Maailmanloppu vai jonkun maailman loppu?

loppu_liisa

Kun olento (esim. ihminen) kuolee, se on hänen maailmansa loppu. Mutta maailmanlopulla (yhdyssana) yleensä tarkoitetaan Maapallon tuhoutumista, mikä sekään ei vielä ole kovin merkittävä tapahtuma koko kosmosta ajatellen. Kaiken olevaisen tuhoutuminen onkin sitten melko kyseenalainen juttu. Muuten, maailmankaikkeus ei korvaansa lotkauta sille mitä ihmiset uskovat.

6

337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Atomit eivät ajattele.

''Tietoisuus'', joka laittaa meidät ajattelemaan kumpuaa ''sielustamme'', joka taas puolestaan on yhteydessä Jumalaan/totuuteen. Jumala on totuus.. materia on illuusio.

• olen myös tuumminut...
      ei mailma mihinkään lopu??
      mut ihmis kunta! ja kuolema on mailman loppu....!!!

• illuusio_iivari

Jos materia on illuusio niin sitä suuremmalla syyllä ihmisen tietoisuus on illuusio puhumattakaan uskomusmaailman superilluusioista. Sielu se vasta melkoinen velikulta on illuusioiden kategoriassa. Jumala onkin sitten oikea illuusioiden isoäiti tai -isä.

• Linnunradan_liftari

Kukaan ei vielä varmuudella voi sanoa voidaanko kehittää itsestään tietoinen robotti (verrattomasti ihmistä monipuolisempi). Joku voi tietenkin omasta mielestään olla varma ettei niin voi tapahtua. Vaikka ehkä yksittäinen atomi ei pystykään ajattelemaan niin sopiva atomien kombinaatio (esim. ihmisen aivot) pystyy. Kyseessä on molekyyleistä koostuvien solujen välinen sähköinen kommunikaatio. Kemiallakin voidaan kummasti lisätä tai vähentää "tietoisuutta".

• ilmestystwiitti

Maailmanlopun pohdiskelu on kieltämättä mielenkiintoista ajatusverryttelyä. Hupaisia yrityksiä määrittää enemmän tai vähemmän tarkka ajankohta tuolle "tapahtumalle" on tehty milloin missäkin. Viitteitä on siitä että elämä Maapallolla käy jossakin vaiheessa mahdottomaksi (vähitellen, ehkä tuhansien vuosien kuluessa). Jokin raju kosminen tapahtuma voi äkistikin lopettaa asian pohdiskelun. Joku ehkä siinä tapauksessa ehtii vielä huudahtaa "Mitä minä sanoin!"

• Lesboko

Jehovalaiset eivät usko maan katoavan mihinkään. Raamatussa kuitenkin lukee , että saaret katoavat ensin maapallolta. Onhan esimerkiksi Malediivit olleet uppoamisvaaran alaisia jo kauan. saari jos uppoaa, on se silloin kadonnut. Raamatussa kuitenkin sanotaan, että uudessa maassa ei ole enää merta. Uskokoon kuka haluaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3093
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      57
      2788
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2375
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2023
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe