Onko kohtalotovereita.... eli tarinani on pitkä joten kerron vain pääpiirteittäin.
Eli 21 vuotiaana laukesi paniikkihäiriö mutta pystyin elämään sen kanssa ja lopulta se oli vuosia oireeton kunnes lopulta tuli paljon "kakkaa" niskaan kerralla ja aloin somatisoimaan. Pelkäsin kuolevani joka päivä ja kroppa meni aivan sekaisin ja oireet olivat milloin mitäkin sydänkohtauksen tunteesta, aivonverenkiertohäiriöön. Ambulanssilla kiidätettiin sairaalaan vuoden ajan lähes joka päivä kunnes menin puoleksi vuodeksi kuntoutuskotiin jossa minulle saatiin lopultakin oikea lääkitys ja sain ajatuksesta kiinni mistä on kyse. Olin puoli vuotta yhden huoneen vankina.
Sitten kotiin ja kovat läkäkityksen ja edelleen jatkuva vaikea lääkinnällinen psykoterapia (nyt ollut 3 vuotta). Mutta edelleen tulee näitä päiviä jolloin tuntuu että tuleeko tästä koskaan mitään.
Eli nyt olen elänyt pari vuotta suht oireetonta elämää / oppinut elämään oireiden kanssa mutta taas tänään kun lähdin kaupungilla käymään niin kaikki alkoi päänsärystä, sitten tulikin rintatuntemukse, pyörtymisen tunne, kuoleman pelko ja kokoajan kännykkään valmiiksi naputeltuna 112. Mutta päätin että en soita en. Hiki valui ja sydän muljusi lisälyöntejä ja oireet vaihtelivat, kun yksi meni ohi niin uusi fyysinen oire tilalle. Nyt on toki ollut paljon stressiä ja sairastelua (somaattista) muutaman viikon. Mutta kiinnostaisi tietää onko kohtalotovereita jotka kärsii samoista oireista? Eli olet saamassa mielestäsi kokoajan jotain sairaskohtausta mutta ilmeisesti kyse vaan on psykosomaattisesta kokonaisuudesta ja kyse somatisoinnista.
Kiitos
Somatisaatiohäiriö / psykosomaattinen oireilu
välilläkyrsii
1
2461
Vastaukset
- jokojokojokojoko
"Rintatuntemukset, pyörtymisen tunne, kuoleman pelko ja kokoajan kännykkään valmiiksi naputeltuna 112."
Hemmetti tämä on kyllä niin tuttua itselle usein kaupungilla käydessä. Sitten tuntuu vielä että kaikki alkavat tuijottaman. Mietin myös että kamalaa vaivata ihmisiä jos saan sydänkohtauksen ja joutuvat auttamaan.
Jotenkin siitä selviää sillä että jatkaa touhuamista joka on esimerkiksi kaupasta toiseen kävely, tuotteiden "vertailu" yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728