Ja niin on ihminen itseään rakastanut, että kuvitteli jumalan omaksi kuvakseen. Ja tälle jumalalle uskotteli syntyneen pojan, Jeesuksen Kristuksen. Ja näiden avulla pyrkii hallitsemaan heikompiaan ja väistämään vastuunsa ihmisenä omista teoistaan. Aamen.
Uskontunnustus
10
832
Vastaukset
- admata.
...Jotka pyrkivät, kuten sanoit:
>>
hallitsemaan heikompiaan ja väistämään vastuunsa ihmisenä omista teoistaan.
>>
Kristillisyydessä kuitenkin sanotaan moisesta irti. Uskovaiset pyrkivät virheensä huomatessaan nimenomaan kantavaan vastuunsa ja korjaamaan tekonsa niin ihmisten, kuin Jumalankin edessä.
Todelliseen sydämenuskoon kulminoituu rakkaus, rehellisyys ja toisen kunnioittaminen. Jumalaltahan et voi mitään salata tai fuskata;)
Tekouskovaiset ovat sitten taasen asia erikseen...- Puhuva Pää
Eikös lestadiolaisuus juuri ole tekouskovaisuutta, joka perustuu vain ja ainoastaan maallikkosaarnaajien hassuihin sääntöihin? Näitä sääntöjä yritetään perustella raamatulla. Raamatusta saisi vaikka keittokirjan, jos otetaan sana sieltä ja sana täältä, minkä olen kirjoituksianne seuranneena todennut.
Ihminen on ainoa todelliseen luovaan ajatteluun pystyvä elollinen olento. Miksi ihminen ei voisi olla Luojansa kuva? Ihminen on Jumalan mestariteos, mutta Saatana -langennut enkeli- huokutteli hänet syntiin. Ihmisestä tuli itsekäs ja menetti yhteyden Luojaansa. Jumala rakasti meitä kuitenkin niin paljon, että joutui antamaan Poikansa -joka oli Isästä aikojen alussa syntynyt- ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Rakas ystäväni, ajattele jos tämä päivä on viimeinen päiväsi tässä kirotussa maassa. Ketä huudat avuksesi kuoleman hetkellä. Pyydä anteeksi ja tee parannus. Olen huolissani sinun kuolemattomasta sielustasi
- Nickitön pää
Minulla, kuten sinullakaan, ei ole kuolematonta sielua. Uskonne perustuu Välimeren alueella kirjoitettuun folkloren Valittuihin Paloihin. Yhtään Raamatussa esitettyä väitettä te ette voi esittää toteen. Rakennatte siis pilvilinnoja. Ja lisäksi - te lestadiolaiset vieläpä vääristelette sitä, mitä väitätte jumalan (tarkoituksella pienellä) sanaksi. Oppinnehan perustuvat saarnamiestenne höyrypäisiin väitteisiin. Siitä huolimatta - mukavaa loppuelämää pimennossa.
- ggg
Nickitön pää kirjoitti:
Minulla, kuten sinullakaan, ei ole kuolematonta sielua. Uskonne perustuu Välimeren alueella kirjoitettuun folkloren Valittuihin Paloihin. Yhtään Raamatussa esitettyä väitettä te ette voi esittää toteen. Rakennatte siis pilvilinnoja. Ja lisäksi - te lestadiolaiset vieläpä vääristelette sitä, mitä väitätte jumalan (tarkoituksella pienellä) sanaksi. Oppinnehan perustuvat saarnamiestenne höyrypäisiin väitteisiin. Siitä huolimatta - mukavaa loppuelämää pimennossa.
joudut helvettiin!!!!
- Huono ihminen
ggg kirjoitti:
joudut helvettiin!!!!
Ihmisellä ei ole oikeutta tuollalailla tuomita, siitä mihin kukakin joutuu.... Sitäkin kannattaa miettiä..
T: VL - ggg
Huono ihminen kirjoitti:
Ihmisellä ei ole oikeutta tuollalailla tuomita, siitä mihin kukakin joutuu.... Sitäkin kannattaa miettiä..
T: VLperkeleen palvelijat joutuu helvettiin
- Nickitön pää
ggg kirjoitti:
perkeleen palvelijat joutuu helvettiin
Tai siis väärin sanottu - logiikkasi puuttuu täysin. Jos en minä usko jumaliin, niin en kai sitten saataniinkaan! Kannattaisiko itselleen selvittää perusasiat ennen enempää hihhulointia, arvoisa ggg?
- Nastaboi
Nickitön pää kirjoitti:
Tai siis väärin sanottu - logiikkasi puuttuu täysin. Jos en minä usko jumaliin, niin en kai sitten saataniinkaan! Kannattaisiko itselleen selvittää perusasiat ennen enempää hihhulointia, arvoisa ggg?
Ottamatta kantaa Jumalan olemassaoloon saanen huomauttaa, että Hänen eksintenssinsä ei riipu mitenkään siitä, uskotko sinä tai minä Häneen. Yhtä lailla minäkin olen olemassa, vaikka et uskoisikaan minuun.
- Nickitön pää
Nastaboi kirjoitti:
Ottamatta kantaa Jumalan olemassaoloon saanen huomauttaa, että Hänen eksintenssinsä ei riipu mitenkään siitä, uskotko sinä tai minä Häneen. Yhtä lailla minäkin olen olemassa, vaikka et uskoisikaan minuun.
Olennaista tässä onkin se, mikä voidaan osoittaa todeksi. En minä usko myöskään menninkäisiin, vesihiisiin tai Väinämöiseen. Ja vaikka uskoisinkin, ei mitään niistä siitä huolimatta olisi olemassa. Siis kääntäen väitteeseesi: jumalat eivät muutu olemassaoleviksi, uskoitpa sinä niihin tai et.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164