"Kun yhtenä arki-iltana nousin maahanmuuttajataustaisten tuttujeni kanssa metroon Kalasatamassa, erään vaunussa istuneen naisen silmät laajenivat. Tuttavani yrittäessä istuutua samalle penkille naisen kanssa tämä siirtyi ripeästi keskelle penkkiä tehden selväksi, ettei tuttavani ollut tervetullut paikalle".
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005407618.html
Suomalaisen yhteiskunnan rakenteisiin iskostunut rasismi on muutakin kuin huutelua ja haukkumista. Se voi olla niinkin hienovaraista ja salakavalaa kuin pieni ele tai katse, joka kohdistetaan itseä heikompaa vastaan. Itse en omassa valkoihoisessa, etuoikeutetussa asemassani kykene edes havaitsemaan kaikkia niitä rasismin nyansseja, jotka ovat osa julkisen tilamme arkipäivää.
Rasismin tunnistaa myös pienistä eleistä ja katsei
43
421
Vastaukset
- Höhhöhhöh
No pitäisikö mielestäsi vajota polvileen matun edessä vai mitä erityiskohtelua olet vailla ?
- realismi_____
ei ajele ihan täysillä?
- mistäjohtuu
Ennen somalien tuloa Suomessa ei ollut mitään rasismiin liittyvää ongelmaa.
- oikein.toimittu
Sehän on vain rehellistä osoittaa, ettei pidä matuista. Pitäisikö teeskennellä?
- Eipäslymyillä
Voi nähdä harhoja jos kulkee huntu silmillä.Hymy näyttää irvistykseltä jne..Kannattaa riisua hunnut ja katsella maailmaa avoimin silmin niin kauneudenkin näkee paremmin.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2641- Yhdys__sana
Hienosti on muotoiltu tuo lakialoite. Kyllä varmaan menee läpi eduskunnassa kun tuon joku persu sellaisenaan ääneen lukee. Ensimmäinen kirjoitusvirhe jo otsikossa..
- kaikkia.sitä
Ja avohoidossa saavat kulkea, tuollaisista harhoista ei yleensä ole ollut isokaan harppaus henkirikoksiin.
Suvakkius on päävika.- japahavika
Ja paha vika
- sierjeg
Rasisti ja ja pitääkö kaikista tykätä ??? Ei sata kertaa ei ,entykää en voi sietää näitä. Se on minun rehellinen tunnustus jos sinun mielestä olen rasisti ,ei minuun kuluu ja eikä kiinosta sinun mielipidä.
- suvakkionvajakki
OLEN ”RASISTI” JA KERRON MIKSI
Olen syntynyt sodan jälkeen v 1947. Isäni ja äitini sekä isovanhempani jälleenrakensivat Suomen sodan runtelemasta syvästä suosta. Työtä tehtiin vuorotta, hoidettiin lapset ja vanhukset. Talonpoikaishenki ja naapurin sekä lähimmäisten auttaminen kuului jokapäiväiseen toimintaan
.
Köyhä antoi vähästään, sosiaalihuolto polki paikallaan, eikä sitä edes juuri ollut. Suomi nousi hiljalleen uuteen kukoistukseen ja vahvistui, siitä iso kiitos vanhemmilleni ja isovanhemmilleni joista ovat jo osa poisnukkuneet. Heille SUOMI = rakas oma kotimaa, jonka vuoksi taisteltiin, vuodatettiin verta ja kyyneliä. Jokainen oli ylpeä siitä että on Suomalainen. Pieni ja sisukas Suomen kansa rakensi itselleen vahvan, arvostetun niin rakkaan isänmaan josta se oli ylpeä.
Sotaveteraaneja kuntoutettiin, kerättiin avustuksia, huolehdittiin. Seuraava jälkipolvi onkin sitten unohdettu. Isäni ja äitini, jotka teki työtä vuorotta, auttoivat naapureita, huolehtivat omista vanhemmistaan ja jälkikasvustaan.
Tuli 90 luku ja vuosituhat vaihtui, juhlittiin MIllenium-juhlia. Vuosituhannen taittuessa, unohdettiin tämän maan uudelleen rakentajat. Tuhannet vanhukset! Ikäpolvi ei pärjää kotona, kotihoidon tuki on olematonta jos sitä edes saa. Turvattomuus, pelko ja tapatumaiset kaatumiset on arkipäivää ikäihmisillä. Muistisairaat eivät pärjää kotona, karkailevat, eivät kykene huolehtimaan itsestään. Ruokapalvelu jos sellaiseen on varaa ja sen saa, tuo ruokaa, mikä ei kelpaa edes kulkukoiralle, eikä pakolaisille. Koti on vetoinen, kylmä, jopa asumiskelvoton. Palvelutaloissa ei riitä henkilöstö, vanhus makaa sängyllä, painehaavaumat ahterissa kun kukaan ei ehdi kääntämään, hoitamaan, vaihtamaan vaippaa, saatikka syöttämään. Julkinen terveydenhuolto ontuu, lääkärille ei saa aikaa, saatikka tutkimuksiin pääseminen ja lähetteen saaminen on kiven takana, kun resurssit ei riitä ja tiukka säästökuuri on menossa, kuten pula-aikana kaikki on kortilla ja kaikilla ei ole kortteja. Yhteiskunta, Suomi 2016 ei kykene taloustilanteen ja resurssipulan vuoksi tarjoamaan edes korviketta mitä sai 40 luvulla.
Olen onnellinen ettei isäni joutunut kokemaan tätä nöyryytystä ja Suomen erikoista tapaa osoittaa kiitosta hänelle vuosien työstä, osoittamalla ettei se huolehdi hänestä, eikä anna hänelle ihmisarvoista kohtelua. Hän lepää haudassa autuaan tietämättömänä miten isänmaa palkitsee hänen ikäpolven Suomen kansalaisen vuosikymmenien rankasta työstä isänmaansa eteen. Samaan aikaan Suomi ottaa valtavan määrän pakolaisia, tarjoaa majoituksen, yksityissektorin lääkäripalvelut kattavasti, ruoka sen mukaan mikä kelpaa maahan saapuneelle, vaatetuksen, kriisiapua, turvaa, seuraa ja hoivaa.
Mitä minä en ymmärrä: Sitä että ottamalta omalta kansalta pois ja antamalla maahan saapuneelle sen mikä tulisi taata kantasuomalaiselle? En voi ymmärtää tätä, eikä kukaan ole sitä pystynyt järkevästi selittämään tai perustelemaan minulle tai muillekaan. MITEN voimme unohtaa kansan joka tämän maan eteen on taistellut, sen jälleen rakentanut ja sitä koko sydämestään rakastanut ja ollut ylpeä siitä että ON Suomalainen!!!!
Mistä syntyy rasismi, mistä syntyy sisarkateus.?? Molemmat syntyy siitä että ei saa tasavertaista kohtelua! Kuka sen aiheuttaa? Sen aiheuttaa rasismissa yhteiskunta, joka luokittelee ihmisiä paremmuusjärjestykseen ja kohtelee heitä luokittelun mukaisesti. Samasta syystä syntyy sisarkateus. Vanhempi/vanhemmat kohtelevat lapsiaan eriarvoisesti. Molemmissa tapauksissa syyttömiä on ne jotka leimataan rasistiksi tai sisarkateelliseksi. Syy on niissä jotka luokittelevat ja näissä tapauksissa yhteiskunta ja vanhemmat. Tämä ei ole syy rasismiin, vaan seuraus!!
Kuka maksaa minunkin lapseni ja lapsen lapseni eläkkeet tulevaisuudessa? Varmaan sitten ne maahanmuuttajat, kun heille tarjotaan parempi elämä kuin kantaväestölle!
Jokainen on joskus kuullut sanonnan mitä Suomen miehet ja koko kansa hoki sotiessa vihollista vastaan: KAVERIA EI JÄTETÄ!
Päättäjät, politiikot ovat sen tehneet jo kauan aikaa sitten!! HE OVAT JÄTTÄNEET KAVERIN! Olin ennen ylpeä siitä että olen Suomalainen, nyt häpeän sitä suuresti! Isävainaan sanat kaikuu edelleen kirkkaana mielessäni: KAVERIA EI JÄTETÄ! Tämän lupauksen isäni piti ja niin pidän myös minä! Sen olen velkaa tälle ikääntyvälle kansalle itsenäisestä Suomesta mitä sen vielä hetken on: KAVERIA EN JÄTÄ!
Hannu Viljonpoika Nyyssönen
Eläkeläinen
Rasisti olosuhteiden pakosta!- Somesumensisu
Kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan ettet itse olisi tehnyt hyvinvointisi edestä yhtään mitään.
Tyypillistä suurten ikäluokkien edustajan puhetta. Nuorina olitte radikaaleja kommunisteja, pilkaten veteraaneja. Nyt vaaditte nuorilta jotain talvisodan henkeä jotta ylisuuriksi 80 luvulla paisuneet eläkkeenne tulevat varmasti maksetuksi.
Pakolaisetkin toivotitte tähän maahan tervetulleeksi silloin keski-ikäisinä. Te olette aina olleet suurin äänestävä ryhmä. Teidän äänestystahdon mukaan politiikkamme toimivat. - LeipäLäpiLiianIso
Somesumensisu kirjoitti:
Kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan ettet itse olisi tehnyt hyvinvointisi edestä yhtään mitään.
Tyypillistä suurten ikäluokkien edustajan puhetta. Nuorina olitte radikaaleja kommunisteja, pilkaten veteraaneja. Nyt vaaditte nuorilta jotain talvisodan henkeä jotta ylisuuriksi 80 luvulla paisuneet eläkkeenne tulevat varmasti maksetuksi.
Pakolaisetkin toivotitte tähän maahan tervetulleeksi silloin keski-ikäisinä. Te olette aina olleet suurin äänestävä ryhmä. Teidän äänestystahdon mukaan politiikkamme toimivat.Voi valtavaa tiedon määrää.
Uskotko itsekään kirjoittamaasi? Luuletko, että kommentoimasi kirjoittajan mielipidettä kysyttiin?
Voin kertoa: ei kysytty. Eikä kysytä tänäkään päivänä, saako tänne tulla kuin hollitupaan.
Ja mietipä sinäkin, mitä olet saanut tältä yhteiskunnalta Nyyssösen kaltaisten veronmaksajien rahoilla?
Sinun saamasi yltäkylläisyys on sellaista, mistä hänenkaltaisensa olisi voinut vain unelmoida.
- PossuaHuuleen
Ok... Mutta kun Suomessa ei ole suomalaisia rasisteja. Kaikki rasistit Suomessa on tulleet muslimimaista. He inhoavat meitä koska meillä on kristinusko. Heidän mielestään meidän pitäisi maksaa heille jotakin suojelurahaa tai sitten meidät pitäisi tappaa. Se lukee suomeksi heidän ohjekirjassaan koraanissa. Minulla itsellä on maahanmuuttokriittisen katse ja eleet, vähän niinkuin jokaisella kunnon eurooppalaisella on. Suvakeilla on maahanmuuttomyöteinen majava jota he lahjoittavat muslimeille.
- Voi_teitä_rasisteja
Rasismi on niinkin hienovaraista ja salakavalaa kuin pieni ele tai katse, joka kohdistetaan itseä heikompaa vastaan.
- suvakkionvajakki
Äiti kuoli nälkään
Aune Koivu sairastui dementiaan alle 60-vuotiaana. Hänen tyttärensä Sari Koivu, 42, ryhtyi äidin omaishoitajaksi neljäksi vuodeksi.
Aune oli kotona tyttärensä kanssa ja kävi viikon mittaisilla jaksoilla hoitokodissa, jolloin omaishoitajan oli tarkoitus saada levähtää hetki. Ongelmaksi hoitokodissa muodostui ruokailu.
Sari kertoo, että aina kun hän meni ruoka-aikaan katsomaan äitiään, tämä istui sidottuna tuolissa täysi ruokalautanen edessään.
- Yritin selittää hoitajille moneen kertaan, että äitini ei pysty enää syömään itse ruokailuvälineillä. Hoitajat kuitenkin suhtautuivat asiaan välinpitämättömästi ja sanoivat, että heillä ei ole aikaa vanhusten syöttämiseen.
- Näin muidenkin dementoituneiden vanhusten edestä kannettavan roskiin täysin koskemattomia ruoka-annoksia päivittäin, Sari kertoo.
Sarin mukaan hoitajat vaikuttivat kiireisiltä ja toivoivat, että Sari tulisi itse päivittäin hoitokotiin syöttämään äitiään. Kun Aune palasi kotihoitojaksolle, hän vaikutti selvästi nälkiintyneeltä ja hotki ruokaa kahden ihmisen edestä, Sari sanoo.
Eutanasia nälällä
Aunen kunto heikkeni niin, että hänet otettiin sisään sairaalaan, jossa hän vietti syksystä 1998 aina menehtymiseensä asti maaliskuuhun 2004.
Aunen virallinen kuolinsyyksi merkittiin Alzheimerin tauti, mutta Sari uskoo äitinsä menehtyneen nälkään. Jo ensimmäisen kolmen sairaalaviikon aikana Aune laihtui tyttären mukaan 10 kiloa.
- Loppuvaiheessa sairaalassa hän painoi enää 35 kiloa. Hänet oli sidottu sänkyyn makaamaan sikiöasennossa. Sairaalasta annettiin ymmärtää, että kun ei ole mitään toivoa parantumisesta, eikä eutanasia ole sallittua, äitini annetaan nääntyä nälkään, Sari kertoo.
Sari on tyrmistynyt ja järkyttynyt vanhusten kehnosta kohtelusta sairaalassa.
-Ymmärrän, että työ on hoitajillekin raskasta, mutta aikaa pitäisi olla ihmisarvoiseen kohteluun, hän sanoo. - glovnishow
Tuohon nälkäkuolemaan en ota kantaa. Tiedän kyllä vanhan naisen, joka ehkä kuoli nälkään, tavallaan. Hän kieltäytyi syömästä, eikä häntä siihen pakotettu. Hän ei ollut dementikko, kun hän sanoi "ei maistu, en jaksa", hoitajat ja omaiset uskoivat sen. Vesi ja mehu maistuivat joskus,
Mutta tuosta rasismista, olen törmännyt siihen bussissa. Nimittäin ruova istuu keskellä penkkiä, kauppakassir vieressään. Hän ei liikahdakkaan, vaikka bussi on täynnä ja vanhuksia huojuu vieressä! Tässä tapauksessa pitää rohkeasti sanoa " anteeksi, tässä onkin varmaan istumatilaa".
Tämä on ihan tavallista "rasismia" julkisessa liikenteessä. Kyse ei ole ihmisten väristä, vaan itsekkyydestä! - Kuvapuuttui
Miten niin mamu on heikompi? Siksikö että on toisenvärinen vai miksi. Hätäpäivää ei täällä heillä ole, toisin kuin mahdollisesti kantiksella. Hän ehkä pelkäsi varkautta huutoa tms. huonoa käytöstä (epämiellyttävää nähdä vaikka nenän kaivuuta jota en ole nähnyt kantiksilla julkisessa tilassa). Jos vaunussa oli tilaa ei ollut pakko mennä eleitä heruttamaan. Suvakismi on enemmän rasismia siinä, että aletaan vahtia kaikkien satunnaisia ilmeitä ja kirjoitetaan siitä valtakunnan lehteen. (En se ollut olisin voinut olla)
- kiero.silmä
hohhoijaa joko joutuu poliisin kynsiin rasistisesta katseesta. kohta varmaan saa tuomion rasistisesta ajattelusta.
- laajasilmä
oijoi vai ihan silmät laajeni. teitkö rikos ilmoituksen rasistisesta katseesta. katsomis vai silmärikos. on kyseessä. kunhan omat silmäs ei olis laajentuneet.
- eijaksaenääkuunnella
joo
sovinismi ja seksuaalinen ahdistelu on samanlaista ja vähän pahempaa
kaiken väriset saa suomalaisessa tervarissa samanlaista
"älä tule tänne " -kohtelua.
yksityisellä rahat ryöstetään - hymyillen
sipilä vetää kaikkia kuonoon ja sitten se kitisee päälle
orpo haistattaa kaikkia joita se kehtaa
käteinen ei olis siellä, ellei se olis pelannu suomea
niinistö ja kanerva häpäisi Suomen perustuslain ja vei Suomen salaa EU:n perseisiin
stubbi on hyvävelikerhossa vain koska Suomi maksaa 3x:set jäsenmaksut unionille
ja
mäntsälän vuokra-asuntotoimistossa eukot kusettaa ja ryöstää kaikki valkoiset
Mitä toi hesarin mielipidesivuille kirjottanu hihhuli tahtoi tällä kertoa?
Sen että, se ei ole eläissään käynyt kehä -III:n ulkopuolella vai?
jos kirjoittaja eläisi kunnon 60v sovinistin kanssa
se ei ulisis mitään
toi on niin stanan tekopyhää - vaihtoehtoja
Kirjoittaja etsii töitä, tämä on osa hänen hakemustaan. Suomessa saa töitä kun on julkisesti ubersuvakki.
Kirjoittajaa on nuoruudessa kritisoitu erittäin voimakkaasti ulkonäöstä.- Jopa_puoluejohtaja
Ahdasmielisyyden murtamat mielet.
https://www.syk.fi/blogi/testi
Taattua Emiliaa ja jostain irtoaa valtionhallinosta tukeva duuni.
- Hei-Siiri
Miksi et pysty elättämään itseäsi vaan elät naapureiden rahoilla.
Se on todella varsinaista vihatoimintaa, rikollista sellaista. Pahinta rasismia suomalaisia rehellisiä ihmisiä kohtaan. - Wanhaskönö
Nuoruudessani 70 luvulla palvelin FÅA:n ms/Iniössä puolimatruusina.
Kuljetimme Unicefin avustuksia länsi afrikkaan euroopasta ja teimme kaikkemme ettei kaikkea varastettu jo ruumasta.
Jotain kautta samoja avustustarvikkeita levisi myyntiin myös lähistön katukauppoihin Freetownissa Sierra Leonessa.
Istuessamme kuuman päivän päätteeksi lähikuppilassa kuulimme vihaisia rytmikkäitä huutoja WHITEMAN -WHITEMAN ja kuppilan ulkopuolella oli parikymmentä n******ä odottamassa meidän poistumistamme.
Minä, koneoppilas ja messikalle saimme maistaa mustaa nyrkkiä, keppiä ja jalkaa kun poistuessamme koko lauma hyökkäsi kimppuumme kuin villieläimet.
Selvisimme ruhjeilla ja mustelmilla elukoiden hyökkäyksestä mutta
olisi mielenkiintoista kuulla että
MITÄ SANOO HYYSÄRI TÄHÄN? - kolipojat
Te saitte kantaa kolonialistien taakkaa kapeilla hartiollanne, ja siksi mustat veljet suuntasivat kaiken tuskan että raivon teidän päällenne, jota mm. engelsmannit uutterasti levittivät pitkin Afrikkaa.
- Näin-Saksassa
Berliinin pormestari avautuu mamujen sikailusta
sietämätöntä
Katkera totuus monikulttuurista
Berliinin ongelma-alueen Neuköllnin (maahanmuuttajia 41%) pormestari Heinz Buschkowsky on kirjoittanut kirjan, joka tulee herättämään paljon keskustelua. BILD julkaisee siitä valittuja kohtia.
Tässä haluan puhua arkipäivän voimattomuudesta maailmassa, jossa kuljetaan supermarketin läpi, otetaan tavaroita, kuljetaan maksamatta kassan ohi ja tehdään kassalle selväksi, mikä häntä uhkaa, jos hän kutsuu poliisin paikalle.
Täällä viisi henkeä kulkee rinnan jalkakäytävällä ja muiden on väistyttävä. Täällä kaikki autoilijat tuijottavat punaisissa valoissa herpaantumatta mahdollisimman suoraan eteenpäin, jotta viereisen auton streetfighterit eivät alkaisi häiriköidä ja kysellä: "Onko sinulla jotakin ongelmia? Voimme hoitaa ne vaikka heti!"
Täällä isommat nuoret vaativat pienemmiltä tietullia tai käyttömaksua kiipeilytelineellä. Täällä nuorilta naisilta kysytään, haluavatko he hedelmöityshoidon. Täällä bussikuskin niskaan kaadetaan Colaa, jos hän kysyy matkalippua. Tämä kaikki saa huonolle tuulelle. Jo lukiessa.
Niin kauan, kuin harjoitamme kaiken ymmärtävää ja kaiken anteeksiantavaa politiikkaa ja viestitämme ihmisille, että emme aio tehdä mitään, koska tämä välinpitämättömyys hyvistä tavoista kuuluu kulttuuri-identiteettiin ja avoimeen maailmaan, niin kauan tulee meillä olemaan vain vastahakoisia taistelutovereita menestyskelpoisen integraatiopolitiikan tiellä.
Useimmiten kaikkein vanhimmat tai nuorimmat joutuvat kärsimään tästä reviirinpidosta. Heille näytetään, kuka on pomo.
Tämä jatkuva demonstratiivinen piittaamattomuus käytöstavoista, kuten kohteliaisuus tai toisten huomioon ottaminen; tai niistä yksinkertaisimmista säännöistä, kuinka ihmiset julkisella paikalla käyttäytyvät toisiaan kohtaan. Se saa ihmiset kysymään: Missä minä nyt oikeastaan olen? Onko tämä vielä minun kaupunkini, minun kotimaani?
Siksi monet tulevat joskus lopputulokseen: Minä en pidä näistä ihmisistä. He eivät halua elää kanssani, joten minäkään en halua elää heidän kanssaan.
Kyse ei ole satunnaisista vallattomuuksista, vaan korttelin kingin on yhä uudelleen hyvin harkitusti osoitettava, että saksalaisilla ei ole mitään sanomista hänelle ja säännöt ovat hänelle yhdentekeviä. He onnistuvat tässä varsin hyvin.
Esimerkiksi Neuköllnin Sonnenalleella parkkeerataan jatkuvasti kolmelle väylälle. Ensimmäinen auto parkkeeraa jalkakäytävälle, toinen normaaliin parkkiruutuun ja kolmas sen viereen, siis ajokaistalle. Jos teillä on ajomatkallanne huonoa tuuria, niin joku pysäyttää autonsa eteenne (ainoalle vapaalle) ajokaistalle ja alkaa koilottaa jonkun kahvilan terassilla istuskelevan teetä tai kahvia siemailevan kanssa. Älkää tehkö silloin sitä virhettä, että painaisitte tööttiä tai nousisitte autosta, koska saattaisitte päätyä epämiellyttävään tilanteeseen.
Ongelmanne voitaisiin "ratkaista" heti tai jos saksalaisena luulette, että voitte pomotella täällä, tultaisiin teille näyttämään, että vastapuolen saappaita täällä nuolette te. Samoin käy myös poliisipartioille.
Poliisit varovat päästämästä ihmisiä käden ulottuville. Muuten voi käydä - hups - lakki tai jotakin muuta lähtee. Sitten alkaa kovaääninen palaveri siitä, mistä oikeastaan on kyse, eikä kukaan tiedä, kenelle autot kuuluvat ja poliisien tulee vain jatkaa matkaa, eikä aiheuttaa häiriötä.
Tämä kaikki tapahtuu uhkaavin elkein ja äänensävyin. Jos tilanne eskaloituu, niin poliisipartio joutuu kutsumaan paikalle lisäjoukkoja. Voi syntyä todellinen metakka. Välillä päädytään fyysiseen väkivaltaan.
Jälkeenpäin voi sitten käydä niin, että partiomiesten ryhmänjohtaja tulee kysymään heiltä, ovatko he koskaan kuulleet suhteellisuudentajusta. Olivatko he perillä siitä, että vastarinta voisi olla mahdollista? Tietävätkö he, miten oikeus tulisi arvioimaan tällaisia mellakoita?
Liikennehäirikön osalta nämä käsittelypöytäkirjat päätyvät useimmiten vapauttavaan tuomioon, kun taas poliisi voi olla iloinen, jos ei itse joudu tuomituksi. Suurin osa tuomareista ei juurikaan ole valmis tukemaan poliiseja näiden valtiollisessa liikennevalvontatehtävässä esim. voimassaolevaa lakia soveltamalla.
Näitä käytännöstä vieraantuneita "hyväihminen-tuomionjakajia" ei juuri kiinnosta, mitä aggressioita nämä poliisit joutuvat kohtaamaan rankaisuvelvollisuutensa vuoksi ja miten poliisi ylipäätänsä saisi tällaisissa tilanteissa oikeuden toteutumaan.
Vuosikymmeniä Neuköllnissä poliisin ylikomisariona toiminut Gaertner kertoi minulle äskettäin, että hän ei ole joutunut koko uransa aikana koskaan tekemisiin jutun kanssa, jossa maahanmuuttajanuoret olisivat varastaneet käsilaukun huivipäiseltä naiselta tai hyökänneet hänen kimppuunsa.
Vihollisia ovat vihatut saksalaiset, he ovat aggression kohde, eivätkä he voi mitään maahanmuuttajasakeille: tekstiviesteillä saadaan muutamassa minuutissa paikalle iso sakki, joka välittömästi alkaa käyttäytyä uhkaavasti. Saksalaisia pidetään helppoina uhreina.
jatkuu,,,,,,- Näin-Saksassa
Näin voi jokainen joutua kosketuksiin arkipäivän kanssa. Teille voi sattua, että koette autokolarissa yllätyksen. Nimittäin silloin, kun kolarikumppaninne on ulkoisesti selkeästi tunnistettavissa maahanmuuttajaksi.
Siinä tapauksessa teidät ja vastapuolenne ympäröi salamannopeasti useita "todistajia", jotka ovat nähneet kaiken. Takaa tullut ei ajanut teidän päällenne, vaan te peruutitte rysäyksellä häntä päin.
Ongelmatilanteissa tulee auttaa etnisiä sisaria ja veljiä. Sillä, mikä on totta ja mikä ei, ei ole mitään merkitystä "vääräuskoisten" kanssa. Nämä ovat niitä pieniä elämyksiä, jotka saavat ihmiset täällä hyvälle tuulelle.
Me kasvatamme lapsemme väkivallattomuuteen. Me tuomitsemme väkivallan yhteenotoissa ja opetamme sen lapsillemme. Toiset opettavat lapsensa olemaan vahvoja, urheita ja taistelunhaluisia. Lähtökohtatilanne on yksinkertaisesti tasapainoton. - Asiaklaari
Hesarin mielipidekirjoittaja ei tajua, että nämä ottavat yhteiskunnallisen vaikuttamisen haltuun omalla tavallaan, eivät he halua siihen koulutusta. Saksan tilanteeseen viitaten olen vahvasti uumoillut, että ilmeisen kouluttautunut sikäläinen nainen pukeutuu huiviin silkasta pelosta, ei niinkään uskonnosta johtuen. Suvakit ilmeisimmin hyväksyvät väkivallan ja omavaltaisuuden, kunhan etnisyys on oikea.
- takasinvaankaikki
Eihän tuo ole rasismia. Se on realismia.
Minusta voivat lähteä takasin omiin maihinsa. Sodat ovat ohi. Mitään väärää ei ole tapahtunut. Muutenkin nämä mamut pitää sellaista meteliä porukassa että parempi kun eivät istu viereen. Suomessa on paljon niitä jotka eivät pidä mamuista mutta eivät vaan uskalla sitä ääneen sanoa tai näyttää. Pikkuhiljaa mamuja pitäisi alkaa palauttamaan sinne mistä tulivat tai tämä homma lähtee aivan käsistä.
Liika on liikaa.- gjdfksfgöksjgl
Järkyttävää luettavaa! Ja melken arkipäivää Suomessakin. Minä voin valittaa kun aioin äänestää Laura Huhtasaarta. Muut voivat pitää suunsa kiinni, jos eivät aio tehdä mitään tämän järkyttävän, inhottavan, uskomattoman, suututtavan tilanteen estämiseksi.
- becauseIdontwantthem
Minä mulkoilen matuja, en käytä kaupassa matu-kassaa, näytän aina pienin elein. etten hyväksy heitä.
- huonottavateitänne
Se riippuu myös ketkä mamut on kyseessä hyvin käyttäytyvät saavat hyvää takaisin huonosti käyttäytyvät ei saa,itse huomannut suuria eroja mistäpäin ovat.
- Stokka
Kaikkien pitäisi lisätä tuota vielä sallittua matun välttämistä. Ei vastaa jos Matu kysyy vaikka kaupassa jotain ei auta, pitää ilmana tms.
Minä olen näin tehnyt vaikka muutaman kerran olen meinannut joutua pulaan.
Hyvä mieli jäänyt silti kun on saanut matun tuhahtelemaan. Rasistia ne huutelee mut ei haittaa...... - KommunistienPerilliset
Koska Suomessa ei Isiksen lailla voi mestata ihmisiä pelotellakseen tavallisia ihmisiä noudattamaan tai käyttäytymään tietyn ideologian mukaan, niin suvakit yrittävät saada ihmiset tarkkailemaan ilmeitään ja eleitään pyrkiäkeen samaan. Pyritään siis luomaan epävarmuutta tavallisen kansan sekaan Isiksen lailla (=toiminko varmasti oikein ilmehtieni tällä tavalla), vaikka tavalliselle kansalaiselle nuo asiat eivät ole edes juolahtaneet mieleen tavallisten arkiaskareiden keskellä. Myös kommunistit käyttivät aikoinaan tätä demokratialle vierasta tapaa kontrolloidakseen kansalaisiaan.
- KOMMUNISTIT-KÄYTTÄVÄT
sitä edelleen pohjois-koreassa, kim'ien diktatuurissa, jossa yksi perhe pitää koko kansaa orjanaan.
Kommunisti on aina rikollinen, AINA !
Ja suvakki, sekä lesbo- että homosuvakki myös, koska suvakki = kommunisti. - HörhöilystäTotuuteen
Laajempana tarkoituksena lienee sairastuttaa yhteiskunta sillä tavoin, että totuus näyttäytyy valheena ja valhe totuutena. Paras tapa torjua näitä valheita on yrittää muuttaa nämä vihervasemmiston valheet konkretian tasolle. Kun puhutaan, että kaikki ovat tervetulleita hakemaan Suomeen turvapaikkaa, niin ruvetaan selvittämään kuinka paljon Suomessa on asukkaita ja kuinka paljon heiltä voi periä veroja ilman että kansakunta luhistuisi. Tästä saadaan jonkinlainen raja-arvo maahanmuutolle tietylle ajanjaksolle. Näitä lukuja voi sitten täsmentää ottamalla lisää yksityiskohtia päätöksentekoon. Eläkkeellä oleva professori Vesa Kanniainen käsitteli näitä asioita viimeisessä Suomen Kuvalehdessä ilmestyneessä artikkelissaan.
- Rasismia
Voi sitä mulkoilun määrää kun suvakit näkevät jollakin leijona-korun.
- MissSuomi2017
Joo mun mielestä ainakin vois tehdä sellasen lain että kaikkien on ihan pakko tykätä ihan kaikista! :) <3
- parempaa.vihaa
Eva bidee sai raivokohtauksen liikennevaloissa kun suojatietä ylitti kaljupäisiä nuoria miehiä. "Heistä paistoi viha"
Eva alkoi pitkään ja hartaasti painamaan autonsa tööttiä kun syöpäklinikan lapset ylitti katua. - realismi_____
suosittelen tämän dokumentin katsomista myös suvakeille?
https://areena.yle.fi/1-4229101 - kepsap
Kyllä on naurettavaa! Entäs jos tuo nainen oli kokenut ulkomaalaisen taholta ahdistelua tai jopa raiskauksen? Olisiko siltikin pitänyt vain hymyillä hampaat irvessä väkisten?
- TulkaaJoTakaisin
Laitetaan tähän vielä tilannekatsaus naapuristamme Ruotsista:
https://www.youtube.com/watch?v=cmpQmXyRBMA
Kuulostaako tutulta?
Huomautuksena kaikille niille, jotka eivät viitsi/halua/jaksa katsoa:
Ruotsissa on feministihallitus.
Löfven on täysin tämän feministihallituksen vietävissä.
Miehen tehtävä on ikiaikaisesti ollut suojella kotiaan, mutta feministit ovat vieneet heiltä tämänkin mahdollisuuden yltiöpäisellä toiminnallaan ja haukkumalla maan rakoseen miehet, jotka vielä yrittävät nousta vastustamaan nykyistä kehitystä.
Venäläisiltä kysyttiin, miksi naiset ns hyysäävät, ja vastauksena oli, että "hyysääminen" kuuluu naisen vaistoihin eli siihen paljon puhuttuun äidinvaistoon.
Minä haluan miehet takaisin, niin Suomessa, Venäjällä kuin muuallakin maailmassa.
Naiset täyttävät paikkansa myös vallanpitäjinä siinä tapauksessa, että he eivät antaudu äidinvaistojensa varaan, vaan pystyvät katsomaan asioita laajemmasta perspektiivistä ja vieläpä järjellisesti.
Mihin se äidinvaisto on meikäläisiltäkin ns hyysärinaisilta kadonnut? Eivätkö he tajua, että saattavat OMAT jälkeläisensä vaaraan maailmoja syleilevällä idealismillaan?
Surullista kirjoittaa tällaisia asioita naisena...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408