Ensimmäinen poikaystävä sanoi

sydämentuska

(eron hetkellä) että elämäni tulee olemaan yksinäistä ja että hän olisi ollut ainoa mies joka vie minut alttarille asti. Nyt pitkään sinkkuna oltua alkaa pelottaa että ehkä tyyppi olikin oikeassa? Kyseinen mies myös muisti hokea ettei katsonut naisessa ulkonäköä vaan luonnetta (vihjaillen siis että olin ruma), ja sanoi kerran että olin pullukka (heti seuraavana kesänä päästyäni eroon ko. miehestä onnistuin laihduttamaan takaisin hoikaksi). Liekö sitten sitä "itäeurooppalaista suorasukaisuutta"?

Toka, suomalainen eksä oli ihan eri maata, ei sanonut mitään tuollaista. Hän mm. kehui ulkonäköäni ja vartaloani. Ei ollut hänellä tarvetta erotessakaan manata minua mihinkään loppuelämän yksinäisyyteen.

Kuitenkin jokseenkin masentavaa, että jopa sen ensimmäisen oman poikaystävän mielestä olin niin ruma etten kelvannut kellekään muulle kuin hänelle ja että ilman häntä tulin olemaan lopun elämääni yksin. Sitten vielä tuollaisen lausunnon jälkeen tyyppi kehtasi 3 kk myöhemmin soittaa ja anella minua takaisin.

9

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suurella todennäköisyydellä ulkonäössäsi ei ole mitään niin raskauttavaa rumuustekijää, että kumppanin löytyminen olisi yksistään sen vuoksi huomattavan vaikeaa taikka lähes mahdotonta.

Ihmiset ihastuvat pääasiassa ulkonäköseikkoihin, mutta yleensä ihastumiseen tarvitaan enemmän kuin ulkonäkö. Usein ihastuksen kohteen jokin piirre vaikuttaa vastustamattomalta. Se voi olla hymy, katse, kävelytyyli tai lähes mitä tahansa, jolla ihminen tuo luonnettaan ilmi. Kaikissa tapauksissa tällaista ei tarvita, koska tiedetään miehiä, jotka ovat solmineet seksuaalisen suhteen jopa autonsa kanssa. Näissä tapauksissa ihminen muodostaa ihastumisen kohteelle persoonan ja luonteen omissa fantasioissaan.

Jopa maailman kauneimmat ja seksikkäimmät Hollywood-näyttelijät saattavat pitää itseään epämiellyttävän näköisenä. Esimerkiksi Kate Beckinsale sanoi eräässä haastattelussa, ettei ikinä katso elokuvia joissa esiintyy, koska omasta mielestään hänellä on niin kookkaat hampaat ja iso pää, että se tekee katsomiskokemuksesta hyvin kiusallisen ja epämiellyttävän. Maailman neljästä miljardista miehestä harva on asiasta samaa mieltä.

Yleensä jokaisella ihmisellä on ulkonäössään vähintäänkin yksi asia, josta ei pidä ja jonka muuttamalla luultavasti kokisi itsensä paremman näköiseksi. Hyvin usein muut, jotka tämän ihmisen tuntevat, eivät ole edes huomanneet kyseistä seikkaa. Heidän mielestään voi kyseisessä ihmisessä olla moni muu asia pielessä, mutta juuri henkilön itsensä epämiellyttävänä pitämään seikkaan kukaan ei ole juuri huomiota kiinnittänyt.

Kukaan ei ole kaunis ja komea kaikkien silmissä, ei ainakaan kaikkein kaunein taikka komein. Kauneus on siis jossain määrin katsojan silmässä. Itse olen ajatellut olevani komea sellaiselle, joka sattuu tämän näköisestä pitävän. Omissa silmissäni en ole komea ja varmastikin enemmistö ihmisistä pitää minua rumana, mutta mitä se minua liikuttaa. Heidän silmiinhän se vain sattuu.

Sinänsä ylläkuvaillut ulkonäköasiat tekevät ihmisestä kiinnostavan ja haluttavan. Mitä kiinnostavampi ja haluttavampi ihminen muiden silmissä on, sitä enemmän hän tulee ihmisiä kohtaamaan, jolloin ehkä se oikeakin tulee vastaan. No, ainakin valinnanvaraa riittää enemmän.

Kun se niin sanottu oikea on kohdattu, ei ulkonäköseikoilla ole juuri enää merkitystä. Suhteessa on olennaista molemminpuolinen luottamus ja turvallisuuden tunne, yhteiset päämäärät ja toisen tyytyväisenä pitäminen. Keskustelutaito auttaa, ettei väärinymmärryksiä pääse syntymään, ja että ongelmat kyetään kohtaamaan ja ratkaisemaan.

• EdesUnissa

Eron hetkellä sanotaan erilaisia asioita. Yksi naisystäväni jossain numero 4-7 paikkeilla sanoi minua kusipääksi. Minulle ei tosin jäänyt siitä traumoja koska lausunto oli silloin ansaittu.

• Kaisanoasaa

Aika monet naiset ja miehet on yksinäisiä ja tulevat olemaan yksin loppuelämänsä koska naiset on niin pinnallisia ja nirsoja ettei miehet kelpaa. Sellaisia ihmisiä on varmaan puoli miljoonaa.

• Eron hetkellä sitä vedetään vielä tunteet pinnassa joten sen mukaan niihin kannattaa suhtautua. Eron hetkellä minullekin on sanottu että hän ei ollut minulle se oikea ja varmasti löydän helposti minulle oikean naisen loppuelämäkseni.
      Vuosia myöhemmin väittäisin että enempää ei voinut väärässä olla.

• Avio.ATMies

Ensimmäinen poikaystäväsi oli täysi mulkku. Sanoi asioita jotka palvelivat hänen otettaan sinusta. Ja asioita missä ei ollut mitään perää. Rakkautta niissä ei ollut. Alttarille viennin tavoitteenakin taisi olla saada kuuliainen, alistettu kotiorja vailla itsetuntoa ja omaa tahtoa. Hyvä että pääsit siitä eroon.

• Pillujen--asiantuntija

Jos se olikin pano vaan eikä poikaystävä.

• Ainaoikeassa1

Olisikin ollut poikaystävä, mutta se oli oma äiti joka lupasi minulle yksinäisen elämän. Olin silloin vielä pieni tyttö. Äiti vaan taisi olla aivan oikeassa.

• y4534545

Ei sinulla ole mitään hätään. Laittaudut ja menet viihteelle, ottajia kyllä ilmenee. Toista se on meillä miehillä, joille ottajia ei mistää ilmesty eikä niitä onnistu saamaankaan, ei ainuttakaan.

• vähemmän.rahanmenoa

Olet väärässä. Niitä ottajia kyllä ilmestyy, mutta valinta menee aina siihen viereiseen henkilöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1809
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      148
      1539
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1418
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      9
      1301
    5. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      57
      1246
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1125
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1039
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      1000
    9. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      987
    10. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    Aihe