Tyylinpaikka nurin ja musta koira sekä myös manta ns lounasravintola!
Eivät kovin kestävälle pohjalle olleet rakennettu koska asuste nuutinen ja halitex pärjää yhä!
Tuo kertoo sen ettei vähäkisten aloittelijoiden kannata lähteä kilpailemaan!
Konkkien aalto!
34
1274
Vastaukset
- siirtyminen.nykyaikaan
Lieksalaisten yrittäjien pitäisi laajentaa toimintaansa nettiin, mikäli tuotetta on mahdollista myydä sähköisesti. Kaikkea ei voida tietenkään verkon kautta suorittaa, kuten kampaamo- ja parturitoiminta, autohuolto, ravintolat jne. Paljon on jo syntynyt liikkeitä, jotka toimivat myös netissä ja osa niistä pelkästään netissä, jolloin ne eivät ole paikkakuntasidonnaisia. Pienellä paikkakunnalla eivät pienet nappikaupat tule menestymään asiakaspulan takia.
- tottapuhut
Totta puhut. Liian vähän ihmisiä. Ideakin voi olla hyvä, mutta ihmisiä liian vähän.
Jossain NewYorkissa menestyy vaikka myisi kökkäreitä, koska massassa on aina ihmisiä, jotka jostain kummallisesta syystä haluaa ostaa kökkäreen.
- lkjghiulegdiegde
Mustan koiran kohdalla ei ollut konkurssia, vaan ihan normaali toiminnan lopettaminen, ja sitäpaitsi kulman talossa avautuu uusi vastaava liike! Sitä ei tiedä kannattaako toimnta, aika näyttää! Mantasta olen kuullut että asiakkaille vittuiltiin suoraan jos kävi seisovasta pöydäst lisää ruokaa,,,ei semmoinen vetele, koska asiakas muistaa ja menee muualle! Joku kertyoi ruokienkin olleen aika kalapuikkopitoisia? Liekkö asiassa perää?
Netistä senverran että, ihmiset käy kaupassa sovittamassa ja tilaavat netistä,,ei kauppa silloin kannata! Mutta nyt voitte tilata ilman sovitusti netistä kun kaupat sulkeutuu! Eikös se ole parempi!- koivu49
Eipä Mantan omistajalla ole koskaan ollut taito korkealla ihmisten parissa.Ei varsinkaan kun oli hoitotyössä.Liekkö kannattamaton firma ollu,,pysyi pystyssä just starttirahojen ajan vai liekkö korkki auennut.
- Juorukellot
Voi miten kalskahtaa lieksalainen pahantahtoisuus tutulta! Eipä sureta muualla asuminen.
- nytkunmantamennyton
taisipa mantassa olla ihan perus jauheliha ja einekset useiden ruokien pääraaka-aine ainakin vanhan pitopalvelun talossa, lieneekö ruuat parantuneet kun muuttivat uuteen paikkaan, tuskin. ylimielistä käytöstä, tympeitä mulkaisuja ja ns.piilovittuilua sieltä on ihmiset saaneet. no nytpä on mantan "yrittäjillä" aikaa poltella tupakkaaihan kaikessa rauhassa..
- lokuay
koivu49 kirjoitti:
Eipä Mantan omistajalla ole koskaan ollut taito korkealla ihmisten parissa.Ei varsinkaan kun oli hoitotyössä.Liekkö kannattamaton firma ollu,,pysyi pystyssä just starttirahojen ajan vai liekkö korkki auennut.
Mantaa en koskaa ovea avannut torstai iltana roippeittaa raivasi asiakaspalveluun ei kannata lähteä jos asenne ei ole kohdillaan ravintoloita on muuallakin puustellissa on ruoka hyvää ja Hurtan holvi ei vaan ole tullut käytyä pitkiin aikoihin Vuonislahdessa muikkumarkkinoilla oli Sarin valmistamaa muikku uuniruokaa todella hyvää nyt siellä on lihapullija joita saa kotona tehtyä
- rahinaremmi78
nytkunmantamennyton kirjoitti:
taisipa mantassa olla ihan perus jauheliha ja einekset useiden ruokien pääraaka-aine ainakin vanhan pitopalvelun talossa, lieneekö ruuat parantuneet kun muuttivat uuteen paikkaan, tuskin. ylimielistä käytöstä, tympeitä mulkaisuja ja ns.piilovittuilua sieltä on ihmiset saaneet. no nytpä on mantan "yrittäjillä" aikaa poltella tupakkaaihan kaikessa rauhassa..
Huimaa menoa! Seinän taakse Datahuollon puolelle asti kuului Mantasta voimasanoilla höystetyt"perheneuvottelut" melkein joka kerta kun liikkeessä kävin asioimassa. No nyt oli jo vihdoin hiljaista tällä viikolla. Samoin karsea ruuankäry tunki seinän väärälle puolelle, meinas laatta lentää itsellä, kuin myös datahuollon työntekijöillä samoin. Taisi olla talossa asianmukaiset eristykset ja ilmanvaihdot jäänyt tekemättä kokonaan. Ohiajaessa seurattuna tupakkaa jatkuvasti käryyttävä pariskunta Pielisentien varressa, ruokapaikan edessä oli todellakin ällöttävä näky. Ei tuollainen sovi kuvaan jos meinaa siistiä ruokapaikkaa asiakkailleen tarjota. Tupakoitisijat eivät kuulu tänä päivänä minkään liikkeen edustalle tai edes julkisivun puolelle. Yäk!
- aserrtt
En syö tupakka ruokaa en asioi sellaisessa ravintolassa tupakka on inhottava sormet käy suussa lapsiperheille on tupakka haitta allergiaa. Prisman buffa Joensuussa on hyvä paikka saa syödä minkä jaksaa. kun käyn Prismassa minä herkuttelen. asiakaspalvelussa pitää olla oikea asenne siisti liekkö ollut edes Mantassa hygeniapassia? Joensuussa on muitakin hyviä ruokapaikkoja Lieksassa Puustelli, Hurtanholvi, abc ltä löytyy kohtuullisen hyvää ruokaa. Hyvä kun en käynnyt Mantan paskapaikassa
- kotiruokaa
Oletkos tullut ajatelleeksi millaisia p**kanäppejä siellä prisman buffassa räpelöi niitä ottimia? Mahtanee löytyä niin ulosteet kuin virtsat ymym eritteet, Sitten mennään pöytään ja sormin syödään sitä halpaa pitsaa ymym niin onnellisen näköisenä, mutta eihän se tietysti haittaakkaan kun sehän on vaan niin halpaa.
- Köyhät.kyykkyyn
Minä olen tilannut jo vuosia ruokani neyistä ja joka pvö olen saanut lämpimön lounaannpostinkantajan tuomana, parturi on antanu netissä ihjeet hiusten leikkuuseen ja auton öljtt vaihtuu ilman huoltoa kun odtaa aina uuden auton. Mä en oo nääs köyhä enkä kipee kuten te.
- kirjoitustaidottomalle
Voisit myös opetella kirjoittamaan suomea netin välityksellä. Sieltä löytyy ihan hyviä suomen kielen kursseja.
- Köyhät.kyykkyyn
Kas, kas! Nytpä joku köyhä otti itseensä. Minulla ei ole mersua vaan ajan ihan normiautolla vaikka rahaa olidi ostaa ihan kunnon auto
- kirjoitustaidottomalle
Köyhät.kyykkyyn kirjoitti:
Kas, kas! Nytpä joku köyhä otti itseensä. Minulla ei ole mersua vaan ajan ihan normiautolla vaikka rahaa olidi ostaa ihan kunnon auto
Osta nyt kuitenkin ensin suomen kielen oppikirja.
Onko Lieksan yrittäjillä, kellään niin sanottua yrityskummia, tietääkö joku?
Tarvetta taitaisi olla.Ei taida kukaan tietää, eli päättelen siitä, ettei ole.
Olen tullut siihen tulokseen, että ainakin eräs, tämän palstan asiallisista kirjoittajista pystyisi siihen hyvin.
Ja tuo henkilö olisi Wanhalieksalainen.kamuttaja kirjoitti:
Ei taida kukaan tietää, eli päättelen siitä, ettei ole.
Olen tullut siihen tulokseen, että ainakin eräs, tämän palstan asiallisista kirjoittajista pystyisi siihen hyvin.
Ja tuo henkilö olisi Wanhalieksalainen.Kiitoksia kohteliaasta kommentistasi. En ole kuullut Lieksassa mainitun missään yhteydessä yrityskummeista. Joskus kauan sitten "harrastin" toiminimen puitteissa päätyöni ohessa turvallisuuteen liittyvien koulutusmateriaalien laatimista ja pidin myös joitakin kursseja pyydettäessä eri puolella Suomea. Tuohon aikaan yrittäjä sai todellakin yrittää aivan yksin. Koska kyseinen "lisäbisnes" oli minulle tuttu, en tarvinnutkaan siihen mitään apuja. Ainoa taho, joka hääri aivan pyytämättä ahkerasti kimpussani, oli verottaja arvonlisäverolomakkeineen, ennakkoveroineen, kyselyineen ja muine ukaaseineen. Työtäänhän verottajakin teki ja pilkuntarkasti tekikin.
Nyt ikää on jo sen verran, etten aio enää antautua minkäänlaisiin lisäbisneksiin. Osallistun lähialueen hyväntekeväisyyteen esimerkiksi vanhuksien auttamisen muodossa, jossa ei rahaa käsitellä.- olisi.kiva.tuntea
Sinä olet myös varsin erikoinen henkilö täällä tietoa ja taitoa on monelle alalle. Aina asiallinen.
wanha_lieksalainen kirjoitti:
Kiitoksia kohteliaasta kommentistasi. En ole kuullut Lieksassa mainitun missään yhteydessä yrityskummeista. Joskus kauan sitten "harrastin" toiminimen puitteissa päätyöni ohessa turvallisuuteen liittyvien koulutusmateriaalien laatimista ja pidin myös joitakin kursseja pyydettäessä eri puolella Suomea. Tuohon aikaan yrittäjä sai todellakin yrittää aivan yksin. Koska kyseinen "lisäbisnes" oli minulle tuttu, en tarvinnutkaan siihen mitään apuja. Ainoa taho, joka hääri aivan pyytämättä ahkerasti kimpussani, oli verottaja arvonlisäverolomakkeineen, ennakkoveroineen, kyselyineen ja muine ukaaseineen. Työtäänhän verottajakin teki ja pilkuntarkasti tekikin.
Nyt ikää on jo sen verran, etten aio enää antautua minkäänlaisiin lisäbisneksiin. Osallistun lähialueen hyväntekeväisyyteen esimerkiksi vanhuksien auttamisen muodossa, jossa ei rahaa käsitellä.Kyllä yrityskummeja tarvittaisiin.
En minäkään ole ruvennut sellaiseksi, vaikka annankin jonkun pienen neuvon kun kysytään.
Viimeksi (viime viikolla) neuvoin Lappiin suunnitteilla olevaa matkailuun liittyvää hanketta.
Vai olet sinäkin ollut yrittäjänä, niin kuin minäkin.
Silloin tuli verottajista melkein perhetuttavia, minä sitten keksin keinon, millä sain heidät hätisteltyä, liityin Osuuskuntaan.
Se oli monen eri alan ihmisten perustama.
Tuo vanhustyö on todella hyvää työtä, harva tekee.
- Kunnahilla
Luulet sä kamuttaja että edes Lieksassa suoli24:sta seurataan? Yrityskummit. Ha..aah. Yrittäjä perustaa yrityksen, jos kokee sen kannattavaksi.
Hmm. Ennenhän tämä oli keskustelupalsta, mutta nyt on perseestä. Suoraan sieltä hanurista.- palsta.on.parantunut
Tarkoitat varmaankin aikaa, jolloin jokainen aloitus käsitteli maahanmuuttajia rasistiseen tapaan. Miksi se oli silloin mielestäsi keskustelupalsta? Nyt maahanmuuttajakeskustelu on vähentynyt ja sinun mielestäsi sen takia palsta on nyt perseestä. On olemassa muitakin aiheita kuin rasistiset aloitukset ja maahanmuuttajat.
- yrittäminen.on.kovaa
kunnahilla ei näköjjään ymmärrä ies alkeita yrittämisestä, kyllä pittää olla tietova jos alakaa yrittäjäksi ja jos ei ole niin tuo yrityskummi on hyvä. minulla on ollu pikku firma toistakymmentä vuotta ja olis männy kanttuvei jos en olisi pyytäny appuu liikealan ihmiseltä, makso se mutta makso ihtesä taksi komeesti. ei se riitä jotta näkkee tarpeeliseksi ja on kova into jos aikoo pärjätä. voi kun olisi ollu sillon joku yritykummi.
Hei Kunnahilla!
Yrityksen perustaminen ei ole mikään konsti, eikä vaadi paljon taitoa, mutta yrityksen pyörittäminen kannattavasti vaatikin jo taitoa.
- konkki
Se on paha tuo konkkien aalto. Nuoren olin amerikassa opiskelemassa. Siellä näin Nevadan autiomaassa ison konkin. Toisen kerran törmäsin konkkiin Lapissa. Oli kyllä hurjia kokemuksia. Mutta en ole tiennytkään, että konkki pystyy elämään vedessä ja sitten aiheuttamaan aallon. No konkki on kuitenkin konkki, oli kuivalla maalla tai vedessä.
- stadin.kundit
Oletko humalassa huumeissa vai muuten normi lieksalainen kun et mitään tajuu????????????
- kiltti.konkki
stadin.kundit kirjoitti:
Oletko humalassa huumeissa vai muuten normi lieksalainen kun et mitään tajuu????????????
Vai tatin kunti kavereineen ei ole kuullut konkista tai nähnyt konkkia. Kun tynnyrissä kasvaa, jää konkit näkemättä. Lieksassahan niitä ei ole ja monilta konkit jäävät ikuisesti näkemättä, jos ei elämänsä aikana poistu Lieksasta. Viimeisimmän havainnon konkista on tehnyt todistetusti Naima Aslak Soikiopää Tankavaarassa kesällä 1967 kultaa huuhtoessaan. Kullan Naima oli tuonut Petsamosta ja kunnon huuhtelemista Ludmila tavitsikin. Pienessä purossa Ludmilaa huuhtoessaan Naima oli havainnut suuren uroskonkin peseytymässä parinkymmenen metrin päässä samassa purossa. Puhdistusoperaation jälkeen konkki oli lähtenyt vaeltamaan Saariselän suuntaan. Sen koommin konkkia ei ollut enää näkynyt.
- kamuuttelija
kiltti.konkki kirjoitti:
Vai tatin kunti kavereineen ei ole kuullut konkista tai nähnyt konkkia. Kun tynnyrissä kasvaa, jää konkit näkemättä. Lieksassahan niitä ei ole ja monilta konkit jäävät ikuisesti näkemättä, jos ei elämänsä aikana poistu Lieksasta. Viimeisimmän havainnon konkista on tehnyt todistetusti Naima Aslak Soikiopää Tankavaarassa kesällä 1967 kultaa huuhtoessaan. Kullan Naima oli tuonut Petsamosta ja kunnon huuhtelemista Ludmila tavitsikin. Pienessä purossa Ludmilaa huuhtoessaan Naima oli havainnut suuren uroskonkin peseytymässä parinkymmenen metrin päässä samassa purossa. Puhdistusoperaation jälkeen konkki oli lähtenyt vaeltamaan Saariselän suuntaan. Sen koommin konkkia ei ollut enää näkynyt.
ota iltalääkkeesi ja paina pehkuihin täällä on ilman sinua tarpeeksi höyrypäitä puoli lieksaa ja juukasta tulee lisää
- höyrypää
kamuuttelija kirjoitti:
ota iltalääkkeesi ja paina pehkuihin täällä on ilman sinua tarpeeksi höyrypäitä puoli lieksaa ja juukasta tulee lisää
Tarkoitat kaiketi että Juuasta. Juukasta ei koskaan.
kamuuttelija kirjoitti:
Yrititkö matkia minua, ei onnistu.
Onneksi on tämä rekattu nimi, niin ei tarvitse pelätä kenenkään kirjoittelevan muka minuna mitä sattuu.Älä välitä muuta kuin vahvuuttasi.
Pois turha paine, panettelukin.
Turhaa on perusteeton. Useat sen tietävät. Ymmärtävät. Turhaa on kiistää oikeaa tai, aikaa ja sen vartta. Olette Te kaikki aikanne virralla kuitenkin. Jokainen omilla tavoillanne olette. En nyt, vielä, ryhdy kovin sanelemaan. Kovin sanoin. Pois se, minusta. En tahdo. Pielisentien konkurssit tiedän. Olen aikoinaan ollut liki sitä;)
Sitten kun on ensi vuosi, ja elomme etenee, olemme kokeneempia kaikki me. Huominen myös tulessaan tuo omansa, uuden. Toivottavasti hyvän. Kyllä sen kera voi elää. Ottakaa auvoisiin ajatuksen näppeihinne vaikkapa kassi. Ymmärrys monipuolinen ei ole haitaksi ymmärryksenne ja rakkautenne kera. Mitä tahansa sitten halajattekin. Ilma ei vaadi kysettä. Se vaati tuoksuttelua. Hengittelyä.
https://www.youtube.com/watch?v=5GXBumTVxhAstadin.kundit kirjoitti:
Ei kannata hermostua huumorista.
- Anonyymi
On menossa taas nurin tää pulju. Kirjanpito tekemättä 3/23 eteenpäin ainakin syyskuuhun asti. Pimeänä yrittää maksattaa palkkoja jne.
- Anonyymi
Olen pannut konkurssipesää paljaalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1273565- 122366
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301473- 1241438
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246