Tykkään tehdä sämpylöitä, mutta yksi ongelma on, jota en ole osannut ratkaista, ja se koskee taikinastani riippumatta kaikkia sämpylöitäni. Tuoreena ovat pehmeitä ja maistuvia, mutta yön yli pussissa maattuaan ovat aamulla tiukkoja ja ei hyviä syötäviä. Mikrossa kun pikkusen lämmittää voi niitä hyvin syödä. Onko jotain ratkaisua jolla ongelman saa pois?
Sämpylä ongelma
5
2518
Vastaukset
- Honro
Ilta kun yöks vaihtui jo, tuli leivästä pien tunkijo
- kokeiles
Käytit liian paljon jauhoja. Siis mittaus virhe. Tee seuraavalla kerralla löysempi taikina ja käytä sämpylöiden pyörittelemisessä jauhoja.
- näinennen
niin, leipätaikinan tulisi olla pehmeää kuin "tissiliha",vanhan neuvon mukaan .
Itse olen aina pakastanut kaikki ensimässyttelystä selvinneet sämpylät, vaikka niidenkään elinaika ei jäisi kuin muutamaan päivään.
Hyviä ovat suoraan pakkasesta mikrolla lämmitettyinä.Minä pakastan sämpylät heti kun ovat jäähtyneet ja otan esille yhden kerrallaan n. 2 tuntia ennen ip-kahvia (minulla ei ole mikroa). Samoin teen kaupan leivät kanssa: Jälkiuuniviipaleet on hyvä erottaa toisistaan ennen pakastamista, paahtoleivät laitan ristikkäin, jolloin saa yhden viipalen helposti irtoamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164