Tietääkseni Vapaa-ajattelijat järjestö vastustaa hartaustilaisuuksien pitämistä kouluissa.
Haluaisinkin ystävällisesti kysyä, mitä vahinkoa koulun hartaustilaisuuksista on ja kenelle?
Koulujen hartaustilaisuudet
4
<50
Vastaukset
- vjkkll
Pelottelu, manipulointi tarinoilla. Yleissivistyksen vuoksi voi kertoa, mutta siten että lasta painostetaan uskomaan ei. Miksi kertoa mm. kuolemasta ihan pienille.
"Pelottelu, manipulointi tarinoilla. Yleissivistyksen vuoksi voi kertoa, mutta siten että lasta painostetaan uskomaan ei. Miksi kertoa mm. kuolemasta ihan pienille."
Hartaustilaisuudet eivät ole mitään pelottelua eikä manipulointia, eikä niihin koskaan tiettävästi ole kuulunut mitään pelottelua. Vapaa-ajattelijat itse pelottelevat lapsia ja heidän vanhempiaan uskonnon vaaroilla.Vapaa-ajattelijoiden mielestä koulun tehtävä ei ole käännyttää ketään johonkin uskontoon, ei edes vahvistaa (eikä tarkoituksellisesti heikentää) kotona opetettua uskontoa.
- Lukuje.lasku
Alakoulussa seurakunnan aamuhartaudet koulun yhteisissä tiloissa venyivät/venyvät usein. On saman aineen ensimmäisestä tunnista pois, kun/jos papilla on ollut vakivuoro. Eräässäkin koulussa aina matematiikan tunnista leikkautui 10 minuuttia pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716