Golfiiiiiii

Ostankovaienkö

Onkos kellään kokemusta vw golf 1,2 63kw/85 hv. Onkos liian mopo autoksi.

11

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perspano-siitos

minun yh-äippäni minulle ostamassa helkama raisussakin on tehokkaampi moottori.

• perusajoon

Normaaliin peruspyörittelyyn riittää täysin, kone vääntään kuitenkin normikierrosalueella hyvin. Pieni teho tuntuu lähinnä reippaammissa ohituksissa, joilloin kierroksillakaan ei lisätehoa isommin löydy.

• TSI2012

Nurkkapyörittelyssä tyhjäkäynnin jälkeen ei kannata tarjota liian aikaisin suurempaa vaihdetta, muuten laajalla huippuväännön alueella kulkee tod näk riittävän hyvin. 105 hv:n Octavia lienee painavampi ja sillä kyllä pärjää ohituksissakin, kun vaihtaa kutoselta nelosvaihteelle...

Ja toiset näyt ei pärjää, ellei 300 hv ja 650 Nm... ;)

• pitkä.taival

Vapariaikaan noissa tehot-alkaen-malleissa oli hyvin lyhyet välitykset. Kaupunkiajossa ja 80 vauhdissa kone tuntui hyvin pirteältä ja sillä pärjäsi hienosti vaikka olisi ollut enemmänkin kuormaa.
      Moottoritie-siirtymät olivat se heikko kohta kun kone kiersi kovaa ja korkealta. Turbo-aikaan tuokin asia on saattanut muuttua.

• Jebbha

Eiks mopoautossa oo yhtä paljon polleja?

• JaSiksiSynnyit

Isäs Corollassa oli 75 pollee, mutta jamppa polki äitiäsi kuin "tulpatonta mopoa"... 👏

• 32333

Riittää hyvin ja kiihtyvyys nopeaa kun vain käyttää kaasua ja vaihteita. Onko siinä jo jakohihnallinen jakopää? vag alimitoittu ketjukoneiden ketjut ja rattaat = kuluu ja venyy nopeasti. Ei kannata ostaa. Jos uusi on yhtä hyvä kuin vanhempi 4 koppaisen kahdella hinnalla niin silloin kestävä ja äänetön.

Kaikkiin polttomoottoreihin kuuluu kierrokset ja vaihteita on sen takia että auto liikkuu ja saadaan vääntöä eri nopeuksille.

Esim nykyisten turbojen aikaan huopputeho tulee ulos 5000-6000 kierroksen nurkilla. 1.4 TSI . Kierroksia on käytettävä jos haluaa tehoa ulos moottorista.

Jos autossa kuormaa niin pienempää vaihdetta ja kierroksia enemmän käyttöön niin mäet nousee kevyesti ja usein myös pienemmällä polttoaineenkulutuksella.

• vinkutusta

Surkeeta teho häviöö bensa moteissa, dieselis on teho/vääntö suhde aina käytössä?

• 32333
        vinkutusta kirjoitti:

Surkeeta teho häviöö bensa moteissa, dieselis on teho/vääntö suhde aina käytössä?

Kyllähän dieseleitäkin pitää kierrättää huipputehon alueelle ja pitää siellä jos haluaa tehoa ulos ja kiihtyvyyttä. Oisko noin 4000 - nurkilla huipputeho. Kapeampi tehoalue voi tuntua kummalta.

Tasaisessa ajossa pienemmillä kieroksilla parempi vääntö pienentää dieselin kulutusta ja jaksaa vetää kuorman kanssa. Ohittaa bensan

Dieselin käyttövoimaveroa voisi pudottaa bensan tasolle.

• Muistellaanpa

Mopo autoksi? Eikös mopon suurin sallittu nopeus ole jotain 45 km/h luokkaa?

Minulla oli 1970-luvulla vuoden 1968 Volkkari, jonka 1,2-litraisesta bokserimoottorista irtosi mitähänlie 34 hv tai jotain sinne päin. Silti minä sain sillä ensimmäisen ylinopeussakkoni. Konstat taisivat dokumentoida rangaistusvaatimukseen niinkin komeat tutkalukemat kuin 108 km/h.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60