Kokemuksia vaelluskodasta?

Tuisku

Mahtaakohan kenelläkään olla kokemusta vaelluskodan käytöstä tunturivaelluksella? Majoite vaikuttaisi olevan tilava ja kevytkin, sade- ja hyttyssuojatkin niihin saa.

Minua kuitenkin hieman epäilyttää kodan korkeus ja keskisalon kestävyys mahdollisesti tuulisessa maastossa. Ja pitävätkö reunaliepeet sadeveden oikeasti poissa?

Tuisku

7

1125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivitasku

näitä on vähän useampaa kuin yhtä merkkiä.Ei sen puoleen kokemusta ei ole yhdestäkään.Joskus on kumminkin käynyt mielessä tuo Tiittalan sellainen.

• kunno
    • jeti

ruotsista olen ostanut moskoselv T2 vaellus kodan. paino vain 2,8 kg...sisäteltan saa irti, joten siitä saa vieläkin kevyemmän. Tuuletus yläaukosta jossa säädettävä räppänä. Kangas ripstoppia...yötä on tullu oltua kovissa keleissä norjan tuntureilla...kestää tuulet hyvinkin kun laittaa myrskynarut varmistukseksi. Vähän hankala alkuun pystyttää...mutta kun rutiinia löytyy..se onnistuu. Vaatteet pukee ylle kodassa ( tosin kyyryssä...pitkä mies ) mutta silti tunnelia tulee käytettyä nykyään enemmän talvella ja tämä T2 on jäänyt kesä/syksy käyttöön.

• Tuisku

Kuulostaa ihan hyvältä, kesäkäyttöön sitä olen ajatellut. Vaatteiden pukeminenkin saattais onnistua pystyasennossa kun olen lyhyehkö nainen :) Pystyttäminen voi olla sitten toinen juttu..

• Tuisku kirjoitti:

Kuulostaa ihan hyvältä, kesäkäyttöön sitä olen ajatellut. Vaatteiden pukeminenkin saattais onnistua pystyasennossa kun olen lyhyehkö nainen :) Pystyttäminen voi olla sitten toinen juttu..

Pystyttämistä helpottaa se kun ensimmäisen pystytyksen jälkeen teet mittanarun,siis kodan säteen mittaisen.Keskisalosta mittaat helman kiinnitysvaarnaan sen mittaisen narun.
        Jatkossa sitten piirrät ympyrän ennen pystytystä,saat sopivan kireyden jatkossa kodallesi,eikä tarvitse kiristellä niitä enää.

Keskisalko kannattaa laitta hiukkasen vinoon,jotta sitä suoristamalla saat kireyttä lisää kotaasi.Toinen vaihtoehto on että lisäät jonkun tallan salon alle,silloin kotavaate kiristyy.

Yleensä kotavaate löystyy hiukan ja se kannattaa kiriä,silloin ei tuuli ota siihen ja tilavuus ei pienene sisältä roikkuvankankaan takia.

• Tuisku
        uzzi kirjoitti:

Pystyttämistä helpottaa se kun ensimmäisen pystytyksen jälkeen teet mittanarun,siis kodan säteen mittaisen.Keskisalosta mittaat helman kiinnitysvaarnaan sen mittaisen narun.
        Jatkossa sitten piirrät ympyrän ennen pystytystä,saat sopivan kireyden jatkossa kodallesi,eikä tarvitse kiristellä niitä enää.

Keskisalko kannattaa laitta hiukkasen vinoon,jotta sitä suoristamalla saat kireyttä lisää kotaasi.Toinen vaihtoehto on että lisäät jonkun tallan salon alle,silloin kotavaate kiristyy.

Yleensä kotavaate löystyy hiukan ja se kannattaa kiriä,silloin ei tuuli ota siihen ja tilavuus ei pienene sisältä roikkuvankankaan takia.

Juu, pistän vinkit korvan taakse. Tulevaksi kesäksi en vielä lähde kotaa hommaamaan, mutta seuraavana voisi olla jo ajankohtaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4770
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1326
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      87
      1325
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1101
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1036
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      252
      946
    9. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      932
    Aihe