https://keskustelu.suomi24.fi/t/15139186/miksi-emme-aloita-ristiretkea
Paavi tosiaan teoriassa voisi julistaa kaikki ristiretkelle lähtevien synnit anteeksiannetuiksi, mutta...Oikeutettu sota. "Katolisen kirkon virallinen kanta oikeutettuun sotaan löytyy katolisen katekismuksen jakeesta 2309. Sen mukaan sota on oikeutettu jos seuraavat ehdot täyttyvät yhtä aikaa: - kyse on puolustussodasta hyökkäystä vastaan, jonka vaikutukset olisivat vakavia, kestäviä ja varmoja; - muut keinot hyökkäyksen torjuntaan ovat osoittautuneet tehottomiksi; - vastarinnalla on realistiset mahdollisuudet onnistua ja
- sodan aiheuttamat vahingot eivät ole suurempia kuin ne vahingot joita pyritään torjumaan." https://fi.wikipedia.org/wiki/Oikeutettu_sota
Keskiaikaisten ristiretkien tarkoituksena olisi puolustaa kristittyjä kuningaskuntia saraseenien hyökkäyksiä vastaan sekä turvata kristittyjen pyhiinvaellukset Jerusalemiin.
Tämän vuoksiko e-unioni haikailee omia asevoimia ja näyttää siltä että nuo joukot tulevat olemaan täällä mukana auttamassa palestiinalaisia.
Jooel 3:8 minä myyn teidän poikianne
ja tyttäriänne Juudan poikien käsiin,
ja he myyvät ne sabalaisille,
kaukaiselle kansalle.
Sillä Herra on puhunut.
Julistakaa tämä pakanakansain seassa,
alkakaa pyhä sota,
innostakaa sankareita,
lähestykööt,
hyökätkööt kaikki soturit.
Takokaa vantaanne miekoiksi
ja vesurinne keihäiksi.
Sanokoon heikko:
"Minä olen sankari."
Käykää avuksi,
tulkaa,
kaikki kansakunnat joka taholta.
He kokoontuvat sinne.
Anna,
Herra,
sankariesi astua sinne alas.
Lähtekööt liikkeelle,
hyökätkööt kansakunnat Joosafatin laaksoon;
sillä siellä hän istuu tuomitsemassa kaikkia pakanakansoja,
joka taholta tulleita.
hyökätkööt kansakunnat Joosafatin laaksoon;
antisemitismiäkö
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361