Uusi kurja viikko edessä Lieksalla. Ei tapahdu mitään, ei ainakaan mitään hyvää. On tämä ehkä parempi kuin seuraava, mutta huonompi kuin edellinen. Itsellä ei onneksi ole mitään hätää. Tämä nyt oli vain tämmöinen toteamus.
Lieksan uusi
20
192
Vastaukset
- klnxzaqwe
lieksa on muuten täyvellisen tulevaisuuden edessä mutta kun satas vielä metrin pari ripuli paskaa.
- zyxxxx
Vaikka kaksi, ei haittaa!
- Karabohviz
Varasjoen ruoppaus on jäänyt unholaan jo vuosia sitten.
- eläkkeellä-ollaan
Mitään ei puutu, on asunto, rahaa ja ruokaa, ja kaikki tarvittava on jo ostettu, mistään ei ole puutetta, akkakin on!
Lieksa on noissa puitteissa hyvä paikka elellä!- eläkeläistenkehto
Vaan jos ei ole akkaa eikä rahaa, niin on visainen paikka olla ja elää. Siksi nuoret lähtevätkin pois minkä ehtivät. Yksi vähiten houkuttelevia paikkoja on Lieksa ja sen on tilastotkin toteen näyttäneet, kova miinusmerkkinen muutto puhuu karua kieltä.
- väkivähenee
No eipä siinä ole kellään estettä lähteä pois jos ei täällä ole mukava elää? Sinnehhän se on mentävä missä on hyvä olla!
- viiruville
Haluaisimme kovasti muuttaa Lieksaan . Se on hieno kaupunki. Toista kuin "tiällä hulllujen kaaapuntissa" Mutta se ei ole niin yksin kertaista kun on asunut täällä jo yli 40-v. Se on muuten tosi?
- womanizer8
Suomen lain mukaan kansalainen saa valita oman
asuinpaikkansa. Ei täällä ole pakko olla...- Voisin
Asuinpaikan valinta on vain teoriassa mahdollista, ei käytännössä. Jos sinulla on oma asunto Lieksassa ja haluat myydä sen, mitä luulet sillä rahalla saavasi muualta?
- hienoulkoilusää
aloittajan toteamus... onko sulla kaikki ihan ok kun kommenttisi olisi kuin muillakin olisi jokin hätä???no voi ollakin mutta kyllä se vaan on että jokainen elää ja järjestää kukin parhaansa mukaan ja elää omaa elämäänsä perheen,työn,tekemisten,mieltymysten ,harrastusten ja sen hetkisen elämän tilanteen kautta ja tuskinpa siinä etusijalla aina läsnä kurjuus edellisellä tai seuraavalla viikolla kun ei tapahdu mitään
- häntälaskee
Ei ole hätää kun en ole asunut pitkiin aikoihin siellä. Käymässä olin lomallani kesämökillä. Totesin sen minkä tunnen ja luulen monen muunkin sisimmässään tuntevan. Ei ole kyseessä katkeruus ja paluun kaipuu vaan enemmänkin surullinen toteamus maaseudun ja syrjäkylien kurjistumisesta. Etätyön tekeminen onnistuisi Lieksasta käsin mainiosti, mutta ei kiitos. Älkää olko niin herkkiä jos kaikki ei tykkää siitä mistä te.
- humanbeingme
Ja muutos elämässä kuten muutto toiselle
paikkakunnalle voi olla hyvä asia...
Tuoda elämään jotain uutta..
Mielestäni ihmisten kannattas enemmän tehdä jotain
asioiden hyväksi eikä valittaa...Jos elämä on
nutullaan niin tekee jotain eikä valita ja syytä toisia. - hyvin-menee
Minä en valita, on oma talo ja kesämökki, hyvä auto ja aviovaimo, lapsemme on hyvässä ammatissa,,mistään ei ole puutetta,,,miksi pitäisi valittaa?
Onnekis ei tullut ryypättyä kaikkia rahoja, että sai jotain hommattuakin!- Eläkeukkoja
Kellä onni on se onnen kätkeköön sanoo sananlasku, etkä varmaankaan ole yksin onnesi kanssa. Asiat on jokseenkin samoin itsellänikin, mutta en suosittele lapsilleni Lieksaan jäämistä enkä varsinkaan asunnon hankkimista täältä. Hankkimishinta rakentaessa on liki sama kuin esim. Kuopiossa tai Joensuussa, mutta siellä arvo säilyy toisin kuin täällä. Kyllä se vain niin on että Lieksan tulevaisuus on toivoton. Meille eläkkeen korvalla oleville on ihan sama missä ollaan, mutta nuorten tulevaisuus on jossain muualla. Tätä ei tietenkään voi yleistää, mutta pääosin jotenkin näin se vain menee.
- hyvin-menee
Miksi lapseni pitäisi muuttaa lieksasta pois, vaikka pärjää täällä ihan hyvin? Eikö se ole sama missä sitä tytötään tekee? Vai onko kaiken a& o että josaain muualla saa enempi haalittua omaisuutta? Mitä sillä on väliä onko rahaa miljardeja, vai senverran että saa hommansa hyvin pyöritettyä ja jää ylimääräistäkin, jolla pärjää?
Riippuko onnellisuus isossa omaisuudessa, ja ketä varten sitä isoa omaisuutta kerätään? Velttoja lapsenlapsia varten, vai sukulaisia varten jotka ei edes ei yhteyttä Mitä hyötyä on miljardi omaisuudesta jos kuolema tulee? Viimeaikoina muan miljardimies kuoli, mutta saako omaisuutensa mukaan hautaan? Tuskimpa vaan, sukulaiset on mielissään, ja hautajaisissa kehuvat miten oli hyvä mies, ja odoattavat kieli pitkällä rahaa helppoon elämään! Jos mulla olisi suuri omaisuus, ja ei perillistä, niin ennen polttaisin ne rahat kuin antaisin joillekkein onnenonkijoille!- ei-mene-kauan
Olet huono isovanhempi jos nimittelet lapsenlapsiasi veltoiksi. Iso omaisuus ei ole onnen tae ja se hyvä toimeentulo on helpompi hankkia muualla kuin vähäväkisillä paikkakunnilla jossa työtä on tarjolla harvoille. Voit pyöritellä asiaa vaikka kuinka oman napasi ympärillä, mutta isossa kuvassa Lieksa ei ole parhaasta päästä asuinpaikkana tulevaisuuttaan rakentaville. Tästä on tilastoja ja tutkimustietoa vaikka kuinka.
- hyvin-menee
Höh,,en sanonut kirjoituksessani minulla oelvan lapsenlapsia, vai sanoinko? Lueppas kirjoituksen uudelleen! Tarkoitin yleisesti ottaen, kenellä, on lapsenlapsia, minula ei ole!
Hänkin on sanonut testamenttaavansa rahansa vaikka lasternsiraalalle, kunhan kuolee!- vastenmielistäjorinaa
On erittäin typerää yleisesti ottaen haukkua toisten lapsenlapsia. Mielipiteesi ovat sen verran typeriä ja epäloogisia, että luulenpa kaiken mitä olet kirjoittanut olevan täyttä potaskaa, myös hyvin meneminen.
- hyvin-menee
vastenmielistäjorinaa kirjoitti:
On erittäin typerää yleisesti ottaen haukkua toisten lapsenlapsia. Mielipiteesi ovat sen verran typeriä ja epäloogisia, että luulenpa kaiken mitä olet kirjoittanut olevan täyttä potaskaa, myös hyvin meneminen.
Onko sinun lapsesi kenties epäonnistuneet elämässään, koska olet niin katekera minulle joknka lapsi pärjää työelämässä? Miksi pitäisi kirjoittaa potaskaa moisesta asiasta? Miksi niin väität? Etkö salli jonkun toisen lapsen pärjäävä n
omillaan elämssään?
Lieksan alakulo, jos sellaista nyt ylipäätään on, on mahdollisuus kaikelle. Täyttymyksessä on vaikeaa piripinnassa saada kannattavaksi mitään. Lasien reunoilla. Särkyvien.
Ylivuoto on hankala tila. "Tyhjä Lieksa on, ja täysin tylsä". Mahdottoman mahdollisen mahdoton;)
On se sen sijaan luovalle ihmiselle sellainen kenttä, jossa onnistumisen mahdollisuudet nousevat suuremmiksi.
Mielestäni olet ajan filosofiassasi väärässä hyvä aloittaja. Joka viikko tarjoaa sinulle elämän. Katso laajemmin. Opettele, opi, kasva, aikuistu ja kommentoi sitten vanhempana, oppineena asioita ymmärtäen laajakantaisesti.
Se mikä on pohjalla, nousee tietyin helpoin helpoiten ylös.
Siellä missä asiat ovat huonosti hoidettuja, on tilaa yhä enemmän hyvin hoitaville.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764757- 123306
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471916Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6661853- 1161816
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421