Mitä tapahtuisi jos se karhu tulisi vaikkapa tammikuulla, keskiyöllä, keskustaan ja söisi jonkun? Mitä tekisitte? Menisittekö kadulle ja huutaisitte; "Nyt saatana lopetat sen ahmimisen"?
Tuo edellä kerrottu on vain alku eräälle paljon pidemmälle tarinalle ja ihan silkkaa satuilua, mutta tuo alkukin on jotensakin juonevasti (aivan, niin minä kirjoitin - juonevasti) kerrottu ja tarinan loppu on yhtä lailla mainiota luettavaa, kuten koko ketjun aloitus. Epäilen, ettei tähän tule vastauksia, ellei joku ihan tyhmyyttään...
Ihmettelenkin miksi minä tänne näitä kirjoittelen. Sehän on kuin heittäisi helmiä sioille. Senpä vuoksi en kerro enempää.
Mitä jos Pielisentielle ilmestyisi KARHU?
10
202
Vastaukset
- omglollmao
WTF?
- Jotakinyritit
Juoneva foliohattu,karhu nukkuu talviunta.
- verokarhu.vainoo
Verokarhu ei nuku vai kuis se on.
- Jatkokertomus
Aloitus oli hyvä. Odotan innolla jatkoa jännittävälle tarinalle.
- Mikäliesatuilija
Aloittaja ei sitten jatkanut tarinaa. Taidat olla surkea isottelija.
- LiekaKulttuuri
Jos Pielisentietä ilmestyisi karhu, lieksalaiset valittaisivat että se saa sossusta kaiken ilmaiseksi. 🐻
- Karhur
No se varmaan aloittaisi helpoimmasta ruuasta : Ahmisi mamut alkupaloiksi ja painuisi talviunille.
- Liekaaaaa
Jos Pielisentiellä olisi karhu, perikset piiloutuisivat peräkammareihin eivätkä uskaltaisi tulla ulos ennen kuin äiti antaa luvan.
Mielestäni aloitus on ihan kelvollinen monessa suhteessa. Siinä on selkeästi annettu lukijalle sopivaa tilaa ajatuksensa lennolle. Aloitus on arvoituksellinen, sillä kuten jo huomasimme, siinä langetettiin pienoinen ansa tuohon karhun talviuneen. Joku siihen jo lankesikin. Mielestäni aloittajan vivahteikkuus viittaa juuri johonkin vertauskuvaan, ei niinkään oikeaan karhuun. Tuo verokarhu ja budjettikeskustelu ovat ajankohtaisia ja sikäli asiayhteydeltään sopivia. Myös Pielisentien yrittäjien nykyahdingosta voi olla kyse.
Aloittaja ei hätäile jatkokertomuksillaan. Hän todennäköisesti seuraa ja analysoi, miten muut suhtautuvat ja lähtevät keskusteluun mukaan. Uskon hänellä kuitenkin kerrottavaa vielä olevan. Parasta näissä olisi se, että keskustelu olisi ketään syyttämätöntä ja silti voimakkaasti kantaa ottavaa, hieman huumorilla vielä maustettua.
Tunnustan ja tunnistan myös itseni ihmettelevän, miksi minä näitä tänne kirjoittelen. Senkin tunnustan, kuten olette huomanneet, että joskus tammenterhojen keräilyn sijasta nautiskelen tammitynnyrissä jalostettuja ihmisen tiedonjanon suhteen tarpeettomia nestemäisiä tuotteita. Hyi häpeän, häivytys, siis itselleni. Mielenkiinnolla odotan jatkoa aloittajalta.
PS. Karhu ei pollea syönyt;)
https://www.youtube.com/watch?v=8muy42pHZZc
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1273565- 122366
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301473- 1241438
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246