Jos aiot elää niin, ettet koskaan perhettä perusta. Sinusta tulisi hyvä isä.
Ihmettelen syvästi, mies
50
881
Vastaukset
- Riimurintu1
Sitähän ne kaikki sanovat. Ei mulla mitään lapsia vastaan ole, eikä perhe-elämääkään, mutta en halua tuoda tähän ylikansoitettuun ja tuhon tietä kulkevaan maailmaan yhtään viatonta kärsimään. Ihmisiä on muutenkin liikaa ja näyttää siltä, ettei ihmiskunta ole ainakaan viisaammaksi tullut. Enkä katso, että minun geeneilläni parannettaisi yhtään mitään, jollei sitten vastaan tule niin täydellistä lisääntymishaluista naisolentoa, että edes minä en voisi pilata hänen ominaisuuksiaan. Siksi en ainakaan lapsia tule koskaan hankkimaan, parisuhteessa kyllä voin olla ja olenkin, mutta perhe? Ei. Uusioperhettäkään en voi koskaan perustaa, koska joutuisin elämään valheellisen toivon ja todellisuuden tuoman kyynisyyden ristiriidassa. Siitä joutuisi ennen pitkää kärsimään kaikki osapuolet.
Tämä on minun vaatimaton panokseni tulevaisuudelle.- tämäon
Erittäin hyvä kommentti!
- Koittappaymmärtää
Ei kaikki halua perhettä.
- entiedähyvästä
En tahdo perustaa sitä epätoivoissani jonkun oman ikäisen naisen kanssa joka on nähnyt lukemattomien miesten alushousujen alle enkä myöskään näiden väsyttävän tylsien laiskojen ja lihavien tätösten kanssa.
Jos löytyy reipas, sopusuhtainen ja fiksu nuori nainen niin katsotaan asiaa sitten.
Valitettavasti monella naisella ne henkiset ominaisuudet tulevat sitten vastaan niin noissa "tädeissä" kuin nuoremmissa.
Lapsille tarvitaan myös hyvä äiti ja niitä...ei ole tässä maassa montaa tarjolla.- KirjoitanNyt
Etenkin silloin äidin rooli perheessä korostuu, jos isä ei kykene täyttämään vanhemmuuden mittoja :)
- entiedähyvästä
KirjoitanNyt kirjoitti:
Etenkin silloin äidin rooli perheessä korostuu, jos isä ei kykene täyttämään vanhemmuuden mittoja :)
Ei äidin roolia tarvitse erityisesti korostaa.
Nykynaiset eli 20- ja 30-vuotiaista vain murto-osassa on mielestäni mitään äitiainesta puhumattakaan kumppanuudesta joka voisi kestää elinajan.
Se on naisen ongelma jos hän valitsee paskan miehen isäehdokkaaksi ja sitten joutuu hoitamaan vanhemmuuden roolia lähes yksin. Silloin vika ei ole miehessä sinällään (koska häntä on turha yrittää muuttaa) vaan naisen omissa valinnoissa jotka alunperin olivat jo päin vittua. - KirjoitanNyt
entiedähyvästä kirjoitti:
Ei äidin roolia tarvitse erityisesti korostaa.
Nykynaiset eli 20- ja 30-vuotiaista vain murto-osassa on mielestäni mitään äitiainesta puhumattakaan kumppanuudesta joka voisi kestää elinajan.
Se on naisen ongelma jos hän valitsee paskan miehen isäehdokkaaksi ja sitten joutuu hoitamaan vanhemmuuden roolia lähes yksin. Silloin vika ei ole miehessä sinällään (koska häntä on turha yrittää muuttaa) vaan naisen omissa valinnoissa jotka alunperin olivat jo päin vittua.Kyllä se vain kuule korostuu, jos mies ei ota vastuuta, koska naisen täytyy silloin pyrkiä olemaan se vahva vanhempi.
Hupsista. Ei se ole tietenkään naisen vika miten mies/ isä käyttäytyy. Kyllä se mies ihan itse valitsee miten hän toimii ja käyttäytyy missäkin tilanteessa.
Vain vastuuton mies väittää muuta.
Se on kuule just näin eikä melkeen.
Tiedän nousevani puolustuskannalle, jos joku arvostelee äitiyttä tms. Olen itse äiti ja sellainen naaras susi, joka puolustaa lapsiaan viimeiseen asti.
Lapset jo tosin isoja.
En minäkään silloin 19v ensimmäisen lapseni saadessani tiennyt millainen äiti olen. En edes ajatellut asiaa etukäteen. Kun vauva syntyi luonto hoiti asian ja minusta oli ihanaa olla äiti. Se on elämäni paras asia, lapset. Ei voi etukäteen tietää, sanoa tai arvioida kenestä on äidiksi tai isäksi. Suurimmasta osaa on silti aivan riittäviksi vanhemmiksi. - entiedähyvästä
KirjoitanNyt kirjoitti:
Kyllä se vain kuule korostuu, jos mies ei ota vastuuta, koska naisen täytyy silloin pyrkiä olemaan se vahva vanhempi.
Hupsista. Ei se ole tietenkään naisen vika miten mies/ isä käyttäytyy. Kyllä se mies ihan itse valitsee miten hän toimii ja käyttäytyy missäkin tilanteessa.
Vain vastuuton mies väittää muuta.
Se on kuule just näin eikä melkeen.
Tiedän nousevani puolustuskannalle, jos joku arvostelee äitiyttä tms. Olen itse äiti ja sellainen naaras susi, joka puolustaa lapsiaan viimeiseen asti.
Lapset jo tosin isoja.
En minäkään silloin 19v ensimmäisen lapseni saadessani tiennyt millainen äiti olen. En edes ajatellut asiaa etukäteen. Kun vauva syntyi luonto hoiti asian ja minusta oli ihanaa olla äiti. Se on elämäni paras asia, lapset. Ei voi etukäteen tietää, sanoa tai arvioida kenestä on äidiksi tai isäksi. Suurimmasta osaa on silti aivan riittäviksi vanhemmiksi.Ei, mutta että nainen sietää eikä osaa valita oikeanlaista miestä isäksi on ihan naisen oma vika.
Sitten on turha rätistä että miehistä ei ole isiksi ja mies on sitä ja tätä ja tuota jos itse on valinnut vääränlaisen miehen.
Naiset yrittävät muuttaa miehiä ja kuvittelevat olevansa aina täydellisiä naisia ja äitejä.
" Ei voi etukäteen tietää, sanoa tai arvioida kenestä on äidiksi tai isäksi. "
Helposti. Monista naisista näkee että he ovat liian narsistisia ja huoramaisia äideiksi ja monist isistä näkee että he ovat liian kylmiä tai kusipäitä isksi.
Ei kannata valita sellaisia äideiksi. - KirjoitanNyt
Ei, mutta että nainen sietää eikä osaa valita oikeanlaista miestä isäksi on ihan naisen oma vika.
Sitten on turha rätistä että miehistä ei ole isiksi ja mies on sitä ja tätä ja tuota jos itse on valinnut vääränlaisen miehen.
Naiset yrittävät muuttaa miehiä ja kuvittelevat olevansa aina täydellisiä naisia ja äitejä.
" Ei voi etukäteen tietää, sanoa tai arvioida kenestä on äidiksi tai isäksi. "
Helposti. Monista naisista näkee että he ovat liian narsistisia ja huoramaisia äideiksi ja monist isistä näkee että he ovat liian kylmiä tai kusipäitä isksi.
Ei kannata valita sellaisia äideiksi.Ei se ole noin mustavalkoista. Ihminenkin voi muuttua siis mies suhteen edetessä, mies, kuten nainenkin. Ihmiselle voi itselleenkin tulla yllätyksenä vanhemmuuden tuomat asiat. Ei voi yleistää. Kaikki pitää käsitellä tapauskohtaisesti.
Joo ei voi yleistää ei.
Ei ihmisistä voi muuttaa, kyllä sen muutoksen on lähdettävä ihmisen omasta halusta muuttua.
Sanonpahan vain, että jokainen tekee valintansa itse,kaikessa.
Niin valitessaan kumppania, kuin myös siinä miten vanhempana toimii.
Ideaali tietenkin olisi, että molemmat vanhemmat kunnioittaisivat toisiaan. Uskon, että suuri osa niin miehistä, kuin naisista ovat riittäviä vanhempia, kuten kirjoitin jo aikaisemmin täällä.
Ei se vanhemmuus mikään ihme juttu ole, vaan luonnollinen asia. - miestosisivusta
KirjoitanNyt kirjoitti:
Ei se ole noin mustavalkoista. Ihminenkin voi muuttua siis mies suhteen edetessä, mies, kuten nainenkin. Ihmiselle voi itselleenkin tulla yllätyksenä vanhemmuuden tuomat asiat. Ei voi yleistää. Kaikki pitää käsitellä tapauskohtaisesti.
Joo ei voi yleistää ei.
Ei ihmisistä voi muuttaa, kyllä sen muutoksen on lähdettävä ihmisen omasta halusta muuttua.
Sanonpahan vain, että jokainen tekee valintansa itse,kaikessa.
Niin valitessaan kumppania, kuin myös siinä miten vanhempana toimii.
Ideaali tietenkin olisi, että molemmat vanhemmat kunnioittaisivat toisiaan. Uskon, että suuri osa niin miehistä, kuin naisista ovat riittäviä vanhempia, kuten kirjoitin jo aikaisemmin täällä.
Ei se vanhemmuus mikään ihme juttu ole, vaan luonnollinen asia.Olen kanssasi ihan eri mieltä. Kyllä se vaan on niin, että ei se ihmisen perusluonne muutu mihinkään. Ei sitä voi muuttaa. Jos on kusipää niin on sitä myös jatkossa. Naiset jostain syystä kuvittelevat, että kusipäiset miehet muuttuvat kyllä suhteen kuluessa. Niin ei käy ja sitten tulee pettymyksiä ja niitä eroja. Sama kaava pätee myös siihen pettämiseen ja yleensä vielä ne samat sankarit ovat asialla.
- jatyhmäpää
Se on juuri niin, jos pennut pannaan alulle vaikka muutaman kuukaudenkin seurustelun jälkeen, ei siinä vie kuin järjen sijaan halut ja himot.
- KirjoitanNyt
miestosisivusta kirjoitti:
Olen kanssasi ihan eri mieltä. Kyllä se vaan on niin, että ei se ihmisen perusluonne muutu mihinkään. Ei sitä voi muuttaa. Jos on kusipää niin on sitä myös jatkossa. Naiset jostain syystä kuvittelevat, että kusipäiset miehet muuttuvat kyllä suhteen kuluessa. Niin ei käy ja sitten tulee pettymyksiä ja niitä eroja. Sama kaava pätee myös siihen pettämiseen ja yleensä vielä ne samat sankarit ovat asialla.
En ole kirjoittanut kusipäistä. Ne ovat ääripäitä ja asia erikseen. Ilmeisesti en osaa tuoda mielipiteitäni tyhjentävästi julki, kun etenkin tässä ketjussa vedetään vääriä johtopäätöksiä tarkoitusperistäni.
Joo, en itse laskusi sen varaan, että kusi pää muuttuu. En menisi yhteen sellaisen kanssa ja tekisi lapsia hänen kanssaan. Liian riskialtista.
Mutta voiko normaali miehestä tulla vuosien kuluessa kusipää? Voiko muuttua mielestäsi noin päin. Minusta voi.
Kusipää on tosin sana, joka ei kuulu sanavarastooni. - miestosisivusta
KirjoitanNyt kirjoitti:
En ole kirjoittanut kusipäistä. Ne ovat ääripäitä ja asia erikseen. Ilmeisesti en osaa tuoda mielipiteitäni tyhjentävästi julki, kun etenkin tässä ketjussa vedetään vääriä johtopäätöksiä tarkoitusperistäni.
Joo, en itse laskusi sen varaan, että kusi pää muuttuu. En menisi yhteen sellaisen kanssa ja tekisi lapsia hänen kanssaan. Liian riskialtista.
Mutta voiko normaali miehestä tulla vuosien kuluessa kusipää? Voiko muuttua mielestäsi noin päin. Minusta voi.
Kusipää on tosin sana, joka ei kuulu sanavarastooni.Minusta tuo sana kannattaa sisällyttää omaan sanavarastoonsa. Jos ei ymmärrä, että sellaisia ihmisiä on olemassa on elämässä heikoilla. Toisekseen se sana on sukupuolineutraali. Myös naiset voivat olla sellaisia. Minun mielestäni tuollaiseksi ei voi tulla. Kaikilla on joskus huonoja päiviä tai muuten huono olo ja yleensä metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Kusipäisyys sen sijaan on yleensä saatu ihan syntymälahjana.
- näinseonmennyt
Aina ne asiat ei mene niin kuin itse toivoisi. Yksin sitä perhettä on vaikea perustaa..
- Ählämsäl
Tiedetäänhän toi ja asiaahan se, on mut siinä on se NAINEN puttuu!
- ihmettelijälle
Pakko sanoa kokemuksesta tämä: miehestä näkee vasta tositilanteessa kun sillä on oma lapsi, onko se hyvä isä vai ei. Sukulaisten yms. naapurin lasten leikittämiset tätä ennen on ihan eri juttu. Koska ne lapset ei ole omia, ja tilanteet on ohikiitäviä, tilapäisiä, hauskojakin. Oman lapsen saaminen on iso mullistus, ja tunne ja tilanteet silloin ihan erit. Sillon voi pinnan alta paljastua miehestä yllättäviäkin piirteitä, joista ei etukäteen tiennyt kukaan mitään. Koska ne saattaa kummuta miehen omista, jo unohtuneistakin kokemuksista, tai milloin mistäkin, kuka tietää.
Lakatkaa naiset vääntämästä miestä omien toiveidenne mukaisiksi, jokainen päättää itse mitä tekee. Eikä kaikista hyvistäkään miehistä tule hyviä isiä, niistä saattaa tulla vain keskinkertaisia tai jopa huonoja isiä.- entiedähyvästä
Totta, aivan kuten on olemassa huonoja äitejäkin.
- KirjoitanNyt
Ja voi olla myös toisin päin. Miehestä, jota ei kukaan osaisi kuvitella isäksi, kuoriutuu vastuullinen vanhempi.
- entiedähyvästä
KirjoitanNyt kirjoitti:
Ja voi olla myös toisin päin. Miehestä, jota ei kukaan osaisi kuvitella isäksi, kuoriutuu vastuullinen vanhempi.
Paskanmarjat.
Turha kuvitella että se pelimies "asettuu aloilleen" ja siitä kusipäästä tulee vastuullinen "perheenpää" kun saa lapsia.
Lukemattomia naisia tavannut jotka kuvitelleet noin ja nykyään ovat yksin- tai yhteishuoltajia. - KirjoitanNyt
Joo aivan varmasti on myös tuollaisia pelimiehiä,. Nuo onkin ääripäitä.
- Tääonhienoo
Kun naiset analysoi kaiken ympäri ja tulee itsestäänselvään johtopäätökseen, et isät on kusipäitä. Kaikki. Ei nää haasta omia ajatuksiaan millään tasolla.
- naiset.eivät.tajua
Paskanmarjat.
Turha kuvitella että se pelimies "asettuu aloilleen" ja siitä kusipäästä tulee vastuullinen "perheenpää" kun saa lapsia.
Lukemattomia naisia tavannut jotka kuvitelleet noin ja nykyään ovat yksin- tai yhteishuoltajia.Olet aivan oikeassa. Tuo pelimiesten isämuottiin pakottamisvietti on joillakin naisilla vaan niin voimakas että se ajaa kaikkien järkevien ystävien varoittelujen ja omienkin arvojen edelle. Pelimiehestä ei vaan ole isäksi. Ehkä vuodeksi tai pariksi se jaksaa piilottaa vehtaamisensa mutta kyllä suhde siitä silti kärsii ja sitten siis lapsi kärsii. Naisten pitäisi tajuta että isäksi sopivia on, mutta pelimiehistä ei juuri kukaan, joten ei kannata edes yrittää olla olevinaan se alfanaaras, joka kesytti pelimiehen tohvelisankarikseen. Se ei onnistu. Jännämiehet ja iskämiehet ovat eri lajinsa.
- KirjoitanNyt
naiset.eivät.tajua kirjoitti:
Olet aivan oikeassa. Tuo pelimiesten isämuottiin pakottamisvietti on joillakin naisilla vaan niin voimakas että se ajaa kaikkien järkevien ystävien varoittelujen ja omienkin arvojen edelle. Pelimiehestä ei vaan ole isäksi. Ehkä vuodeksi tai pariksi se jaksaa piilottaa vehtaamisensa mutta kyllä suhde siitä silti kärsii ja sitten siis lapsi kärsii. Naisten pitäisi tajuta että isäksi sopivia on, mutta pelimiehistä ei juuri kukaan, joten ei kannata edes yrittää olla olevinaan se alfanaaras, joka kesytti pelimiehen tohvelisankarikseen. Se ei onnistu. Jännämiehet ja iskämiehet ovat eri lajinsa.
Tohvelisankari hah hah hah. Nyt tässä ketjussa haisee ja pahasti käry. Irtisanoudun tästä heh heh hee...
Ei miestä tarvitse alistaa miksikään tohveliksi hyvänen aika sentään. Hulluja kirjoittelette. Miehellä on suuri vastuu omalta puoleltaan. Halventava ilmaisu tuo tohvelisankari.
Sivusta vain.
- Kalpeakasvo
Mulla on huulihalkio. Riski et periytyy suuri. En halua lapselle samaa kiusatuksi tulemista.
Sama jos ois down. En haluais lasta. Jossei joku vanhigossa. 😊- Mutjossille
Periytyy dow jones-syndrooma ja se on hyvä businessksissä, eli kiirehtimisessä? Hehehehe!
- Kiss.fmä
Mutjossille kirjoitti:
Periytyy dow jones-syndrooma ja se on hyvä businessksissä, eli kiirehtimisessä? Hehehehe!
Karri palefacekin sen peittää parralla. Ei siis downia.
- Siisdow
jones on wall streetin pörssi.
- KirjoitanNyt
Huulihalkio on melko yleinen. Lapset pitäisi kotona kasvattaa hyväksymään erillaisia asioita.
Minä äitinä panostin tuohon ja voin sanoa, että on kantanut hedelmää.
- syyt_ja_seuraukset
En usko naisen tunteiden aitouden. Mies ei kokisi itseään tärkeäksi. Enemmänkin vaihtoehdoksi ja sopivat tilanteen tultuaan nainen voi korvata hänet paremalla.
En myöskään usko miehen saavat mitään tukea naiselta vaikeiden tilanteen tultuaan. Mitä hyötyä tälläisen suhteiden rakentamisessa silloin oilisi ?- Voiherttinensentään
Ja se vastaa kamalaa jos lapset menee edelle miehen. Lapset menee aina miehen edelle, koska ovat pieniä. Mies on aikuinen.
- OtappaTitanic
elokuva malliesimerkiksi. Menikö kaikki miesten edelle? Niet. Monesti miehet menee pelastusveneisiin edellä. Katso poliitikkoja ja noita. Noita edemmäs ei voi mennäkkään. Just joku pappikin Suomessa jäi korruptiosta ja huorista kiinni, valtion piikkiin. Tää meidän systeemi on yksi iso vitun iso uppoava Titanic.
- Jajoställe
vitun isolle pelastusvene linjalle lähtee, tietää jo miten homma menee. Te kinastelette jo omasta paikasta koko ajan. Sitä tää koko vitun palsta tekee.
- Jasittenkun
koko paatti saadaa korjattu, te jäätte sinne pelastusveneisiin kun Titanic jatkaa matkaa. Soronoo.
- Voiherttinensentään
Titanikki
- tottapatuo
Niin varmasti tulisi jos asiat oisi elämässä menny eri tavalla, edes viimeiset vuodet.
- elxlxlxl
Ensin täytyy kuolla ja syntyä uudelleen uutena ihmisenä ja jos saa rauhassa elää omaa elämäänsä ilman että kukaan siihen puuttuu voisi se olla mahdollista. Tässä kehossa se ei enää ole mahdollista menneisyys liian kova taakka.
- Vastauksenii
Sinun kanssa kyllä.
Eiköhä ne kaikki asiat mee nii ku menee iha riippumatta siitä mitä merkkijonoja tänne palstalle kirjotellaa.
- KasvaAikusex
Lapsi on yleensä naisen kotileikin "uhri" . Se väsätään vaik ei olis elämisen edellytyksiäkään tai edes alkeita elämän hallintaan .
- Voiherttinensentään
Harmi, että äitisi oli paha ihminen. Mun äiti rakasti.
- KirjoitanNyt
Eläimillä on hauskaa. Ne saavat leikkiä kotileikkiä ihan elämäntyökseen ilman, että joku toinen eläin tulee moittimaan heitä siitä, ettei heillä ole poikasia tai siitä, että tekevät joka vuosi monta pesuetta.
Eikä kukaan nakata puun takaa emolle, että poikasesi ovat kitileikkisi uhreja :D
Milloin luonnollisesta asiasta ihmisten keskuudessa tehtiin luonnoton ja miksi? Miettiköön jokainen tykönänsä.
Nyt puran kuusen. - IkäväKyllä
se jota rakastin, valitsi toisen.
- Mies.yksinään.asuu
Et ole tosissasi kuitenkaan ? halutessasi minut.
Mikä siinä on kun en kelpaa sinulle. - suomilehmätvittuun
Suomalaisista naisistako pitäisi sitten valita itselleen tyttöystävä, vaimo ja lasten äiti?
ÄLÄ NYT NAURATA!! :D- Voiherttinensentään
Siellä huutelee isä matsku ja Vattu lentää suusta : D kasva ensin aikuiseksi.
- hipheihurraah
Luojan kiios tätä luuseria ei kukaan tule valitsemaankaan lastensa isäksi, ikinä missään ajassa tai paikassa. Nuo kusipäägeenit ei mitenkään pääse jatkamaan elämäänsä tulevissa polvissa. Edes vinosilminä. Se on saletti.
- suomilehmätvittuun
hipheihurraah kirjoitti:
Luojan kiios tätä luuseria ei kukaan tule valitsemaankaan lastensa isäksi, ikinä missään ajassa tai paikassa. Nuo kusipäägeenit ei mitenkään pääse jatkamaan elämäänsä tulevissa polvissa. Edes vinosilminä. Se on saletti.
Pari suomihuoraa lehahti puolustamaan "kunniaansa" :D
Ei teillä sitä olekkaaan.
Ai saletti vai?
No te lisäännytte varmaan negridien kanssa oikein kunnolla ja torakat täyttävät maan.
- elllxll
Ihan kuin voisi oikein itse valita haluaako perheen eihän täällä mikään mukaan ole vapaaehtoista niin mitenkäs perhe sitten on vain siitä kiinni aikoako vai eikö?
- Riimurintu1
Mietipäs uudestaan ;)
- Taiteltais
Ja luppo-ajalla laiteltais lisää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496635Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6682842Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931220- 841215
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 232893