V i h d o i n k in Helsingin Annankadunadventtikirkossa on ilta papin (teol. tri Jaakko Pappisen) ja rabbin (Suomen ylirabbiini Simon Livsonin) seurassa 21.2. klo 18-19.30.
Tulkaa kuuntelemaan!
Ilta papin ja rabbin seurassa 21.2. klo 18-19.30
15
102
Vastaukset
Laitoin Vehkavuoren Sakarilta tulleen ilmoituksen.
- Kirjakääröt
Rabbi. 1. juut. lainoppineiden ja opettajien arvonimi: opettaja ja, mestari. Matt.23:8 Biblia (1776). Mutta älkäät te antako teitä kutsuttaa rabbiksi: sillä yksi on teidän Mestarinne, joka on Kristus, mutta te olette kaikki veljekset.
Ensiksikin onhan kristityilläkin pappeja. Mutta miksi arvelet Raamatussa olevan tuon kohdan? Itse ajattelen, että Jeesus halusi siirtää evankeliumin "katutasolle". Monesti uskonto onkin vain perinne, jolloin käydään kuuntelemassa pappia tai rabbia, ilman että tehdään itse mitään.
Minä tajusin tuon Jeesuksen sanan kuunnellessani alla olevat videot, joissa kerrotaan uskon juutalaisista juurista. He keskustelivat mm. siitä, kuinka uskonto "tappaa" evankeliumin.
http://www.tv7.fi/vod/player/43058/
http://www.tv7.fi/vod/player/45761/
- fatfacewanderl
Miksi? Mitä he puhuvat?
- Ukkonennn
Miksi adventtikirkon pastoria sanotaan papiksi?
Ilmoitus on huono, koska kyseiset henkilöt voivat puhua aivan mistä tahansa, vaikkapa paskalla käymisestä. Ei kiinnosta.- Adventisti
Yksi_usko kirjoitti:
<<Miksi adventtikirkon pastoria sanotaan papiksi?>>
Mielestäni on sama asia.Pappistoimitus naulittiin ristille. Pappeja ei enää tarvittu kun pyhäkköpalvelus lakkautettiin. Raamattu puhuu pastoreista. Vai uhrataanko adventtikirkossa mielestäsi vielä eläinuhreja?
- judaistiset.käärmeet
Adventisti kirjoitti:
Pappistoimitus naulittiin ristille. Pappeja ei enää tarvittu kun pyhäkköpalvelus lakkautettiin. Raamattu puhuu pastoreista. Vai uhrataanko adventtikirkossa mielestäsi vielä eläinuhreja?
"Vai uhrataanko adventtikirkossa mielestäsi vielä eläinuhreja?"
Kyllä uhrattaisiin, mikäli Yksi_uskon ihailema Kristitty.net saisi päättää.
Ja kivitettäisiin myös sapatin rikkojia kuoliaaksi. Adventisti kirjoitti:
Pappistoimitus naulittiin ristille. Pappeja ei enää tarvittu kun pyhäkköpalvelus lakkautettiin. Raamattu puhuu pastoreista. Vai uhrataanko adventtikirkossa mielestäsi vielä eläinuhreja?
Pappi tai pastori tai rabbi. Kaikki ovat minusta samalla viivalla. Jeshuan tahto on, että jokainen kertoo Jesua Messiaasta ja vie evankeliumia eteen päin. Nykyään on niin, että seurakuntalaiset käyvät kuuntelemassa pappia, pastoria tai rabbia kerran viikossa ja menevät kotiinsa. Evankeliumia ei sillä tavalla viedä eteen päin. Poikkeuksena ovat Messiaaniset juutalaiset, jotka evankelioivat poikkeuksellisen voimakkaasti. He ovat kokosydämisesti hommassa mukana. Heitä on ilo kuunnella. Ja voi sitä tiedon määrää!
- HenkkaWan
Missä messiaanista julistusta saa kuulla?
- kuulopuheita
Adventisti kirjoitti:
Olen kuullut, että jotkut adventistit puhvat, että he ovat kaikki pappeja?
- Nahkaruoskaa-papille
Ilta "Hintavan Papin" seurassa?
Kallis on "herran/herrojen" palvelus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706