Nämä näyttävät olevan tärkeimmät asiat täällä:
1. Maahanmuuton vastustaminen.
2. Homoseksuaalisuuden vastustaminen.
3. Kirkon johdon ja ei-fundamentalististen kirkon johdon edustajien haukkuminen.
4. Muiden kuin fundamentalistien haukkuminen.
5. Muiden kuin äärioikeistolaisten haukkuminen.
6. Patmoksen mainostaminen.
7. Oman uskon ja persoonan ylistäminen.
Hienoa. Jäiköhän jotakin pois?
Tärkeimmät asiat luterilaisuudessa?
7
109
Vastaukset
No, ikävä kyllä jostain syystä nuo tuntuvat innoittavan monia kirjoittajia.
InhottavaRealisti kirjoitti:
Tai siis niitä muutamia.
Muutamiapa hyvinkin. Palstalla on muutama luterilaisuudesta kaukana olevia tyyppejä jotka luulevat evankelioivansa täällä ja kartuttavansa pistetiliään jumalansa silmissä törkeillä ja julmilla tuomitsemisillaan ja aina oikeassaolemisillaan.
sage8 kirjoitti:
Muutamiapa hyvinkin. Palstalla on muutama luterilaisuudesta kaukana olevia tyyppejä jotka luulevat evankelioivansa täällä ja kartuttavansa pistetiliään jumalansa silmissä törkeillä ja julmilla tuomitsemisillaan ja aina oikeassaolemisillaan.
Aivan, kyllä nämä kestoaiheet tuntuvat olevan joidenkin uskon dogmeja, jopa enemmän kuin Raamattussa kerrotaan.
sage8 kirjoitti:
Totta.
Hienosti kiteytit. Täytyy vaan ihmetellä ihan tavallisena luterilaisena, että missä kyseiset kirjoittajat ovat kasvaneet.
Huomautan että luterilaisuudessakin on eri suuntauksia.Nämä ovat amerikan erään luterilaisuuden kannattajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003447
- 623127
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342624- 802413
- 842386
- 962086
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411647