Turvapaikanhakijoiden joukossa on ollut myös sukupuolivähemmistöjen edustajia.
Näin Helsingin päättäjät äänestivät paperittomien hoidosta: Kokoomus vastusti, SDP hajosi, Vihreät kannatti.
https://yle.fi/uutiset/3-9955901
Saako paperiton transhoitoja ?
11
162
Vastaukset
- 76t4r4e56dte
Paperittoman on todennäköisesti mahdotonta saada transhoitoja koska laki edellyttää että on joko Suomen kansalainen tai asuinpaikka Suomessa. Paperittomalla ei yleensä ole virallista asuinpaikkaa koska silloin viranomaiset voisivat pidättää hänet.
Ilmeisesti Helsingin päättäjät tarkoittivat päätöksellään että paperittomat saavat akuuttisairauksiinsa hoitoja.- Samatoikeudet
Mutta syrjitään transsukupuolisia, jos hoitoa ei anneta!
- KahtokeePojaat
Ei syrjitä. Heille kuuluu vain ja ainoaTaanstAn välitön henkeä pelastava hoito ja yleisvaarallisten tautien hoito sekä joitakin akuutteja sairauksia.
- Kandidaatti
Tällaiset identiteettiongelmat voidaan kyllä katsoa kuuluvan muiden pitkäaikaista hoitoa vaativien sairauksien ryhmään, joten käsittääkseni paperittomilla on oltava oikeus hoitoihin.
- 1034
Ei saa.
- TotaNoinJoooo
On tämä niin hullujen maa, että varmasti maksetaan ja vielä kiireellisesti yksityissairaalassa.
- Kgkdldlfkf
Toisin kuin kaikki muut sairaudet ja toisin kuin suomalaiset transsukupuoliset, jotka hoidetaan, kun muilta jää aikaa?
- Nimenomaann
Kgkdldlfkf kirjoitti:
Toisin kuin kaikki muut sairaudet ja toisin kuin suomalaiset transsukupuoliset, jotka hoidetaan, kun muilta jää aikaa?
Suomalaiset maksaa itse sairaalalaskut ja lääkkeet, poliklinikka maksut ym.
- KahtokeePojaat
Nimenomaann kirjoitti:
Suomalaiset maksaa itse sairaalalaskut ja lääkkeet, poliklinikka maksut ym.
Hyvin harva suomalainen transu hoitonsa itse maksaa. Veronmaksajien kontolle kaatuu.
- SeOnMakureuna
KahtokeePojaat kirjoitti:
Hyvin harva suomalainen transu hoitonsa itse maksaa. Veronmaksajien kontolle kaatuu.
JOKAINEN transsukupuolinen maksaa hoitonsa siinä kuin maksansa pilalle ryypännyt taviskin. Onneksi transhoidot tulkitaan Suomessa julkisen puolen hoidoiksi ettei synny syrjintää ja hoitoja saisi vain suurituloiset. Silti prosessi maksaa aika ison määrän rahaa joka ei ole jokaisen saavutettavissa, mutta siihen sossu tulee apuun kuten muissakin sairauksissa.
- Rasisti_nro1
Tänne Suomeen vaan kaikki verojenmaksajien piikkiin ottamaan kaikki mahdolliset hoidot, me Suomalaiset ei hoitoa tarvita.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657