Olen nykyään yrittäjä ja maksan yeliä. Kuinka aikaisempi 15 vuoden työssäkäyntini vaikuttaa eläkkeeseen?
eläkkeenmääräytyminen
4
222
Vastaukset
- elakeote
Voit tarkistaa eläkekertymäsi täältä:
https://www.tyoelake.fi/tyoelakeote/ Saat varmaan siitä 15 vuoden työtulostas eläkettä normaalisti.
Mitä korkeammaksi eläkeikä nousee, niin sitä vähemmän kannattaa maksaa eläkemaksuja. Jos eläkeikä hinataan tuonne 68 vuoteen, mikä näyttää olevan tavoite, niin sitä vähemmän jää TERVEITÄ maksettuja eläkevuosia sitten joskus jäljelle, jos sattuu elämään niinkin pitkälle. 68 ikäisiä alkaa viikatemies jo niittää innolla.
Laitat nyt tulevaa eläkettä varten säännöllisesti jonkun summan vaikka sijoitustileille, niin sinulla on sitten 65:sena jo sievoinen summa siellä eläkevuosia varten. Jos satut kuolemaan ennen sitä, niin eläkerahat ei mene sitten muitten eläkeyhtiöitten johtajien parempiin suihin. Yrittäjänä sulla mahollisuus tehdä näin , mutta palkansaajan on vaikea kiertää eläkemaksuja. Kansaneläkkeen saa aina 65v. alkaen, jos ei ole paljoo muita eläkkeitä.- niin-no-joo
Ensinnäkin kansaneläke ei ole enää ajankohtainen meille nuoremmalle väelle.
Tilalle on tullut takuueläke.
Tiisekseen kun ei kannata luottaa eläkevakuutukseen niin kannattaako palo-, varkaus-, liikenne-, yms. vakuutuksetkaan.
Ainahan nekin rahat voi sijoittaa pahan päivän varalle.
Mitäpä jos poliitikot muuttavat takuueläkkeen sääntöjä vaikka siten että ne on sidoksissa omaisuuteen?
Silloin jää tuo muiden siivellä eläminen pois ja on ihan oikeasti tultava toimeen sillä mitä itse on säästänyt.
En nyt jaksa alkaa kertomaan mitä tapahtuu jos nuori yrittäjä sairastuu tai loukkaantuu vakavasti, kaikkihan tietävät ettei tapaturmavakuutus maksa kuin vähän aikaa ja vamma muuttuu iän tuomaksi rappeumaksi.
Aloittajan kannatta ihan oikeasti perehtyä eläkevakuutuksen hyviin ja huonoihin puoliin ja tehdä omat johtopäätökset.
Nimimerkin"elakeote"antamasta linkistä pääsee tarkistamaan tiedot työuran ajalta karttuneista eläkekertymistä. Tietojen esille saaminen edellyttää palvelussa tunnistautumista henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164