Valmet seinäkellot

Uhrberg

Olen ymmärtänyt, että Valmetin seinäkelloista alkupään tuotanto (1950-luku?) olisi laadukkaampaa kamaa. Mikä tai mitkä malleista ovat parhaat laadultaan? Mallejahan on ainakin Olli, Matti, Antti, Jussi, Iisakki, Aino, Aila, Rauni, Heikki ja Kustaa sekä kait 8 muutakin. Oliko näitä koulujen seinillä vai muistanko väärin? Ja mikä tärkeintä: pysyvätkö nämä tarkasti ajassa?

2

2924

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiljainenseinäkello

Valmetin kelloissa oli tietääkseni jokseenkin sama koneisto kaikissa. Eri nimet ja muutama eri kuori oli vain markkinatouhua. Hyvin kävivät aikansa ja saattaa osa niistä käydä hyvin vielä tänä päivänäkin, mutta ikuisia ne eivät ole. Rattaat ja muutkin osat kuluvat ja jonain päivänä käynti puuttuu. Peruskorjaus maksaa useita satasia, eikä niiden osien sorvausta pystytä enää tekemään edes joka läänissäkään. Itse teetin vanhasta Valmetista sähkökäyttöisen näköis-Valmetin ilman lyöntejä muutamalla kympillä.

• Kellokalle

Minä ostin Valmetin Juhanin viikonloppuna realisointikeskuksesta, hyvin pelittää ja pysyy minuutilleen ajassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33