Onko tietoo

rukkasett

Tehdäänkö mammografia tutkimuksia muualla kuin Terveystalolla?
Kun tulee yli-ikäiseksi ei enää pääse seulonnan piiriin ja kauhistuin hintaa, yli kaksisataa toimistomaksut eikä edes hymyn häivää, se on jäänyt mieleen muista käynneistä.
Tiedän että kysymys kuuluisi jonnekin terveyspalstalla, mutta H herran ainainen sama ruokavinkkikään ei kuuluisi tänne.
Enpä taida mennä, täytyy katsastaa ja huoltaa auto.

16

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seulonnat on tuonne 69-vuotiaaksi asti. Oisko tuolla 70 palstalla omakohtaista kokemusta eri paikoista ja hinnoista?

• Ymmärtääkseni ruokailu-ohjeet kuuluvat myös ruoka-aloituksiin.
      Myöskin silloin, kun murehditaan letun-kaltaisia ohukaisia.
      Ei jatkuva ruoka-jankutus minun vikani ole.
      En minä aloituksia niistä tee.

H.

• Kuitenkin mainostat ruokamössöjäsi lähes jokaisessa profiilikuvassasi.

• siilenämää kirjoitti:

Kuitenkin mainostat ruokamössöjäsi lähes jokaisessa profiilikuvassasi.

"siilenämää"

Etsihän yksikin "mössö"
        Lerputellen lettujasi.

H.

• hunksz kirjoitti:

"siilenämää"

Etsihän yksikin "mössö"
        Lerputellen lettujasi.

H.

No tälläkin hetkellä profiilikuvassasi kattilan/kasarin alla pojottaa yksi mainos.
        Itse asiassa ajattelin tänä iltana paistaakin lättyjä tai paremminkin räiskäleitä.

• Heikunkeikku

En tiennytkään, että seulontaan ei pääse "yli-ikäiset". Koska on yli-ikäinen?

Minä katsastin autoni eilen. Tänään meen kahdelta aurauskulmat stemmaamaan.
      Yksi näyttö autossa on pimeänä ja kysyn samalla, että missä sen voisi korjauttaa.
      Yhdessä korjaamossa kävin eilen kysymässä, mutta sanoivt että pitäisi mennä merkkiliikkeeseen.
      Menenkin, ellei tuolla toisessa firmassa sanota jotakin halvempaa paikkaa.

• siilenämää kirjoitti:

"Valtioneuvoston seulonta-asetukseen (1339/2006) perustuen suomalaiset kunnat järjestävät maksuttomia seulontoja 50-69-vuotiaille, vuonna 1947 tai sen jälkeen syntyneille naisille joka toinen vuosi."

Sen jälkeen kukin saa itse maksaa mammografiansa.

http://www.cancer.fi/syoparekisteri/joukkotarkastusrekisteri/yleisolle/rintasyovan-seulonta/keita_seulotaan_ja_koska/

Kesäkuussa juuri kävin, sen viimeisen ilmaisen kerran. Täällä se ainakin on ollut 2 vuoden välein. Kutsu tuli aina kirjeellä, jossa varattu aika, samoin vastaus.

• eppu2 kirjoitti:

Kesäkuussa juuri kävin, sen viimeisen ilmaisen kerran. Täällä se ainakin on ollut 2 vuoden välein. Kutsu tuli aina kirjeellä, jossa varattu aika, samoin vastaus.

Juu, joka toinen vuosi tulee kunnalliseen kustu. Sinä välillä voi käydä omakustanteisesti jos haluaa. Itse käyn joka vuosi.

• siilenämää kirjoitti:

Juu, joka toinen vuosi tulee kunnalliseen kustu. Sinä välillä voi käydä omakustanteisesti jos haluaa. Itse käyn joka vuosi.

Ei kustu tässä kohden vaan kutsu :).

• 674893

Mammografiaan pääsee jokaisen lääkärin kautta jos ei enää kuulu yleisen kunnallisen seulonnan piiriin.......hinta kyllä on aika kallis, mutta mitäs nykyään enää ilmaseks saa

• rukkasett

Kävin gynekologilla papa ym, sieltä lähete, pyysin. Sinne meni kaksisataaneljäkymppiä. Viisisatanen menee niihin pirskeisiin.

• ei.pelotukseksi.lain

http://bulevardinklinikka.fi/palvelut/tutkimukset/hinnasto/
      Missä päin asut? Tässä pelkkä mammografia 99 ja ultran kanssa 160. Itse maksoin pelkästä ultrasta 100 euroa Mehiläisessä pari vuotta sitten. Ihan vaan kerron varmuudeksi että ultra kannattaa ottaa. Tuttavani otti kun lääkäri tyrkytti, päivitteli kalleutta ja rahan vähyyttä, mutta sitten päätti, no olkoon. Paljastui alkava keuhkosyöpä, jota on sairastanut vuositolkulla, kun päästiin heti hoitamaan.

• kilpirauhanen

Vähän epäilen että mammografiassa paljastuu keuhkosyöpä, voin olla väärässäkin.

• 557248
        kilpirauhanen kirjoitti:

Vähän epäilen että mammografiassa paljastuu keuhkosyöpä, voin olla väärässäkin.

Tuossahan luki että ULTRASSA paljastui........se luetun ymmärtäminen kannattas opetella....

• 557248 kirjoitti:

Tuossahan luki että ULTRASSA paljastui........se luetun ymmärtäminen kannattas opetella....

Näkyykö rintojen ultrassa keuhkot? Kainaloiden imusolmukkeet näkyy jos ne mutta että keuhko? Ja mikä on alkava keuhkosyöpä. Eikö se ole niin että jos on syöpä se on .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      172
      4726
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3296
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1906
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      664
      1837
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1806
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1485
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe