Tuollainen avensis farkku olisi tiedossa. Ajettu 160 tkm. Edelliselle omistajalle soitin, jolla ollutkin lähes uudesta. Kaikki pelaa, kuin unelma ja auto on huollettu 10 tkm välein. Ainut "mutta", niinkuin aina käytettyä katsellessa on pohjan kunto. Oli sanottu huollossa edellisen kerran, että jos meinaat pidempään vielä pitää, niin suosittelemme massausta. Onko järkevää ostaa tuollaista, jos ajatuksena on ajaa noin 6-7 vuotta tuolla? Mitä itse jo pääsin autoa liikkeen pihalla vilkaisemaan, niin takapalkissa näkyi ruostetta selkeästi mutta mistä sen tietää onko pinta vai mätää. Omassa nykyisessä ko palkki näyttää samanlaiselta. Onhan tuolla jo ikääkin 7v enemmän.
Ja tämä ei ole mikään provo ja provojen vastaukset ei kiinnosta, joten asiallisia vastauksia kiitos.
Avensis 2010 massaus?
17
401
Vastaukset
- Hiekkapuhallus
Taitaa olla menetetty peli jo tuossa vaiheessa.
- TSI2012
outoa että suositellaan massausta, massa ei nimittäin ole ruostesuoja-aine, vain kivenisku suoja. tuskin tarvii toyotaa ruostesuojata, jos jossain palkissa on pintaruoste niin menee vielä 30vuotta ennen kuin puhki olisi ruostunut.
- avrrrr
Proovo on oltava.
Avea ei huolleta kympin välein.
Siinä kohtaa on ruostetta uutenakin.- Alotuspostaaja
Ei huolleta ei, mutta tämä kaveri on huollattanut. Siksi kiinnostaakin, kun muuten hyvällä pidolla ollut siisti auto kyseessä.
No ehkä teen kaupat. - Tojohönö
Perus tojohönön elämä on yhtä tojon huollattamista. Syyshuolto, keväthuolto, öljynvaihtohuolto, ensihuolto, 15000 välein huolto, katsastushuolto, peräluukun tuuletus, järvivedellä pesu, ruostesuojaus, jne. Tässä tojohönön päivät kuluu rattoisasti ja lopuksi pitää aina muistaa sanoa, ei ole vikoja ollut.
- yökastelijapoj
Tojohönö kirjoitti:
Perus tojohönön elämä on yhtä tojon huollattamista. Syyshuolto, keväthuolto, öljynvaihtohuolto, ensihuolto, 15000 välein huolto, katsastushuolto, peräluukun tuuletus, järvivedellä pesu, ruostesuojaus, jne. Tässä tojohönön päivät kuluu rattoisasti ja lopuksi pitää aina muistaa sanoa, ei ole vikoja ollut.
entäs kun sänky on taas märkä? äipällä on 97 skoda felicia joka on ihan ruosteinen rämä
- FaktaSattuuUskikseen
yökastelijapoj kirjoitti:
entäs kun sänky on taas märkä? äipällä on 97 skoda felicia joka on ihan ruosteinen rämä
Naurettavaa peukuttaa omaa typerää kirjoitusta.
- Eikannatasatsata
Pahoin pelkään että tuossa kohtaa on jo pahin tapahtunut, ja massa vain koteloi ruosteet muhimaan.
Jos saat halvalla niin osta mutta älä odota että sillä montaa vuotta ajetaan, sinkitön kori. - Kokemustaontoyotasta
Ei kannata, mutta kannattaisi öljytä alusta.
Helpoiten se käy kun täytät moottoriin muutaman litran liikaa öljyä ja jätät täyttökorkin auki. Sit vaan motarille ajamaan kunnon lenkki.
Ranskalaisissa autoissa tämä sama tapahtuu vähitellen vuotavien tiivisteiden kautta. - Ruostettapakoon
Pohjan pesu ja sit vaan suihkuttaa kotelosuojaa vaikka spraypurkista. Massata pohjaa ei kannata.
- Uuuiyyy
Vetäisin massan peltien pintaan suojaamaan, muuten ruostuu. Voi suojata hyvin paikkoja nopeasti vaikka auto pukeilla ja ruiskun kanssa lattialla.
Olen suojannut useamman auton näin
Pohjan pesu liuttimen kanssa ja paineilmaan ja annetaan kuivua. ( voi tietysti olla pesemättä jos puhdas ja paineilmalla puhaltaa.)
Kotelosuojaa jokaiseen metallipintaan ja koloihin kerros ja lähdetään 30min kahville sisään sitten alustamassaa ruiskulla päälle. Vaikka pari kerrosta ja pyöränkotelot sisältä tai ei. Kuivua seuraavaan päivään. Kun pihassa tekee lämpimällä autolle tehty ramppi
Riittää normaali pieni kompura ja jwl massaruisku jossa koteloletku. Massaa saa 1 litran metallisissa purkeissa, dinitrol ja 3m taisi olla kun viimeksi auton suojasin. Litramäärä riippuu paljonko haluaa laittaa ja autosta.
( kiinalaiset valumetalliset metalliset massaruiskut ei pelaa oikein)- Uuuiyyy
Tulipas kirjoitusvirheitä kun teksti tulee viiveellä puhelimella.
- eieieikannata
Ei ole järkevää alkaa massata jo ruosteessa olevaa tojotaa. Se on sama kun koittaisi kantaa valoa sisälle torppaan säkillä.
- Tehtaalla.suojattu
Tai vaihtoehtoisesti ostaa eurooppalaisen jonka kanssa ei tarvitse pelleillä ruostesuojaamisen kanssa joka vuosi.
Kun autossa on sinkitty kori niin se ei ruostu. Hyvin yksinkertaista. - omakokemus
Tahdotko ihan oikeasti joka syksy jumpata auton alustan kanssa, että saat sen kestämään kunnossa? Kyllä korin pitää kestää kunnossa ensimmäiset 10v, ilman mitään muuta huoltoa kuin pesu! Jos ei kestä edes tuota aikaa, niin kyllä on humpuukituote! Ei kannata edes öljyjä enää vaihtaa siinä vaiheessa!
Se on nähty niin monta kertaa, että rahaa saa syytää vanhaan autoon, mutta ei sille enää vastinetta saa. Vuosi vuodelta lasku vaan kasvaa, alkaa mennä laturia, iskaria, öljyä, ohjaustehostinta, puolia, laakereita, koiranluita, jousia, polttoainepumppuja ja suodattimia, pyyhkijän moottoreita ja vaikka mitä muuta. Sitten kun ymmärtää luopua, niin on maksanut jo uuden auton hinnan verran korjauksia vanhaan.
Kannattaisiko vaan ostaa uusi, ja maksella sitä pois? Ei varmasti ole merkistä kiinni enää, että kestääkö sen 5-6v mitä sitä makselee pois. Varmasti vaikka rellulla pääsee ensimmäiset 5v liikkumaan ilman isoja laskuja. Kian kanssa siitä voi olla varma! Lisäksi pääsee vielä myymään auton, jossa on 2v tehdastakuuta jäljellä 5v ajojen jälkeen. Kia on hyvä valinta, jos vaan perse kestää sillä ajella!
- Aloituspostaaja
Tännehän on tullut kommentteja. Jos lauantaina ehtisi käymään katsomassa paremmin. Auto tojota liikkeessä ja kuntotarkastettu, mitä ikinä tarkoittaakaan. Olisi hyvä jos saisi siellä auton halliin nosturille ja saisi itse kurkata pohjaan.
Mitä eurooppalaisiin autoihin tulee niin.. passat vaikka vanhempikin malli olisi vaihtoehto, mutta niin paljon on nokkaketju ongelmia fsi- moottoreissa, että eipä niihin uskalla kajota. Ooppelit, ranskalaiset ym ei houkuta pätkääkään, vaikka yksi ranskis pihassa seisookin. On se vaikea katsella vanhoja autoja, kun kaikki kuulostaa olevan sutta ja sekundaa. Lainarahalla en ala autoa ostamaan. Kahdella vanhempikoppasilla avensiksilla olen kohta yhteensä 300 tkm ajellut ja ah tätä mielenrauhaa, mitä ovat autot tarjonneet. Startit ja laturit plus jarrupalat. Semmosia "remontteja". Ei ruosteista tietoa. Nyt on isompi vika tekemässä tuloaan :( ajettukin neljättäsataa tuhatta pitkästi, joten pitäisi vähän tuoreempaan vaihtaa. Suolattomilla teillä ajettu matkaa tuolla mahdollisesti tulevalla autolla. Jos tämä on pohjasta mätä, niin tuskinpa muutkaan t27:t on sen parempia.
No eipä tässä vuodatuksessa mitään järkeä ollut, mutta eiköhän tästä trollit saa omansa. - Voitettuongelma
Kyllä tulee ihan nuoruus mieleen kun lukee juttuja kotelosuojista ja alustan massauksista . Sellaista se oli ennen kuulkaa länsiautojenkin kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981552Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521052
- 72975
- 58883
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 105865
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 43838
- 82820