Jos perhe lähtee omalla autolla reissuun Norjaan, mikä on hintataso ? Bensa, majoitus, ruoka ym hintatasosta on kokemusta 15 vuoden takaa mutta nyt on varmaan toisin ? Löytyykö majapaikkaa autoilijalle vai pitääkö varata etukäteen ? Ajankohta on ehkä kesä-heinäkuu. Entä tietullit/lautat ? nekin muistaakseni maksaa.
Hintataso Norjassa
6
1808
Vastaukset
- matkaaja
www.kolumbus.fi/matti.gronroos/norjafaq.html.
- Eki
Bensa taitaa olla pikkaisen halvempaa kuin suomessa. En tiedä ihan tarkalleen kun itse ajelen täällä dieselillä. Eilen kun tankkasin niin 6.74NOK/l eli 0.8€/l. Mutta ei tuota dieseliä ehkä pysty ihan vertaamaan kun täällä vähän erilainen verotus tuon suhteeen..
Tietullit ei ainakaan keskisessä norjassa mitään pahoja ole. Riippuu tietty vähän tulliasemasta ja tiestä. kaupungeissa muutaman euron. Isommilla teillä ja tunneleissa 2-4 euroon. Pohjoisemmassa voi olla hyvinkin suolaisia hintajo. En tiedä niistä. Ainakin Trondheimissa pystyy yhdellä maksulla ohittamaan tunnin sisällä miten monta asemaa haluaa.
Ruuasta sen verran että riippuu hyvin paljon mitä ostaa. Osa kalliimpaa osa halvempaa ja osa on saman hintaista. Jogurtit ovat tuplasti kalliimpaa kuin suomessa. Leipä suht. edullista. Juusto kohtuu hintaista. jotain hintoja kuitista mikä lojui pöydällä:
jogurtti 1/2l 9.80
Maito 1l 9.40
lastenruoka 12.10
kaurahiutale 5.80
leipä (ISO) 16.80
1.5l pepsi MAX 6.40
juusto 1kg 79
Nuo kun jaat tämän päivän kurssilla eli 8.35 niin saat €uroina- Eki
8.11 NOK/l
- finnmarkkilainen
Eki kirjoitti:
8.11 NOK/l
Meillä täällä bensa maksaa yli kymmenen kruunun ja dieselikin yli 9;-
Taidat oleskella etelämmässä kuin minä.. :) - Eki
finnmarkkilainen kirjoitti:
Meillä täällä bensa maksaa yli kymmenen kruunun ja dieselikin yli 9;-
Taidat oleskella etelämmässä kuin minä.. :)Tosin täälläkin hinnat vaihtelee rajusti riippuen siitä, mistä päin kaupunkia menovetensä ostaa.
Hinta haitari 2000-2004 kallein tietulli Nordkapp yli 6m. as.autolla 500nok./ suunta sis 4henk.alle 6m.noin puolet halvempi aluemaksu 350 nok./2vrk sai olla parkissa jos halusi v.2001. Tämä tuntui jo rahastukselta!Etelässä kallein tietulli ollut 150 nok. halvin 10 tai ei mitään riippunut ajasta ,isompiin kaupunkeihin etelässä ainakin päivisin pieni maksu .Tunneleihin ei yleensä enää maksuja ,pisin ilmainen 25 km kannattaa kyllä maisemien takia ylittää jos ei kiirettä (molemmat katsottu)Lautta maksut ha=n.40nok. n.10nok/henk ja siitä ylöspäin riippuu matkasta yli 6m. ajoneuvosta lähes tuplahinnat.Polttoaine vaihtelee paikoittain suuresti jopa samalla kylällä 50 å D= n.7,5-9 nok.2004 bensa hieman kalliinpaa .Majoituksesta ei hirveästi hintatietoa muuta kuin as.auto sähköpaikasta 100-150nok se suihkun lämminvesi 5-10 nok . Mökit varmaan kalliimpia ja hotellia ei ole tarvinnut kysyä (onneksi).Hyvin on aina sopinut ainakin as.autolla.Ruoka on aika tyyristä mitä on joutunut ostaan jos vertaa suomen hintoihin.Jos etelään/keskinorjaan menossa niin Turusta pääsee sea wind lautalla huomattavasti halvemmalla kuin esim.siljalla ja saa rauhassa nukkua.Jos alku hinnat hirvitti niin voin sanoa että kyllä siellä on näkemistäkin eteinkin etelässä keskiosassa .Hauskaa matkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564740Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221314- 861289
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261084Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671026Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906