olen suunnitellut ottaa. suomalaiset työttömät saisi minulta majoituksen ja ruuan ja kelasta päivärahan, ja pakolaisille riittää pelkkä saatu työkokemus. Itse ei tarvitse olla kun työnjohtaja, varmasti vapaehtoisia olisi.
työttömiä ja pakolaisia töihin tilalle
2
80
Vastaukset
- NaapurissaTyöntekijä
Molemmissa tapauksissa saat olla ylityöllistetty työnjohtaja....neuvomiseen ja työn valvomiseen nääs menee enemmän aikaa, kuin itse tekemiseen. Pakolaisten kanssa asiakokonaisuuden ymmärtämisen lisäksi vielä kieliongelmat päälle.
- karjastaluovuttu
Itselläni tausta maatalousopetuksesta nimenomaan käytännön harjoituksista... Mikä työ ja vääntö on välillä saada ensin suomalainenkin ummikko oppimaan työn niin että ilman jatkuvaa valvontaa voi luottaa vaikka navetalla lypsyllä tai saati konetyössä. Ja työ käy hitaasti aluksi.
Että sitten joukkoon vielä jotain vieraskielisiä eri kulttuurista tulleita niin pääsisiköhän työmaalta itse pois koskaan...
Sellaisiin avustaviin töihin kuten kivien keruuseen ja hukkakauran kitkentään voisin ottaa kyllä tuollaista työvoimaa. Ja ehkä myös yksinkertaisiin aputöihin karjasuojien pesuun jne. Jos vain työmotivaatiota löytyisi.
Olen tosin ehdottanutkin joskus eräässä viljelijöiden tilaisuudessa että tälläisellä irtonaisella työvoimalla suoritettaisiin valtakunnallinen kampanja hukkakauran hävittämiseksi tästä maasta. Valtio järjestäisi hukkakauramopot ja organisoisi niin että jokainen Suomen pelto missä alueella hukkakauraa havaittu käydään näin läpi kitkemässä tilalliselle ilmaiseksi ja tilallisen oikeudetta estää kitkentä 5-6 vuotta joten eiköhän pitäisi olla rikkakasvi vähissä.
Kitkijöille järjestettäsiin lyhyt kurssikoulutus oikeasta liikkumistavasta pellossa ja kasvintunnistuksesta sekä oikeasta kitkemistavasta. Pikkubussilla liikkuisi kitkentäyksikkö jolle määrätään puolueeton johtaja joka pistotarkastaa säkkejä ja kerääjille maksettaiisin pientä bonusta kerättyjen täysin puhtaasti hukkakauraa sisältävien säkkien mukaan.
Ei taitaisi onnistua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50635