Kaustisen musiikkilukioon tutustuminen

kamuluunko

Hoi kamulun nykyiset ja entiset opiskelijat tai muuten asiasta tietävät! Kiinnostaisi tietää järjestetäänkö tuolla minkäänlaisia avoimia ovia tai onko paikan päällä mahdollista käydä tutustumassa ennen yhteishakua? Vai järjestetäänkö haastattelut ennen varsinaista kouluun hakua? Olisi kiva käydä paikan päällä vähän katselemassa meininkiä ennen kuin päättää missä seuraavat 3v viettää.

1

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaustinenAbi

Hei! Olen nykyinen abiturientti ja haluaisin pahoitella myöhäisestä vastauksesta.

Avoimia ovia on jokin verran järjestetty edellisinä vuosina. Niitä ei kuitenkaan ole kovinkaan tihein väliajoin, mutta meillä on tarjota sinulle ja muille kamulua harkitseville muita vaihtoehtoja. Lähikuntien yläkouluilta ollaan yleensä tultu tutustumaan niin 8. kuin 9. luokkalaiset. Voit kysyä nykyisestä koulutuspaikastasi olisiko vierailu teiltä madollista. Jos saat luvan vierailulle, ota yhteyttä koulun vt. rehtoriin tai opoon. Pitkäaikanen rehtorimme Taina Lehtonen on juuri jäämässä eläkkeelle puolen vuoden vuosiloman jälkeen, ja vaikka hän varmasti mielellään auttaisi sinuakin, kannatan ottaa yhteyttä sijaiseen Ilona Salomaa-Uusitaloon, joka toimii vt. rehtorina koko lukuvuoden. Jos et ole Kaustisen lähikunnasta, on sinulla muita mahdollisuuksia - muutamat yläkoululaiset ympäri Suomea ovat käynneet musalukiossa TETissä. Jos sinulla on vielä TET-viikko tai päiviä käyttämättä, ota yhteyttä kouluusi ja Kamuluun. TET on todennäköisesti paras vaihtoehto tutustua syvällisesti musiikkilukion toimintaan, tasoon ja arkeen, sillä pääset siinä osaksi yhteisöä viikoksi, voit osallistua mielenkiintoisille oppitunneille ja tutustua Kamulun vahvaan, sisäiseen kulttuuriin. Majoitus ym. on tosin hoidettava itse.

Myös yksi parhaista vaihtoehdoista lienee jatko-opiskelupaikkaa Kamulussa pohtivalle on erilaiset haastattelupäivät, joita järjestetään tammikuusta maaliskuuhun. Haastattelupäivässä pääsee kouluun tutustumaan tutorien johdolla ja pääset pohtimaan aine- ja instrumenttivalintojasi musiikinopettajien, rehtorin ja/tai opon kanssa. Kannattaa varata tammikuun tai helmikuun aika ennen yhteihakua, jotta voit vielä pohtia valintoja haastattelun jälkeenkin. Haastattelu ei ole 100% sitova eikä automaattisesti velvoita sinua hakemaan Kaustisen musiikkilukioon. Lisätietoa: http://www.musiikkilukio.net/index.php/fi-fi/hakeminen

Tutki Kaustisen musiikkilukion nettisivuja muutenkin! Lisäkysymyksien esiintyessä voit kysyä niitä minulta tässä ketjussa tai etsiä tietoa koulun sivuilta, opintopolusta tai lähettää sähköpostia koulumme vt. rehtorille tai opinto-ohjaajalle.

Toivottavasti vastaukseni oli kattava. Jääthän kannattelemaan musalukion mainetta kun minun vuosikurssini R15 jättää koulun ensi keväänä ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60