Jo alle kakskymppisenä huomasin eläväni alkoholistin ruumiissa. Vaikka olin sitä mieltä etten tarvitse alkoholia niin kehoni kaipasi sitä, se kaipasi ravintolaelämää.
Tätä meni parisenkymmentä vuotta kunnes tajusin ettei minun tarvitse olla kehoni orja vaan voin yhtälailla toimia niinkuin katson parhaaksi siinä raittiissa ruumiissa johon olin syntynyt.
Perinteisinä ryyppyiltoina jäin kotiin, en lähtenyt ystävieni tykö - en lähtenyt juomaan. Istuin kotona ja katselin telkkaria ja tein pieniä askarteluhommia.
Ja kohta huomasin, että oli mennyt kuukausi ilman viinaa, kohta toinenkin ja viimein oli vuosi täysi. olin elänyt raittiina ja lisäksi ilman tupakkia
Elämäni oli parantunu. Tosin ystävät kaikonneet - olin yksinäinen.
Siis olinkin ollut vain ympäristön tarvitsema ja sen aikaansaaman viinankaipuun vanki.
Nyt elin omassa ruumiissa - raittiin ruumiissa johon oli syntynyt. Yksinäisen ruumiissa joten aloin etsimään uusia ystäviä ja niitä löytyi.
Marraskuussa tulee 22 vuotta ilman alkoholia ja tupakkaa, entiset viinaystävät alkavat palailemaan ystävikseni myös raitistuneena
Raitistuin tietämättäni
jekkevaan
0
97
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 70850
- 48844
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647