Hei! Oon 14v tyttö ja ratsastan ratsastuskeskuksessa. Me tehdään tunnilla vaikea B tasosia juttuja ja ratsastan yleensä entisellä estekilpahevosella niin se hevonen kulkee pää suorassa eikä pyöreästi muuta kuin loppuraveissa kun alan työstään enemmän eteen alas niin se kulkee tosi hyvin niin pitäisikö mun alku käynnissä ja ravissa alkaa jo työstää eteen alas? Kulkisko se paremmin sitten?
Ratsastuskoulussa ratsastaminen
1
139
Vastaukset
- juuza
Et varmasti ole vaativalla tasolla jos a) joudut kysymään miten hevonen ratsastetaan pyöreäksi ja b) kysyt sitä netissä ihmisiltä jotka eivät näe sinua ja ratsuasi, etkä valmentajaltasi joka takuulla osaisi neuvoa sinua paremmin.
Olet heB tasoinen, sen voin uskoa. Mutta joillekin hevosille sopii se, että jo heti alkuunsa aletaan ratsastaa eteen alas ja sitten lämittelyn edetessä aletaan koota ja kerätä tiiviimpään muotoon. Jotkut tarvitsevat pidemmän lämmittelyn kuin muut, joten sekin voi olla yhtenä syynä siihen ettei heppa kulje kunnolla ennen kun vasta tunnin lopussa, varsinkin jos on jo vanhempi hevonen.
Kokeile myös ratsastaa pehmeämmällä kädellä. Jos tunnit ovat rankkoja, ratsastajat usein ovat aika väsyneitä tunnin lopulla, jolloin ei enää jaksa jännittää itseään niin paljon, mikä merkitsee ratsastajan rentoutumista. Kun ratsastaja rentoutuu, hevonenkin usein rentoutuu, ja sekin voi olla yksi syy siihen että hevonen kulkee lopputunnista paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465397Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561957Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748