Keskustelussa "Kuka pelkää sapattia?" osui yksi asia silmään, jota haluan kommentoida. Nimimerkki Kristitty.net sanoi: "- - Sapatti annettiin jo luomisessa, ennen kuin maailmassa oli ainuttakaan juutalaista. - -"
Tämä ei pidä paikkaansa! Sapattia ei tunnettu, eikä vietetty ennen kuin tuo käsky annettiin Moosekselle, sitä ei annettu luomisen jälkeen ihmisille. Sapatti oli täysin tuntematon Aadamille, Nooalle, Melkisedekille, Jobille, Aabrahamille, Iisakille, Jaakobille ja hänen pojilleen. He eivät viettäneet sitä, siitä ei ole minkäänlaisia merkkejä eikä todisteita.
Vasta Mooseksen aikana annettiin sapatti, ja vasta silloin saatiin tietää että Jumala "lepäsi" seitsemäntenä "päivänä".
Sapatti annettiin jo luomisessa?
1
53
Vastaukset
Ei sapattia enää, usko jo .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165