Onko kaikilla jo mobiili-pankkipalvelu sovellukset puhelimissa. Kun pitää avata sovelluksia, laittaa tilapäisiä pinnejä, keksittyjä omia pinnejä, aktiivikoodeja jne. Eilen asensin toiseen puhelimeeni mobiilipankki-systeemiä. Kyllä siinä hikeä pukkas ja vähän äitiäkin tuli ikävä, kun en alkuun tajunnut koko systeemistä mitään. Kyllä sitten sain sen kuntoon ja nyt pitäisi voida kassalla maksaa älypuhelimella. Korttia ei enää tarvita. Pankki kun lopettelee lähettämästä
vaihtuvien numeroiden pahviläpysköitä. Se porukka jolla ei ole älypuhelinta, yrittää selvitä uudenmallisella laitteella, jotta pääsee pankin sivuille. On meno mennyt hurjaa vauhtia eteenpäin. Ei meinaa perässä pysyä uusien sovellusten sun muiden perässä. Kyllä on monella vähemmän tietokonetta käyttäneellä tai ei lainkaan, suunnattomia vaikeuksia tulossa ja menossa. Käteistä rahaa ei saa enää joka pankista. Kortin käyttö takkuaa tai sitä ei ole olemassakaan. Ainakin edunvalvojilla riittää puuhaa tässä tietotekniikka yhteiskunnassa.
Voihan mobiili
94
1144
Vastaukset
Kummallista, kun kone pyysikin uutta rekisteröitymistä. No laitetaan. Pitäähän tekstin olla sininen.
- 4494
Ei ole eikä tule, kun on vain älytön puhelin;)
S-Pankista vakuuttivat että pahviläpyskät pysyy käytössä.44
Nordea meinasi lopettaa läpyskät vuoden alussa. Mutta jatkavat vielä jonkin aikaa. Hyvä systeemi on nyt monimutkaisempi. Väittävät, että roistoja varten piti pistää koko homma uusiksi.44
Nordea meinasi lopettaa läpyskät vuoden alussa. Mutta jatkavat vielä jonkin aikaa. Hyvä systeemi on nyt monimutkaisempi. Väittävät, että roistoja varten piti pistää koko homma uusiksi.- Uutuudet.etenee
yksilesken kirjoitti:
44
Nordea meinasi lopettaa läpyskät vuoden alussa. Mutta jatkavat vielä jonkin aikaa. Hyvä systeemi on nyt monimutkaisempi. Väittävät, että roistoja varten piti pistää koko homma uusiksi.Nordea lopettaa pahviläpyskänsä tulevan kevään aikana. Itse lopetin koko Nordean silloin kun erehdyin viemään hiekkaa lenkkareitteni pohjissa silloisen KOPin tuulikaappiin. Meni perketi kuramatto piloille ja KOP meinasi kompastua siihen mattoon kun siivoajiakaan ei ollut.
- Imatralta
En aio hankkia älypuhelinta. Kun nordean läpyskänumerot loppuvat, niin siirrän kyllä loputkin rahani S-Pankkiin.
Imatra
Ei tarvitse hankkia älytöntä puhelinta,kun Nordea lähettää kotiin pienen taskulaskimen näköisen laitteen. Siis kun menee Nordean sivuille ja pistää lähetä pyynnön. Se aktivoidaan ja se vastaa niitä läpyskänumeroita. Siihen tulee yhdeksännumeroinen vaihtuva numerosarja. Pienen kokonsa ansiosta laite sopii hyvin lompakko on.- rahat.sukanvarteen
ai nordealaisille lisää laitteita hukattavaksi, onpa hyvä systeemi. s-pankki paras pankki......................
- Aikuisenlogiikka
Minulla on tili nordeassa ja tilillä laskut E laskuina, no mobiili lakkas toimimasta, mutta lakatkoon vaan, en välttämättä sitä tarvitse. Saan tili tapahtumat automaatista niin halutessani sekä rahaa. Lisäksi minulle tulee paperiset tili otteet joka kuukausi ja ne ei maksa paljon kun olen avain asiakas. En aijo rueta pähkäilemään sen mobiilin kassa kun se ei kerran sovinnolla toimi. Ei kai pankki korttien käytöstä luovuta sehän on minun mielestä ainakin erinomaisen kätevä maksu väline. Älä sinäkään hyvä kanssa maksajani ala pähkäillä toimimattoman mobiilisi kassa, kyllä ne rahat siellä sun tililläsi säilyy ja tili tiedot saat automaatista.
Minusta tuntuu, ettei pankit osaa itsekkään omia systeemejään. Toisekseen ihmiset kyllästyy ainaiseen sääntöjen muutoksiin. Sen osoitti esm se, ettei kännykkä maksaminen ollutkaan niin suosittu kun odotetiin, tuskin 10% ihmisistä maksaa laskunsa kaupan kassalla kännykällä. Näin pitääkin olla, koska siitä nähdään, ettei me pidetä jatkuvista maksu systeemeitten muutoksista, varsinkaan kun ne ei toimi oletetulla tavalla. Aikuisenlogiikka kirjoitti:
Minulla on tili nordeassa ja tilillä laskut E laskuina, no mobiili lakkas toimimasta, mutta lakatkoon vaan, en välttämättä sitä tarvitse. Saan tili tapahtumat automaatista niin halutessani sekä rahaa. Lisäksi minulle tulee paperiset tili otteet joka kuukausi ja ne ei maksa paljon kun olen avain asiakas. En aijo rueta pähkäilemään sen mobiilin kassa kun se ei kerran sovinnolla toimi. Ei kai pankki korttien käytöstä luovuta sehän on minun mielestä ainakin erinomaisen kätevä maksu väline. Älä sinäkään hyvä kanssa maksajani ala pähkäillä toimimattoman mobiilisi kassa, kyllä ne rahat siellä sun tililläsi säilyy ja tili tiedot saat automaatista.
Minusta tuntuu, ettei pankit osaa itsekkään omia systeemejään. Toisekseen ihmiset kyllästyy ainaiseen sääntöjen muutoksiin. Sen osoitti esm se, ettei kännykkä maksaminen ollutkaan niin suosittu kun odotetiin, tuskin 10% ihmisistä maksaa laskunsa kaupan kassalla kännykällä. Näin pitääkin olla, koska siitä nähdään, ettei me pidetä jatkuvista maksu systeemeitten muutoksista, varsinkaan kun ne ei toimi oletetulla tavalla.Aikuisen
Kysymyksessä ei ole toimimaton mobiili, vaan minä käyttäjänä alkuun vierastin sitä, mutta panostin harjoitteluun. En halua turhaa paperista postia, joten tiliotteetkin olen kieltänyt postittamasta. Täällä maalla ei ole automaatteja. Kaupasta kyllä saa käteistä, mutta mihinkäs sitä tarvitaan. Varasin ja maksoin hotellin ja onnibussin mobiilillani. Hotellissa kahvini maksoin aulassa kännyllä. Helsinkimatkakortin latasin vuorokaudeksi kännyyn ja siellähän se pysyi kuskia ja tarkastajaa varten. Ei mitään lippujen ostoa mistään. Pankit ja kauppiaat alkavat täydellä teholla ajamaan mobiilimaksamisen puolesta. Käsittäkseni kaikki kaupat ja pankit eivät ole vielä siinä mukana. Kyllä tässä valtavassa kehityksessä pitää yrittä roikkua mukana. Täällä maalla pankin sivukonttori lopetti kassapalvelut. Vanhukset joilla ei ole minkään valtakunnan korttia ovat pulassa. Ei käteistä tutusta konttorista, eikä voi maksaa laskujaan, niinkuin he ovat tottuneet. Kortti tyrkätään käteen ja sitä on pakko käyttää. Itsekin välillä haluaisin, että kaikki olisi niinkuin ennen, mutta kehitystä ei voi pysäyttää. Maailma on nyt nuorten.- Anonyymi
yksilesken kirjoitti:
Imatra
Ei tarvitse hankkia älytöntä puhelinta,kun Nordea lähettää kotiin pienen taskulaskimen näköisen laitteen. Siis kun menee Nordean sivuille ja pistää lähetä pyynnön. Se aktivoidaan ja se vastaa niitä läpyskänumeroita. Siihen tulee yhdeksännumeroinen vaihtuva numerosarja. Pienen kokonsa ansiosta laite sopii hyvin lompakko on.Kyllä mokomat laatikot ja rahapussit unohtaisin nykymaailmassa. Etkö tosiaan saa hoitumaan yksinkertaisemmin pankkiasioita ja maksamista? Ei ole kokemusta Nordeasta, mutta esim. Spankki älykännykällä toimii tosi hyvin. Kun yhdistää vielä sormenjälkitunnistuksen ja MobilePayn, ei edes korttia tartte. Ja ei paperin paperia, jos käyttää osuuskauppaa, niin kuitit menee kaupasta diginä talteen.
- Anonyymi
Aikuisenlogiikka kirjoitti:
Minusta tuntuu, ettei pankit osaa itsekkään omia systeemejään. Toisekseen ihmiset kyllästyy ainaiseen sääntöjen muutoksiin. Sen osoitti esm se, ettei kännykkä maksaminen ollutkaan niin suosittu kun odotetiin, tuskin 10% ihmisistä maksaa laskunsa kaupan kassalla kännykällä. Näin pitääkin olla, koska siitä nähdään, ettei me pidetä jatkuvista maksu systeemeitten muutoksista, varsinkaan kun ne ei toimi oletetulla tavalla.Tuollaiset erikoislaatu palvelut kuten paperiset tiliotteet on varmaan joillekin tarpeen, mutta toivottavasti pankit hinnoittelevat ne oikein, ettei digikäyttäjien tarvitse olla niitäkin rahoittamassa.
Paperin kuskaaminen on luonnon kannalta huono asia.
- uyrw
Minulla on sellainen valokennolla toimiva vanha taskulaskin, joka vaatii varsin hyvän valaistuksen, mutta joskus numerot katoavat kokonaan, on siinä tosin ollut batteri alunperin, ei vaan voinut uusia. Aion kyllä jättää Nordean laskimen korkaamatta, koska vaikutti senverran monimutkaiselta, enkä ainakaan mobiillin siirry ikänä.
uy
Nordean laitteen käyttö on ihan iisiä. Sen kun vaan naputtelee samoja tunnuksia kun ennenkin. Ja painaa sujuvasti ok: ta. Minulla on nyt sitten kaksi älytöntä puhelinta mobiilipankille ja varalla Nordean taskulaskimen näköinen laite. Ainoa mitä minulta puuttuu, ainakin loppukuusta on raha. Siihen puutteeseen ei auta mitkään sovellukset.- uyrw
yksilesken kirjoitti:
uy
Nordean laitteen käyttö on ihan iisiä. Sen kun vaan naputtelee samoja tunnuksia kun ennenkin. Ja painaa sujuvasti ok: ta. Minulla on nyt sitten kaksi älytöntä puhelinta mobiilipankille ja varalla Nordean taskulaskimen näköinen laite. Ainoa mitä minulta puuttuu, ainakin loppukuusta on raha. Siihen puutteeseen ei auta mitkään sovellukset.Onko sinulla käsitystä, minkälaista energiaa Nordean laskin käyttää?
yksilesken kirjoitti:
uy
Nordean laitteen käyttö on ihan iisiä. Sen kun vaan naputtelee samoja tunnuksia kun ennenkin. Ja painaa sujuvasti ok: ta. Minulla on nyt sitten kaksi älytöntä puhelinta mobiilipankille ja varalla Nordean taskulaskimen näköinen laite. Ainoa mitä minulta puuttuu, ainakin loppukuusta on raha. Siihen puutteeseen ei auta mitkään sovellukset.Niin on.
Niihin pahviläpysköihin en ole koskaan tutustunut, muta ainakin minusta on varmempi tuo laite, joka antaa koodin siihen laitteeseen suoraan aina tarvittaessa.uyrw kirjoitti:
Onko sinulla käsitystä, minkälaista energiaa Nordean laskin käyttää?
Batteri 2* CR 2032 on minulla näköjään.
Kertaakaan ei ole vielä tarvinnut vaihtaa batteria vaikka minulla tuo on ollut kauemmin kuin muistini jaksaa riittää. Henkilövaakaankin olen joutunut vaihtamaan batterin jo monta kertaa sinä aikana kuin minulla on ollut tuo Nordean dosa.- uyrw
Tellukka kirjoitti:
Batteri 2* CR 2032 on minulla näköjään.
Kertaakaan ei ole vielä tarvinnut vaihtaa batteria vaikka minulla tuo on ollut kauemmin kuin muistini jaksaa riittää. Henkilövaakaankin olen joutunut vaihtamaan batterin jo monta kertaa sinä aikana kuin minulla on ollut tuo Nordean dosa.Tellukan lienee kaiketi aiempaa mallia, koska tämä Nordean vastikään lähettämä on täysin umpikuorinen ja jos käy batteryllä, täytyy olla kertakäyttöinen, tai sitten vetää virtaa jostakin ulkopuolelta, vai toimineeko tyystin ilman energiaa.
uyrw kirjoitti:
Tellukan lienee kaiketi aiempaa mallia, koska tämä Nordean vastikään lähettämä on täysin umpikuorinen ja jos käy batteryllä, täytyy olla kertakäyttöinen, tai sitten vetää virtaa jostakin ulkopuolelta, vai toimineeko tyystin ilman energiaa.
Saattaa olla melko ikiaikainen minulla. En yhtään osaa muistaa, koska olisin laittanut nettipankin koneeseeni. Siltä ajalta tuo kortinlukija, tämmönen
http://6120.shop.textalk.se/shop/2915/art15/h9019/379019-origpic-027eba.png
Siinä on takana alareunassa pieni ristipääruuvilla oleva läppä, jonka takana kai se batteri on.- cfdrwwq
uyrw kirjoitti:
Tellukan lienee kaiketi aiempaa mallia, koska tämä Nordean vastikään lähettämä on täysin umpikuorinen ja jos käy batteryllä, täytyy olla kertakäyttöinen, tai sitten vetää virtaa jostakin ulkopuolelta, vai toimineeko tyystin ilman energiaa.
Eikö laite ole USB-johdolla kiinni tietsikassa ja sitä kautta saavan voimansa?
Ohje ei kerro millä yhteydellä laite on tietsikaan.
Tuo näyttö näyttäisi valosta voimansa saavalta...
https://www.nordea.fi/Images/58-175701/Nordea-tunnuslukulaite-esite.PDF - uyrw
cfdrwwq kirjoitti:
Eikö laite ole USB-johdolla kiinni tietsikassa ja sitä kautta saavan voimansa?
Ohje ei kerro millä yhteydellä laite on tietsikaan.
Tuo näyttö näyttäisi valosta voimansa saavalta...
https://www.nordea.fi/Images/58-175701/Nordea-tunnuslukulaite-esite.PDFOn samanlainen kuin cfdrwwq:n linkissä, mutta mistä sen näkee, että saa voimansa valosta. Eikä voi olla kiinni johdollisella usbllä, tosin sitä en osaa sanoa, että pystyykö pariutumaan bluutootilla langattomasti älyn kanssa kanssa kun en ole koklannut.
- taikasana.aurinko
uyrw kirjoitti:
On samanlainen kuin cfdrwwq:n linkissä, mutta mistä sen näkee, että saa voimansa valosta. Eikä voi olla kiinni johdollisella usbllä, tosin sitä en osaa sanoa, että pystyykö pariutumaan bluutootilla langattomasti älyn kanssa kanssa kun en ole koklannut.
Taskulaskimetkin ovat olleet aurinkokennoisia viisaat tietäköön kuinka kauan?
Jos niistä loppuu virta, ne pitää viedä ladattavaksi thaimaaseen tai gambian aurinkorannalle samalla kun käy seksimatkalla. Latautuu molemmat, viejä ja taskulaskin tai nordean läpyskä. - uyrw
taikasana.aurinko kirjoitti:
Taskulaskimetkin ovat olleet aurinkokennoisia viisaat tietäköön kuinka kauan?
Jos niistä loppuu virta, ne pitää viedä ladattavaksi thaimaaseen tai gambian aurinkorannalle samalla kun käy seksimatkalla. Latautuu molemmat, viejä ja taskulaskin tai nordean läpyskä.Taskulaskimissa taitaa olla ihan erilliset valokennot, mutta tässä Nordean mallissa näyttäisi kuitenkin olevan pelkkä nestekidenäyttöpaneeli, vai mikä käsitys seksilataajalla on tähän.
- cfdrwwq
uyrw kirjoitti:
Taskulaskimissa taitaa olla ihan erilliset valokennot, mutta tässä Nordean mallissa näyttäisi kuitenkin olevan pelkkä nestekidenäyttöpaneeli, vai mikä käsitys seksilataajalla on tähän.
Lukulaite ei olekaan mikään pelkkä lisänäppis USB-johdolla vaan pankin täytyy asentaa jokin ohjelma tietokoneeseen, jotta kättely pankin, tietokoneen ja langattoman näppiksen välillä syntyisi ( bluetoothilla luulisin riippumatta siitä onko tietokoneen oma bluetooth poistettu käytöstä ).
Tellukalla kuvasta päätellen on paristovoimalla infrapuna kuten tv-kaukosäätimessä ( reikä yläreunassa ). Onko uudemmassa?
Tuo ohjelma tietokoneeseen ( tai puhelimeen ) arveluttaa. Se on pysyvä ohjelma eikä ole riippuvainen onko lukulaite aktiivisena vai ei. Se voi tallentaa kaiken näppäilyn ja rykästä pankin koneelle läjän A4:sia mitä käyttäjä on kirjoittanut edellisen yhteydenoton jälkeen.
”Pankin täytyy tuntea asiakkaansa” toteutuu sananmukaisesti.
Minulla on luottokortinkokoinen taskulaskin, jossa näytössä on sisäänrakennettu valokenno.
Bluetoothia sivuten
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005077212.html - uyrw
cfdrwwq kirjoitti:
Lukulaite ei olekaan mikään pelkkä lisänäppis USB-johdolla vaan pankin täytyy asentaa jokin ohjelma tietokoneeseen, jotta kättely pankin, tietokoneen ja langattoman näppiksen välillä syntyisi ( bluetoothilla luulisin riippumatta siitä onko tietokoneen oma bluetooth poistettu käytöstä ).
Tellukalla kuvasta päätellen on paristovoimalla infrapuna kuten tv-kaukosäätimessä ( reikä yläreunassa ). Onko uudemmassa?
Tuo ohjelma tietokoneeseen ( tai puhelimeen ) arveluttaa. Se on pysyvä ohjelma eikä ole riippuvainen onko lukulaite aktiivisena vai ei. Se voi tallentaa kaiken näppäilyn ja rykästä pankin koneelle läjän A4:sia mitä käyttäjä on kirjoittanut edellisen yhteydenoton jälkeen.
”Pankin täytyy tuntea asiakkaansa” toteutuu sananmukaisesti.
Minulla on luottokortinkokoinen taskulaskin, jossa näytössä on sisäänrakennettu valokenno.
Bluetoothia sivuten
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005077212.html"bluetoothilla luulisin riippumatta siitä onko tietokoneen oma bluetooth poistettu käytöstä"
Halleluja, tässä sitä on varsinaista tietämystä, vai olisiko enempi uskomusta kuitenkin. - cfdrwwq
uyrw kirjoitti:
"bluetoothilla luulisin riippumatta siitä onko tietokoneen oma bluetooth poistettu käytöstä"
Halleluja, tässä sitä on varsinaista tietämystä, vai olisiko enempi uskomusta kuitenkin.Bluetooth on ohjelma siinä missä muutkin ohjelmat. Useimmissa koneissa se on valmiina mukana kaupassa, mutta ei ehkä ole otettu käyttöön tai sitten on.
Joissakin laitteissa sen päällekytkentä ei ole täysin simppeli yhden ruksin laitto ( ja minne milloinkin ), joten ongelmia tulisi selittää ihmisille mitä pitää tehdä, kun osa ei ole koskaan kuullutkaan BT.
Mahdollisesti Nordea lataa ohjelman, joka käyttää BT-tekniikkaa, kun asiakas ilmoittaa ”otetaan käyttöön” ja paritus näiden kesken tapahtuu puhelimeen saadulla aktivointikoodilla.
Sinä nyt onneton olet. Laite on kädessäsi etkä saa vietyä pimeään kylppäriin testaamaan käynnistyykö eli valokennoa. Ja viedä parinkymmenen metrin päähän ulos testattavaksi saako se tuon minimaalisen virrantarpeen jonkun bluetoothista vai ei.
”Langattoman latauksen” virransiirto vaatisi erilliset laitteet.
Olen tietoisesti hylkinyt ja poistanut kaikki langattomat yhteydet paitsi pakolliset puhelin ja tv. Joku muu kertonee lisää. - uyrw
cfdrwwq kirjoitti:
Bluetooth on ohjelma siinä missä muutkin ohjelmat. Useimmissa koneissa se on valmiina mukana kaupassa, mutta ei ehkä ole otettu käyttöön tai sitten on.
Joissakin laitteissa sen päällekytkentä ei ole täysin simppeli yhden ruksin laitto ( ja minne milloinkin ), joten ongelmia tulisi selittää ihmisille mitä pitää tehdä, kun osa ei ole koskaan kuullutkaan BT.
Mahdollisesti Nordea lataa ohjelman, joka käyttää BT-tekniikkaa, kun asiakas ilmoittaa ”otetaan käyttöön” ja paritus näiden kesken tapahtuu puhelimeen saadulla aktivointikoodilla.
Sinä nyt onneton olet. Laite on kädessäsi etkä saa vietyä pimeään kylppäriin testaamaan käynnistyykö eli valokennoa. Ja viedä parinkymmenen metrin päähän ulos testattavaksi saako se tuon minimaalisen virrantarpeen jonkun bluetoothista vai ei.
”Langattoman latauksen” virransiirto vaatisi erilliset laitteet.
Olen tietoisesti hylkinyt ja poistanut kaikki langattomat yhteydet paitsi pakolliset puhelin ja tv. Joku muu kertonee lisää.Mutta eikö siinä ole lähtökohtaisesti tietoturvariski olemassa, jos laskin kytkeytyy omine nokkineen verkkopankkiin kirjautuvaan laitteeseen, sillä ainakin muoviläpyskää on kehotettu visusti pitäämään erillään siitä varsinaisesta pankkitilistä. Ja mistä laskin edes tietää, mille koneelle pitäisi kytkeytyä, voisi valita epähuomiossa väärän koneen ja alkaisi tyrkyttämään tunnuslukujaan sinne.
- cfdrwwq
uyrw kirjoitti:
Mutta eikö siinä ole lähtökohtaisesti tietoturvariski olemassa, jos laskin kytkeytyy omine nokkineen verkkopankkiin kirjautuvaan laitteeseen, sillä ainakin muoviläpyskää on kehotettu visusti pitäämään erillään siitä varsinaisesta pankkitilistä. Ja mistä laskin edes tietää, mille koneelle pitäisi kytkeytyä, voisi valita epähuomiossa väärän koneen ja alkaisi tyrkyttämään tunnuslukujaan sinne.
Nyt meni ohi hilseen.
LASKIMEN ”valokennosta” puhuttaessa oli puhe tunnuslukulaitteen mahdollisesta virransaannista. Valokenno tai normilaskin ei ota yhteyttä mihinkään. Valokenno on energiamuuntaja valosta sähköksi.
Mikä on ”muoviläpyskä”.
Tunnuslukulaitteen ja tietokoneen ( tai puhelimen ) välinen liikenne on varmasti salattu.
Olitko kylppärissä jo? - uyrw
cfdrwwq kirjoitti:
Nyt meni ohi hilseen.
LASKIMEN ”valokennosta” puhuttaessa oli puhe tunnuslukulaitteen mahdollisesta virransaannista. Valokenno tai normilaskin ei ota yhteyttä mihinkään. Valokenno on energiamuuntaja valosta sähköksi.
Mikä on ”muoviläpyskä”.
Tunnuslukulaitteen ja tietokoneen ( tai puhelimen ) välinen liikenne on varmasti salattu.
Olitko kylppärissä jo?Kuulostaa nyt vähän siltä, että ei ole muumit kotona eikä kylppärissä, enkä minä ole voinut käyttää sinun kylppäriä, joten joku muu siellä on asioinut tai jos ylipäätään kukaan muu kuin puuttuva muumi.
Ja edelleen näytät olevan siinä käsityksessä, että tunnuslukulaite kontaktoituisi tietokoneen kanssa, mikä on kyllä täyttä potaskaa. - cfdrwwq
uyrw kirjoitti:
Kuulostaa nyt vähän siltä, että ei ole muumit kotona eikä kylppärissä, enkä minä ole voinut käyttää sinun kylppäriä, joten joku muu siellä on asioinut tai jos ylipäätään kukaan muu kuin puuttuva muumi.
Ja edelleen näytät olevan siinä käsityksessä, että tunnuslukulaite kontaktoituisi tietokoneen kanssa, mikä on kyllä täyttä potaskaa.Jaksuhaleja sulle.
EOC - uyrw
cfdrwwq kirjoitti:
Jaksuhaleja sulle.
EOCLuulisi, että minullakin olisi siihen sananvaltaa, kenen öklötyksen lähentelyjä haluan ottaa vastaan, eikä tässä torjunnassa pitäisi olla mitään sääntöjen vastaisuutta.
- pirremiinapas
uyrw kirjoitti:
On samanlainen kuin cfdrwwq:n linkissä, mutta mistä sen näkee, että saa voimansa valosta. Eikä voi olla kiinni johdollisella usbllä, tosin sitä en osaa sanoa, että pystyykö pariutumaan bluutootilla langattomasti älyn kanssa kanssa kun en ole koklannut.
Toivottavasti ei!
- Aikuisenlogiikka
En minä ymmärrä toisaalta aina tätä valitusta pankki korttia ei hylätä tietojen mukaan vielä ainakaan lähi vuosina, eikä käteistä maksu välineenä. Otto automaatista saa tili tapahtuma tiedot ja minulla ainakin hoituu suurin osa laskuista E laskuina, eikä niitten lopettamisesta ole ainakaan ollut puhetta ja enkä usko, että käteisen käyttö lopppuu koskaan. No Nordea on kyllä pankeissa vähän oma lukunsa siellä ei ymmärretä ja osata niitten omia systeemejäänkään ja siks tämän pankin ns modernit systeemit takkuilee. Ei pidä ottaa, kaikkia juttuja joita tyrkytetään. Ei esm kännykkä maksaminen ole pakollista. Maksaa voi pankki kortilla ihan hyvin, eikä sitä maksamis tapaa lopeteta vielä vuosiin ja jos lopetetaan, niin maksaa voi käteisellä.
Tuosta nuorten osaamisesta sen verran, että ei ne niin osaavia ole kuin luullaan, kun täällä Kouvolassa oli neuvonta päivä siinä mobiili laitteen osaamisessa Nordeassa niin suurin osa neuvottavista oli kuitenkin nuoria. Nuorille kännykät ja muut tietokone laitteet on ollu lähinnä leiokkikaluja Facebook ym keskustelu ryhmien leikki juttuja, jotka on voinu hylätä kun leikki on lopetettu.
Olin viikon sairaalassa ja näin siellä, että sairaan hoitajien työstä 50% ajan käytöstä tietokoneen räpläämistä. Jos asia osataan, niin näin paljon työ aikaa ei voi kulua näyttöpäätteen ääressä.
Vanhukset joskus sanovatkin kyllä. että:- Ei nuoret mitään varsinaista työtä voi tehdäkkään, kun kännykkä on liimattu toiseen käteen. Siis olemmeko kasvattaneet yksikätisen sukupolven - Anonyymi
Oot kuitenkin jo pankkikirjasta luopunut?
Entä mustavalko TV, vieläkö sitä katselet?
- Psykoterapeutitar
Muistan hyvin ajan, kun ajattelin, etten koskaan hanki pankkikorttia. Pieniä pankkeja oli siellä sun täällä, eikä jonoja. Alkoivat sitten palvelua karsia ja konttoreita hävisi ja isoissa pankeissa oli jonoa. Kerran sitten odottelin duunipäivän jälkeen kassalle pääsyä tunnin, niin johan joutui ajatusmaailmaa muuttamaan. Ei ollut herkkua, ei, mutta pakko, mikä pakko.
Nykyisinkin vielä taistelen vastaan kaikenlaista "oman elämän konekirjoittajan hommaa", enkä tee kaikkea itse netissä. Se on vaan jotenkin niin syvältä!Kyllä ne taittaa niskan sitkeimmältäkin.
Kauan minäkin jaksoin taistella maksullista pankkikorttia vastaan.
Niin kauan kuin oli Nordean maksuton ulosottokortti, niin kävin raapimassa senästä käteistä. Sitten tuli se aika, että ne maksuttomat kortit mitätöitiin ja minun pääni sanoi olevan väärin, niin väärin, että joudun maksamaan omien rahojeni ulosottamisesta.
Jaksoin istua pankissa sen tunnin ja olisin jaksanut istua siellä täyttelemässä sudokuita ja lukemassa kyllä kauemminkin, mutta vähitellen hävisivät ne pankkikonttorit, jotka käsittelivät enää käteistä.
Enää yksi konttori löytyi kaupungista ja sekin hankalan matkan takaa, missä ei vielä pelätty pankkirosvoja. Silloin alistuin tippa silmässä, annoin periksi ja aloin maksamaan rahojeni ulos saamisesta.
No nyt sitten ovat keksineet häivyttää ulosottoautomaatit yksi toisensa jälkeen, ettei kukaan pystyisi säilyttämään rahojaan sukan varressa, vaan ihmiset olisivat pakoitettuja lainaamaan rahansa pankille ilman korkoja, kaiken, joilla ei just sillä hetkellä osta mitään.
Pankit ne ovat niitä oikein pankkirosvoja.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kyllä ne taittaa niskan sitkeimmältäkin.
Kauan minäkin jaksoin taistella maksullista pankkikorttia vastaan.
Niin kauan kuin oli Nordean maksuton ulosottokortti, niin kävin raapimassa senästä käteistä. Sitten tuli se aika, että ne maksuttomat kortit mitätöitiin ja minun pääni sanoi olevan väärin, niin väärin, että joudun maksamaan omien rahojeni ulosottamisesta.
Jaksoin istua pankissa sen tunnin ja olisin jaksanut istua siellä täyttelemässä sudokuita ja lukemassa kyllä kauemminkin, mutta vähitellen hävisivät ne pankkikonttorit, jotka käsittelivät enää käteistä.
Enää yksi konttori löytyi kaupungista ja sekin hankalan matkan takaa, missä ei vielä pelätty pankkirosvoja. Silloin alistuin tippa silmässä, annoin periksi ja aloin maksamaan rahojeni ulos saamisesta.
No nyt sitten ovat keksineet häivyttää ulosottoautomaatit yksi toisensa jälkeen, ettei kukaan pystyisi säilyttämään rahojaan sukan varressa, vaan ihmiset olisivat pakoitettuja lainaamaan rahansa pankille ilman korkoja, kaiken, joilla ei just sillä hetkellä osta mitään.
Pankit ne ovat niitä oikein pankkirosvoja.Mihin tarvitset rahaa? Miksi et maksa ostoksiasi kortilla? Tai kännykällä missä jo pystyy.
Luovuin lompakosta noin 5 vuotta sitten poikieni kannustamana. Kortti vielä kulkee mukana kännykässä , kun on noita paikkoja mihin se vielä tarvitaan.
Rahaa pidetään jotenkin varmana. Kuvitellaan ettei sitä katoa. Rahaa varastetaan vanhuksilta, kassalla tapahtuu väärin palautuksia jne.
Kyllä rahaa pitää voida käyttää niiden ketkä haluavat, mutta siitä palvelusta pitää olla valmis maksamaan. Rahan kuljettaminen Suomessa ristiin rastiin samoin kassoilla niiden laskenta maksaa. Se kulu kuuluu niille ketkä rahaa käyttävät, ei niille jotka asioivat ilman rahaa.
Kun vielä kassajonossa saisi laskutettua sen ajan mitä kuluu rahojen kanssa veivaamiseen olisi hyvä. Noh, onneksi on tullut automaattikassat. Anonyymi kirjoitti:
Mihin tarvitset rahaa? Miksi et maksa ostoksiasi kortilla? Tai kännykällä missä jo pystyy.
Luovuin lompakosta noin 5 vuotta sitten poikieni kannustamana. Kortti vielä kulkee mukana kännykässä , kun on noita paikkoja mihin se vielä tarvitaan.
Rahaa pidetään jotenkin varmana. Kuvitellaan ettei sitä katoa. Rahaa varastetaan vanhuksilta, kassalla tapahtuu väärin palautuksia jne.
Kyllä rahaa pitää voida käyttää niiden ketkä haluavat, mutta siitä palvelusta pitää olla valmis maksamaan. Rahan kuljettaminen Suomessa ristiin rastiin samoin kassoilla niiden laskenta maksaa. Se kulu kuuluu niille ketkä rahaa käyttävät, ei niille jotka asioivat ilman rahaa.
Kun vielä kassajonossa saisi laskutettua sen ajan mitä kuluu rahojen kanssa veivaamiseen olisi hyvä. Noh, onneksi on tullut automaattikassat.Hienoa, että säästät aikaa kortilla maksaessasi automaattikassalla.
Olisiko sinulla ollut aikaa kirjoittaa tuotakaan pitkää kommenttia, jos olisit veivannut kassalla rahojen kanssa.
Minä ehdin kyllä hyvin Suomi24:lle vaikka rahalla maksankin ostokseni. Säästelen sitä aikaa tämän verran jostain muualta. Kävelen kauppaan ja takaisin pikkusen reippaammin vaikka, että ehdin tänne.
Samaa mieltä olen vieläkin kuin melkein kaksi vuotta sitten; "Cash is King".- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin tarvitset rahaa? Miksi et maksa ostoksiasi kortilla? Tai kännykällä missä jo pystyy.
Kun vielä kassajonossa saisi laskutettua sen ajan mitä kuluu rahojen kanssa veivaamiseen olisi hyvä. Noh, onneksi on tullut automaattikassat.Joitakin vuosia sitten luin tutkimuksen, joka vertaili kaupan käteis- ja korttikuluja, niin käteinen todettiin kaupalle halvemmaksi. Eivät pankit ilmaiseksi rahaa siirrä.
Tuota tutkimusta ei ole tässä käsilläni enkä ehdi etsiskelemään. - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Hienoa, että säästät aikaa kortilla maksaessasi automaattikassalla.
Olisiko sinulla ollut aikaa kirjoittaa tuotakaan pitkää kommenttia, jos olisit veivannut kassalla rahojen kanssa.
Minä ehdin kyllä hyvin Suomi24:lle vaikka rahalla maksankin ostokseni. Säästelen sitä aikaa tämän verran jostain muualta. Kävelen kauppaan ja takaisin pikkusen reippaammin vaikka, että ehdin tänne.
Samaa mieltä olen vieläkin kuin melkein kaksi vuotta sitten; "Cash is King".Olen työtön, minulla on aikaa. Kassalla maksaminen ei ole ajasta kiinni sinällään, olen levoton sielu enkä jaksa jonottaa. Eikä tartte höpötellä turhia kassan kanssa kun keskustelee automaattikassan kanssa.
Kyllä sä saat cashiä käyttää, älä nyt suutu.
Tällainen harmaahiuksinen harjoittelee mielellään aikansa kuluksi uusia asioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joitakin vuosia sitten luin tutkimuksen, joka vertaili kaupan käteis- ja korttikuluja, niin käteinen todettiin kaupalle halvemmaksi. Eivät pankit ilmaiseksi rahaa siirrä.
Tuota tutkimusta ei ole tässä käsilläni enkä ehdi etsiskelemään.Jos lukaiset tuon linkin, voit itse päättää käytätkö rahaa vai korttia. Itse olen päätynyt rahattomaan vaihtoehtoon ja oli aika helppo päätös. Taskussa on yksi tavara vähemmän, kun ei tarvitse lompsaa kuiskailla.
https://www.heti24.fi/kateinen-vai-kortti-kumpi-kannattaa/
Tuosta seuraavasta näet luotettavan selvityksen eli Yrittäjät järjestön suosituksen eli pois käteisestä. Kannattaa katsoa. Merkittävä säöstö yrittäjälle ja riski joutua varkauden kohteeksi pienenee.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/498133-kateinen-vai-kortti-nain-syntyy-yrittajalle-kuluja#f0b2ef7d
Käteisen käyttö kallistuu koko ajan. Rahan kuljetus kallistuu ja kun rahan käyttö vähenee, niin kuljetus ja rahan laskenta kohdistuu yhä pienempään määrän per kuljetus auto tai pankki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lukaiset tuon linkin, voit itse päättää käytätkö rahaa vai korttia. Itse olen päätynyt rahattomaan vaihtoehtoon ja oli aika helppo päätös. Taskussa on yksi tavara vähemmän, kun ei tarvitse lompsaa kuiskailla.
https://www.heti24.fi/kateinen-vai-kortti-kumpi-kannattaa/
Tuosta seuraavasta näet luotettavan selvityksen eli Yrittäjät järjestön suosituksen eli pois käteisestä. Kannattaa katsoa. Merkittävä säöstö yrittäjälle ja riski joutua varkauden kohteeksi pienenee.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/498133-kateinen-vai-kortti-nain-syntyy-yrittajalle-kuluja#f0b2ef7d
Käteisen käyttö kallistuu koko ajan. Rahan kuljetus kallistuu ja kun rahan käyttö vähenee, niin kuljetus ja rahan laskenta kohdistuu yhä pienempään määrän per kuljetus auto tai pankki.Kiitos tuoreemmasta studeerauksesta kaupan kuluissa. Paljon on muuttunut.
- flegmaatti
Mopiilini jossa oli pankkipalvelutunnukset varastettiin Hannoverin lentokentän turvatarkastuksessa. Lähetin kenttäpollarin laatiman pöytäkirjan minut matkavakuuttaneelle yhtiölle.
Kähmityn ipatin mukana menneen sim kortin tilalle sain uuden mutta en ole vielä tehnyt sillä mitään. Toistaiseksi käytän Nordean läpyskää.
Ipatin kosketustusnäppäimistö on minun nakkimakkaroilleni riittävän hermoja kysyvä enkä ole harkinnut siitä pienemmän hankkimista.
En kuskaa läppäriä mukanani mutta harkitsen tunnussovellutuksen asentamista tähän vaikka en pidä sitä mitenkään tärkeänä.
Vaimo joutuu siirtymään korttitunnuksistaan läpyskään taikka sovellutukseen. Veikkaan läpyskää.
Rouva suostui nettipankin käyttöön ainoastaan maatessani kahdesti sairaalassa, 9vrk 6vrk pakoputken lyhentämisen johdosta. Minä en ole ottanut pankkipalvelusovelluksia puhelimeeni, eikä minulla ole mitään tarvetta ottaakaan. Hoitelen tilisiirtoni tässä kotona ja liikkeellä ollessani käytän mieluiten käteistä.
Näkyy olevan pankkien vahva suuntaus siihen, että käteisen käyttö lopetetaan vähitellen. Ulosottoautomaatit harvenevat harvenemistaan. Vielä on löytynyt sellaista seinää (kun jaksaa etsiä), josta saa raapaistua rahaa, mutta kuinka kauan.
Kerran kokeilin ostaa gymmistä banaanin käteisellä. Ei onistunut. Sanoivat ryöstöuhan takia hyväksyvänsä vain korttimaksun. Oli minulla korttikin, mutta pitäkööt banaaninsa, jos pelkäävät jonkun ryöstävän sen 5kr, minkä se olisi maksanut.- pirremiinapa
Eilen kävin nettipankissa läppärilläni ja juuri kun sain käyttäjä tunnuksen ja vaihtuvan numeron syötettyä, sivu hävisi ja tilalle tuli sivu jossa teksti, että suojaustila liian huono, mutta kun minulla oli F -Securen tietoturva ohjelma läppärissä ja siinä pankkisuojausilmoitus, joka tulee tuohon näytön yläreunaan heti kun kirjoittaa osoiteriville pankin nimen, mutta nytpä niitä F -Securen pankkisuojaus läpysköitä tulikin kaksi näkyviin, eli sille sivulle jolta katkesi yhteys, ja sen takaa avautui myös auki oleva nettipankin avattu sivu!?? Eli eipä oikein vakuuta...
Onkohan kyseessä sama ilmiö josta puhuttiin Iltalehdessä tänä aamuna..oletteko lukeneet..
Samoin kävi kun olin kirjautumassa Veikkauksen sivuille, ja minun täytyi tunnistautua sinne pankkitunnuksilla, kun salasanani ei kaelvannut, - siinä samassa kun olin taas saanut syötettyä pankkitunnukseni ja tunnisteet, sivu hävisi..nyt en uskalla enää mennä koko pankkiohjelmalle..
ettää tämmöistä se tämä joka paikan netittäminen..- syväpöyristytään
"Onkohan kyseessä sama ilmiö josta puhuttiin Iltalehdessä tänä aamuna..oletteko lukeneet.."
Ei ole luettu. Olisit laittanut linkkiä siihen? - vaihda.sinäkin
Poistin f-securen juuri noiden häiriöilmoitusten takia ja latasin avastin tietoturvan, toimii hyvin eikä rahoja tm. ole kukaan vienyt.
- pirremiinapa
..lisään etten varmana puhelimella ainakaan mene pankkiin...vaikka samaa mobiiliahan se tämä läppärikin käyttää..
- Varmennettu.yksilö
Minä lisään, että mitä sukkelammin poistat typerän rahastusohjelman f-securen koneestasi, sitä sukkelammin alkaa ohjelmasi ja yhteytesi toimia. Tulet huomaamaan talven aikana että moisesta securesta ei ole muuta kuin haittaa. Se estää oikeasti ohjelmiasi toimimasta koska se on juurruttanut itsensä koneesi uumeniin.
Voisin kertoa asiasta huomattavasti enemmän, tarkkaa tietoa. Vaan en jaksa nyt alkaa litaniaa naputtelemaan. - nolottaakin
Varmennettu.yksilö kirjoitti:
Minä lisään, että mitä sukkelammin poistat typerän rahastusohjelman f-securen koneestasi, sitä sukkelammin alkaa ohjelmasi ja yhteytesi toimia. Tulet huomaamaan talven aikana että moisesta securesta ei ole muuta kuin haittaa. Se estää oikeasti ohjelmiasi toimimasta koska se on juurruttanut itsensä koneesi uumeniin.
Voisin kertoa asiasta huomattavasti enemmän, tarkkaa tietoa. Vaan en jaksa nyt alkaa litaniaa naputtelemaan.Täyttä roskaa !!!
- niinhän.se.on
Varmennettu.yksilö kirjoitti:
Voisin kertoa asiasta huomattavasti enemmän, tarkkaa tietoa. Vaan en jaksa nyt alkaa litaniaa naputtelemaan.Täyttä totta!!!!
- lhtinen
niinhän.se.on kirjoitti:
Täyttä totta!!!!
Saisiko hieman perusteluita väitteelle ?
Minulla on ollut ko. ohjelma kolmessa koneessa noin kolme vuotta. Kaikki toimivat kuin se legendaarinen junan vessa;)
- Mukana.pakosta
Varmennettu.yksilö, no kerropa mitä sitten teen. F-secure, se maksullinen, loppuu huhtikuussa ja olen vaan aina tilannut lisää joko vuoden (n. 55 €) tai kaksi (n.90 €) kerralla. Siinä tulee kolme oikeutta, jotka on sitten jaettu kavereiden kesken. Eihän tuo iso raha ole, mutta jos se on mielestäsi turha ja sen voi jollain toisella, paremmalla korvata, niin luen oikein mielelläni ohjeitasi. Kiitos etukäteen!
On mummukännykkä eli se älytön. Ei ole vielä Aktiasta tullut mitään tietoa, että numeotunnukselliset pahviläpyskät poistuisisvat. Ei auta kun sitten opetella ja ehkä on aika ostaa älykännykkä. Toisaalta hassua kun en tarvitse muuhun kuin soittamiseen, puheluiden vastaanottoon ja viesteihin.- vaihda.sinäkin
Avastista saa ilmaisen version, mainoksettoman vuodeksi 5-9 eurolla, joskus on tarjouksiakin.
vaihda.sinäkin kirjoitti:
Avastista saa ilmaisen version, mainoksettoman vuodeksi 5-9 eurolla, joskus on tarjouksiakin.
Pojanpoika laittaa mulle aina tuon ilmaisen avastin, ei ole ollut ongelmia.
- eikysyvätieltäeksy
eppu2 kirjoitti:
Pojanpoika laittaa mulle aina tuon ilmaisen avastin, ei ole ollut ongelmia.
Onko tuo avasti eri kuin AVG?
- eikysyvätieltäeksy
eikysyvätieltäeksy kirjoitti:
Onko tuo avasti eri kuin AVG?
Googletin, on eri ohjelma.
Googletin, on eri ohjelma.
Joo, en ole katsonut, mistä sen sen ottaa, kun olen niin tietotekniikkalaiska, että on helppoa antaa kone pojanpojalle, hän katsoo kaikki tarvittavan.
Tarvittaessa voi käyttää konettani etänä, ainakin pojantytär sanoi niin, kun etsivät tällä jotain talletettuja kuvia.
Minä en tiedä mitään.- aavasti
eppu2 kirjoitti:
Joo, en ole katsonut, mistä sen sen ottaa, kun olen niin tietotekniikkalaiska, että on helppoa antaa kone pojanpojalle, hän katsoo kaikki tarvittavan.
Tarvittaessa voi käyttää konettani etänä, ainakin pojantytär sanoi niin, kun etsivät tällä jotain talletettuja kuvia.
Minä en tiedä mitään.He pystyvät nytkin reaaliajassa seuraamaan kaikkea mitä teet koneella ellet ole poistanut etämahdollisuutta. Käynnistämään myös kameran, mikin...
En ole käyttänyt tuota, joten en ole varma pitääkö etäyhteys hyväksyä joka kerta konetta käynnistäessä vai onko pysyvä. aavasti kirjoitti:
He pystyvät nytkin reaaliajassa seuraamaan kaikkea mitä teet koneella ellet ole poistanut etämahdollisuutta. Käynnistämään myös kameran, mikin...
En ole käyttänyt tuota, joten en ole varma pitääkö etäyhteys hyväksyä joka kerta konetta käynnistäessä vai onko pysyvä.Kysyin kesällä. Se on suljettu.
Työpöydällä on kuvake, mistä voi yhteyden avata.
- Mukana.pakosta
Hyvä vaihda.sinäkin, Minulle taas ovat työpaikan atk-asioita osaavat ihmiset kertoneet, että ilmaisia ei kannata ottaa, niihin voi sisältyä haittaohjelmia tai vaklausohjelmia.
Miten tässä nyt pieni ihminen osaa toimia? Tosin minulla on lähipiirissä automaatio-insinööri, kysäisen häneltä kun seuraavan kerran näen. En ole sen kummemmin tätä asiaa pohtinut sitten koneen hankkimisen jälkeen vuosia sitten.- vaihda.sinäkin
Mulla on tutuissa montakin insinööritasoista jotka käyttävät ilmaista avastia, ota toki tuo maksullinen mikäli se tuntuu turvallisemmalle.
- Pankin.vaihto
Muut pankit ei ole pakottaneet vielä menemään mobiiliin mutta Nordean asiakkaille tuota pakkopullaa nyt kovasti on tarjottu. Nordea menettää nyt asiakkaitaan, ei sieltä oikein palvelua ole ihmiset saaneet. Mobiiliin saa toki ohjelman muissakin pankeissa mutta avainlukusarjat on vielä ihan ok. juttu noissa toisissa pankeissa ja asiansa voi hyvin hoitaa netin kautta, ei puhelimella.
Tätä se kehitys teettää mutta ei etunenässä menevä Nordea ole pankeista parhain, on parempiakin pankkeja vielä Suomessa.- Mobiiliorjuus
Muissakin pankeissa voi hoitaa asiansa mobiilin kautta mutta se on vielä vapaaehtoisempaa. Nordea menetti asiakkaita näillä muutoksilla ja ongelmia tuli joihin ei kaikki asiakkaat saaneet apua mistään. Muut pankit tulee perässä kun käteisestä pyritään eroon.
Pankeista myös on tullut ihmisten rahojen ja rahojensa käytön kyttiä liiankin kanssa. Enää ei voi viedä tilille käteistäkään ilman tietoa mistä rahat on saatu. Ei se pankille kuuluu mistä asiakkaan rahat on tienattu. Isommissa summissa saattaa joskus olla kysymyksessä rahanpesu jota voikin tarkkailla mutta ei pienemmissä rahamäärissä.
Sama suunta pankeilla kuin netti- ja mobiilikyttäilyssä. Vanhemmat ihmiset tai laitteita tuntematta ihmiset ei ymmärrä omien tietojen urkintaan laittaa estoja.
Nyt olisi tilausta jo yksinkertaisille kännyköille joilla voi hoitaa puhelut ja viestit, mainokset ja kyttäysmahdollisuudet pois ja ihmisille yksityisyys.
- Osa-aikaeläkeläinen
Ihan helppo Nordean kännykkävarmennus on, kunhan siihen tottuu. Aluksi olin vähän hukassa, kun on koodi jolla pääsee katsomaan tilanteen tilillä, ja toinen jolla hoidetaan maksupuolen kirjautuminen ja maksujen varmentaminen.
- 1leskenn
Täällä tuntuu kaikilla olevan kone kotona. Sillä porukat hoitaa raha-ym. muut-asiat. Itselläni on kaksi älypuhelinta ja molemmissa on mobiilisovellus nordeaan. Tietty muitakin. En omista tietokonetta ollenkaan. Älypuhelimilla olen pärjännyt vuosikausia. Kaikki hoituu niillä. Ehkä siksi mobiilipankki tuntuu luontevalta. Vilautan puhelinta kassan lukulaitteessa ja maksu hoituu ja plussat tulee samaan. Olen avannut kplussa sovelluksen. Ei ole ihan ongelmatonta ja varsinkin alun aktivointivaiheessa on välillä ihan kuutamolla. Kyllä se siitä sitten suttaantuu.
- eikysyvätieltäeksy
1leskenn kirjoitti:
Täällä tuntuu kaikilla olevan kone kotona. Sillä porukat hoitaa raha-ym. muut-asiat. Itselläni on kaksi älypuhelinta ja molemmissa on mobiilisovellus nordeaan. Tietty muitakin. En omista tietokonetta ollenkaan. Älypuhelimilla olen pärjännyt vuosikausia. Kaikki hoituu niillä. Ehkä siksi mobiilipankki tuntuu luontevalta. Vilautan puhelinta kassan lukulaitteessa ja maksu hoituu ja plussat tulee samaan. Olen avannut kplussa sovelluksen. Ei ole ihan ongelmatonta ja varsinkin alun aktivointivaiheessa on välillä ihan kuutamolla. Kyllä se siitä sitten suttaantuu.
Jos joku vie sulta sen puhelimen, voiko hänkin maksaa sillä kaupan kassalla vilauttamalla?
- Kaikki.käy.laatuun
Jos joku vie sulta sen puhelimen, voiko hänkin maksaa sillä kaupan kassalla vilauttamalla?
Voi tietenkin maksaa varastetullakin puhelimella kun omistaja kerran on antanut luvan. Lähimaksuominaisuus toimii myös varastetuilla tai kaapatuilla korteilla(varkaalla on "lukulaite" ja se seisoo takanasi tallentaen korttisi tiedot. On muuten testattu juttu).
eikysyvä
Jos vie minun puhelimeni, tietää henkilökohtaisen pin-koodini ja asiakasnumeroni, sekä avaa lompakkosovelluksen, voi käyttää puhelintani.Kaikki.käy.laatuun kirjoitti:
Voi tietenkin maksaa varastetullakin puhelimella kun omistaja kerran on antanut luvan. Lähimaksuominaisuus toimii myös varastetuilla tai kaapatuilla korteilla(varkaalla on "lukulaite" ja se seisoo takanasi tallentaen korttisi tiedot. On muuten testattu juttu).
Kaikki.
Minulla ei ole lähimaksuominaisuutta kortissani. Jos se varastetaan kukaan ei tee sillä mitään ilman pinniä.- Kolautan-kassaa
yksileskenn kirjoitti:
Kaikki.
Minulla ei ole lähimaksuominaisuutta kortissani. Jos se varastetaan kukaan ei tee sillä mitään ilman pinniä."Vilautan puhelinta kassan lukulaitteessa ja maksu hoituu ja plussat tulee samaan. "
Eli ei hoidukaan vilauttamalla. Niinkö? Vilauttajia on sanottu namusediksi. - kaikille_ei_uppoa
Kaikki.käy.laatuun kirjoitti:
Joopajoo....
https://www.nets.eu/fi-fi/uutiset-ja-tiedotteet/Pages/Lähimaksamisen-turvallisuus.aspx - jhannus
Kaikki.käy.laatuun kirjoitti:
Älä viitsi jauhaa paskaa, saattaa joku tietämätön vielä uskoa.
Kolautan-kassaa kirjoitti:
"Vilautan puhelinta kassan lukulaitteessa ja maksu hoituu ja plussat tulee samaan. "
Eli ei hoidukaan vilauttamalla. Niinkö? Vilauttajia on sanottu namusediksi.kola
Kun asiasta ei mitään tiedä, yrittää heittää säälittävää läppää.
- Mikä_milloinkin
Kyse ei ole välttämättä iästä, vaan siitä, miten ja mihin haluaa tietotekniikkaa käyttää. Minulla on pöytäkone, kannettava, tabletti ja älypuhelin ja kaikkia osaan käyttää. Silti olisin halunnut nimenomaan Nordean tunnukset paperimuodossa, vaikka muutoin vihaan paperia pääsääntöisesti. Esimerkiksi työssä minulla ei ollut eläkkeelle jäädessäni ainuttakaan mappia kaapeissa tai hyllyissä, paperin tulostin tarvittaessa. Kannettava toimi mobiilisti työpaikalla, yhteistyöyrityksissä, kotina, matkalla....missä tahansa.
Mihin ylipäätään tarvitsisin verkkopankkia puhelimessa? Minulle tulee muutama lasku vuodessa paperimuodossa ja ne käyn verkkopankissa maksamassa, mutta en puhelimella. Muut ovat eLaskuina. verkkopankkitunnuksia toki käytetään moneen muuhunkin kuin laskujen maksamiseen, mutta verkkopankissa en viitsisi käydä koskaan, ellei ole asiaa. Yritän käydä kerran kuussa katsomassa, ettei ole laskuja, jotka menevät yli määrittelemäni eurorajan ja katsomassa, mikä on taloudellinen tilanteeni.
Inhoan raha-asioiden hoitoa ja joku on väittänyt, että siksi minulla ei olekaan rahaa. En ole koskaan tuhlannut, palkat eri aloilta vain ovat olleet pienet. Eikä yksinkertainen ihminen ymmärtänyt opinnoista mitään, täysin hukkaan mennyttä aikaa. Ei meidän aikaan ohjattu syrjäytyneitä nuoria, kuten nykyään. Silloin tosin olisi päässyt sekatyömieheksi tai keittiöön tiskaamaan, nykyään ei ole enää hommia, joihin pääsee ilman että käy kaiken maailman kouluja vuosikymmenet. - pirremiinapa
Eipä tekisi mielikäyttää pankkiasioihin minkäänlaista koti yhteydessä olevaa konetta, nimittäin sattui toissa päivänä seuraavaa: Avasin pankkiohjelman Nordea, ja juuri kun olin näppäillyt tunnukseni ja vaihtuvsn numeron, ohjelma sivu katosi ja jäi vain teksti suojaustaso liian alhainen, Mutta F-Securen pankkiohjelma ilmoitus jäi päälle, niinkuin pitääkin. Mutta vielä isompi MUTTA , kun suljin edellä mainitsemani epäonnistuneen kirjautmis sivun. taka olikin yhtä aikas toinen auki ollut sivu, ja siinä ilmoitettiin etyä esim.vuokranantajani on maksanut takuubuokra summat silloin ja silloin ja summst plussan kera, eli kuin olisi tosiaan rahaa lisätty tililleni.
MUTTA, kun mainitsin asiasta vuokranantajalle, että olet näköjään laittanut takuu vuokrat jo tililleni, VAAN ARVATKAAS, hän sanoi ettei ole laittanut rahoja!!!! , eli mitä teen....
Ainakaan en maksa, enkä pidä entistä tiliä voimassa, tunnuslukuineen, ehkä vaihdan pankkiakin.- pirremiinapa
lisään vielä yhden vaihtoehdon ..vai vienkö koneeni ja yhteyteni jonnekin tutkittavaksi?
- pirremiinapa
Joo näin kävi, kaksi pankin sivua suki yhtaikaa ja molemmissa F-sevuren pankin. suojauksesta kertova läpyskä auki..oi
Tietotekniikka vaatii jatkuvaa harjoittelua, kun kokoajan tulee lisää uutta. Nuoremmat omaksuvat asiat nopeammin kun joutuvat olemaan mukana kehityksessä. Me vanhukset jäämme kohta jalkoihin.
- pirremiinapa
yksileskenn kirjoitti:
Tietotekniikka vaatii jatkuvaa harjoittelua, kun kokoajan tulee lisää uutta. Nuoremmat omaksuvat asiat nopeammin kun joutuvat olemaan mukana kehityksessä. Me vanhukset jäämme kohta jalkoihin.
Yleensä pelkkä perustaitojen hallinta riittää, mutta rikollisten taidot ovat paljon yli perustaitojen, niitä emme pysty yksin ratkomaan, siihen tarvitaan alan asiantuntijoita joko palvelun tarjoajilta tai gyperturvallisuudesta vastaavilta.
Itse olen tenttinyt datanoomin tutkinnon , tietokoneella tehtävää kirjanpitoa vaille ja sekin epäonnistui muiden ikävien yhteensattumien takia, niinkuin esim, käden katkeaminen, enkä voinut olla tarpeeksi harjoittelemassa ohjelmalla tehtävää kirjanpitoa, manuaalinen meni läpi suitsait, eli jotain tiedän minäkin...ehkä liikaakin....
- Mukana.pakosta
Lähipiirissäni oleva automaatio-insinööri on puhunut, kuten tuolla ylempänä kerroin. Hänen mukaansa F-secure-ohjelma kannattaa ottaa silloin, jos konetta käyttää monipuolisiin hakuihin. F-secure myy paketin, johon sisältyy 3 virustorjuntaa. Hän jopa tarjoutui ostamaan itseltäni jääneen yhden ylimääräisen lukiolaislapselleen, kaksi tulee meille pariskunnalle. Hänellä on 4-henkinen perhe, joilla kaikilla koneet. Uskon siis häntä ja näillä aivoillani ryhdyn miettimään itselleni helpompia asioita.
- Mukana.pakosta
Lähipiirissäni oleva automaatio-insinööri on puhunut, kuten tuolla ylempänä kerroin. Hänen mukaansa F-s-ohjelma kannattaa ottaa silloin, jos konetta käyttää monipuolisiin hakuihin. F-s myy paketin, johon sisältyy 3 virustorjuntaa. Hän jopa tarjoutui ostamaan itseltäni jääneen yhden ylimääräisen lukiolaislapselleen, kaksi tulee meille pariskunnalle. Hänellä on 4-henkinen perhe, joilla kaikilla koneet. Uskon siis häntä ja näillä aivoillani ryhdyn miettimään itselleni helpompia asioita.
- sikiinitseassa
Setelit lompsassa luo turvaa. Vaihdatin pankin lähettämän pankkikortin normaaliksi, koska olivat liittäneet siihen lähimaksun ominaisuuden. Höpöttivät sen olevan nykyaikaa, mutta nikottelun jälkeen lähettivät uuden ilman moista hömppää.
- infoo88888888888888
Vittu siinä kohtaa kun pankki sanoo "Älypuhelin sovellukset ovat turvallisempia" meikäläinen alkaa nauramaan.
Ensinnäkin Android käyttöjärjestelmä on tietoturvaltaan Linux järjestelmien häpeäpiste, kaikkein altein tietoturvauhille (onni on siinä, että suurin osa uhista kohdistuu sovelluskaupan ulkopuolelta ladattujen sovellusten kohdalla ja niiltä välttyy nimenomaan lataamalla vain androidin sovelluskaupan ohjelmia tai vielä paremmin olemalla lataamatta mitään)
Toiseksi, miten helvetissä voi yhdellä pin koodilla suojattu sovellus olla turvallisempi verrattuna käyttäjä tunnukseen, salasanaan ja arvalla heitettyyn jatkuvasti vaihtuvaan avainkoodiin? Joku ulkopuolinen varastaa puhelimesi kun on olan takaa vilkaisemalla (vanha kikka joka toimii vieläkin pankkikorttien kohdalla) nähnyt pankkisovelluksen pin koodin, niin voit heittää hyvästit rahoillesi ellet satu sopivasti saamaan pankin sulkupalveluun yhteyttä minuutin sisällä.
ja kolmanneksi ah niin ihana hetki kun ajattelit kaupassa maksaa mobiilisovelluksella ja sopivasti ei ole kenttää eli et saa puhelinta verkkoon (tai sitten sovellus itse kaatuu juurikun olet vahvistamassa kirjautumista)
Kyllä itse olen vahvasti sitä mieltä, että saa pankit jatkaa niiden tunnusten jakelua niiden kohdalla, jotka niitä haluavat käyttä, siitähän me heille maksamme korttimaksujen lisäksi.- onko-pakko-ostatusta
Minulla toimii vielä pankkitunnukset ilman "älypuhelinta" ja sen kun tekevät pakolliseksi, niin saa joku toinen hoitaa pankkiasiani. Tosin kaikki laskut on jo e-laskuina suoraan, siis en tarvitse niitä erikseen hyväksyä.
Nyt huomasin sellaisen ongelman, että, vaikka, tosi paljon ihmettelin noita lintujen tiirailijoita, niin nyt on mielestäni katselu tehty mahdolliseksi vain Android-sovellutuksella, jota en tietenkään saa tähän pöytäkoneeseen. Hieman harmittaa, koska kalasääkset on tulleet jo pesälle ja olisihan niitä voinut katsella, mutta puhelinta en osta sitävarten. - hskku
onko-pakko-ostatusta kirjoitti:
Minulla toimii vielä pankkitunnukset ilman "älypuhelinta" ja sen kun tekevät pakolliseksi, niin saa joku toinen hoitaa pankkiasiani. Tosin kaikki laskut on jo e-laskuina suoraan, siis en tarvitse niitä erikseen hyväksyä.
Nyt huomasin sellaisen ongelman, että, vaikka, tosi paljon ihmettelin noita lintujen tiirailijoita, niin nyt on mielestäni katselu tehty mahdolliseksi vain Android-sovellutuksella, jota en tietenkään saa tähän pöytäkoneeseen. Hieman harmittaa, koska kalasääkset on tulleet jo pesälle ja olisihan niitä voinut katsella, mutta puhelinta en osta sitävarten.Ei ole pesissä vielä asukkaita, mutta ootellaan...
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/05/parhaat-luonnon-livekamerat - 322
@infoo88888888888888
Täysin samaa mieltä - onko-pakko-ostatusta
hskku kirjoitti:
Ei ole pesissä vielä asukkaita, mutta ootellaan...
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/05/parhaat-luonnon-livekameratTäältä näki vielä tammikuussa, mutta nyt ei.
http://www.eenet.ee/EENet/kaamerad.html
Molemmissa sääksen pesissä on jo pariskunnat. - Tietoturvaa
onko-pakko-ostatusta kirjoitti:
Nyt huomasin sellaisen ongelman, että, vaikka, tosi paljon ihmettelin noita lintujen tiirailijoita, niin nyt on mielestäni katselu tehty mahdolliseksi vain Android-sovellutuksella, jota en tietenkään saa tähän pöytäkoneeseen. Hieman harmittaa, koska kalasääkset on tulleet jo pesälle ja olisihan niitä voinut katsella, mutta puhelinta en osta sitävarten.Olen samaa mieltä "infoo88888888888888" Androidista. Huolestuttaa koska kaverin rahat Nordean tililtä lähtee kun Nordean pakottamana ladattu mobiilipalvelu ja hän on tumpelo näissä asioissa suojaamaan itsensä. Itse hoidan tilisiirrot mieluummin netin kautta.
Sama "iholle tuppaamisen vaikutelma" on Windows 10 järjestelmissä.
- pirremiinapas
Kerronpa vielä, että nyt näyttää siltä että koneeni (läppäri) ja älypuhelimeni ovat ikään kuin yksi ja sama laite sillä erolla että toinen niistä on mobiilitukiasema, koska läppäri ilmoittaa että mobiilitukiasema päällä, ja sitä valintaa en saa poistettu, sekä että yhteyteni (sisäänkirjautumistilini)on luotu jossain muussa ohjemassa...onko Grome tai Googlen tilini kaapattu siis.. ja nyt kun yritän kirjautua googlen tiliini saan aina vastauksen että salasana on väärä..
- pirremiinapas
lisäänpä vieläkin..että sain lisäksi ilmoituksen että tilini olisi koulun hallinnassa, olisiko entisen kodin viereinen kansanopisto (venäjän kielen opiskelijat) nyt ollut asialla...
- Anonyymi
En käytä kännyä ollenkaan pankkiin kirjautumisessa.
- Anonyymi
Mobiilia en käytä muuten kuin puhumiseen 9euroa/kk max summa. Rahaa teen tavallisella tietokoneella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277