Nykyään vuoto verkostossa on havaittavissa kun käytetään automaattista vesivuodon havaitsemiseen tarkoitettu laitetta: http://bit.ly/2y9pLHb
Tekniikka etenee siis tälläkin saralla.
Homevauriot vältetään kun kosteus havaitaan ajoiss
5
106
Vastaukset
- espoon24
Meillä rivariyhtiössä on näitä asennettu. Asia selvisi minulle kun huoltomies yllättäin soitti noin kuukausi sitten kelloa myöhään ja sanoi, että mittari osoittaa kohoavia arvoja. Ihmettelin, että mitä mittareita. Ryömintätilaan asennettu hälytin havaitsi patterin tiivisteen vuodon. Meillä patterit on alakerrassa laatassa urassa säleikön alla. En olisi ikinä itse huomannut. Onneksi saivat korjattua ilman suurempia kommervenkkejä.
- pitäisi.tehdä.kunnolla
Hyvä juttu mutta mittauspisteitä pitäisi olla jokaisessa mahdollisessa vuotopaikassa. Se maksaa rahaaaa.
- ikäalkaapainaa
Ei niitä tarvi olla joka paikassa. paineellinen vesi leviää aika nopeasti varsinkin laatassa. Jos vesi ehtii olla viikkokausia jo kok p--ska vaihdettava. Jos kyse on pohjakerroksesta tule toidella kallis nakki. Nämä pitäisi olla pakollisia samoin kuin palovaroittimet ja tietyt tehdas hälyttimet. Talohtiöissä liian hätäisesti lähdetaan uusimaan kun käyttöikää on vielä ehkä vuosikymmeniä.
Juuri oli tänään hesarissa kun ns. vanhoja putkia uusittiin huonommilla "uusilla".
Vuosikymmeniä olen ollut alalla aluksi talonmielehenä ja sitten isännöitsijänä ja nykyään tuppaa olemaan, että isännöitsijää juoksutetaan talonmiehen roolissa. Palovaroittimet on nykyään joka paikassa niin, että patteri on kulunut loppuun! Ne alkaa piippaa yöllä kun ihmiset nukkuu tai päivällä kun ne on töissä. Vakuutusyhtiöistä soitetaan alvariinsa, että hankkikaa verkkovirralla toimivat hälytyslaitteet.
Kaikki nämä pienet hälytyslaitteet ovat sen verran halpoja, että maksavat itsensä heti monikymmenkertaisesti takaisin.
- kädetön.ei.huomaa
Jos pitää odotella kosteuden leviämistä useiden neliömetrien alueelle ennen kuin hälytys tulee niin sen voi itse havaita jo sitä ennen. Hälytyksen ajatus on se, että se havaitsee vuodon ennen kuin ihminen sen huomaa. Muuten siitä ei ole mitään hyötyä.
- mara691
Toimii ja todettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911254Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50625