Onko kellään Hybrid C-HR autoa?

rpm-min

Jos jollakin on, niin laita tänne paljonko moottorissa on kierroksia 100kmh vauhdissa tasakaasulla, tasanopeudella, tasamaalla. Tai sama 80kmh vauhdissa.

50

2575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ceehooär

      2200 ja 1800rpm.

    • käykö.autobahnoille

      Paljonko on 150 km nopeudessa?

      • parifaktaa

        Vapaassa pudotuksessa päästään c-hr:llä siihen nopeuteen, silloin ei tarvita sähköä eikä bensaa.


    • Hybridin kierrosluku ei ole sidottu nopeuteen se voi olla 0-rpm tai 1200rpm tai jotain muuta.

      • parkkiksellaPatterilla

        Hehee, kyllä se huutaa hoosiannaa kun mennään motarilla, eikä kiihdy mihinkään.


      • TasaistaMatkaa
        parkkiksellaPatterilla kirjoitti:

        Hehee, kyllä se huutaa hoosiannaa kun mennään motarilla, eikä kiihdy mihinkään.

        Tuonko sinä lapsukainen halusit sanoa tuhon aloitukseesi vastauksena. Sei ei huuda, mutta ei se ole nykivä eikä se viivyttele niinkuin kaikki saksalaiskonsernin DSG-vaihteistot tekevät.


      • ainakinSeRuostuuHeti
        TasaistaMatkaa kirjoitti:

        Tuonko sinä lapsukainen halusit sanoa tuhon aloitukseesi vastauksena. Sei ei huuda, mutta ei se ole nykivä eikä se viivyttele niinkuin kaikki saksalaiskonsernin DSG-vaihteistot tekevät.

        En ole aloittaja, mutta kovin tehotonhan tuo auto on ja sitä pitää kierrättää oikein huolella jos haluaa sen liikkuvan muiden mukana ja kiipeävän ylämäkeen hyytymättä.
        Muista puolustaja, että tämä on Toyotapalsta ja tuollainen puheen kääntäminen toisiin merkkeihin on heikkouden merkki ja myös myöntämisen merkki.


      • Kohti_Hybridiä
        ainakinSeRuostuuHeti kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta kovin tehotonhan tuo auto on ja sitä pitää kierrättää oikein huolella jos haluaa sen liikkuvan muiden mukana ja kiipeävän ylämäkeen hyytymättä.
        Muista puolustaja, että tämä on Toyotapalsta ja tuollainen puheen kääntäminen toisiin merkkeihin on heikkouden merkki ja myös myöntämisen merkki.

        Tehoton joo, mutta ei sitä tarvitse kierrättää kuin kiihdytyksessä.


      • hybridrules
        ainakinSeRuostuuHeti kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta kovin tehotonhan tuo auto on ja sitä pitää kierrättää oikein huolella jos haluaa sen liikkuvan muiden mukana ja kiipeävän ylämäkeen hyytymättä.
        Muista puolustaja, että tämä on Toyotapalsta ja tuollainen puheen kääntäminen toisiin merkkeihin on heikkouden merkki ja myös myöntämisen merkki.

        Tehoton? Kyllä CHR:llä 120 pystyy moottoritiellä pitämään. Mihin tehoa tarvitset enempää? Muiden kiusaamiseen? Huono itsetunto? On todella mukavaa ajella leppoisasti, ehtii näkemään maisemaakin. Mihin nykyisin on hitonmoinen kiire? Seuraavissa valoissa noi hätähousut sitten tapaa. Kun hybridillä ajaa kepeällä kaasujalalla, pääsee 4-5 kulutuksiin CHR:llä.


      • Varsinainen_
        ainakinSeRuostuuHeti kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta kovin tehotonhan tuo auto on ja sitä pitää kierrättää oikein huolella jos haluaa sen liikkuvan muiden mukana ja kiipeävän ylämäkeen hyytymättä.
        Muista puolustaja, että tämä on Toyotapalsta ja tuollainen puheen kääntäminen toisiin merkkeihin on heikkouden merkki ja myös myöntämisen merkki.

        heikkouden ja olemattoman itsetunnon merkki on että sinä Tojota-palstan oma trollipoika poistatat aina heti kaikki viestit joissa paljastetaan Audin päästöhuijauksen kulku tiivistettynä. Laitan sen tähän alle seuraavaan viestiin.


    • Lhousfxxndsneo

      Eihän siinä hybridissä muistaakseni ole kierroslukumittaria, joten kulloistakin kierroslukua ei voi tietää.

      Lisäksi välillä moottori ei käy lainkaan, kun ajetaan akulla. Tätä tapahtuu ajossa otsestään tietyin väliajoin, koska akkua on purettava että uutta virtaa voidaan taas ladata.

      Tietokone siellä moottorissa päättelee kulloinkin sopivan moottorin kierrosluvun monen eri tekijän yhteisvaikutuksena. Kaasupolkimella vain pyydetään haluttu ajonopeus.

      • pyhälläUskollakoSeMenee

        Aika vähän siitä akustosta riittää puhtia moottoritienopeuksiin, vai kuinka selität 5-7 litran kulutukset?


      • Lueitsejostain
        pyhälläUskollakoSeMenee kirjoitti:

        Aika vähän siitä akustosta riittää puhtia moottoritienopeuksiin, vai kuinka selität 5-7 litran kulutukset?

        Senverran vähäiset ovat tietosi tuon auton tekniikasta, että en jaksa ruveta selittämään alkeita.


      • OletLapsi
        Lueitsejostain kirjoitti:

        Senverran vähäiset ovat tietosi tuon auton tekniikasta, että en jaksa ruveta selittämään alkeita.

        Mitä se tollo höpisee. Hän kirjoitti aivan oikeaa tekstiä, mutta sinä et näköjään tiedä yhtään mitään.

        Tuota autoa ei ole tehty lapsellisille teho, vääntö, kiihtyvyys, huippunopus ym. lapsille vaan järkeville ihmisille. Älä kysele tyhmiä.


      • Kohti_Hybridiä

        Kyllä rpm ja paljon muutakin saa esille kun asentaa android puhelimeen Hybrid assistant apin ja auton obd-liittimeen bt-adapterin. Tämä siis hifistelijöille.


      • Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Kyllä rpm ja paljon muutakin saa esille kun asentaa android puhelimeen Hybrid assistant apin ja auton obd-liittimeen bt-adapterin. Tämä siis hifistelijöille.

        Näinhän se menee ! Ei nää einari uunot vaan tajuu mitään hienoista tekniikoista!

        https://www.youtube.com/watch?v=0syoUsZnxGk


      • pappa-auto
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Kyllä rpm ja paljon muutakin saa esille kun asentaa android puhelimeen Hybrid assistant apin ja auton obd-liittimeen bt-adapterin. Tämä siis hifistelijöille.

        Ei löydy tietoa moottorin kierrosluvusta vaikka monenlaista muuta löytyykin! Eipä moisella tiedolla mitään teekään, kun rpm ei liity suoraan nopeuteen, vaan kuormitukseen.


      • Kohti_Hybridiä
        pappa-auto kirjoitti:

        Ei löydy tietoa moottorin kierrosluvusta vaikka monenlaista muuta löytyykin! Eipä moisella tiedolla mitään teekään, kun rpm ei liity suoraan nopeuteen, vaan kuormitukseen.

        On se siellä, kuten yllä olevassa videolinkissä apin oikeassa alakulmassa männän kuva ja "S2" kirjaimet.


      • pienestä_kiinni
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        On se siellä, kuten yllä olevassa videolinkissä apin oikeassa alakulmassa männän kuva ja "S2" kirjaimet.

        Onhan tuo nyt h-vetin noloa että olennaisia (aloittajan kannalta) tietoja auton toiminnasta ei saa ulos auton omasta mittaristosta, vaan pitää ostaa joku palikka auton OBD-pistokkeeseen ja ja ladata Google-kaupasta ohjelma älypuhelimeen. Ei käy lainkaan yhteen Toyotan omistajien valtavirran arvomaailman toimintakyvyn kanssa.
        Säästö se on pienikin säästö kun jätetään auton instrumenteistä kierroslukumittari pois.


      • pienestä_kiinni
        pienestä_kiinni kirjoitti:

        Onhan tuo nyt h-vetin noloa että olennaisia (aloittajan kannalta) tietoja auton toiminnasta ei saa ulos auton omasta mittaristosta, vaan pitää ostaa joku palikka auton OBD-pistokkeeseen ja ja ladata Google-kaupasta ohjelma älypuhelimeen. Ei käy lainkaan yhteen Toyotan omistajien valtavirran arvomaailman toimintakyvyn kanssa.
        Säästö se on pienikin säästö kun jätetään auton instrumenteistä kierroslukumittari pois.

        Pitää olla tietenkin "arvomaailman ja toimintakyvyn kanssa."


      • Kohti_Hybridiä
        pienestä_kiinni kirjoitti:

        Onhan tuo nyt h-vetin noloa että olennaisia (aloittajan kannalta) tietoja auton toiminnasta ei saa ulos auton omasta mittaristosta, vaan pitää ostaa joku palikka auton OBD-pistokkeeseen ja ja ladata Google-kaupasta ohjelma älypuhelimeen. Ei käy lainkaan yhteen Toyotan omistajien valtavirran arvomaailman toimintakyvyn kanssa.
        Säästö se on pienikin säästö kun jätetään auton instrumenteistä kierroslukumittari pois.

        Kierroslukutiedolla ei tee hybridissä mitään, moottori ja vaihteisto käyvät aina optimaallisella hyötysuhteella.


      • jorgerus
        pienestä_kiinni kirjoitti:

        Onhan tuo nyt h-vetin noloa että olennaisia (aloittajan kannalta) tietoja auton toiminnasta ei saa ulos auton omasta mittaristosta, vaan pitää ostaa joku palikka auton OBD-pistokkeeseen ja ja ladata Google-kaupasta ohjelma älypuhelimeen. Ei käy lainkaan yhteen Toyotan omistajien valtavirran arvomaailman toimintakyvyn kanssa.
        Säästö se on pienikin säästö kun jätetään auton instrumenteistä kierroslukumittari pois.

        Valtavirran arvomaailma? Siis koneen kierrosluku vai? Mitä helvatan merkitystä sillä tällaisessa hybridissä/vaihteistossa on? Suunnittelijat ovat sen ohjelmoineet toimimaan ja se toimii, miksi pitäisi joka saakelin asiasta olla koko ajan jotakin infoa jossain näyttöruudussa? Tarvisetko koko ajan reaaliaikaista tietoa myös sydämesi sykkeestä, verenpaineesta, ruuan liikkumisesta suolistossasi tai vaikkapa kehosi lämpötilasta? Muutenkin nykyaikana on liikaa infoa, infoähky, joka stressaa ihmisiä,


      • pienestä_kiinni
        jorgerus kirjoitti:

        Valtavirran arvomaailma? Siis koneen kierrosluku vai? Mitä helvatan merkitystä sillä tällaisessa hybridissä/vaihteistossa on? Suunnittelijat ovat sen ohjelmoineet toimimaan ja se toimii, miksi pitäisi joka saakelin asiasta olla koko ajan jotakin infoa jossain näyttöruudussa? Tarvisetko koko ajan reaaliaikaista tietoa myös sydämesi sykkeestä, verenpaineesta, ruuan liikkumisesta suolistossasi tai vaikkapa kehosi lämpötilasta? Muutenkin nykyaikana on liikaa infoa, infoähky, joka stressaa ihmisiä,

        "Valtavirran arvomaailma? Siis koneen kierrosluku vai?"
        Ei kierrosluku vaan se että pitää hankkia lisälaite ja älypuhelin jonkun ajonaikaisen tiedon esiin saamiseksi! Tiedon jonka normaalisti kertoo halvankin auton vakiomittaristo!

        Auttaisi hahmottamaan käsillä olevaa asiaa jos ymmärtäisi edes auttavasti mitä on kirjoitettu!


    • Käsittämätönvärkki

      Jopa seitsemää litraa se vie satasella vaikka kulkee mitä kulkee

      • GS450h_rules

        Liityn keskusteluun. Minun Lexuksessakaan ei ole kierroslukumittaria eikä sillä ole mitään merkitystäkään. Korvakuuloltakaan ei saa mitään käsitystä esimerkiksi moottoritieajossa koneen pyörimisnopeudesta kun koneen ääntä ei kuule lainkaan. Kulkee ja kiihtyy loistavasti vaikka nopeus onkin rajoitettu 250 km/h. Kulutus meikäläisen siistissä 120-130km/h moottoritieajossa 6.7-6.8 l/100km. Ei paha lukema ollenkaan verrattuna saksalaisiin kilpailijoihin ja toimii paremmin kuin ne. Samaa mieltä ovat myös useimmat saksalaislehtien toimittajat jotka ovat osallistuneet vertailutesteihin. Nimenomaan Lexuksen voimalinjan toiminta saa aina kiitosta. Miksi täällä muuten aina keskustelu ryöstäytyy kiistelyksi tuon yhden trollipojan takia. Voiko joku maahantuoja tosiaankin palkata hulluja trollaamaan kilpailevaa merkkiä. Riski on takuulla aika iso ja seuraukset voivat olla kohtalokkaat koko organisaatiolle.


      • Uhhgk
        GS450h_rules kirjoitti:

        Liityn keskusteluun. Minun Lexuksessakaan ei ole kierroslukumittaria eikä sillä ole mitään merkitystäkään. Korvakuuloltakaan ei saa mitään käsitystä esimerkiksi moottoritieajossa koneen pyörimisnopeudesta kun koneen ääntä ei kuule lainkaan. Kulkee ja kiihtyy loistavasti vaikka nopeus onkin rajoitettu 250 km/h. Kulutus meikäläisen siistissä 120-130km/h moottoritieajossa 6.7-6.8 l/100km. Ei paha lukema ollenkaan verrattuna saksalaisiin kilpailijoihin ja toimii paremmin kuin ne. Samaa mieltä ovat myös useimmat saksalaislehtien toimittajat jotka ovat osallistuneet vertailutesteihin. Nimenomaan Lexuksen voimalinjan toiminta saa aina kiitosta. Miksi täällä muuten aina keskustelu ryöstäytyy kiistelyksi tuon yhden trollipojan takia. Voiko joku maahantuoja tosiaankin palkata hulluja trollaamaan kilpailevaa merkkiä. Riski on takuulla aika iso ja seuraukset voivat olla kohtalokkaat koko organisaatiolle.

        En usko maksettuihin trolleihin kilpailijan taholta. Siitä kiinni jäämisestä seuraisi melkoinen kohu ja imagotappio.
        Sensijaan hulluja tässä maassa on enemmän kuin ennen nettiaikaa osasin edes kuvitella!


    • Ocu1.8TSI.132kWWebasto

      ei tuo paljoa kyllä kuluta, vähällä tuntuu menevän. itselläni on skoda octavia 1.4TSI ja kuluttaa 100 vauhdissa 10,4l/100km. 120 vauhdissa höökii jo 13,7l/100km. siinä teille bensa krematorio. vw 1.0tsi moottorikin vie 100 vauhdissa yli 9l/100km. noi pienet ahdetut bensaturbo koneet ovat aivan huuhaa juttuja, vaparikoneilla pääsee monta litraa pienemmällä kulutuksella.

      • ZKODAN_sivupersoonat

        Etkö trolli yhtään enempää lukemia ole saanut virtuaali-Skodasi hetkellisen kulutuksen mittariin noissa nopeuksissa kuin 10,4 ja 13,7l/100km? Minun Skodassa kaasupdaali pohjassa vastamäessä menee helposti yli 15l/100km, mutta seuraavassa myötäleessä kulutus on sitten 0l/100km! Ei tulisi kyllä mieleenkään alkaa retostella kummankaan suunnan luvuilla keskusteluissa joissa puhutaan keskikulutuksista.


    • Bensiinimoottorin hyötysuhde ei mitenkään merkittävästi parane turbon lisäyksellä. Dieselmoottorin hyötysuhde paranee koska polttoaineessa on potenttiaalia enemmän ja turbolla ahtamisella se voidaan hyödyntää. Pikkuturbon (Taloudellisuus) Perustuu alaväännön hyödyntämiseen suhteellisen pitkillä välityksillä ja alhaisilla kierroksilla.
      Täyshybridissä hyödynnetään atkinsson työkiertoa joka minimoi moottorin oman vastuksen. Hybridi moottorista ei tarvitse ottaa suuria tehoja ulos koska osa tehosta ja väännöstä korvataan sähkömoottorilla. Sähköisesti ohjatulla voimansiirrolla voidaan kuitenkin tarvittaessa kanavoida besiinikoneen voimaa suoraan vetopyörästöön esim. tasaisessa moottoritienopeudessa kun sähkön apua ei tarvita portaaton voimansiirto toimii lisäksi täysin huomaamatta ja ilman kytkimiä. Kaupunki ja hitaammassa ajossa bensiinikone lepä ja sähkö hoitaa etenemisen tasaisessa nopeudessa kiihdytyksissä besiini kone tulee avuksi autolla voidaan myös liukua vapaalla lähes täysin ilman vastusta ja kulutusta. Hyötysuhdetta parantaa myös se että hidastuvuusenergiaa tallentuu akkuun aina jarrutettaessa ja hidastettaessa. hybridissä kone ei käy koskaan turhaan vaan voima siirtyy akkuun vaikka auto ei liikkuisi tällaisia tilanteita on esim. Kun auto kylmäkäynnistetään. Hybridi on myös erittäin nopea lämpenemään koska moottori ei käy koskaan ilman kuormaa ja pakoputkessa on lämmönvaihdin joka lämmittää jäähdytysnestettä.

      • joutavia_kommentteja

        Mitä sinä höpiset turboista ja atkinsoneista kun aloittaja kysyy neuvoa hybridin polttomoottorin kierrosluvuista?


      • aivot_levossa

        Tojoterolla aivot lepä eikä järki juokse. Molemmat tollolootan ostamisen perusedellytyksiä.


    • Pikatestitulos

      Pitipä ihan mielenkiinnosta koettaa, miten hybridi reagoi kaasupolkimeen paikallaan ollessa Neutral-asennossa.

      Neutraaliasennossa kaasun painaminen pohjaan nostaa kyllä polttomoottorin kierroksia. Mutta vain hitaasti ja kuulolla arvioiden 2 500 rpm:n tietämille.

      Hienoa tekniikkaa Toyotan moottori on. Paras hybrideistä.
      Voi olla liian vaikeasti ymmärrettävää se hybridi-tekniikka, jos kehittymättömässä ajatusmaailmassa vain hevosvoimamäärä on arvostettua.
      Huolimatta kuinka antiikkisella tekniikalla se sitten tuotetaankaan.

    • Itselläni on Auris TS hybrid ja Alimmat moottorin kierrosluvut noin 100km/h kun veto on päällä kone pyörii noin 1150-1300rpm tienoilla. Turku-Helsinki moottoritiellä 194.15km matkalla antoi hybrid asisstant moottorin keskimääräiseksi kierrosnopeudeksi 1626rpm 75km/h keskiarvolla. Nopeus ja matka tulee GPS mittauksella. Tässä on vaan pieni osa kaikesta datasta mitä ohjelma antaa ulos.


      Nopeus
      Keskiverto 75 km / h
      Liikkuva keskiarvo 81 km / h
      EV keskimäärin 21 km / h
      max 112 km / h

      Moottori
      RPM Ladata teho Ajoitus
      avg 1626 83% 13.967kW 21 °
      max 4300 100% 62.068kW 37 °
      min - - - -10 °


      energia
      Bensiinimoottorin energia 30,07 kWh
      Energiankulutus 15,36 kWh / 100km
      Polttoaineenkulutus 4,97 l / 100 km
      Polttoaineen käyttö 9.652 L


      Moottori
      Osavaltio % Pisin aika
      ICE Running 82% 1:28:50 sek
      ICE Spinning 9% 1:10 sek
      ICE Pois 26% 16:37 sek

      Voimamittari
      vyöhyke % Pisin aika
      PWR 3% 0:23 sek
      Ylempi ECO 69% 8:45 sek
      Pienempi ECO 10% 1:52 sek
      CHG 19% 15:24 sek

      jarrutuksia 36
      Hyvä jarrut 32
      Huono jarrut 4
      Sekalaiset jarrut 0
      Jarrutehokkuus 88,89%
      Jarrutus liikkuessa 3%
      Pisin jarrutapahtuma 0:19 sek
      Jarrutuksessa talteen otettu kokonais- energia 0,593 kWh

      Matka
      Kaikki yhteensä EV % Ei polttoainetta %
      Etäisyys 194.15 km 10.01 km 5% 28.81 km 14%
      Aika 02:57:24 48:52 18% 48:52 28%
      Liikkuva 02:43:30 16:41 10% 32:18 20%
      Nopeus
      Keskiverto 75 km / h
      Liikkuva keskiarvo 81 km / h
      EV keskimäärin 21 km / h
      max 112 km / h
      ympäristö
      Aloita SOC 52,94%
      Lopeta SOC 56,47%
      Keskimääräinen ympäristön lämpötila 0 ° C: ssa
      Korkeus Delta -24
      polttoaine
      Kulutus 4.971 L / 100km
      Käyttö 9.652 L
      Kustannus 13,995

      • hurjaa.kyytiä

        Motarilla keskinopeus 75 km/h ?? Miksi??


      • ÄläVaanSatutaitseäs

        Oletpa tyhmä.


    • Kysymyksiävain

      Mitä moottoriöljyä tuollaiseen Atkinson koneeseen laitetaan!

      Onko se longlife-öljyä tai jotain vähäkitkaista spesiaalia? Öljynvaihtoväli?

    • Tientukkona

      Nopeus
      Keskiverto 75 km / h

      Oikeesti? Motarilla?

      Aika 02:57:24 48
      Miksi yleensä ostat auton jos haluat siirtyä Stadista Turkuun todella hitaasti. Sitä varten meillä on VR.

      • eipä_yllätä_yhtään

        Kukahan se tyhmä on?
        Itse kirjoitit nimenomaan moottoritieajosta: "Turku-Helsinki moottoritiellä 194.15km matkalla antoi hybrid asisstant moottorin keskimääräiseksi kierrosnopeudeksi 1626rpm 75km/h keskiarvolla."
        Ei kyllä yllätä yhtään että tojofiili yrittää ensin hämätä osatotuuksilla ja sitten alkaa märisemään kun epäloogisuuksista huomautetaan!


      • kulutus.kaiken.AO
        eipä_yllätä_yhtään kirjoitti:

        Kukahan se tyhmä on?
        Itse kirjoitit nimenomaan moottoritieajosta: "Turku-Helsinki moottoritiellä 194.15km matkalla antoi hybrid asisstant moottorin keskimääräiseksi kierrosnopeudeksi 1626rpm 75km/h keskiarvolla."
        Ei kyllä yllätä yhtään että tojofiili yrittää ensin hämätä osatotuuksilla ja sitten alkaa märisemään kun epäloogisuuksista huomautetaan!

        Tojolla onkin hyvä ajella hitaasti, että voi koko ajan vahtia näytön kulutuslukemia.


      • olet.palstan.typerin

        "palstalta löytyy kompetenssia ja älykkyyttä"
        Voisitko mainita yhden esimerkin? Sinulta Hönö ei sitä ainakaan löydy, pelkkää samaa sontaa päivästä toiseen.


      • itsehän.valitsit

        Ymmärrän, että sinua vituttaa, kun joku kirjoittaa Tojoista kipeitä totuuksia ja pitää Tojoja halvalla tehtyinä massatuotteina, jotka eivät tarjoa omistajilleen mitään premiumia.


    • Maantieterroristit

      Toyota = teiden tukko.
      Varsinkin hybridit.

      • Sellainenseon

        Toyota=Volkswagenin ja Skodan myynnin tukko.
        Varsinkin hybridit.


    • charmiva

      2350 kierrosta 100km/h eli 92 km/h oikea nopeus.

      • Etkö tajua että nopeus/matka on GPS mitattu ei auton mittarista otettu.


    • eikä.kuohujuomaakaan

      VW- myyjällä ei tänä uutenavuotena ole ilotulitusta ollenkaan. Liput kor... eiku puolitangossa juhlitaan kun Toyotan ilotulitusta joudutaan katselemaan. Tosi masentavaa !!

      • Nauretaan

        Antakaa tänne sitten kaikkein naurettavimmin tämän vuoden automyyntiä kuvaavaan tekstiin linkki, jossa Toyotan hirveä johtoasema unohdetaan kokonaan tai kerrotaan traktoreiden rekisteröinneistä. Nauretaan yhdessä ja vedetään sitten johtopäätökset.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      177
      4814
    2. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3376
    3. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2223
    4. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1994
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

      Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1936
    6. Se oli siinä sitten

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      679
      1903
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

      Yhdistää?
      Ikävä
      117
      1831
    8. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      138
      1747
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

      taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1515
    10. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1431
    Aihe