"Koska pastori valehtelee työkseen, hän ei enää ymmärrä valehtelevansa."
(Muokattu Tuomas Enbuske IL-blogista.)
Päivän osuva mietelause.
27
197
Vastaukset
En tee aloituksia, mutta tuosta teki ihan oikeasti mieli pistää ensimmäinen.
Erinomaisen hieno kirjoitus, taas.- though
Pahinta lienee se, että joku valehtelee tieten tahtoen, mutta ei silti tunnusta valehtelevansa. Olisiko Paavo Väyrynen esimerkki tästä? Pätevin ehdokas presidentiksi, though.
Olen sitä mieltä, että minun mielipiteelläni ei ole merkitystä tai siihen ei kiinnitetä riittävästi huomiota. Ajattelen asioita siltä kantilta, että jos kaikki ihmiset puhuisivat totta, niin sitten lakimiehiä ei tarvittaisi. Se taas ei sovi suunnitelmiini, koska tyttäreni on oikeustieteiden maisteri ja matkalla kohti korkeimman oikeuden tuomarin virkaa.
- kerettiläinen-
# Olen sitä mieltä, että minun mielipiteelläni ei ole merkitystä tai siihen ei kiinnitetä riittävästi huomiota. Ajattelen asioita siltä kantilta, että jos kaikki ihmiset puhuisivat totta, niin sitten lakimiehiä ei tarvittaisi. Se taas ei sovi suunnitelmiini, koska tyttäreni on oikeustieteiden maisteri ja matkalla kohti korkeimman oikeuden tuomarin virkaa.#
No minä en voinut olla kiinnittämättä huomiota mielipiteeseesi.
Sinun mielestäsi on siis hyvä, että ihmiset valehtelevat, jotta tyttärelläsi on työtä ja hän voi yletä virassaan...ymmärsinkö oikein?
Jos ymmärsin, niin mielestäni kyllä hieman...eikä ihan hiemankaan...arveluttava ja itsekäs motiivi.... Totuus ei tule pelkästä mielipiteestä.
Kysy tyttäreltäsi kelpaisiko todistuksesi jumalastasi oikeudenistunnossa.
- pyhpy367364
Aloittajan valheet eivät hetkauta.
- Valehtelevat-advarit
Sinut tunnetaan "pyhpy367364".
Olet adventismin tulosta. Sinuun sopii hyvin seuraava lause:
"Koska "pyhpy367364" valehtelee työkseen, hän ei enää ymmärrä valehtelevansa." Valehtelevat-advarit kirjoitti:
"Koska "pyhpy367364" valehtelee työkseen, hän ei enää ymmärrä valehtelevansa."hmmm... olen sitä mieltä, että uskontojen eksyttämät eivät tiedä valehtelevansa. He uskovat vilpittömästi puhuvansa totuutta ja sitä ainoaa totuutta, jota heidän uskontonsa edustaa. Puhun tässä yhteydessä hyvin mielelläni aivopestyistä ihmisistä, sillä sellaisia he ovat. Heistä ovat esimerkkeinä tämän palstan nimimerkit Kristitty.net ja Yksi_usko.
- pyhpy2376472364
Valehtelevat-advarit kirjoitti:
"Koska "pyhpy367364" valehtelee työkseen, hän ei enää ymmärrä valehtelevansa."Valheesi ei hetkauta.
unitaari kirjoitti:
hmmm... olen sitä mieltä, että uskontojen eksyttämät eivät tiedä valehtelevansa. He uskovat vilpittömästi puhuvansa totuutta ja sitä ainoaa totuutta, jota heidän uskontonsa edustaa. Puhun tässä yhteydessä hyvin mielelläni aivopestyistä ihmisistä, sillä sellaisia he ovat. Heistä ovat esimerkkeinä tämän palstan nimimerkit Kristitty.net ja Yksi_usko.
Et kuitenkaan tunnista itseäsi jumalan puolesta valehtelevaksi yksilöksi?
- Tutkittu.ja.hutkittu
"...olen sitä mieltä, että uskontojen eksyttämät eivät tiedä valehtelevansa. "
Mitä rivijäseniin tulee, niin heistä osa tietää, että heitä petkutetaan lahkon valtaapitävien toimesta, mutta he ovat lahkossaan kiinni esim. sosiaalisista syistä. Heidän ystäväpiirinsä saattaa olla muodostunut lahkolaisuuden syystä niin suppeaksi, että ainoat "ystävät" ovat toiset lahkon jäsenet.
On myös "uskovia", jotka nauttivat saadessaan pelata kaksinaamaista peliä. Yhtäällä he näyttelevät hyvinkin pyhää ja nuhteetonta, toisaalla voivat vapaasti olla oma itsensä maallistuneina ja "maailman ihmisten" taivoista mitenkään poiketen.
Pastorit ja lahkon muu palkkaa nauttiva porukka sen sijaan tarkkaan tietää valehtelevansa, mutta koska rahan ja mammonan mahti on niin suuri lahkossa ja sen agendassa ja helppo työ motivoi, niin pastoreiden tehtävä on valehdella lahkon edun vuoksi. - Pastorit-lurjuksia
Ahneita lurjuksiahan ne papit ja pastorit ovat. Heillä uskonto on vain kulissi kaikille heidän tekemilleen vääryyksille.
- pyhpyh2362736723
Valheesi ei hetkauta tippaakaan.
- Voihanvitalis
1Kun.22:22 Hän vastasi: Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettansa suuhun. Silloin Herra sanoi: Saat viekotella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin.
- Jahve-pahin-peto
Siinä osoitus Raamatun umpikierosta jumalasta.
- pyhpyh23237
Jahve-pahin-peto kirjoitti:
Siinä osoitus Raamatun umpikierosta jumalasta.
Ainoa peto olet sinä itse valheinesi.
- Kirjakääröt
Joh.13:33 Biblia (1776). Rakkaat lapsukaiset, minä olen vielä vähän aikaa teidän kanssanne: teidän pitää minua etsimän, ja niinkuin minä sanoi Juudalaisille: ette taida sinne tulla, kuhunka minä menen, niin minä sanon myös teille.
- Lahkon.orjan.kohtalo
"Siinä osoitus Raamatun umpikierosta jumalasta."
Meidän tulee myös pitää mielessä se seikka, että Raamattua lukemalla ihmisestä tulee umpikiero ja toisia kyttäävä kaksinaamainen pelle.
Myös murhanhimo kasvaa, kun Raamattua luetaan. Jahven malli ja ohjeistus tarttuu ja vääräuskoisista pitää siksi päästä eroon. - pyhpyh2637236
Lahkon.orjan.kohtalo kirjoitti:
"Siinä osoitus Raamatun umpikierosta jumalasta."
Meidän tulee myös pitää mielessä se seikka, että Raamattua lukemalla ihmisestä tulee umpikiero ja toisia kyttäävä kaksinaamainen pelle.
Myös murhanhimo kasvaa, kun Raamattua luetaan. Jahven malli ja ohjeistus tarttuu ja vääräuskoisista pitää siksi päästä eroon.Olet vain jumalaton valehtelija.
- Vapaa-kusettajista
Ihanaa olla vapaa lahkojen orjuudesta ja pappien kusetuksilta!
- Olen.vapaa.kaikesta
Säästyypää varallisuus ja mielenterveys.
- pyhpyh23864723847
Ihana olla vapaa kaltaisistasi jumalattomista. Loppunne on kusinen.
- Erossa.lahkon.sonnasta
Ja sinun pyhpyh loppusi on paskainen.
Sinusta erossa pysyminen on siunaus. - Uskonnot.ovat.tätä
Erossa.lahkon.sonnasta kirjoitti:
Sinusta erossa pysyminen on siunaus.Mikä erottaa uskovaisen toisesta uskovaisesta?
Kolmas uskovainen. - pyhpyh23672632
Uskonnot.ovat.tätä kirjoitti:
Mikä erottaa uskovaisen toisesta uskovaisesta?
Kolmas uskovainen.Valheenne eivät hetkauta yhtään.
- pyhpyh263726372
Erossa.lahkon.sonnasta kirjoitti:
Sinusta erossa pysyminen on siunaus.Turha sinun on kuvitella, että me uskovat haluaisimme olla sinun kanssasi tekemisissä.
pyhpyh263726372 kirjoitti:
Turha sinun on kuvitella, että me uskovat haluaisimme olla sinun kanssasi tekemisissä.
"Turha sinun on kuvitella, että me uskovat haluaisimme olla sinun kanssasi tekemisissä."
Tunne saattaa olla molemminpuolinen?
Siitä syystä lahkosi kuihtuu ja surkastuu lopulta kokonaan pois.
Edes hurskasta uskovaista näytteleminen ei pure? Jotkut ovat saattaneet mennä siihenkin retkuun?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506833Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742955Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841255
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611154- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927