Tämäkövaikotuoko

Vaikomikäkö

Voisko joku ihan ASIALLISESTI selittää mulle ja ehkä jollekkin muullekkin että, mikä on Esikoiset ry ja Vanhoillisten opillinen eroavaisuus?

19

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytytytytyty

Oleellisin ero taitaa olla vanhoillisten vain me oppi.

• Sama joka on esikoislessuillakin (vain me oppi ).
        -

• Vaikomikäkö

Eli se vainmeoppi oli syynä perustaa uusi yhdistys?

• nimittäinJokaNäet

Entä "krakan" käyttö noin ASIALLISESTI ottaen.

• rtrtrtrtrtrt

eihän kraka ole opillinen juttu, vaan käytännön.

• mitäänkäytäntöäeiole

vai niin, kyllä se on kuule juurikin opillinen ja vahvasti onkin.

• padasjoenukko
        rtrtrtrtrtrt kirjoitti:

eihän kraka ole opillinen juttu, vaan käytännön.

Aivan niin, oikiassa olet.
        -

• eioppiojaankaada
        padasjoenukko kirjoitti:

Aivan niin, oikiassa olet.
        -

missä ovat teutan ajatukset olleet männä vuosikymmeninä, kun ei ole opetusta kuunnellut?

• turhan_jauhantaa

Lisääntymispakkoa ei Esikoiset ry:n jäsenistöllä ole, eikä joukostamme lempata ketään ulos.

Paljonhan näillä eroja on muitakin, mutta pitää itse tulla toteamaan, ei niitä netissä voi selvittää.

Itse en esimerkiksi ole käynyt vanhollisten seuroissa kertaakaan, mikä minä siis olen selvittelemään mahdollisia eroja jollekin tuntemattomalle, joka ei edes kerro sitä, miksi tämä eroavaisuus häntä yleensä kiinnostaa.

• Vaikomikäkö

No siksi minua kiinnostaa että eikö voinut vaan liittyä/alkaa käymään vanhoillisten seuroissa ja kokouksissa? Eli osasit OPILLISISTA eroista mainita vaan ehkäisyn. Sekö oli sinulle ystäväni se tärkein asia?

• ytytyytytyyyt

Vanhoillislestadiolaiset eivät olleet minkäänlainen vaihtoehto alkaa käydä. Ovat aivan liian lähellä esikislestadiolaisten opetusta vainme opin suhteen

• IhkaUusinMe
        ytytyytytyyyt kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaiset eivät olleet minkäänlainen vaihtoehto alkaa käydä. Ovat aivan liian lähellä esikislestadiolaisten opetusta vainme opin suhteen

Vain me ei kelpuuteta vanhoillisia eikä Esikoislestadiolaisia eikä kirkkoa, itseasiassa ei ollut yhtäkään ryhmää vaan haluttiin vain me Esikoiset ry.

• IhkaUusinMe kirjoitti:

Vain me ei kelpuuteta vanhoillisia eikä Esikoislestadiolaisia eikä kirkkoa, itseasiassa ei ollut yhtäkään ryhmää vaan haluttiin vain me Esikoiset ry.

Kun Esikoiset ry.perustettiin !
        Sovittiin että Minä itse niminen poppoo ei ole pinnalla.
        Oletko unhotanut, sen näin pian.
        -

• HyvinMäkyy
        padasjoenukko kirjoitti:

Kun Esikoiset ry.perustettiin !
        Sovittiin että Minä itse niminen poppoo ei ole pinnalla.
        Oletko unhotanut, sen näin pian.
        -

Millä totuuden peität?
        Näkyy se kuitenkin.

• Mitä_horiset

Ei voinut. Syy:
      Vanhoillislestadiolaisuus on raskaasti ihmisoppien ja omahyväisyyden saastuttama, henkistä väkivaltaa harjoittava laitos. Jeesuksen omat ovat vapaita. Vanhoillislestadiolaiset on joukko orjia.

• hotamiriset

Nimimerkki "Mitä_horiset", kuinka voit sanoa noin? Liputat itse vapauden nimissä ja olet mielestäsi kaikkitietävä ja -osaava.

Sinä et ole Jumala, muista se! Jossain muualla on tuomari ja Hän tuomitsee sinutkin.

Kuulin lapsuusikäni hokemaa "vanhoilliset elävät lihallisessa vapaudessa, ovat lihallisen vapauden eriseura". Vasta tutkittuani asioita olen ymmärtänyt, mitä koko ilmaus tarkoittaa.

Ja nyt uusi hajaannus johtaa täsmälleen samanlaiseen nimittelyyn. Pahimmat viholliset nähdään niissä, jotka kohtalokkaasti ilmaistuna "ovat meistä lähteneet". Todellista tietoa ei tarvita. ERISEURA! Mikä ihana ilmaus! Se kertoo kaiken - kaiken.

Hyvä linkki tuo hulluinhuonelainen - kiitos siitä, kuka sen tänne palstalle laittoikaan!

• "täällä123"
        -
        Oli tosi hyvä kirjoitus siitä, tuossa linkissä.
        -

• Mitä_horiset

Avauksessa kysyttiin miksi Esikoiset eivät liittyneet vanhoillislestadiolaisiin. Ja minä kerroin syyn miksi. Minä itse tiedän millaisena itseni pidän, sitä ei kukaan minun ulkouoleltani tiedä.

Vanhoillislestadiolaiset elävät orjuudessa, monenlaisten liikkeen johdon asrttamien pakkojen hallitessa heidän elämäänsä.

Kristuksessa vapaat eivät alistu minkään firman orjuuden ikeeseen. Siksi Esikoiset ry perustettiin, eikä ole petytty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe