Kristitty.netin harhaopeista

Shalom siskot ja veljet Kristuksessa, helluntailaiset, adventistit, luterilaiset, judaistit, agnostikot, ateistit, muslimit ja Jehovan todistajat. Ajattelin avautua harhaopeista, joihin olen hurahtanut. Tämä olkoon varoituksena muille. Lasken itseni kuuluvaksi messiaanisten lahkoon, nämä ovat Jeesukseen uskovia uskovia jotka noudattavat Tooraa, viettävät sapattia, eivätkä syö sianlihaa tai hiiriä. Usein he kutsuvat Jeesusta Kristusta mieluummin Yeshuaksi, Messiaaksi ja rukoilevat heprean kielillä, kipa päässä sytyttelevät sapattikynttilöitä ja tutkivat Talmudia, Kabbalaa ja kaikkea mikä vähääkään liittyy juutalaisuuteen. Olen joskus ollut syvällä tässä liikkeessä ja ollut kaikkien sen tuulten vietämänä. Messiaaninen kenttä on oikea miinakenttä, eksytyksiä ja harhaoppeja on vaikka muille jakaa. Ajattelin tässä käydä läpi eksytyksiä, joihin itse olen hurahtanut, ja joihin olen sittemmin ottanut etäisyyttä. Jos nyt joku ehkä ottaisi opiksi. Tai ehkä joku saa tästä innoituksen hurahtaa syvemmin kabbalaan ja mystiikkaan..

Yksi_usko kirjoittaa adventismi foorumilla:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15049226/raamatunkaannosten-tarkoitushakuisuus#comment-91651076
>> Näin on. Numeromystiikka on myös vaarallista, vaikka sitä on myös käsittääkseni toisenlaista?? Vai onko?? Hebrealaisilla kirjaimilla on myös numeroarvo, siitä ei päästä mihinkään. Tästä oli hyvä sarja TV7:lla. Tässä sarjassa kerrottiin, että miksi Aabramin nimi muutettiin Aabrahamiksi ja miksi Saarain nimi muutettiin Saaraksi. Siksi, että lain luku muutettiin kummassakin tapauksessa armon luvuksi. Tämä oli minusta mielenkiintoista. <<

Tässä se vaara juuri piileekin, onhan se mielenkiintoista ja usein nämä numeroarvoihin perustuvat opetukset ovat hyvin raflaavia ja mieltä laajentavia. On kutkuttavaa ajatella, että Jumala on kätkenyt sanaansa viisauksia ja salaisuuksia, jotka avautuvat numeroiden kautta. Mutta missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Alef on 1, Bet on 2 ja Gimmel on 3 ja niin edelleen? Kuka keksi mikä numero on minkäkin arvoinen? Mistä tiedämme, että heprean aakkoset olivat Raamatun kirjoittamisen aikaan edes aakkosissa samassa järjestyksessä kuin nykyään? Kuka päätti että Kaf on 20 ja Lamed on 30? Yhtä hyvin kaf voisi olla 11, koska se on Yodista seuraava, jonka lukuarvo on 10. Ja kuka päätti että Tav on 400? Ei ole mitään todisteita siitä, että Jumala olisi asettanut heprean aakkosille numeroarvot. Raamatussa ei missään kohtaa kerrota heprean aakkosten numeroarvoista sanaakaan. Numeroarvot ovat juutalaiset rabbit omasta päästään keksineet ja lisänneet paljon myöhemmin. Heidän opetuksensa ovat mielenkiintoisia ja on kieltämättä houkuttelevaa laajentaa omaa tietoisuutta Raamatusta kumpuavilla salaisuuksilla ja totuuksilla, mutta se on valitettavasti kaikki ihmisten omasta päästään keksimää puppua. Etten sanoisi sontaa. Näin tämä asia on minulle pikkuhiljaa avautunut. Tämä numeroarvoihin perustuva opetus on siksi vaarallista, että välillä ne totuudet ovat järkeviä ja tuntuvat Raamatullisilta, kuten mainitsemasi Aabrahamin ja Saarain nimet muuttuvat armon luvuksi. Mutta siinä ohessa sinulle syötetään myös paljon sontaa, ja tällä metodilla voi löytää Raamatusta mitä totuuksia tahansa.

Vielä paljon puhutaan siitä, että heprea olisi pyhä kieli. Nyt todennäköisesti sohaisen ampiaisen pesää, sillä messiaaniset ovat vakuuttuneita siitä, että heprea on pyhä kieli. Minäkin olin siitä niin vakuuttunut, että tilasin netistä kasapäin heprean kielioppia ja jos jonkinnäköistä heprean pyhää opusta. Olin syvällä tässä opissa. Se oli mielenkiintoista ja todellakin mieltä laajentavaa. Mutta valitettavasti sen pohjalla on pimeä kabbalah ja juutalaisten mystiikka, josta on pysyttävä erossa. Toki opin siinä sivussa kätevästi hepreaa, mutta noissa teoksissa kuten esim. Frank Seekinsin Hebrew Word Pictures oli paljon harhaoppia. Paljon jauhettiin siitä, kuinka Jumala loi maailman heprean aakkosten avulla ja kuinka heprean kirjaimilla on kullakin symboliarvo. Tässäkin oli sama ansa kuin numero-opissa, välillä tulokset olivat järkeviä. Esim Jumalan nimi yod-hey-vav-hey tämän opin mukaan tarkoittaa "käsi - katso - naula - katso" selvästi siis viittaus Jeesuksen naulojen lävistämiin käsiin! Mutta valitettavasti sama metodi tuottaa myös paljon puppua. Ja Jeesus ei opettanut opetuslapsiaan lukemaan hepreaa ja Raamattua tällä tavalla. Tässä on jälleen sama ongelma, kuka päätti, että yod tarkoittaa kättä? Kuka keksi että Shin on hammas, Bet on talo, Dalet on ovi ja Hey on katso? Lisäksi tässä opissa kullakin kirjaimella on useampi mahdollinen symbolinen merkitys, jolloin sen avulla voidaan suoltaa aivan mitä tahansa.

Niin, onko heprea pyhä kieli? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jumala loi maailman heprean aakkosten avulla? Ei missään kohtaa, kyse on rabbien omasta päästään keksimästä legendasta, joita heillä on runsaasti. Ai niin, sanotaanhan 1. Moos. 1:1 että
"רֵאשִׁ֖ית בָּרָ֣א אֱלֹהִ֑ים אֵ֥ת"
"bereishit bara elohim et" - et on Alef-Tav

jatkuu...

25

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juutalaiset "oppineet" lukevat tästä, että alussa Jumala loi Alefin ja Tavin, heprean ensimmäisen ja viimeisen kirjaimen. Tällaista kikkailua rabbit harrastavat paljon. Raamatussa ei missään kohtaa sanota, että alussa Jumala loi heprean aakkoset! Kyse on vain rabbien rakkaudesta omaa pyhää kieltä kohtaan. Toki heprea on kaunis kieli, mutta missä kohtaa Raamattua sanotaan, että heprea on pyhä kieli? Ei missään kohtaa. Ei ole mitään todisteita siitä, että taivaassa puhutaan hepreaa, että enkelit puhuisivat hepreaa, että sinun hengellinen elämäsi saisi jotain ihme boostausta siitä, että rukoilet hepreaksi. Minä eli tässä harhassa ja rukoilin hepreaksi.

Silloin tällöin rukoilen toki edelleen hepreaksi, ja luen ruokarukouksen hepreaksi, koska siitä on tullut tapa. Mutta en kuvittele pääseväni lähemmäksi Jumalaa sen ansiosta, että rukoilen hepreaksi. Olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että heprea ei ole pyhä kieli. Jeesus ilmeisesti puhui arameaa, eikä hepreaa. Uusi testamentti on kirjoitettu kreikaksi, joka on selvä osoitus siitä, että heprea ei ole pyhä kieli. Jos heprea olisi pyhä kieli, uusi testamentti olisi kirjoitettu hepreaksi. Uskon että Jumalalle ei mikään kieli ole toista pyhempi.

Messiaaniset veljemme sanovat tähän, että alunperin Uusi testamentti oli kirjoitettu hepreaksi! Koska heprea on pyhä kieli! Sen täytyy olla niin, eikö? He sanovat että antisemitistit polttivat myöhemmin kaikki hepreankieliset Uuden testamentin alkuperäiset käsikirjoitukset. He sanovat että nyt jäännöksiä näistä hepreankielisistä alkuperäisistä Uuden testamentin käsikirjoituksista on putkahtanut yhtäkkiä aikojen lopulla markkinoille. On Shem Tovin hepreankielistä Matteusta ja muita käsikirjoituksia, joita pidetään alkuperäisempinä kuin kreikankielisiä käsikirjoituksia. Tämä on vakavaa harhaoppia, kaikki hepreankieliset katkelmat ovat tutkijoiden mukaan yksiselitteisesti myöhempiä käännöksiä, ne eivät todellakaan ole kreikankielisiä käsikirjoituksia varhaisempia. Mutta koska hepreaa pidetään pyhänä kielenä, näitä myöhempiä käsikirjoituksia pidetään varhaisempina, koska täytyyhän sen olla niin, miksi Jumala olisi antanut meille Uuden testamentin pakanoiden kielellä? No ehkä siksi, että evankeliumi oli saarnattava kaikille pakanakansoille! Jumala näki hyväksi kirjoittaa Uuden testamentin kreikaksi, aikansa lingua francalla.

Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että heprea on pyhä kieli? Ei missään. Toki heprean opiskelu kannattaa, jotta voi lukea Vanhaa testamenttia alkukielellä. Mutta heprea ei ole yhtään sen pyhempi kieli kuin kreikkakaan. Tästä minä olen tullut vakuuttuneeksi.

Kuinka vakavasta harhaopista on kyse? Osa siitä on melko harmitonta, mutta pahimmillaan se saa ihmiset tuhlaamaan aikansa numeroiden ja kirjainten symboliarvojen turhaan pyörittelyyn ja kikkailuun. Kaiken kaikkiaan messiaaninen kenttä on oikea miinakenttä. On kaikenlaista opettajaa ja pastoria jotka saarnaavat ties mitä mielettömyyksiä. Kyllä kirkon parituhatvuotisesta historiasta tulee ottaa oppia ja poimia sieltä se mikä on hyvää. Ei kirkko täysin hakoteillä ole, eikä kaikki kirkon oppi ole suoraan Saatanasta, vaikka siellä onkin paljon eksytystä. Messiaanisten tulee ottaa oppia Calvinista ja Lutherista, näin minä uskon.

Shalom!

• Ainoa viittaus Raamatussa sanojen lukuarvoihin löytyy ilmestyskirjasta: "Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi." (Ilm. 13:18)

Kehoittaako ilmestyskirja meitä laskemaan ahkerasti sanojen lukuarvoja? Vieläpä siinä sanotaan, että jolla on ymmärrys laskekoon pedon luvun. Mikäpä sen hienompaa, kuin olla niin suuri ja ymmärtäväinen, että on laskenut pedon luvun! Minä koen tämän pikemminkin varoituksena. Se jolla on ymmärrys laskekoon pedon luvun, kaikki me muut pysykööt kaukana lukuarvoista ja muusta turhasta kikkailusta. Kyllä se henkilö jolla on ymmärrys sitten aikojen lopulla laskee pedon luvun ja kertoo meille muillekin. Jeesus ei laskenut sanojen lukuarvoja. Mooses ei laskenut sanojen lukuarvoja. Pysykää kaukana tästä eksytyksestä. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että heprean aakkosilla on lukuarvo, joita meidän sitten tulisi aikamme ratoksi laskeskella. Ei missään kohtaa.

• Uskoa.saa

Hurahtanen itsetutkistelu uskosta jonka juutalaiset keksivät ilman pätevää syytä, luullessaan ettei tätä maailmaa ole ilman korkeampaa voimaa " luulo ei ole tiedon väärtti " näinhän se on uskossakin, mutta se ei ole kiellettyä.

• Jabin

Jaa, kristitty.net otti hellaripalstan omiksi sivuiksi. Hän jopa käski helluntailaisten lähteä pois omalta palstaltaan.
      Toivon, että ylläpito ylemmältä taholta puutuisi hänen touhuihinsa. Edellinen, asiallinen viesti, jossa toivoin ylemmän tahoon väliintuloa poistettiin. Katsotaan, jos tämäkin katoaa, mikä sitten osaltaan vahvistaisi käsitystäni siitä, että joko kristitty.net itse ja hänen kaverinsa osallistuvat palstan ylläpitoon.

• Johan on salaliittoteoria. Onhan sinulla foliohattu tiukasti päässä, ettei illuminati lue ajatuksiasi?

Minä saan täällä jauhaa ja meuhkata niin paljon kuin tahdon. Tämä ei ole mikään helluntailaisten oma palsta. Jos seuraat keskustelua, huomaat että läheskään kaikki täällä eivät ole hellareita. Mikä on hyvä asia. Sapatti kuuluu helluntailaisille, luterilaisille ja adventisteille yhtä lailla, minkä takia minä jauhan siitä asiasta kaikilla näillä foorumeilla. Helluntai foorumilla on ehkä vähiten ateisti jankuttajia, siksi täällä on mielestäni kivempi keskustella kuin esimerkiksi luterilaisuus palstalla, joka on täynnä vain ja ainoastaan homoagendaa ja ateistien hyökkäyksiä.

Ihan oikeasti, jos niin paljon ihmiset pelkäävät harhaopettajia ja eksytyksiä, mitä ihmettä teette tällä foorumilla? Eikö hellareilla oikeasti ole omaa suljettua foorumia jossain jonne invitation only?

• hahamikäajatus
        Kristitty.net kirjoitti:

Johan on salaliittoteoria. Onhan sinulla foliohattu tiukasti päässä, ettei illuminati lue ajatuksiasi?

Minä saan täällä jauhaa ja meuhkata niin paljon kuin tahdon. Tämä ei ole mikään helluntailaisten oma palsta. Jos seuraat keskustelua, huomaat että läheskään kaikki täällä eivät ole hellareita. Mikä on hyvä asia. Sapatti kuuluu helluntailaisille, luterilaisille ja adventisteille yhtä lailla, minkä takia minä jauhan siitä asiasta kaikilla näillä foorumeilla. Helluntai foorumilla on ehkä vähiten ateisti jankuttajia, siksi täällä on mielestäni kivempi keskustella kuin esimerkiksi luterilaisuus palstalla, joka on täynnä vain ja ainoastaan homoagendaa ja ateistien hyökkäyksiä.

Ihan oikeasti, jos niin paljon ihmiset pelkäävät harhaopettajia ja eksytyksiä, mitä ihmettä teette tällä foorumilla? Eikö hellareilla oikeasti ole omaa suljettua foorumia jossain jonne invitation only?

Ei ole omaa suljettua ja toivon mukaan ei koskaan tulekkaan, mihin ihmeeseen sellaista tarvittaisiin!!

ei kukaan helluntailainen tietääkseni asu umpinaisessa betoninunkkerissa kuusmetriä maan alla, eli se siitä omasta.

• hahamikäajatus kirjoitti:

Ei ole omaa suljettua ja toivon mukaan ei koskaan tulekkaan, mihin ihmeeseen sellaista tarvittaisiin!!

ei kukaan helluntailainen tietääkseni asu umpinaisessa betoninunkkerissa kuusmetriä maan alla, eli se siitä omasta.

Jos niin kovasti pelkää harhaoppeja ja eksytyksiä, kannattaisi sellainen ihan oman porukan suljettu foorumi perustaa, jonne ei valheveljet pääse kylvämään hapatustaan.

Sen verran paljon on foliohattuja tällä foorumilla, että en ihmettelisi vaikka asuisivatkin bunkkerissa.

• Uskallatko sinä tunnustaa harhaopit, joihin olet joskus hurahtanut? Vai oletko aina ollut raittiissa ja oikeaoppisessa uskossa?

Tuli messiaanisten harhaopeista vielä mieleen Aleph-Tav huijaus. Siis nuo kaistapäät väittävät, että koska Jeesus sanoo olevansa Alpha ja Omega, ensimmäinen ja viimeinen, Jeesus sanoo itse asiassa olevansa hepreaksi Aleph-Tav, heprean aakkosten ensimmäinen ja viimeinen kirjain. Aleph-Tav on heprean sana "et", jota ei voi kääntää, se on sana joka merkitsee lauseessa objektin. http://biblehub.com/hebrew/853.htm He luulevat, että koska sitä sanaa ei käännetä, sillä täytyy olla jokin mystinen tarkoitus. Kuinka väärässä he ovatkaan, sillä on tärkeä paikka kieliopissa, vaikka sitä ei suoraan voikaan kääntää. Tuo sana löytyykin Raamatusta 11050 kertaa. Siis reilut kymmenen tuhatta kertaa. Ja näiden ihmisten mukaan joka kerta kun se esiintyy missä tahansa lauseessa Vanhassa testamentissa, se kertoo meille jotain Jeesuksesta. Koska se esiintyy niin usein, voivat nämä ihmiset rauhassa keksiä mitä villeimpiä teorioita ja näkevät Jeesuksen myös paikoissa joihin hän ei kuulu. Ensimmäisen kerran Aleph-Tav esiintyy jo jakeessa 1. Moos. 1:1, jossa sanotaan että alussa Jumala loi... Aleph-Tavin! Niinpä siis opetetaan että alussa Jumala loi Jeesuksen. Ja voila, harhaoppi on syntynyt.

• Laskuntulos

Gal.5:10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka tahansa.

• Gal. 5:9 "Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan."

• jabin

Kristitty, net käskee taas kerran hellareita poistumaan hellaripalstalta. Hän ei ymmärrä mitä tarkoittaa 'keskustele helluntailaisuudesta'. Judaismi eivät adventismi kuulu helluntailaisuuteen, eivätkä edes kristillisyyteen. Eikö asia riittävän yksiselitteisesti ilmoitettu?
      Judaismille on oma palstansa joko huuhaa tai uskonnot yleisesti.
      Minusta olisi parempi lopettaa koko hellaripalsta, tilalle judaismi ja adventismi, näin palstan sisältö vastaisi palstan otsikkoa.
      Kristitty.netin päämäärä on kiusata Jeesukseen uskovia ja levittää harhaoppejaan.
      Kristitty.net on väittänyt tuntevansa tänne kirjoittavia adventisteja ja muita huuhaa oppeja levittäviä, kuitenkin hän syyttää minua jonkinlaisen salaliittoteorian keksimisestä. Vaan onpahan hyvin kummallista kun asiallisia viestejä katoaa.

• Todellakin jos pelkäät harhaoppeja ja eksytyksiä, on tämä foorumi väärä paikka sinulle. Korostan, että tämä ei ole mikään helluntailaisten foorumi. Tuliko selväksi? Täällä on sana vapaa.

• Miksiköhän asiattomat viestit katoavat? Mieti sitä, ovatko viestisi sittenkään niin asiallisia.

• Kirjakääröt

Sananl.8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan ennen aikojen alkua. Biblia (1776). Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.

• Pahin harhaoppi kaikista näissä messiaanisissa piireissä on noudattaa rabbiinisen juutalaisuuden fariseuksilta perimiä perinnäissääntöjä, kipa päässä pestä käsiä ja rukoilla "Siunattu olkoon Herra, jumalamme, universumin kuningas, joka olet pyhittänyt meidät käskyilläsi ja käskenyt meidän pestä kädet". Jumala ei ole käskenyt meidän pestä käsiä, joten kyseinen rukous on syntiä, samoin kuin rukouksessa sapattikynttilöitä sytytettäessä väitetään että Jumala olisi käskenyt meidän sytyttää kynttilät. Jumala ei ole käskenyt meidän pestä käsiä enne ruokailua tai sytyttää sapattikynttilöitä. Jumala ei ole käskenyt meidän käyttää kipaa. Fariseusten perinnäissäännöt eivät perustu mihinkään Raamatun sanaan, vaan ovat ihmisten omasta päästään keksimiä sääntöjä. Jeesus oli jyrkästi fariseusten perinnäissääntöjä vastaan ja sanoi, että he hylkäävät Jumalan käskyn perinnäissääntönsä tähden. Meidän ei tule olla missään tekemisissä fariseusten perinnäissääntöjen kanssa.

• lisäys

Aika ovelaa kirjoittaa harhaopeista, joihin on hurahtanut, ikäänkuin osoittaen, että on tehnyt virheitä, kuitenkaan mainitsematta niitä harhaoppeja, joita täällä levität. Olet tahallinen eksyttäjä, joka seuraa toista "Jeesusta".

• Minä seuraan sitä mitä Jeesus on opettanut. Jos sinussa on miestä, näytä toki Raamatustasi, missä kohtaa minä olen opettanut harhaoppia. Kaikki opit on arvioitava Raamatun valossa, on todella köyhää syyttää toista harhaopista ilman mitään konkreettisia todisteita.

Ja minä olen rohkealla aloituksellani osoittanut, että olen ollut kaikkien opintuulten heiteltävänä. Olen harhaopeista luopunut tutkimalla niitä tarkoin Raamatun valossa. Raamattu on meidän ylin ohje ja suurin auktoriteetti. Uskallatko sinä myöntää joskus olleesi väärässä? Jos joku näyttää minulle Raamatusta, missä kohtaa meidän käsketään pyhittää sunnuntai, luovun oitis paasaamasta sapatista. Jos joku näyttää minulle missä kohtaa Raamattua sanotaan että saamme tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia, poistun tältä foorumilta ikiajoiksi.

• Jabin

Kristitty.net, sinun harhaoppia on jo varmaan 5000 kommentin verran. Luen omia juttujasi, niin tiedät mikä, mikä Raamatun vastaista ja eksytystä. Sinun juttusi ovat juuri sitä antikristillistä mekastusta.
      Tunnustat, että paasaa täällä, ja sanon että paasaat hölynpölyä.
      Taisit kirjoitella alkujaan juttujasi vaikka NetMissioon. Heittivät sinut kieron valehtelijan ja jumalattoman meuhkaajan ulos ja aloit kostoksi ja vihasi vivimmassa kirjoitella tänne.??? Kakki ei vain maailmassa pyöri sinun napasi ympärillä ja eikä sinun oman uskontosi ympärillä.

• Jumalaluouutta

Rauhoitu Jabin antaa kaikkien kukkien kukkia!

• NetMissio? Onko se joku hellareiden oma keskustelu palsta? Mene toki sinne jauhamaan skeidaa, jätä meidät muut rauhaan.

• Vielä yksi harhaoppi, raamattukoodit. Raamatussa ei ole mitään koodeja! Jumala ei ole pyhään tekstiin piilottanut ainuttakaan koodia meidän etsittäväksi ja löydettäväksi! Jeesus ei opettanut meitä etsimään Raamatusta sinne piilotettuja koodeja!

• Jabin

Kristitty.net. Mitä sinä pimeyden ruhtinaan palvelija täällä meuhkaat? Sinä herjaat elävää Jumalaa!!!
      Sinulla on jotain kummia koodejakin, tosiaan. Luulet, että kun vain toistat ja toistat valhetta, niin Jumalan Sana muuttuu sinun uskontosi mukaiseksi.

• Suomi on vapaa maa ja tällä foorumilla on sana vapaa. Minulla on täysi oikeus meuhkata täällä niin paljon kuin haluan. Jos osaat lukea, niin minähän sanoin että koodit ovat harhaoppia. Raamatussa ei ole mitään koodeja. Minä en ole missään kohtaa poikennut Jumalan sanasta. Sinä kuvittelet jotain saavuttavasi vainoamalla minua, mutta huomanet että se on täysin turhaa. Tuhlaat vain omaa aikaasi. Eikö sinulla tosiaan ole mitään muuta harrastusta?

• Laskuntulos

Kristitty.net haluaa, että häntä ihannoidaan suurena opettajana. Hän ottaa kantaa kaikkiin asioihin.
      Valitettavasti hän on antikristuksen oppien opettaja! Hän sotii Jumalan pelastussuunnitelma vastaa!

• Ai sodin Jumalan pelastussuunnitelmaa vastaan? Mitenköhän minä nyt noin muka teen? Onko se joku antikristuksen oppi, että emme saa tehdä syntiä vaan meidän on noudatettava Jumalan pyhää lakia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4249
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      842
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      827
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      763
    Aihe