Lieksassakin, kuten muuallakin Suomessa ja Euroopassa. Ja siltä näyttää että se tolkku on voittamassa tämän maailmoja halaavan suvaitsevuuden, koska normaali ihminen ymmärtää että rajansa kaikella eikä resurssit ole loputtomat.
Tolkun ihmisenä on hyvä olla.
Tolkun ihmiset ovat ylivoimainen enemmistö
16
331
Vastaukset
- aika.nannaa
Tämä on hyvä kirjoitus tolkun ihmisistä.
http://www.iisalmensanomat.fi/news/tolkun-ihmiset/ Aloitus ei taaskaan liity mitenkään Lieksan asioihin.
- gbgbgbgbgbbg
Kuinka sinä liityt Lieksan palstaan, kun et kirjoita siitä mitään vaan valitat?
gbgbgbgbgbbg kirjoitti:
Kuinka sinä liityt Lieksan palstaan, kun et kirjoita siitä mitään vaan valitat?
Kirjoitan silloin kun on asiallisia aloituksia. Kun on turhia ja asiaan liittymättömiä aloituksia kuten tämä niin valitan.
- gdgggdgddgggdggd
Uuninpankko kirjoitti:
Kirjoitan silloin kun on asiallisia aloituksia. Kun on turhia ja asiaan liittymättömiä aloituksia kuten tämä niin valitan.
Mitä ihmeen väliä sillä on, eihän Suomi24 ole edes oikea keskustelufoorumi?
Juttuhan on tietysti niin että sinua häiritsee vaan maahanmuuttajista kertovat jutut, monikultturisti kun olet. - Pääpumppu
Uuninpankko kirjoitti:
Samaa mueltä.
🐃... ... ...😲 Sinulle ei ehkä ole väliä, mutta täällä on paljon asiakirjoittajia jotka haluaisivat kirjoittaa Lieksan asioista asiallisella ja siistillä palstalla.
Minua ei häiritse maahanmuutto aiheena yleensä vaan minua häiritsevät jutut jotka on tarkoituksella tehty maahanmuuttajien tai jonkun muun pilkkaamiseksi.- tääähhhh
Uuninpankko kirjoitti:
Sinulle ei ehkä ole väliä, mutta täällä on paljon asiakirjoittajia jotka haluaisivat kirjoittaa Lieksan asioista asiallisella ja siistillä palstalla.
Minua ei häiritse maahanmuutto aiheena yleensä vaan minua häiritsevät jutut jotka on tarkoituksella tehty maahanmuuttajien tai jonkun muun pilkkaamiseksi.Kyllähän täällä voi kirjoittaa kuka tahansa asiaa Lieksasta, ei mikään estä. Miksi muuten et valittanut palstasta puolitoistavuotta sitten, kun eräs suvakki spämmäsi tänne aamusta iltaan?
Nythän palsta on ihan ok. - etrtfgrgfg
Uuninpankko kirjoitti:
Sinulle ei ehkä ole väliä, mutta täällä on paljon asiakirjoittajia jotka haluaisivat kirjoittaa Lieksan asioista asiallisella ja siistillä palstalla.
Minua ei häiritse maahanmuutto aiheena yleensä vaan minua häiritsevät jutut jotka on tarkoituksella tehty maahanmuuttajien tai jonkun muun pilkkaamiseksi.Täällä ei ylipäätään ole paljon ketään kirjoittajia, jos et ole huomannut. Eikä kukaan estä asiakirjoittajia kirjoittamasta tänne.
- Korvenkunk
Tolkun ihmisiä ei ole, vaen tolokun immeissii suattaa ollakkii vielä paekkapaekon. Piättäjjiin ja koulujakäänneihen puolestahan niitä tolokunimmeissii ei sua olla ennee. Sehä on aevan mahotonta jotta Suomessa ellää vielä niitä iha oekkeita muallaessii. Niitä jotka sian tappaa jouluks iha ite ja karhunnii suattaa amppuu rojjaattoo huvin vuoks, ku pihhaan tällääty perhana tunkijjoo nuuskimmaan. Suvesta pittää tehä rukkaset ja karhusta saanapalavvii. Turkista liivit.
- Nauravasomali
Pankko eii näe kuin rasseja,natseja,kammaripoikii joka puolella.....varmaan ahistaaa.
Tuo korvenkunkun teksti sai hymyn huulilleni.
Uuninpankon ja monen muunkin kanssa olen varmaan samaa mieltä siitä, että tarkoituksellinen maahanmuuttajien ja jonkun muun pilkkaaminen on väärin ja asiatonta keskustelua. Mutta jatkan seuraavalla tavalla.
Säännöt eivät mielestäni kiellä keskustelemasta tällä palstalla muustakin kuin Lieksan asioista. Se on tulkintani mukaan vain suosituksellinen ja tiettyyn ryhmään ohjaava ohjeistus keskustelijoiden yhteenkuuluvuuden ja asioiden samankaltaisuuden hakemiseksi. On helpompi ymmärtää lieksalaisena tiettyjä globaalejakin asioita paikkakunnan tasolla kun keskustelukumppaniksi löytyy henkilö jolla on tuntemusta ja aiempaa näkemystä paremmin kuin muilla piireillä. Jos lieksalainen haluaa ottaa esille tolkun ihmiset, heidän määrän ja arvot niiden suhteen, kuuluu se silloin mielestäni Lieksa palstalle. Silloin pohdiskelemme Lieksassa olevien tolkun ihmisten mielipiteitä ja siitä voi syntyä hyväkin, lieksalainen keskustelu.
En tietenkään voi tietää mikä on lukuharrastuksesi taso, esim. hyvä Pääpumppu, mutta olet antanut ”runsaista ja monipuolisista” kommenteistasi päätellen tälle palstalle monessa eri yhteydessä lukuisia indisioita eli aihetodisteita siitä, että ko. harrastuksesi on aika lailla suppea. Suosittelisin sinulle lämpimästi esimerkiksi kaunokirjallisuuden runsaampaa ja enempi määrällistä lukemista.
Ahkerasta lukemisesta hyödyt monin eri tavoin. Sanavarastosi kasvaa, kirjoitustaitosi kohenee ja ajattelukykysi kehittyy. Oppisit todennäköisesti kirjoittamaan pitemmällä kaavalla ja paremmin jäsenneltyjä kommentteja tälle palstalle. Lukiessasi kirjaa, pääset ikään kuin ilmaiselle matkalle. Ei tarvitse Aurinkomatkoille mitään maksaa ja hymiöösikin tulisi eri ilme;)
Köyhyyttäkään ei tarvitse syyttää, sillä Suomen maassamme on todella hyvä kirjastoverkosto ja sieltä saat lukemista aivan ilmaiseksi. On vain oma valintasi kuinka tämän hyvän mahdollisuuden käytät hyväksesi. Suosittelen siis lämpimästi lukemista enenevin määrin. Siinä sitten sivistyt ikään kuin huomaamatta. Ja tutkimusten mukaan se vähentää stressiä. On siinä vaan monta hyvää syytä, lukea enemmän.
Tämä sama koskee luonnollisesti meitä kaikkia lieksalaisia, ei ainoastaan Pääpumppua. Lieksassa on ihan kelpo kirjasto.- edellinen.äijä
Olisi syytä joskus oikolukea omaa tekstiään. Tukistin itseäni. Parempi on kirjoittaa pidemmällä kaavalla kuin pitemmällä;)
- Kielopk
Ja kun pilkkua nussit, niin pitäisi kirjoittaa "heidän määränsä" eikä "heidän määrän".
Aivan sama nämä muotoseikat, yleensä asiasisältö selviää, se on tärkeämpää kuin kielioppi.
- pöljät.jäi
Kaikki tolkun ihmiset ovat muuttaneet lieksasta pois! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233440- 122266
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4111877Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211691Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681507- 1241408
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301323En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101271- 141226