Opiskelu on kivaa, jos siihen on aikaa ja jos sen voi olettaa työllistävän. Minulla on suoritettuna osa merkonomin tutkinnosta ja mietin päätäni puhki, kannattaako sitä opiskella loppuun. Ajattelin koulun aloittaessani, että taloushallinto tai rahoitusala työllistäisi, mutta nyt kun lukee pankkien suurista irtosanomisaikeista, niin en ole ollenkaan varma. Alan harjoittelupaikatkin ovat kiven alla. Käyn myös töissä, eikä aikaa tahdo löytyä koululle. Tuskin tutkinnon suorittamisesta haittaakaan on, mutta onko siitä isompaa hyötyäkään, en tiedä. Pitäisiköhän ottaa aikalisä ja katsoa, miltä alan työnäkymät vaikuttavat jonkin ajan päästä? Onko kellään vinkata, missä voisi opiskella joustavasti työn ohessa pieniä kokonaisuuksia kerrallaan, mutta kuitenkin tutkintotarkoituksessa? Amiksessa, jossa nyt käyn, ei oikein tunnu onnistuvan. Työssäoppimistakin on hankala suunnitella, koska käyn töissä ja toisella alalla, eikä ole intressejä tai mahdollisuuttakaan ottaa täysipäiväistä opintovapaata työharjoittelun takia. Iltaopinnot eivät ole vaihtoehto yksityiselämään liittyvistä syistä. Ehkä on tosiaan aikalisän aika, mutta kertokaa vinkkejä, kokemuksia, jos niitä on. Laitoin tämän tänne aikuisopiskelun puolelle, koska liittyy aikuisten opiskeluun :)
Jatkaako vai ei merkonomiksi
Jatkaako_merkonomiksi
0
80
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33682
- 60679
- 50665
- 52657