Kaikki autonvlmistajat luopuvat dieselautojen valmistamisesta vuoden 2021 lukien.
Tulevaisuus on hybridi- ja sähköautoilla", Samuelsson sanoo.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/volvo-diesel-autojen-loppu-häämöttää-jo-kolmen-vuoden-päässä-1.181821
https://yle.fi/uutiset/3-9707064
https://www.hs.fi/autot/art-2000005165125.html
Toyota on vain kaksikymmentä vuotta muita edellä hybrideineen ja vuonna 2021 tulevat markkinoille Toyotan aivan uudentekniikan sähköautot.
Vuonna 2021 ei enää valmisteta yhtään dieselautoa
29
254
Vastaukset
- ensirek_vajoaa
Tämän 2017 vuoden kolmannella vuosineljänneksellä syntyi kaikkien aikojen pienin dieselautojen rekisteröintilukema yhden vuosineljänneksen aikana:
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/aikasarjat/vaihtoehtoisia_polttoaineita_kayttavien_henkiloautojen_ensirekisteroinnit
Lukema vajoaa nopeasti koko ajan. - ohutta.yläpilveä
Unien näkeminen sopii hyvin näin joulun alla, kun on niitä satuolentojakin ihan kaksin kappalein.
- Katso_siitä
Olisit katsonut tuosta linkistä niin ei olisi tarvinnut nähdä unta.
- kulutus.ja.kasvu
On ne hienoja pelejä nuo hybridit. Yli 100 nopeuksissa kuluttavat enemmän kuin saman suoritus- ja kantavuuskyvyn bensa-autot. Maailman menohan perustuu jatkuvaan kasvuun ja uuden tekniikan ostamiseen ilman sen suurempaa tarvetta ja lopullista ostajan saamaa hyötyä.
- lopetaEdesJoulunaTyhmyys
Uskomuksia ja juttuja riittää näinä epävarmuuden aikoina, mutta se on varmaa, että dieseleitä myydään vielä 2030. Se, että Toyotat ei osaa tehdä kunnollista polttomoottoria ei Teron uskolla ja muutamalla sekalaisella ennustuksella lopeta kunnollisten autojen tekemistä ja myyntiä.
Toyotan etumatka hybrideissä on jo ohitettu ja siitä voi lukea useista vertailutestistä, mm. Hyundain hybridit ovat uudempaa ja parempaa tekniikkaa, puhumattakaan lännessä tehdyistä hybrideistä. - etköYmmärräMitään
Jos nuokin jutut oikeasti lukee ja vielä ymmärtää, niin eipä nuo ole kuin veikkauksia ja arveluja. Volvo on vetänyt tuon yhden johtajan sanomisen takaisin. Tosi on se, että joissain maissa hautaan nopeasti rajoittaa vanhojen dieseleiden ajoja suurkaupungeissa, mutta totuus on se että uusimmat dieselit ovat puhtaampia kuin bensa-autot.
Hauskoja nämä typerykset jotka ottavat kaikki mieleiset jutut faktoina, mutta jos ei ole koulutusta ja sivistystä niin uskotaan kaikki mitä ATKlla löytää. - ÄläValehtele
Kaikki kolme edellistä viestiä ovat julkeaa, moraalitonta valetta. On uskomatonta, että joku pystyy asettumaan noin surkeaksi naurunalaiseksi valehtelijaksi.
Nuo viestit on kirjoittanut joku julkea mitään kolutustaan loppuun saattanut mäntti, jolla ei ole todellista tietoa mistään. Ei edes osaa maailman arvostetuimpien julkaiasujen tekstejä ottaa tosissaan.
Muutamalla Googlehaulla voi nähdä mitä dieseleille muutamassa vuodessa tapahtuu. Hae esim hakusanoilla: Diesel lopetetaan kielletään ja lue.
Hybridit kuluttavat myös kovissa nopeuksissa vähän:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14947666/toyotan-hybrideilla-on-kaikkein-pienin-kulutus- usko.jo
Tojon mukahybridi ei ole tulevaisuus Todellisuudessa ei päästä alle 5 litran kulutuksen Suomessa ja piste.
- voi.Hönö.ressukkaa
Älä Hönö huoli, helmikuussa on varattu/maksettu pari viikkoa Kanarialle ja keväällä taas sitten NIzzan seudulle. Mites itse? Virtuaalilomille, kuten sinulla ei ole ollut tarvetta.
- kouluunSiitäOppimaan
Nettiä selaavalla kouluttamattomalla ja kokemattomalla poikasella on se vaikeus ettei ossa tai halua lukea sellaisia juttuja joissa asiat ymmärretään oikein ja asialla ovat oikeasti alaa tuntevat ja tietävät piirit. Tartutaan siihen helppoon täkyyn ja provoillaan sen nimeen tai jopa uskotaan ihan kaikkeen mihin umpimähkään osuu. Paljon on kiinni siitä millä sanoilla hakee.
Tästä opetusministeriössä olla huolissaan kun tietämättömät ja vasta oppivat teinit hakevat vastauksensa netistä ja osuvat harhaan kun eivät tiedä asioista mitään, eivätkä osaa edes epäillä juttujen paikkaansa pitävyyttä. usko.jo kirjoitti:
Tojon mukahybridi ei ole tulevaisuus Todellisuudessa ei päästä alle 5 litran kulutuksen Suomessa ja piste.
Ja aivan vitun varmasti pääsee alle 5l ja ei tee edes tiukkaa! Hybrid Asisstant Sovellus näyttää dataa ja hybrid reporter tekee raportit matkoista.
Matkan yhteenveto
Aika
alkaa 26/12/2017 17:16:59
Suorittaa loppuun 26/12/2017 20:14:23
Matka
Kaikki yhteensä EV % Ei polttoainetta %
Etäisyys 194.15 km 10.01 km 5% 28.81 km 14%
Aika 02:57:24 48:52 18% 48:52 28%
Liikkuva 02:43:30 16:41 10% 32:18 20%
Nopeus
Keskiverto 75 km / h
Liikkuva keskiarvo 81 km / h
EV keskimäärin 21 km / h
max 112 km / h
ympäristö
Aloita SOC 52,94%
Lopeta SOC 56,47%
Keskimääräinen ympäristön lämpötila 0 ° C: ssa
Korkeus Delta -24
polttoaine
Kulutus 4.971 L / 100km
Käyttö 9.652 L
Kustannus 13,995
- odotellaan-taas
Juuri ostin uuden toyotan dieselin. Dieselit jatkaa menoaan ainakin 30 vuotta vielä, jos parempaa ei tule. Sähkölaatikot ovat toimimattomia meidän oloissa.
Vety autoa odottelen. Siihen laitetaan tankkiin vaan vettä ja tuloksena vetyä ja happea. - Järkeävaikkamuillejakaa
Dieselillä ajaminen on todellisuudessa edullisinta ja kuluttaa vähiten. Esim pieni auto diselilllä on kannattavampi kuin täyssähkö tai hybridi. Elinkaari varmaan tuplasti pidempi.
Keskikokoisessa autossa eroa on vielä enemmän. Jos autossa on lisäksi matkustajia useampi niin eroa tulee lisää, tai peräkärry perässä.
Kaikki pakettiautot ja kuorma-autot ja traktorit, lukuisat työkoneet on dieseleitä.
Bensamoottori on epätaloudellinen paitsi pienkoneissa ja 2 pyöräisissä. Bensan kulutus pomppaa paljon korkeammalle kuormituksen ja tehon tarpeen muuttuessa.
Verotus tai mikään muu ei perustu faktaan tai tietoihin. Siksi esim dieseleissä on käyttövoimavero joka on heitetty hatusta. Voitte kysyä miksi dieseleissä on korkeampi vero ? Viranomaiselta niin ette saa vastauksia.
Dieseleiden verotus tulee laskemaan, koska korkeamme verolle ei ole perusteita. - Laatuakin.löytyy
Nykytojotissa on hyvät moottorit. Aidot saksalaiset - tietysti. Myös pakettiautopuolella on tapahtunut voimakasta kehitystä - Proace tietysti.
- HybridFuture
On satavarmaa, että dieselit häviävät kaikkein raskaimpia koneita lukuunottamatta todella nopeasti.
Jotkut jaksavat jankuttaa, että pakut, kuorma-autot ja traktorit...mutta kun niissäkin yleistyvät sähkömoottorit seuraavan viiden vuoden aikana ja diesel jää täysin marginaaliin. Toyota mm. tuo kaikki uudet pakut vain sähköllä tai hybridinä myyntiin, vaikkei mitään todella raskasta kalustoa teekään.
Viiden vuoden päästä Helsingissä ja koko pk-seudulla ei saa ajaa millään dieselillä ja suuremmissa paikoissa dieselkielto tulee voimaan parin vuoden sisällä.
Uuden kalliin dieselin ostajat ovat tehneet suuren virheen, se on muutaman vuoden päästä täysin arvoton eikä sillä saa ajaa kuin maaseudulla. Sen sijaan käytettyjen Toyota-hybridien arvo jopa nousee, ilmiö alkaa näkyä jo nyt pyyntihinnoissa.- pientä.rajaa
Täysperävaunullinen kuluttaa dieseliä 40-50 litraa per 100 km. Mitenkähän luulisit sen toimivan pelkällä sähköllä? Entä traktori, paljonko tarvitset akkuja, että pystyt kyntämään päivän lataamatta?
- sinähän.Einstein.olet
Kun dieselmoottorit muka kielletään, niin sinun mielestäsi rekkoihinkin tulee Tojon bensahybridit ?????
- HybridFuture
pientä.rajaa kirjoitti:
Täysperävaunullinen kuluttaa dieseliä 40-50 litraa per 100 km. Mitenkähän luulisit sen toimivan pelkällä sähköllä? Entä traktori, paljonko tarvitset akkuja, että pystyt kyntämään päivän lataamatta?
Teslalla on jo sähkökuorma-auto ja Jontikka esitteli sähkötraktorin, nämä tulevat tuotantoon. Myös Mersu kehittää sähkökuorma-autoa täyttä päätä eli sähkö on se ratkaisu. Hybridibensa Toyota tapaan on kevyessä hyötyluokassa myös erittäin toimiva.
- pientä.rajaa
HybridFuture kirjoitti:
Teslalla on jo sähkökuorma-auto ja Jontikka esitteli sähkötraktorin, nämä tulevat tuotantoon. Myös Mersu kehittää sähkökuorma-autoa täyttä päätä eli sähkö on se ratkaisu. Hybridibensa Toyota tapaan on kevyessä hyötyluokassa myös erittäin toimiva.
Jontikka on tarkoitettu kuljetuskäyttöön (akku max 4 h), ei peltohommiin. Kyntöhommissa ei energian takaisinkeruu oikein onnistu ja tulisi lyhyitä työpäiviä.
- Sähköinssi17
Sähkötraktorit tulevat lopettamaan dieseltraktoreiden myynnin täysin seuraavan viiden vuoden sisällä. Ja EU suunnittelee ankaria rajoituksia ja jopa täyskieltoa vanhojen traktoreiden käytölle.
Eli raskaat Työkoneet vaan muuttuvat sähköllä toimiviksi. Kuorma-autot ja linja-autot muuttuvat tietysti vielä nopeammin, muutosvauhti on nyt tosi hurjaa ja tulee suurelle yleisölle isona yllätyksenä.
- G-TEC
Aloittaja unohtaa kokonaan kaasukäyttöiset ja bioetanolilla käyvät autot. Onkohan Toyotalla sellaisia?
- Totuus_on_totuus
Onko jollakin ymmärrysvaikeuksia??
Dieselmoottoreita ei valmisteta enää vuonna 2021. Tuliko tämä nyt selväksi?
Eikö ymmärrys oikein kanna. Kun tuntee ja tietää tämän nykyisen tilanteesn ja Eu:ssa edusmiehksi
äänestämämme ihmisten kannan säädettyine lakeineen niin asia on selvä. Siihen ei ole mitään vastaan vänkäämistä.
Kai tämä nyt tuli selväksi. Älä vänkää totuutta vastaan. Totuus on totuus.- klökäöklökäklköä
Mutta sinä et sitä asiaa kuitenkaan päätä.
- Se_on_päätetty
klökäöklökäklköä kirjoitti:
Mutta sinä et sitä asiaa kuitenkaan päätä.
Ei minä päätä. Ei tarvitse. Muut ovat jo sen päättäneet.
- ValentinKornilov
Toyotan ratkaisu teknisenä edelläkävijänä oli odotettu. Polttomoottoria ei kannata enää kehittää, dieselkielto tappaa henkilöautodieselit romun arvoisiksi parin kolmen vuoden sisällä ja raskaassa kalustossa diesel poistuu ennen ensi vuosikymmenen puolta väliä tyystin.
Tämä tiedetään Toyotan pääkonttorissa, mutta tiedetäänkö takapajuisten eurooppalaisten valmistajien pääkallonpaikalla?- Möly_Kommari
Ei taida toteutua noin pian. Se 96t ei liiku tyhjällä. Mietihän kuinka suuret akut siihen tarvitaan, kun ajetaan ympäri vuorokauden. Tällöin ei juurikaan ole aikaa akkujen lataukselle. Ennen kuin tuo akku ongelma on ratkaistu ei ole mitenkään mahdollista raskaanliikenteen siirtyminen sähköliikenteeseen.
Lataus aika on yksinkertaisesti liian suuri nykytekniikalla.
Miten ratkaistaan sähkön tuotanto. Ydinvoima on nyt out.
Aurinkoenerkialla ei ainakaan lähiaikoina pystytä sitä tarvetta hoitamaan, eikä muullakaan uusiutuvalla energialla. - dfdfdfasdad
Möly_Kommari kirjoitti:
Ei taida toteutua noin pian. Se 96t ei liiku tyhjällä. Mietihän kuinka suuret akut siihen tarvitaan, kun ajetaan ympäri vuorokauden. Tällöin ei juurikaan ole aikaa akkujen lataukselle. Ennen kuin tuo akku ongelma on ratkaistu ei ole mitenkään mahdollista raskaanliikenteen siirtyminen sähköliikenteeseen.
Lataus aika on yksinkertaisesti liian suuri nykytekniikalla.
Miten ratkaistaan sähkön tuotanto. Ydinvoima on nyt out.
Aurinkoenerkialla ei ainakaan lähiaikoina pystytä sitä tarvetta hoitamaan, eikä muullakaan uusiutuvalla energialla.Etkö ole lukenut akkujen koon jatkuvasta pienemisestä. Toyotan tuleva akku:
"Solid state -akuilla on runsaasti etuja perinteisiin litiumioniakkuihin verrattuna. Se mahdollistaa suuremmasta energiatiheydestä johtuen tavallista akkua pidemmän toimintamatkan. Samalla tekniikka vähentää huomattavasti latausaikaa − akku latautuu täyteen vain minuuteissa. Tällaisen akun kerrotaan myös olevan turvallisempi kuin litiumioniakun." - Möly_Kommari
dfdfdfasdad kirjoitti:
Etkö ole lukenut akkujen koon jatkuvasta pienemisestä. Toyotan tuleva akku:
"Solid state -akuilla on runsaasti etuja perinteisiin litiumioniakkuihin verrattuna. Se mahdollistaa suuremmasta energiatiheydestä johtuen tavallista akkua pidemmän toimintamatkan. Samalla tekniikka vähentää huomattavasti latausaikaa − akku latautuu täyteen vain minuuteissa. Tällaisen akun kerrotaan myös olevan turvallisempi kuin litiumioniakun."Olen kyllä tietoinen, että on pieniä ja tehokkaita akkuja, mutta hetkellinen teho latauksissa vaatisi kymmenientuhansien amppeerien virran. Se pistää rajan suurien akkujen nopealle lataukselle. Tarvittavaa sähköntuotannon ongelmaa ei ole vielä ratkaistu. Mikäli ei sitä sähkö tuotetaan polttamalla fossiilisia polttoaineita päästöt eivät vähene mihinkään. Ydinenergia on useissa maissa pannassa Siihin liittyvien riskien takia. Siis mistä se energia taiotaan. Fysiikanlakeja ei voi rikkoa.
ENERGIAA EI VOI TYHJÄSTÄ LUODA, EIKÄ TYHJÄÄN HÄVITTÄÄ.
- mnjhbvcx
pitää sitten ostaa pari varastoon ,että on sitten kunnon autoja jolla ajaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774834- 123416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402233Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly262004Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471946Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6801906- 1171841
- 1381767
- 451525
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431