Jos jollakin on, niin laita tänne paljonko moottorissa on kierroksia 100kmh vauhdissa tasakaasulla, tasanopeudella, tasamaalla. Tai sama 80kmh vauhdissa.
Onko kellään Hybrid C-HR autoa?
50
2575
Vastaukset
- ceehooär
2200 ja 1800rpm.
- käykö.autobahnoille
Paljonko on 150 km nopeudessa?
- parifaktaa
Vapaassa pudotuksessa päästään c-hr:llä siihen nopeuteen, silloin ei tarvita sähköä eikä bensaa.
Hybridin kierrosluku ei ole sidottu nopeuteen se voi olla 0-rpm tai 1200rpm tai jotain muuta.
- parkkiksellaPatterilla
Hehee, kyllä se huutaa hoosiannaa kun mennään motarilla, eikä kiihdy mihinkään.
- TasaistaMatkaa
parkkiksellaPatterilla kirjoitti:
Hehee, kyllä se huutaa hoosiannaa kun mennään motarilla, eikä kiihdy mihinkään.
Tuonko sinä lapsukainen halusit sanoa tuhon aloitukseesi vastauksena. Sei ei huuda, mutta ei se ole nykivä eikä se viivyttele niinkuin kaikki saksalaiskonsernin DSG-vaihteistot tekevät.
- ainakinSeRuostuuHeti
TasaistaMatkaa kirjoitti:
Tuonko sinä lapsukainen halusit sanoa tuhon aloitukseesi vastauksena. Sei ei huuda, mutta ei se ole nykivä eikä se viivyttele niinkuin kaikki saksalaiskonsernin DSG-vaihteistot tekevät.
En ole aloittaja, mutta kovin tehotonhan tuo auto on ja sitä pitää kierrättää oikein huolella jos haluaa sen liikkuvan muiden mukana ja kiipeävän ylämäkeen hyytymättä.
Muista puolustaja, että tämä on Toyotapalsta ja tuollainen puheen kääntäminen toisiin merkkeihin on heikkouden merkki ja myös myöntämisen merkki. - Kohti_Hybridiä
ainakinSeRuostuuHeti kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta kovin tehotonhan tuo auto on ja sitä pitää kierrättää oikein huolella jos haluaa sen liikkuvan muiden mukana ja kiipeävän ylämäkeen hyytymättä.
Muista puolustaja, että tämä on Toyotapalsta ja tuollainen puheen kääntäminen toisiin merkkeihin on heikkouden merkki ja myös myöntämisen merkki.Tehoton joo, mutta ei sitä tarvitse kierrättää kuin kiihdytyksessä.
- hybridrules
ainakinSeRuostuuHeti kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta kovin tehotonhan tuo auto on ja sitä pitää kierrättää oikein huolella jos haluaa sen liikkuvan muiden mukana ja kiipeävän ylämäkeen hyytymättä.
Muista puolustaja, että tämä on Toyotapalsta ja tuollainen puheen kääntäminen toisiin merkkeihin on heikkouden merkki ja myös myöntämisen merkki.Tehoton? Kyllä CHR:llä 120 pystyy moottoritiellä pitämään. Mihin tehoa tarvitset enempää? Muiden kiusaamiseen? Huono itsetunto? On todella mukavaa ajella leppoisasti, ehtii näkemään maisemaakin. Mihin nykyisin on hitonmoinen kiire? Seuraavissa valoissa noi hätähousut sitten tapaa. Kun hybridillä ajaa kepeällä kaasujalalla, pääsee 4-5 kulutuksiin CHR:llä.
- Varsinainen_
ainakinSeRuostuuHeti kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta kovin tehotonhan tuo auto on ja sitä pitää kierrättää oikein huolella jos haluaa sen liikkuvan muiden mukana ja kiipeävän ylämäkeen hyytymättä.
Muista puolustaja, että tämä on Toyotapalsta ja tuollainen puheen kääntäminen toisiin merkkeihin on heikkouden merkki ja myös myöntämisen merkki.heikkouden ja olemattoman itsetunnon merkki on että sinä Tojota-palstan oma trollipoika poistatat aina heti kaikki viestit joissa paljastetaan Audin päästöhuijauksen kulku tiivistettynä. Laitan sen tähän alle seuraavaan viestiin.
- Lhousfxxndsneo
Eihän siinä hybridissä muistaakseni ole kierroslukumittaria, joten kulloistakin kierroslukua ei voi tietää.
Lisäksi välillä moottori ei käy lainkaan, kun ajetaan akulla. Tätä tapahtuu ajossa otsestään tietyin väliajoin, koska akkua on purettava että uutta virtaa voidaan taas ladata.
Tietokone siellä moottorissa päättelee kulloinkin sopivan moottorin kierrosluvun monen eri tekijän yhteisvaikutuksena. Kaasupolkimella vain pyydetään haluttu ajonopeus.- pyhälläUskollakoSeMenee
Aika vähän siitä akustosta riittää puhtia moottoritienopeuksiin, vai kuinka selität 5-7 litran kulutukset?
- Lueitsejostain
pyhälläUskollakoSeMenee kirjoitti:
Aika vähän siitä akustosta riittää puhtia moottoritienopeuksiin, vai kuinka selität 5-7 litran kulutukset?
Senverran vähäiset ovat tietosi tuon auton tekniikasta, että en jaksa ruveta selittämään alkeita.
- OletLapsi
Lueitsejostain kirjoitti:
Senverran vähäiset ovat tietosi tuon auton tekniikasta, että en jaksa ruveta selittämään alkeita.
Mitä se tollo höpisee. Hän kirjoitti aivan oikeaa tekstiä, mutta sinä et näköjään tiedä yhtään mitään.
Tuota autoa ei ole tehty lapsellisille teho, vääntö, kiihtyvyys, huippunopus ym. lapsille vaan järkeville ihmisille. Älä kysele tyhmiä. - Kohti_Hybridiä
Kyllä rpm ja paljon muutakin saa esille kun asentaa android puhelimeen Hybrid assistant apin ja auton obd-liittimeen bt-adapterin. Tämä siis hifistelijöille.
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
Kyllä rpm ja paljon muutakin saa esille kun asentaa android puhelimeen Hybrid assistant apin ja auton obd-liittimeen bt-adapterin. Tämä siis hifistelijöille.
Näinhän se menee ! Ei nää einari uunot vaan tajuu mitään hienoista tekniikoista!
https://www.youtube.com/watch?v=0syoUsZnxGk- pappa-auto
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
Kyllä rpm ja paljon muutakin saa esille kun asentaa android puhelimeen Hybrid assistant apin ja auton obd-liittimeen bt-adapterin. Tämä siis hifistelijöille.
Ei löydy tietoa moottorin kierrosluvusta vaikka monenlaista muuta löytyykin! Eipä moisella tiedolla mitään teekään, kun rpm ei liity suoraan nopeuteen, vaan kuormitukseen.
- Kohti_Hybridiä
pappa-auto kirjoitti:
Ei löydy tietoa moottorin kierrosluvusta vaikka monenlaista muuta löytyykin! Eipä moisella tiedolla mitään teekään, kun rpm ei liity suoraan nopeuteen, vaan kuormitukseen.
On se siellä, kuten yllä olevassa videolinkissä apin oikeassa alakulmassa männän kuva ja "S2" kirjaimet.
- pienestä_kiinni
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
On se siellä, kuten yllä olevassa videolinkissä apin oikeassa alakulmassa männän kuva ja "S2" kirjaimet.
Onhan tuo nyt h-vetin noloa että olennaisia (aloittajan kannalta) tietoja auton toiminnasta ei saa ulos auton omasta mittaristosta, vaan pitää ostaa joku palikka auton OBD-pistokkeeseen ja ja ladata Google-kaupasta ohjelma älypuhelimeen. Ei käy lainkaan yhteen Toyotan omistajien valtavirran arvomaailman toimintakyvyn kanssa.
Säästö se on pienikin säästö kun jätetään auton instrumenteistä kierroslukumittari pois. - pienestä_kiinni
pienestä_kiinni kirjoitti:
Onhan tuo nyt h-vetin noloa että olennaisia (aloittajan kannalta) tietoja auton toiminnasta ei saa ulos auton omasta mittaristosta, vaan pitää ostaa joku palikka auton OBD-pistokkeeseen ja ja ladata Google-kaupasta ohjelma älypuhelimeen. Ei käy lainkaan yhteen Toyotan omistajien valtavirran arvomaailman toimintakyvyn kanssa.
Säästö se on pienikin säästö kun jätetään auton instrumenteistä kierroslukumittari pois.Pitää olla tietenkin "arvomaailman ja toimintakyvyn kanssa."
- Kohti_Hybridiä
pienestä_kiinni kirjoitti:
Onhan tuo nyt h-vetin noloa että olennaisia (aloittajan kannalta) tietoja auton toiminnasta ei saa ulos auton omasta mittaristosta, vaan pitää ostaa joku palikka auton OBD-pistokkeeseen ja ja ladata Google-kaupasta ohjelma älypuhelimeen. Ei käy lainkaan yhteen Toyotan omistajien valtavirran arvomaailman toimintakyvyn kanssa.
Säästö se on pienikin säästö kun jätetään auton instrumenteistä kierroslukumittari pois.Kierroslukutiedolla ei tee hybridissä mitään, moottori ja vaihteisto käyvät aina optimaallisella hyötysuhteella.
- jorgerus
pienestä_kiinni kirjoitti:
Onhan tuo nyt h-vetin noloa että olennaisia (aloittajan kannalta) tietoja auton toiminnasta ei saa ulos auton omasta mittaristosta, vaan pitää ostaa joku palikka auton OBD-pistokkeeseen ja ja ladata Google-kaupasta ohjelma älypuhelimeen. Ei käy lainkaan yhteen Toyotan omistajien valtavirran arvomaailman toimintakyvyn kanssa.
Säästö se on pienikin säästö kun jätetään auton instrumenteistä kierroslukumittari pois.Valtavirran arvomaailma? Siis koneen kierrosluku vai? Mitä helvatan merkitystä sillä tällaisessa hybridissä/vaihteistossa on? Suunnittelijat ovat sen ohjelmoineet toimimaan ja se toimii, miksi pitäisi joka saakelin asiasta olla koko ajan jotakin infoa jossain näyttöruudussa? Tarvisetko koko ajan reaaliaikaista tietoa myös sydämesi sykkeestä, verenpaineesta, ruuan liikkumisesta suolistossasi tai vaikkapa kehosi lämpötilasta? Muutenkin nykyaikana on liikaa infoa, infoähky, joka stressaa ihmisiä,
- pienestä_kiinni
jorgerus kirjoitti:
Valtavirran arvomaailma? Siis koneen kierrosluku vai? Mitä helvatan merkitystä sillä tällaisessa hybridissä/vaihteistossa on? Suunnittelijat ovat sen ohjelmoineet toimimaan ja se toimii, miksi pitäisi joka saakelin asiasta olla koko ajan jotakin infoa jossain näyttöruudussa? Tarvisetko koko ajan reaaliaikaista tietoa myös sydämesi sykkeestä, verenpaineesta, ruuan liikkumisesta suolistossasi tai vaikkapa kehosi lämpötilasta? Muutenkin nykyaikana on liikaa infoa, infoähky, joka stressaa ihmisiä,
"Valtavirran arvomaailma? Siis koneen kierrosluku vai?"
Ei kierrosluku vaan se että pitää hankkia lisälaite ja älypuhelin jonkun ajonaikaisen tiedon esiin saamiseksi! Tiedon jonka normaalisti kertoo halvankin auton vakiomittaristo!
Auttaisi hahmottamaan käsillä olevaa asiaa jos ymmärtäisi edes auttavasti mitä on kirjoitettu!
- Käsittämätönvärkki
Jopa seitsemää litraa se vie satasella vaikka kulkee mitä kulkee
- GS450h_rules
Liityn keskusteluun. Minun Lexuksessakaan ei ole kierroslukumittaria eikä sillä ole mitään merkitystäkään. Korvakuuloltakaan ei saa mitään käsitystä esimerkiksi moottoritieajossa koneen pyörimisnopeudesta kun koneen ääntä ei kuule lainkaan. Kulkee ja kiihtyy loistavasti vaikka nopeus onkin rajoitettu 250 km/h. Kulutus meikäläisen siistissä 120-130km/h moottoritieajossa 6.7-6.8 l/100km. Ei paha lukema ollenkaan verrattuna saksalaisiin kilpailijoihin ja toimii paremmin kuin ne. Samaa mieltä ovat myös useimmat saksalaislehtien toimittajat jotka ovat osallistuneet vertailutesteihin. Nimenomaan Lexuksen voimalinjan toiminta saa aina kiitosta. Miksi täällä muuten aina keskustelu ryöstäytyy kiistelyksi tuon yhden trollipojan takia. Voiko joku maahantuoja tosiaankin palkata hulluja trollaamaan kilpailevaa merkkiä. Riski on takuulla aika iso ja seuraukset voivat olla kohtalokkaat koko organisaatiolle.
- Uhhgk
GS450h_rules kirjoitti:
Liityn keskusteluun. Minun Lexuksessakaan ei ole kierroslukumittaria eikä sillä ole mitään merkitystäkään. Korvakuuloltakaan ei saa mitään käsitystä esimerkiksi moottoritieajossa koneen pyörimisnopeudesta kun koneen ääntä ei kuule lainkaan. Kulkee ja kiihtyy loistavasti vaikka nopeus onkin rajoitettu 250 km/h. Kulutus meikäläisen siistissä 120-130km/h moottoritieajossa 6.7-6.8 l/100km. Ei paha lukema ollenkaan verrattuna saksalaisiin kilpailijoihin ja toimii paremmin kuin ne. Samaa mieltä ovat myös useimmat saksalaislehtien toimittajat jotka ovat osallistuneet vertailutesteihin. Nimenomaan Lexuksen voimalinjan toiminta saa aina kiitosta. Miksi täällä muuten aina keskustelu ryöstäytyy kiistelyksi tuon yhden trollipojan takia. Voiko joku maahantuoja tosiaankin palkata hulluja trollaamaan kilpailevaa merkkiä. Riski on takuulla aika iso ja seuraukset voivat olla kohtalokkaat koko organisaatiolle.
En usko maksettuihin trolleihin kilpailijan taholta. Siitä kiinni jäämisestä seuraisi melkoinen kohu ja imagotappio.
Sensijaan hulluja tässä maassa on enemmän kuin ennen nettiaikaa osasin edes kuvitella!
- Ocu1.8TSI.132kWWebasto
ei tuo paljoa kyllä kuluta, vähällä tuntuu menevän. itselläni on skoda octavia 1.4TSI ja kuluttaa 100 vauhdissa 10,4l/100km. 120 vauhdissa höökii jo 13,7l/100km. siinä teille bensa krematorio. vw 1.0tsi moottorikin vie 100 vauhdissa yli 9l/100km. noi pienet ahdetut bensaturbo koneet ovat aivan huuhaa juttuja, vaparikoneilla pääsee monta litraa pienemmällä kulutuksella.
- ZKODAN_sivupersoonat
Etkö trolli yhtään enempää lukemia ole saanut virtuaali-Skodasi hetkellisen kulutuksen mittariin noissa nopeuksissa kuin 10,4 ja 13,7l/100km? Minun Skodassa kaasupdaali pohjassa vastamäessä menee helposti yli 15l/100km, mutta seuraavassa myötäleessä kulutus on sitten 0l/100km! Ei tulisi kyllä mieleenkään alkaa retostella kummankaan suunnan luvuilla keskusteluissa joissa puhutaan keskikulutuksista.
Bensiinimoottorin hyötysuhde ei mitenkään merkittävästi parane turbon lisäyksellä. Dieselmoottorin hyötysuhde paranee koska polttoaineessa on potenttiaalia enemmän ja turbolla ahtamisella se voidaan hyödyntää. Pikkuturbon (Taloudellisuus) Perustuu alaväännön hyödyntämiseen suhteellisen pitkillä välityksillä ja alhaisilla kierroksilla.
Täyshybridissä hyödynnetään atkinsson työkiertoa joka minimoi moottorin oman vastuksen. Hybridi moottorista ei tarvitse ottaa suuria tehoja ulos koska osa tehosta ja väännöstä korvataan sähkömoottorilla. Sähköisesti ohjatulla voimansiirrolla voidaan kuitenkin tarvittaessa kanavoida besiinikoneen voimaa suoraan vetopyörästöön esim. tasaisessa moottoritienopeudessa kun sähkön apua ei tarvita portaaton voimansiirto toimii lisäksi täysin huomaamatta ja ilman kytkimiä. Kaupunki ja hitaammassa ajossa bensiinikone lepä ja sähkö hoitaa etenemisen tasaisessa nopeudessa kiihdytyksissä besiini kone tulee avuksi autolla voidaan myös liukua vapaalla lähes täysin ilman vastusta ja kulutusta. Hyötysuhdetta parantaa myös se että hidastuvuusenergiaa tallentuu akkuun aina jarrutettaessa ja hidastettaessa. hybridissä kone ei käy koskaan turhaan vaan voima siirtyy akkuun vaikka auto ei liikkuisi tällaisia tilanteita on esim. Kun auto kylmäkäynnistetään. Hybridi on myös erittäin nopea lämpenemään koska moottori ei käy koskaan ilman kuormaa ja pakoputkessa on lämmönvaihdin joka lämmittää jäähdytysnestettä.- joutavia_kommentteja
Mitä sinä höpiset turboista ja atkinsoneista kun aloittaja kysyy neuvoa hybridin polttomoottorin kierrosluvuista?
- aivot_levossa
Tojoterolla aivot lepä eikä järki juokse. Molemmat tollolootan ostamisen perusedellytyksiä.
- Pikatestitulos
Pitipä ihan mielenkiinnosta koettaa, miten hybridi reagoi kaasupolkimeen paikallaan ollessa Neutral-asennossa.
Neutraaliasennossa kaasun painaminen pohjaan nostaa kyllä polttomoottorin kierroksia. Mutta vain hitaasti ja kuulolla arvioiden 2 500 rpm:n tietämille.
Hienoa tekniikkaa Toyotan moottori on. Paras hybrideistä.
Voi olla liian vaikeasti ymmärrettävää se hybridi-tekniikka, jos kehittymättömässä ajatusmaailmassa vain hevosvoimamäärä on arvostettua.
Huolimatta kuinka antiikkisella tekniikalla se sitten tuotetaankaan. Itselläni on Auris TS hybrid ja Alimmat moottorin kierrosluvut noin 100km/h kun veto on päällä kone pyörii noin 1150-1300rpm tienoilla. Turku-Helsinki moottoritiellä 194.15km matkalla antoi hybrid asisstant moottorin keskimääräiseksi kierrosnopeudeksi 1626rpm 75km/h keskiarvolla. Nopeus ja matka tulee GPS mittauksella. Tässä on vaan pieni osa kaikesta datasta mitä ohjelma antaa ulos.
Nopeus
Keskiverto 75 km / h
Liikkuva keskiarvo 81 km / h
EV keskimäärin 21 km / h
max 112 km / h
Moottori
RPM Ladata teho Ajoitus
avg 1626 83% 13.967kW 21 °
max 4300 100% 62.068kW 37 °
min - - - -10 °
energia
Bensiinimoottorin energia 30,07 kWh
Energiankulutus 15,36 kWh / 100km
Polttoaineenkulutus 4,97 l / 100 km
Polttoaineen käyttö 9.652 L
Moottori
Osavaltio % Pisin aika
ICE Running 82% 1:28:50 sek
ICE Spinning 9% 1:10 sek
ICE Pois 26% 16:37 sek
Voimamittari
vyöhyke % Pisin aika
PWR 3% 0:23 sek
Ylempi ECO 69% 8:45 sek
Pienempi ECO 10% 1:52 sek
CHG 19% 15:24 sek
jarrutuksia 36
Hyvä jarrut 32
Huono jarrut 4
Sekalaiset jarrut 0
Jarrutehokkuus 88,89%
Jarrutus liikkuessa 3%
Pisin jarrutapahtuma 0:19 sek
Jarrutuksessa talteen otettu kokonais- energia 0,593 kWh
Matka
Kaikki yhteensä EV % Ei polttoainetta %
Etäisyys 194.15 km 10.01 km 5% 28.81 km 14%
Aika 02:57:24 48:52 18% 48:52 28%
Liikkuva 02:43:30 16:41 10% 32:18 20%
Nopeus
Keskiverto 75 km / h
Liikkuva keskiarvo 81 km / h
EV keskimäärin 21 km / h
max 112 km / h
ympäristö
Aloita SOC 52,94%
Lopeta SOC 56,47%
Keskimääräinen ympäristön lämpötila 0 ° C: ssa
Korkeus Delta -24
polttoaine
Kulutus 4.971 L / 100km
Käyttö 9.652 L
Kustannus 13,995- hurjaa.kyytiä
Motarilla keskinopeus 75 km/h ?? Miksi??
- ÄläVaanSatutaitseäs
Oletpa tyhmä.
- Kysymyksiävain
Mitä moottoriöljyä tuollaiseen Atkinson koneeseen laitetaan!
Onko se longlife-öljyä tai jotain vähäkitkaista spesiaalia? Öljynvaihtoväli?Normaali 5W40 täyssynteettinen tai Toyotalla on myös 0W20 öljy jota myös laitetaan hybrideihin.
- Öljy
Toyota laittaa tätä kehittämäänsä ja testaamaansa huippuöljyä lähes kaikkiin autoihinsa huoltojen yhteydessä:
https://lh6.googleusercontent.com/-qgirMahNfug/T_oOpyHJ0MI/AAAAAAAAAk0/FvcL5Wag1hI/s1066/IMG_3607_cropped_800.jpg
Se on erinomainen öljy.
- Tientukkona
Nopeus
Keskiverto 75 km / h
Oikeesti? Motarilla?
Aika 02:57:24 48
Miksi yleensä ostat auton jos haluat siirtyä Stadista Turkuun todella hitaasti. Sitä varten meillä on VR.- eipä_yllätä_yhtään
Kukahan se tyhmä on?
Itse kirjoitit nimenomaan moottoritieajosta: "Turku-Helsinki moottoritiellä 194.15km matkalla antoi hybrid asisstant moottorin keskimääräiseksi kierrosnopeudeksi 1626rpm 75km/h keskiarvolla."
Ei kyllä yllätä yhtään että tojofiili yrittää ensin hämätä osatotuuksilla ja sitten alkaa märisemään kun epäloogisuuksista huomautetaan! - kulutus.kaiken.AO
eipä_yllätä_yhtään kirjoitti:
Kukahan se tyhmä on?
Itse kirjoitit nimenomaan moottoritieajosta: "Turku-Helsinki moottoritiellä 194.15km matkalla antoi hybrid asisstant moottorin keskimääräiseksi kierrosnopeudeksi 1626rpm 75km/h keskiarvolla."
Ei kyllä yllätä yhtään että tojofiili yrittää ensin hämätä osatotuuksilla ja sitten alkaa märisemään kun epäloogisuuksista huomautetaan!Tojolla onkin hyvä ajella hitaasti, että voi koko ajan vahtia näytön kulutuslukemia.
- olet.palstan.typerin
"palstalta löytyy kompetenssia ja älykkyyttä"
Voisitko mainita yhden esimerkin? Sinulta Hönö ei sitä ainakaan löydy, pelkkää samaa sontaa päivästä toiseen. - itsehän.valitsit
Ymmärrän, että sinua vituttaa, kun joku kirjoittaa Tojoista kipeitä totuuksia ja pitää Tojoja halvalla tehtyinä massatuotteina, jotka eivät tarjoa omistajilleen mitään premiumia.
- Maantieterroristit
Toyota = teiden tukko.
Varsinkin hybridit.- Sellainenseon
Toyota=Volkswagenin ja Skodan myynnin tukko.
Varsinkin hybridit.
- charmiva
2350 kierrosta 100km/h eli 92 km/h oikea nopeus.
- eikä.kuohujuomaakaan
VW- myyjällä ei tänä uutenavuotena ole ilotulitusta ollenkaan. Liput kor... eiku puolitangossa juhlitaan kun Toyotan ilotulitusta joudutaan katselemaan. Tosi masentavaa !!
- Nauretaan
Antakaa tänne sitten kaikkein naurettavimmin tämän vuoden automyyntiä kuvaavaan tekstiin linkki, jossa Toyotan hirveä johtoasema unohdetaan kokonaan tai kerrotaan traktoreiden rekisteröinneistä. Nauretaan yhdessä ja vedetään sitten johtopäätökset.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774814- 123376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402223Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471936Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6791903- 1171831
- 1381747
- 451515
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431