Mun muistin mukaan Laihialla käytettiin sitä nimitystä poijan pippelistä.
Vai muistanko väärin.
Muistaako kukaan "klinu" sanaa?
16
6185
Vastaukset
- Tuttu_naapurissakin
Linkkiä asiaan:
http://kaino.kotus.fi/sms/?p=article&word=klinu&sms_id=SMS_b147a3f2cd5addd3b0bf3bd20a96a635 - texkiller
ja monella muulla paikkakunnalla etelä-pohjanmaalla
- kuukkeri
Klinulla olen kusemisen aloittanu ja Laihialla, saattoi kyllä olla alkuun pissimistäkin.
On tullu syötyä myös klinupernuja, joita paremmat ihmiset sanoo kai puikulapernuiksi. - pohojammaankautta
Vanha paappa ajoo polokupyörällä jonkun akan päälle. Akka oli kiukus ja sanoo,"Et eres klinahuttanu!"
- Anonyymi
Tämä kaipaa vähän täydennystä. Vanha paappa ja akka kaatuivat kolarin jälkeen ojaan, paappa akan päälle. Siitä kun nousivat ylös. akka kivahti: " Kas kun et klinahuttanu, vai eikö sulla oo kulu kunnos?" Kulu=soittokello
- Anonyymi
Se tarkoitti soittokelloa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kaipaa vähän täydennystä. Vanha paappa ja akka kaatuivat kolarin jälkeen ojaan, paappa akan päälle. Siitä kun nousivat ylös. akka kivahti: " Kas kun et klinahuttanu, vai eikö sulla oo kulu kunnos?" Kulu=soittokello
Paapan vastine on mumma, ei akka.
- sivistynytihminen
Sairasta kyselyä. Lopeta jo.
- Anonyymi
Joku haluaa saattaa väkisin laihialaisia häpeään kyselemällä typeriä
- Anonyymi
Kyllä sitä Ilmajoellakin käytettiin.
- Anonyymi
Joo muistan Ilimajoella 70-luvulla, kun joku kysyy: meinaakko tulla klinua järsimähän?
- Anonyymi
Pohjamaa on outoa seutua.
Mielenkiinnon aiheineen ja kaikkineen. - Anonyymi
No niin loppu tuosta typerästä sanasta
- Anonyymi
Raamattuvyöhykkeen pyhityksen duaalisuus.
Outoa kovin outoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattuvyöhykkeen pyhityksen duaalisuus.
Outoa kovin outoa.Ymmärrän että jotkut saa sairasta tyydytystä ihmisten ärsyttämisestä mutta rajansa kaikella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän että jotkut saa sairasta tyydytystä ihmisten ärsyttämisestä mutta rajansa kaikella
Ei rakastavalla Jumalalla ole muuta rajaa kuin se lopulta antamansa julma tuomio.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657