Mulla aika useasti kipeytyy/menee jumiin oikealta puolelta, pikkusen lapaluusta ylöspäin niin pieni kohta, kun laukkailen maastossa. Vauhti vaihtelee hitaasta laukasta kovempi tahtiseen, muttei kiitoon (kiidossa peppu nousee kyllä sitten kevyeen istuntaan). Ainoastaan oikeapuoli siis tekee tätä. Välillä huomaan että mulla "valskaa" pää edestakaisin ja saatan katsoa alas hevosen kaulalle. Kädet pysyy aika hyvin vakaana, sekä lantio myötää hevosen liikettä. Ratsastan mulle liian pienikokoisella hevosella (pituutenin puolesta liian pieni ja poni on todella solakka, poni siis vajaa 130cm ja itse olen n. 160cm), mutta lähiaikoina saattaa vaihtua isompi tilalle. Lähinnä "itse" ratsastelua harrastan eli en käy koulutunneilla. Onko teillä antaa vinkkejä miten voisin tehdä stopin tuolle jumittumiselle?
Vinkkejä laukkaan....
1
190
Vastaukset
Mene hierojalle. Sinulla on luultavasti lihasjumi siellä lapaluun välissä, ja pienikin väärä asento saa sen oireilemaan.
Mietin myös, käytätkö oikeaa kättäsi jotenkin eri tavalla kuin vasenta. Esim puristatko ohjaa oikealla kädellä enemmän kuin vasemmalla tms? Tai onko ponilla taipumusta vängätä vasemmalle niin että joudut huomaamattasi pitämään oikean ohjan tiukemmalla -> käsi jännittyy olkapäästä asti -> lapa jumittuu ja tulee kipeäksi? Näkemättä on hyvin vaikea sanoa missä vika voisi olla, mutta nämä nyt tulevat ensimmäisenä mieleen. Mutta suosittelen hierojaa. Jos et saa lihasjumia pois, se luultavasti kipeytyy pikkuhiljaa lisää ja lisää kunnes jossain vaiheessa huomaat jo seisovasikin vinossa.
Eikä se liian pieni ponikaan taida auttaa asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854