmasti kaksi. Että jotenkin pysynyt kovana. Nyt olen syöttänyt tehobaktia, eikä auttanut. Canicuria ostin ja nyt syötetty ne neljä jotka pitäisivät auttaa. Kakka on vähän parempi mutta edelleen vetelää. Tänään mennään viideltä eläinlääkärille mutta aina nekään eivät osaa auttaa, joten onko teillä samoja kokemuksia. Olen syöttänyt Nutroa, jossa on kyllä vehnää. Mutta luulen että tää on taas virus, kuten jouluna. Miksi mun koiralle vaan aina ne tarttuvat ja ovat niin pitkäaikaisia. Se on vasta neljä kuukautta. Käy niin kovasti sääliksi :(

9

14704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jamppa

mikä on koirasi yleiskunto? Onko se sairaan oloinen? Jos koirasi on muuten normaali, iloinen ja energinen, ei varmaan syytä huoleen. Meillä oli kans 5kk ikäinen koiravauveli ripulissa parisen viikkoa, oireina ei muuta kuin se ripuli. Nyt on taas palautunu kakka normaaliksi, mikälie ollut.

Seurasin itsekin sen koko ajan tilannetta ja syötin canicur paketin, muttei oikein auttanu. Kerro sit mitä ell tarjosi hoidoksi ja syyksi.

• muutamia

Onko koira madotettu milloin?

Toiseksi: saako koira rasvaista ruokaa (eräät lisäävät esim. öljyä koiriensa ruoka-annoksiin ja tästä herkkävatsaiset koirat saattavat saada ns. "rasvaripulia")?

Oletko kokeillut myös vehnättömiä dieettiruokia ja sulkenut koiran ruokavaliosta pois mahdolliset allergian aiheuttajat yksi toisensa jälkeen mahdollisen allergeenin selvittämiseksi?

Ensisijaisesti olisi tärkeää tutkia koiruli kunnolla osaavan eläinlääkärin tykönä (bakteerinmäytteet/virusviljelyt..).

• paikkakunnallasi yliopsto apteekkia. Heillä on oma sekoitus erittäin hyvästä ripulilääkkeestä. En muista nimeä. Joistakin eläinlääkäri asemilta saa samaa ainakin on Turusta saanut PET VETISTÄ.

• tyybbä

Kaoliini-pektiini sekoitus on se mitä ylppän apoteekista kannattaa ostaa--> se on ku koirille osmosaalia!!

• issu56

tuttavani koiralla oli lähes jatkuvaa ripulointia. Koira tosin oli jo aikuinen, mutta kuitenkin. Tuolla koiralla oli suolisto- ja vatsalaukun tulehdus, johon sai hoidoksi jotain lääketahnaa, jonka nimeä en nyt muista. Koita ottaa puheeksi ell kanssa myöskin tämä vaihtoehto!!

• Minkeli

papayaforce nimisiä pillereitä luontaistuotekaupasta! Meillä toiminut aina ripuliin ja muuhunkin mahasairauteen, ja nopeasti. Kannattaa tarkistaa annostus noin pinellä koiralla myyjältä.

• Meillä oli myös useita päiviä ripulia, soitin eläinlääkäriin ja käskivät syöttää muutaman päivän
      tonnikalaa ja kaurapuuroa.
      Meillä kyllä tehosi.

• roope

Kiitos ihanat ihmiset vastauksista,

Kävin siellä eläinlääkärillä ja sanoi koiran olevan hyvässä kunnossa. Siis yleiskunto oli hyvä. Antoi lääkekuurin, antibioottikuurin suolistohäiriöihin. En oikein pidä siitä että helposti määrätään kuureja, kun edellisellä oli niitä kymmeniä ihan vaan kun oli allergiaa eli ruokavalión vaihdos olisi auttanut mutten sitä silloin tiennyt.
        Olisi pitänyt Roopelle antaa tehosterokotus mutta lääkäri ei uskaltanut mikä lienee järkevää ? Nyt on jo ensimmäisen puolikkaan tabletin jälkeen auttanut. Ihanaa ja koira iloinen. Minä myös ;)

• Cfi
        roope kirjoitti:

Kiitos ihanat ihmiset vastauksista,

Kävin siellä eläinlääkärillä ja sanoi koiran olevan hyvässä kunnossa. Siis yleiskunto oli hyvä. Antoi lääkekuurin, antibioottikuurin suolistohäiriöihin. En oikein pidä siitä että helposti määrätään kuureja, kun edellisellä oli niitä kymmeniä ihan vaan kun oli allergiaa eli ruokavalión vaihdos olisi auttanut mutten sitä silloin tiennyt.
        Olisi pitänyt Roopelle antaa tehosterokotus mutta lääkäri ei uskaltanut mikä lienee järkevää ? Nyt on jo ensimmäisen puolikkaan tabletin jälkeen auttanut. Ihanaa ja koira iloinen. Minä myös ;)

Hei!

Koirallani on nyt neljättä kuukautta (kyllä luit oikein) jatkunut ripuli. Välillä tilanne on ollut parempi ja sitten taas jatkunut. Aluksi koira sai eläinlääkäriltä jotain vatsaa rauhottavia lääkkeitä. Sen jälkeen koiralle syötettiin kuuri maitohappobakteereita. Koiran kunto pysyi koko ajan hyvänä, mutta lopulta koira lähti tutkimuksiin Helsingin yliopistolliseen eläinsairaalaan. Diagnoosi oli korkea kuume, vakava b-vitamiinin puutos ja proteiinin pilkkoutumishäiriö.

Koira sai antibioottikuurin ja piikitettynä b-vitamiinia. Koira on myös ollut erikoisruokavaliolla siitä lähtien. Royal Caninin "allergiaruokaa" ja Gefilus piimää.

Koira on iloinen ja aktiivinen, sekä juo ja syö hyvin. Ainoat oireet ovat tuo ripulointi, heikentynyt turkki ja hieman laskenut paino.

Kenelläkään vinkkiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4790
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1111
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1055
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      942
    Aihe