Sinkkuuden oikeat syyt

michaelsingelö

Aina sanotaan, että sinkkuuden syyt löytyy peilistä. Varsinkin palstalle kirjoittelijat tuntuvat aina tietävän, mikä syy siellä ruudun toisessa päässä lopulta on. Erityisesti naispuoliset kirjottelijat, ja heistä erityisesti eräs 39-vuotias.

Minä väitän, että hollywood-tähden ulkonäöllä varustettu, salillakäyvä rakettitieteilijä voi jäädä yksin Suomessa.
Ei siihen aina tarvita jotakin sarjakuvamaisen räikeää yksityiskohtaa, joka pitäisi korjata. On vain helpompi kuvitella, että ehkä kaikki korjaantuu, kun leikkaa hiukset ja alkaa käymään salilla.

Muistetaan ensinnäkin se, että me elämme vaivaisen 5 miljoonan ihmisen kääpiövaltiossa, jossa on pilkkopimeää ja kylmää vähintään 7kk vuodesta, ja yleinen apatia jota ihmetellään ympäri maailmaa. Ei otollisin ympäristö avoimeen tutustumiseen ja ulkona hengailuun.

Sitten jos mietin vaikkapa omaa elämääni.. päiväni viime vuodet ovat kuluneet niin, että käyn lähikaupassa, koululla ja ehkä jopa kirjastossa. Koko elämä mahtuu sellaisen 5km säteen sisään, pienessä kaupungissa. Mitkä mahdollisuudet on siihen, että se oikea kävelee vastaan kauppareissulla tai sattuu koulussa samalle kurssille, jossa istuu se max. 6 ihmistä? Aina sitä tulee katseltua josko tulisi ketään vastaan, mutta sattumalta nuo kurssitoverit ei koskaan kiinnosta, ja jos kiinnostaa niin ovat joko valmiiksi varattuja.
Siis ylipäänsä mahdollisuus pariutua on pieni, ellei yritä tietoisesti kaikkia ja huoli ensimmäistä joka sattuu suostumaan. Tämäkin vaatii sen, että nuohoaa tietoisesti yökerhot ja baarit läpi joka viikonloppu, mitä itse en absolutistina tee.

Monesti itsekin uskottelen itselleni, että olen vain ruma ja ehkä käyttäydyn jotenkin väärin, sillä se tuntuu tavallaan helpommalta niellä kuin se, että olosuhteiden pakosta pariutumisen matemaattiset todennäköisyydet ovat huonot.
Mutta fakta on silti se, että jossain Californian aurinkoisessa puistossa ihmiset istuskelevat viettämässä päivää ja juttelevat avoimesti tuntemattomille, koska se ei ole siellä tabu tai tungettelua. Täällä ei tuollaista harrasteta.

37

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12121212121212

"Minä väitän, että hollywood-tähden ulkonäöllä varustettu, salillakäyvä rakettitieteilijä voi jäädä yksin Suomessa."

Voi, mutta...

"Ei siihen aina tarvita jotakin sarjakuvamaisen räikeää yksityiskohtaa, joka pitäisi korjata. On vain helpompi kuvitella, että ehkä kaikki korjaantuu, kun leikkaa hiukset ja alkaa käymään salilla."

...jos kuvaamasi mies leikkaisi hiukset, kävisi salilla ja tekisi profiilin nettiin, tuskinpa jäisi yksin.

Ongelma N39v:n ja muidenkin neuvoissa on sama jonka palstalle linkattu yliopistotutkimuskin osoitti. Haastatteluissa naiset sanoivat ettei ulkomäkö ole tärkeintä vaan luonne. Miesvalinnat osoittivat että ulkonäkö oli luonnetta tärkeämpää.

Kysyttäessä miten muuttua kiinnostavaksi, neuvojat olettavat miehen potentiaalisesti kiinnostavaksi. Tosiasiassa neuvottava saattaa olla ulkonäöltään sellainen joka ei muutu kiinnostavaksi edes salilla ja parturissa käymällä.

Tai muullakaan tavalla.

• niinettä

Miehet sanoo ettei ole minun tyyppiäni. Ei todellakaan tarkoita sillä luonnetta.

• näin.se.on
        niinettä kirjoitti:

Miehet sanoo ettei ole minun tyyppiäni. Ei todellakaan tarkoita sillä luonnetta.

Ei tarkoita ei. Ei tarkoita naisillakaan.

Naisilla se tarkoittaa, etä miehen tyylissä tai ulkonäössä on jotain pielessä eli nahkarotsi puuttuu ja hiukset eivät ole viimeisen päälle muotoillut. Nainen haluaa miehen jolla tehdä kaverinsa kateelliseksi, muu ei tahdo riittää.

• Nainen39vee

"Ongelma N39v:n ja muidenkin neuvoissa on sama jonka palstalle linkattu yliopistotutkimuskin osoitti. Haastatteluissa naiset sanoivat ettei ulkomäkö ole tärkeintä vaan luonne. Miesvalinnat osoittivat että ulkonäkö oli luonnetta tärkeämpää.

Kysyttäessä miten muuttua kiinnostavaksi, neuvojat olettavat miehen potentiaalisesti kiinnostavaksi. Tosiasiassa neuvottava saattaa olla ulkonäöltään sellainen joka ei muutu kiinnostavaksi edes salilla ja parturissa käymällä.

Tai muullakaan tavalla. "

Niin no... kerropas sinä sitten, että jos mies ei kerran ole yhtään kiinnostava, niin miksi nainen sitten kiinnostuisi? Ja mihin se kiinnostus kohdistuisi, jos mitään kiinnostavaa ei ole?

On totta, että minäkin olen näissä keskusteluissa olettanut valituksen johtuvan osittain siitä, että ainakin osa miehistä kokee, että eivät tule nähdyiksi omina kiinnostavina, ihanina persooninaan. Tällaisessa tilanteessa voisi ollakin järkevää yrittää tuoda sitä kiinnostavaa puolta itsestään esiin. Minun on vaikea kuvitella sellaista ulkonäöllistä lähtötilannetta, jota ei voisi kompensoida millään. Eihän suurin osa niistä ihmisistä, jotka näyttävät kiinnostavilta tyypeiltä, ole välttämättä mitään klassisen kauniita/komeita. Ja kyllä ainakin itse kiinnostuisin mieluummin mielenkiintoisen oloisesta tyypistä, jolla ei ole niin kauniit kasvonpiirteet, kuin kauniit piirteet omaavasta tyypistä, joka puolestaan ei vaikuta kiinnostavalta. Ainoa ehdoton ulkonäöllinen piirre, joka itselleni on vahva turn off on ylipainoisuus. (Ja ennen kuin joku alkaa veetuilla siiderivalaan halusta saada timmi kumppani, niin olen itsekin hoikka ja painoindeksin mukaan alipainoinen.)

• woiets
        Nainen39vee kirjoitti:

"Ongelma N39v:n ja muidenkin neuvoissa on sama jonka palstalle linkattu yliopistotutkimuskin osoitti. Haastatteluissa naiset sanoivat ettei ulkomäkö ole tärkeintä vaan luonne. Miesvalinnat osoittivat että ulkonäkö oli luonnetta tärkeämpää.

Niin no... kerropas sinä sitten, että jos mies ei kerran ole yhtään kiinnostava, niin miksi nainen sitten kiinnostuisi? Ja mihin se kiinnostus kohdistuisi, jos mitään kiinnostavaa ei ole?

On totta, että minäkin olen näissä keskusteluissa olettanut valituksen johtuvan osittain siitä, että ainakin osa miehistä kokee, että eivät tule nähdyiksi omina kiinnostavina, ihanina persooninaan. Tällaisessa tilanteessa voisi ollakin järkevää yrittää tuoda sitä kiinnostavaa puolta itsestään esiin. Minun on vaikea kuvitella sellaista ulkonäöllistä lähtötilannetta, jota ei voisi kompensoida millään. Eihän suurin osa niistä ihmisistä, jotka näyttävät kiinnostavilta tyypeiltä, ole välttämättä mitään klassisen kauniita/komeita. Ja kyllä ainakin itse kiinnostuisin mieluummin mielenkiintoisen oloisesta tyypistä, jolla ei ole niin kauniit kasvonpiirteet, kuin kauniit piirteet omaavasta tyypistä, joka puolestaan ei vaikuta kiinnostavalta. Ainoa ehdoton ulkonäöllinen piirre, joka itselleni on vahva turn off on ylipainoisuus. (Ja ennen kuin joku alkaa veetuilla siiderivalaan halusta saada timmi kumppani, niin olen itsekin hoikka ja painoindeksin mukaan alipainoinen.)

Jos nyt et vieläkään ole ymmärtänyt, mistä näissä valituksissa on pohjimmiltaan kyse, niin yksinkertaisesti: Alemman tason miehet eivät pidä siitä/osaa käsitellä sitä, että pääsääntöisesti naisten puheet ja teot ovat rajussa ristiriidassa keskenään. Suuri osa tuosta valituksesta loppuisi, kun sanat ja teot olisivat johdonmukaisessa linjassa.

Nythän moni näistäkin keskusteluista menee siten, että ensin vängätään viestitolkulla asiasta, kunnes sitten viimein naiset ehkä kyllästyessään myöntävät, että siinä on ehkä jotain perää ettei heidän puheisiinsa voi luottaa. Ätmienkin elämä olisi paljon helpompaa, kun julkisesti sanottaisiin, että tuollainen kaveri ei suhdetta saa kuin korkeintaan rahalla. Kaikki romanttiset kuvitelmat tulisi juuria etenkin ätmeistä, mutta oikeastaan kaikista muistakin ihmisistä.

• kjhkjhhljhkjhk
        Nainen39vee kirjoitti:

Ykskakkonen, ja jenkeissä 80` tehdyt "tutkimukset".. :D

Kantsii kysyä ennemmin nykyajan parikymppisiltä, onko ulkonäkö tärkeä.

Kyllä täällä esim. Buhahaha viime aikoina kunnostautunut, joten kyllä sitä toivoakin on!

Atm32 / kiltti-ja-kunnollinen / Totuss on kyllä sen tason saapas, että vaan maman perintörahoilla saa seuraa.

• 12121212121212
        woiets kirjoitti:

Jos nyt et vieläkään ole ymmärtänyt, mistä näissä valituksissa on pohjimmiltaan kyse, niin yksinkertaisesti: Alemman tason miehet eivät pidä siitä/osaa käsitellä sitä, että pääsääntöisesti naisten puheet ja teot ovat rajussa ristiriidassa keskenään. Suuri osa tuosta valituksesta loppuisi, kun sanat ja teot olisivat johdonmukaisessa linjassa.

Nythän moni näistäkin keskusteluista menee siten, että ensin vängätään viestitolkulla asiasta, kunnes sitten viimein naiset ehkä kyllästyessään myöntävät, että siinä on ehkä jotain perää ettei heidän puheisiinsa voi luottaa. Ätmienkin elämä olisi paljon helpompaa, kun julkisesti sanottaisiin, että tuollainen kaveri ei suhdetta saa kuin korkeintaan rahalla. Kaikki romanttiset kuvitelmat tulisi juuria etenkin ätmeistä, mutta oikeastaan kaikista muistakin ihmisistä.

Pitkälti noin.

"Vänkääminen" johtuu siitä että totuus pitää kaivaa naisista irti, joko provosoimalla tai väsyttämällä. Muuten keskustelu on pelkkää ihanan kevyttä höttöä joka ei anna kenellekään mitään.

Jos haluat naisten myöntävän ulkonäön tärkeyden, aloita ketju jossa kerrot rahan ja statuksen merkityksestä.
        Jos haluat naisten myöntävän että kyllä rahalla ja statuksella on merkitystä, aloita ketju jossa väität että vain ulkonäkö ratkaisee.
        Jne.

• DatingSucks
        woiets kirjoitti:

Jos naiset ilmaisevat suoraan preferenssinsä, heitä häpäistään ja nöyryytetään sen johdosta. Itse voin sanoa suoraan että kiinnostun söpöistä/ok-kasvoisista tavismiehistä, jotka ovat nallekarhumaisella tavalla miehekkäitä. Olen itse rumahko/persoonallisen näköinen nainen. EN VOI mitään sille asialle, että kiinnostun miehistä jotka eivät ole possumaisella tavalla rumia tai värittömän tai harmaan näköisiä, joita taas kavahdan, vaan vähintäänkin siedettäviä. He siis ovat objektiivisesti paremman näköisiä kuin minä, ja saavat halutessaan vähintään 7-8:n tasoisen naisen itselleen. Minä nelosen naamalla ja ylipainolla en voi kilpailla tuollaistan naisten kanssa, tiedostan sen ihan liiankin hyvin. Nämä ovat sellaisia asioita, joita ei voi itse kontrolloida, puhun siis nyt siitä, että millaisista ihmisistä kiinnostumme. Sama se on miehilläkin, jatkuvasti törmää harmaantuneisiin ja huomattavan ikääntyneisiin miehiin, jotka ovat itse hyvin vaatimattomia ulkoisesti mutta jotka haluavat itselleen oikein stereotyyppisen kauniin ja nuoren naisen. Deittailu on perseestä, lähes kaikki ihmiset haluavat jotakin sellaista, jota eivät voi saada. Moni on tästä syystä suorastaan tuomittu olemaan yksin.

• sdgtwet
        DatingSucks kirjoitti:

Jos naiset ilmaisevat suoraan preferenssinsä, heitä häpäistään ja nöyryytetään sen johdosta. Itse voin sanoa suoraan että kiinnostun söpöistä/ok-kasvoisista tavismiehistä, jotka ovat nallekarhumaisella tavalla miehekkäitä. Olen itse rumahko/persoonallisen näköinen nainen. EN VOI mitään sille asialle, että kiinnostun miehistä jotka eivät ole possumaisella tavalla rumia tai värittömän tai harmaan näköisiä, joita taas kavahdan, vaan vähintäänkin siedettäviä. He siis ovat objektiivisesti paremman näköisiä kuin minä, ja saavat halutessaan vähintään 7-8:n tasoisen naisen itselleen. Minä nelosen naamalla ja ylipainolla en voi kilpailla tuollaistan naisten kanssa, tiedostan sen ihan liiankin hyvin. Nämä ovat sellaisia asioita, joita ei voi itse kontrolloida, puhun siis nyt siitä, että millaisista ihmisistä kiinnostumme. Sama se on miehilläkin, jatkuvasti törmää harmaantuneisiin ja huomattavan ikääntyneisiin miehiin, jotka ovat itse hyvin vaatimattomia ulkoisesti mutta jotka haluavat itselleen oikein stereotyyppisen kauniin ja nuoren naisen. Deittailu on perseestä, lähes kaikki ihmiset haluavat jotakin sellaista, jota eivät voi saada. Moni on tästä syystä suorastaan tuomittu olemaan yksin.

Tuo on ikävää. Muutos lähtenee yksilöistä; minulle on ainakin ihan ok, jos joku sanoisi asiat suoraan - arvostan rehtiyttä. Jos kiinnostusta ei voi itse kontrolloida on asiassa oltava muitakin tekijöitä kuin vain yksilön preferenssit. Nuo kaksi viimeistä lausettasi minusta vain korostavat sitä, että kaikki romantiikka tulisi pitää poissa pariutumista käsittelevästä keskustelusta. Samoin varoisin sotkemasta rakkautta koko asiaan, sillä seksuaalisen kiinnostuksen ja rakkauden käsitteiden sotkeminen toisiinsa vääristää tulkintoja.

• tfhfhgfhgfhfh

En ole koskaan löytänyt ketään miestä kaupan kassajonosta, koulusta, tai mistään harrastuksesta.

Kaikki ovat löytyneet baareista, festareilta tms. Kyllä se alkoholi vaan tutustumista helpottaa.

Kyllä naiset täällä myöntävät, että miehen ON miellytettävä silmää edes jossain määrin.

• järkiäläjätä

Naisen "jossain määrin" on pari tasoa omasta tasosta ylös päin. Tavisnaisillakin on aivan uskomattoman korkeat kriteerit miehen ulkoisen olemuksen, ammatin ja kaiken suhteen.

• Nainen39vee
        järkiäläjätä kirjoitti:

Naisen "jossain määrin" on pari tasoa omasta tasosta ylös päin. Tavisnaisillakin on aivan uskomattoman korkeat kriteerit miehen ulkoisen olemuksen, ammatin ja kaiken suhteen.

Eivät ne kauhean uskomattoman korkeita kriteereitä voi olla, koska suurimmalla osalla pariskunnista on ihan tavallinen olemus, tavallinen ammatti ja tavallista kaikki muukin.

Mikä on esimerkiksi uskomattoman korkea vaatimus ammatin suhteen? Meinaatko, että kaikki naisen saaneet miehet ovat astronautteja tai rokkitähtiä? Vai millaisia ammatteja meinasit?

• ex-raitis3

Raitis mies ei naista saa. Viina on kemia ja ilman kemiaa ei nainen kiinostu.

• sellainen.on.nainen
        Nainen39vee kirjoitti:

Eivät ne kauhean uskomattoman korkeita kriteereitä voi olla, koska suurimmalla osalla pariskunnista on ihan tavallinen olemus, tavallinen ammatti ja tavallista kaikki muukin.

Mikä on esimerkiksi uskomattoman korkea vaatimus ammatin suhteen? Meinaatko, että kaikki naisen saaneet miehet ovat astronautteja tai rokkitähtiä? Vai millaisia ammatteja meinasit?

Keskustelut naisten kanssa ovat loppuneet lukemattomia kertoja kuin seinään, kun olen maininnut epäseksikkään ammattini. Ei se edes ole epäseksikäs vaan tavallinen, mutta ei vaan ole riittävän mielenkiintoinen tai miehekäs, että nainen pääsisi kavereillensa kehumaan eli tekemään kavereitaan kateelliseksi.

• totanoinnii
        sellainen.on.nainen kirjoitti:

Keskustelut naisten kanssa ovat loppuneet lukemattomia kertoja kuin seinään, kun olen maininnut epäseksikkään ammattini. Ei se edes ole epäseksikäs vaan tavallinen, mutta ei vaan ole riittävän mielenkiintoinen tai miehekäs, että nainen pääsisi kavereillensa kehumaan eli tekemään kavereitaan kateelliseksi.

No kerropa, mikä se tuollainen ammatti nyt sitten on?

• Nainen39vee
        sellainen.on.nainen kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi, mikä ammatti se on. Kun suurin osa ammateista on epäseksikkäitä - tai ainakaan ne eivät mitään seksikkäitä ole. Ja suurin osa parisuhteessa olevista on jossain ihan muussa kuin seksikkäässä ammatissa.

• Nainen39vee

"Sitten jos mietin vaikkapa omaa elämääni.. päiväni viime vuodet ovat kuluneet niin, että käyn lähikaupassa, koululla ja ehkä jopa kirjastossa. Koko elämä mahtuu sellaisen 5km säteen sisään, pienessä kaupungissa. Mitkä mahdollisuudet on siihen, että se oikea kävelee vastaan kauppareissulla tai sattuu koulussa samalle kurssille, jossa istuu se max. 6 ihmistä? Aina sitä tulee katseltua josko tulisi ketään vastaan, mutta sattumalta nuo kurssitoverit ei koskaan kiinnosta, ja jos kiinnostaa niin ovat joko valmiiksi varattuja."

On se mahdollista, että se oikea kävelee vastaan, mutta jos hän on tuntematon, niin eihän kumpikaan sitä tiedä...

Ja totta - jos ei ole mahdollisuuksia tavata juurikaan ihmisiä, niin tietysti silloin on epätodennäköistä löytää kumppaniakaan. Sen vuoksihan moni etsiikin netistä, deittipalstalta.

• luensuntakia

Nainen39vee on kylllä palstan fiksuin kirjoittaja.

• kjhgkjhgfkjhgkh
        luensuntakia kirjoitti:

Nainen39vee on kylllä palstan fiksuin kirjoittaja.

Niin on!

Sama juttu -luen palstaa pelkästään hänen juttujensa takia.

Olen todella kiitollinen, että viitsii kirjoitella tänne!

• Totuus-

Kyllä se johtuu ulkoäöstä että kelle voi jutella täällä suomessa. Jos olet komea niin voit jutella lähes kelle naiselle vain. Jos olet ruma niin aika vähissä on ne naiset jotka sinulle haluaa jutella. Suomi on maanis debressiivinen kansakunta koska ei täällä voi elää normaalia elämää, koska ei saa ihmissuhteita luotua.

• totanoinnii

No missä maassa halutaan jutella rumille yhtä lailla kuin komeille/kauniille?

• Naisasialooser11

Itänaapurimaassamme sekä myös jokaisessa kaakkiois-aasian maassa. Siis halutaan jutella rumille miehille, rumille naisille ei toki kukaan halua jutella paitsi hätäpanon toivossa jos ei parempaakaan saa.

• Getrealsrly
        Naisasialooser11 kirjoitti:

Itänaapurimaassamme sekä myös jokaisessa kaakkiois-aasian maassa. Siis halutaan jutella rumille miehille, rumille naisille ei toki kukaan halua jutella paitsi hätäpanon toivossa jos ei parempaakaan saa.

Hah, ihan kuin rumat miehet olisivat yhtään sen suositumpia kuin rumat naiset. No voin sanoa, että eivät ole. Sama asia kuin Halo-efekti kauniiden ihmisten kohdalla, joihin liitetään positiivisia attribuutteja, niin rumilla ihmisillä (miehet ja naiset), se on täysin päinvastoin. Heihin liitetään ainoastaan epämiellyttäviä henkisiä ominaisuuksia kuten ilkeys, epäsosiaalisuus ja tyhmyys. Kauneusihanteet ovat tutkimusten mukaan universaalit, eli täysin samat kaikkialla maailmassa kulttuuriin katsomatta. Toki erilaisia variaatioita on olemassa, ja kauneusihanteet vaihtuvat tiuhaan kuten muotitrendit, mutta se perusajatus fyysisestä kauneudesta on sama kaikkialla maapallolla. Tietyt kasvojen mittasuhteet, luustonrakenne, symmetria, terve iho, hiukset ja vartalo ovat indikaattoreita hyvistä geeneistä ja terveydestä. Aasialainen kulttuuri on hyvin pinnallinen, ja kapea-alainen ulkonäön suhteen. Siellä fyysisellä olemuksella on todella paljon merkitystä, kuten länsimaissakin.

• ätmiysonvittuiluskene

Komeat jää yksin, koska
      - ovat ujoja, eivät pysty vastaamaan naislta saamaansa huomioon
      - ovat a- tai demiseksuaaleja, pelkkä huomio ei herätä kiinnostusta vaan tyyppi täytyy ensin tuntea ja sit ehkä kiinnostuu (kyllä niitä on miehissäin, ikisinkuissa varsinkin)
      - elävät ympäristöissä, joissa ei ole naisia.

Vielä jos nämä kaikki yhdessä, niin todennäköisyys lisääntyy.

Miehet jotka kuitenkin oikeasti aidosti itse haluaisivat seurustella (ja harva oikeasti haluaa, koska ei kiinnosta naiset ja on turvallisempaa vaan haukkua niitä palstalla), eivät yleensä tajua että SEN ETEEN TÄYTYY IHAN ITSE TEHDÄ JOTAIN.

Täytyy tietää mitä itse haluaa, ei mitä pitäisi haluta ja lähteä sitä etsimään. Tutustuman naisiiin. Ehkä niin alusta, että kehittämään sitä perussosiaalisuutta, miten naisille puhutaan niin että ne vastaa takaisin. Viilaamaan ulkonäköäin.

Harva haluaa ja jaksaa. Kivempaa on valittaa ja haukkua naisia. Sen jo osaa.

• Jos sanotaan, että syy löytyy peiliin katsomalla ei ehkä tarkoiteta ulkonäköä ja ulkoista olemusta. Vaan sitä, että syyt löytyvät ihan siitä peiliin katsojasta itsestään. Jos ei löydy keskustelutaitoja tai jyräät toisen mielipiteen edes kuuntelematta eli ymmärtämättä, niin tuskinpa se ihminen kovin pitkään kanssasi haluaa aikaa viettää. Jos ei tule toimeen ihmisten kanssa, varsinkaan parisuhdemielessä kiinnostavien, niin eiköhän se suurin syy löydy käytöksestä ja siitä miten kohtelee sitä vastapuolta.

• ngftyed

Näin on, mutta eiköhän tuon jokainen tajua. Ja siltikin voi jäädä yksin, vaikkei periaatteessa mitään vikaa olisikaan. Muuta kuin se, ettei pärjää kilpailussa toisia parempia vastaan. Niin kauan kuin miehiä on populaatiossa enemmän kuin naisia, pysyy asetelma tällaisena.

• ngftyed kirjoitti:

Näin on, mutta eiköhän tuon jokainen tajua. Ja siltikin voi jäädä yksin, vaikkei periaatteessa mitään vikaa olisikaan. Muuta kuin se, ettei pärjää kilpailussa toisia parempia vastaan. Niin kauan kuin miehiä on populaatiossa enemmän kuin naisia, pysyy asetelma tällaisena.

Sitten se on asia, johon ei voi vaikuttaa ja itsesääli ja ihmettely on aivan turhaa. Kaikille ei vain riitä naisia, turha siitä on naisia nirsoilusta syyttää.

• Sinkkuuden syyt löytyvät peilistä siinä mielessä, että syy on peiliin katsojassa, ei niinkään siinä kuvajaisessa, mikä peilistä takaisin heijastuu. Syy sinkkuuteen voi hyvinkin olla ulkonäössä, koossa, kehon mittasuhteissa, henkisissä taikka fyysisissä ominaisuuksissa taikka niiden vajavaisuuksissa.

Luokkaan (5 )kuuluvat selkeät ulkönäölliset ja henkiset vajavuudet, kuten epämuodostumat ja kehitysvammat. Nämä ovat selkeitä merkkejä puolisoa etsiville, että etsimistä kannattanee jatkaa vielä. Myös selkeät merkit vakavista sairauksista taikka sairaalloiset piirteet kuuluvat tähän luokkaan. Vakavissa tapauksissa myös onnettomuuksien vuoksi ruhjoutuneet ja arpeutuneet kuulunevat tähän luokkaan. Sairaalloisiin piirteisiin katsotaan ylipaino, kun se alkaa olla liikkumista ja jokapäiväistä elämää haittaava tekijä. Lyhytkasvuiset, (entiseltä nimeltään kääpiöt), kuulunevat ainakin miesten osalta tähän luokkaan.

Seuraavalla asteella (4) ovat ulkoisesti ja mieleltään terveet ihmiset, mutta joiden kehossa on jotain normaalista normaalia enemmän poikkeavaa. Esimerkiksi pituus poikkeaa johonkin suuntaan enemmän kuin tavallisesti. Jokin kehonosa on suhteessa muihin kehonosiin hieman normaalia vaihtelua suurempi taikka pienempi kuin keskimäärin. Tällaisia ovat poikkeuksellisen lyhyet jalat, iso takapuoli, iso pää, iso nenä, ulkonevat korvat, möhömaha jne.

Luokassa kolme (3) ulkonäkövirheet ovat samanlaisia kuin luokassa 2, mutta ne mahtuvat normaaliin, keskimääräiseen esiintymiseen ja sen havaittavuuteen väestössä. Kaljuus voitaisiin katsoa tähän ryhmään kuuluvaksi, samoin akne, ellei ole vähäistä ja rajoitetulla alueella. Ylipaino kuuluu tähän ryhmään, jos on havaittavissa esimerkiksi vyötäröltä, muttei vielä möhö-asteella.

Luokassa kaksi (2) ovat tavanomaisen kauniit ja komeat. Kasvot ovat symmetriset kuten kehokin. Raajat ovat normaalipituiset ja naisten kehossa on sille ominaista täyteläisyyttä ja muotoa. Miehetkään eivät ole täysin vailla lihasta, mutta mitään suonten pullistelua ei esiinny. Useimmat näyttelijät kuuluvat tähän luokkaan.

Luokkaan yksi (1) kuuluvat urheilulliset valioyksilöt ja poikkeuksellisen komeat taikka kauniit yksilöt. Tosin tämä käsitys on vahvasti kulttuuri- ja ajankohtasidonnainen. On tulkinnanvaraista, onko tällaista luokkaa edes olemassa muualla kuin kuvitelmissamme. Toki näyttelijät ja mallit saadaan kuvissa näyttämään superviehättäviltä katsojalle, mutta se perustuu pitkälti ammattitaitoiseen meikkaamiseen, pukeutumiseen ja kuvankäsittelyyn.

Mainittujen viiden ulkonäköluokan lisäksi ihmisellä on myös henkisiä ominaisuuksia.

Ihminen saattaa olla ulkoisesti täydellinen, mutta silti älyllisesti toimintakyvytön. Usein tällaiseen vegetatiiviseen tilaan viitataan sanalla vihannes. Luokka (E)

Vaikea ja vähän vähemmän vaikea kehitysvamma, (D)

Toimintakyvyn asteita on useita, mutta itsestään jokseenkin huolehtimaan kykenevät, siis kykenevät vaatettamaan ja ruokkimaan itsensä sekä pitämään itsensä siistinä ja käymään töissä, mutta eivät aivan elämään itsenäisesti kuuluvat luokkaan (C). Näihin voitaisiin lukea alkoholistit ja narkkarit, kunnes pääsevät tavoistaan. Lievästi kehitysvammaiset kuulunevat tähän ryhmään. Tähän ryhmään kuuluvat myös auervaarat ja muut ihmisten pettäjät, kun ovat jääneet kiinni.

Suraavaan ryhmään (B) kuuluvat normaaleilla henkisillä kyvyillä varustetut ihmiset. Osa heistä on huippuälykkäitä, osa vähän tyhmempiä. He tulevat kuitenkin kaikki mainiosti toimeen itsenään ja itsenäisesti. Kykenevät työhön, rakastumaan ja suremaan. He kokevat myötätuntoa kun läheisensä suree taikka tuntee kipua. Yhteiskunnan arkipäivä on heidän toimintakenttänsä, ei haaste selviytymiselle.

Ryhmään (A) kuuluvat vain kaikkein vetovoimaisimmat persoonat, kuten poliitikot, näyttelijät ja huijarit. Heillä on kyky valloittaa mielet ja saada ihmiset näkemään asiat heidän näkökulmastaan.

Kaikki ihmiset kuuluvat näihin 1-5 ja A-D luokkiin. Normaaleimpia ovat 2B ihmiset. Jos kuuluu luokkaan 5D, ei ole juuri toiveita saada puolisoa elämänsä aikana.

Kombinaatiossa 3B ja 2B, joihin useimmat meistä kuuluvat, ei suhteenmuodostukselle pitäisi olla mitään geneettisrakenteellisia esteitä.
      Se on siis vain kiinni ihmissuhdetaidoista taikka kyvyttömyydestä etsiä ja tutustua ihmisiin. Mikäli tällainen kyvyttömyys on kovinkin vakavaa, saattaa luokitus pudota C:hen.

• crux

Hyvä kirjoitus. Sitten kun ihminen jää yksin tässä ankeudessa, ihan vaan olosuhteiden ja todennäköisyyksien takia, niin hän alkaa tietysti syyttää itseään. Ja tässä huonon itsetunnon maassa pitää pariutumisessa olla erityisen hyvä itsetunto, mitä ei välttämättä enää löydykään siinä vaiheessa.

Minä ainakin ajattelen että minussa on jotain vikaa, jokin pieni kummallinen puute sielussa, mikä johtaa yksinolemiseen. Kun elän arkea, käyn töissä, kaupassa, kävelen kadulla niin en oikein pysty paikallistamaan sitä vikaa mutta ajattelen silti että se on olemassa. Ihan yhtä hyvin voisin ajatella että mitään vikaa ei ole. Voisin ajatella että tällainen tämä maailmankolkka on - aika harvoin täällä mitään tilaisuuksia saa. Voisin ajatella että yhtä viallinen maailma on jos se ei huoli minua. Pitäisi aina muistaa kyseenalaistaa synkkiä ajatuksia.

• Monet kokevat itsensä rumiksi ja vastenmielisiksi toisten ihmisten silmissä. Ei aina aiheetta, mutta kuitenkin. Useimmat meistä ovat jokseenkin normaalin näköisiä, eivät suoranaisen rumia sen enempää kuin häikäisevän komeitakaan.

Jostain syystä ihmisen kokemus itsestään voi aiheettomasti olla, että hän on ruma. Toisaalta myös, että hän on häikäisevän komea taikka kaunis, mutta se on harvinaisempaa.

Ihminen tulkitsee itseään, kehoaan ja ulkonäköään yksilöllisesti. Anorektikolle ei auta sanoa, ettei tämä näytä ollenkaan ylipainoiselta. Hän kuitenkin kokee ja näkee itsensä ylipainoisena ja vaikka näännyttää itsensä nälkään päästäkseen tästä mielikuvasta.

Samalla tavalla moni mies kuvittelee lihaksiensa pienuuden olevan syynä tunteeseen, ettei ole ihan samalla viivalla muiden kanssa. Tästä seuraa sitten hillitön bodaaminen ja steroidien eksessiivinen kulutus, minkä seurauksena keho ja ihminen muistuttavat enemmän hirviötä kuin mitään kaunista, ainakaan jos antiikin Kreikkalaiset patsaat ja hyveet kauneuden mittakaavaksi asetetaan.

Yleensä ihminen oppii varttumisen myötä hyväksymään itsensä sellaisena kuin on. Murrosikäisenä se on hyvin vaikeaa. Kauniita tyttöjä ihailee katseellaan, heistä himoitsee hiljaisessa yksinäisyydessään, mutta tuttavuuden tekeminen on mahdotonta.

Ihmisillä, kuten monilla muillakin tämän planeetan olennoilla, on nokkimisjärjestys. Mikäli olet ominaisuuksiltasi kelvollinen, katsotaan sinut päteväksi olemaan suhteissa vastakkaiseen sukupuoleen.

Ominaisuudet eivät kuitenkaan ole viimekädessä ulkonaköön liittyviä. Jos kukaan viitsii koulunsa hallitsijoita, eli simputtajia muistella, olivat he todennäköisesti ulkonäöltään hyvin tavallisia, elleivät jopa rumia.

Jostain syystä kaikki tytöt tuntuivat pyörivän heidän ympärillään. Ainakin he saivat kaiken huomion. Mikäli yritit itse huomiota herättää millään tavalla, tulit luultavasti julkisesti nöyryytetyksi ja pahoinpidellyksi.

Näissä olosuhteissa on siis helpompi ajatella, että vika on ulkonäössä. Minulla ei ole tyttöystävää, koska olen ruma. Sillä ei siis ole mitään tekemistä aloitekyvyn, rohkeuden, aggressiivisuuden, taikka yleensäkään minkään miehisen kanssa.

Kun mies on ruma, siis niin ruma ettei voi mitenkään ketään naista ikinä saada, voi hän vedota asemaansa. En ole puolisoa saanut, koska olen niin ruma.

Naisen osalta tilanne on erilainen, mutta koska suurin osa tämän palstan seuraajista on miehiä, jätän käsittelemättä naisten rumuuden käsityksen tässä yhteydessä.

• sdf4t6efrghdfvg

Kysehän on siitä kuinka paljon haluaa tehdä minkäkin asian eteen, tottakai korvessa asuvalle on hankalampaa lähteä ihmisten ilmoille kuin jossain miljoonakaupungissa. Joten sillä lailla se on omaa syytä ettei ole tehnyt asian eteen tarpeeksi. Kyllä niistä hollywood-staroistakin valtaosa on joutunut tekemään töitä asemansa eteen.

• Pointtini oli, kuten eräs sen joku ymmärsikin, että kokemamme puutteet ovat pitkälti mielissämme ja omassa epävarmuudessa kohdata niin elämää kuin puolisoakin.

Jossain vaiheessa tämä hyppy kaiken ymmärrettävyyden yli täytyy tehdä, sillä järkisyistä kukaan ei koskaan tule parisuhdetta toisen kanssa muodostamaan.

• "järkisyistä kukaan ei koskaan tule parisuhdetta toisen kanssa muodostamaan."

.. Noh, tämä(kään) ei varpisti pidä paikkaansa.. ;P

• emmeolesamanlaisia
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

"järkisyistä kukaan ei koskaan tule parisuhdetta toisen kanssa muodostamaan."

.. Noh, tämä(kään) ei varpisti pidä paikkaansa.. ;P

Eikö se ole itsestään selvää että parisuhteet ovat juuri sellaisia kuin ihmiset itse haluavat niiden olevan. Ei sitä kukaan voi ulkopuolelta määritellä.

• emmeolesamanlaisia kirjoitti:

Eikö se ole itsestään selvää että parisuhteet ovat juuri sellaisia kuin ihmiset itse haluavat niiden olevan. Ei sitä kukaan voi ulkopuolelta määritellä.

.. Olenko sanonut jotain muuta?.. ;P

.. Ainoa asia mikä olisi Suotavaa&Toivottavaa on se, että molemmat Oikeasti ovat Kartalla mitä on Saamassa&Mitä Ei.. ;P

• 35829

Kyllä sinkuilla on nykyään ihan hyvät peilit. En usko, että syy on niissä.

• Sinkkuus saattaa olla monen kohdalla kiinni myös siitä, että sillä hetkellä omaan elämään ei halua sitä vastakkaisen sukupuolen henkilöä. Otan esimerkin omasta elämästäni kahdesta venäläisestä naisesta.

Noin 26-vuotias akateemisesti juuri valmistunut EU-projektissa Suomessa töissäoleva venäläisnainen ihastui minuun. Olin yliopisto-opiskelija, jonka elämään ei sopinut silloin seurustelu. Niinpä jäin hänen suhteensa sinkkuksi.

Marraskuussa 2016 minuun ihastui 18-vuotias venäläinen lukiolainen. En nähnyt häntä ennen maaliskuuta 2017. Silloin ihastunut venäläinen lukion kolmasluokkalainen lähestyi minua maaliskuussa 2017 ja tarjosi puhelinnumeroaan. Annoin hänelle sähköpostiosoitteeni, mutta en ottanut vastaan hänen puhelinnumeroaan, koska olin epävarma suhteen aloittamisen järkevyydestä. Olin myös ihastunut häneen, mutta odotellessa hänen yhteydenottoa sähköpostitse tulin siihen tulokseen, että olisin ehkä onnellisempi sillä hetkellä sinkkuna. Tuntui siltä, että halunnutkaan juuri silloin maaliskuussa 2017 alkaa tosissaan seurustelemaan. Samaan tulokseen ilmeisesti tuli yhteyttä-ei-ottava venäläinen abityttö, sillä hänellä oli pari viikkoa ylioppilaskirjoituksiin. Hänellekään ei tainut sopia se, että sinkkuus loppuu juuri ennen elämälle tärkeitä yo-kirjoituksia. Häneen olisi ehkä tulisesti rakastunut, mutta hän oli kirjoittava abityttö.

Kyllä niitä mahdollisia naisia löytyy varsinkin suuremmista kaupungeista, mutta on eri asia sopiiko naisille ja miehille juuri sillä hetkellä seurustelu. Sopiva kumppanin ja ajankohdan löytäminen ei ole niin helppoa. Otin esimerkiksi venäläiset nuoret naiset, sillä maailma ei ole pelkästään suomalaisia ja kaikkien kanssa ei tarvitse kommunikoida suomeksi. Maailmasta löytyy, vaikka minkämaalaisia - kiinnostukaa vaikka venäläisistä miehistä tai naisista niin sinkkuus saattaa olla ohi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe