Forssaan pitäisi pystyttää patsas niille punikkinaisille, jotka 1918 matkustivat Tuomas Hyrskymurron kehotuksesta Forssasta junalla Humppilan kautta Tampereelle viihdyttämään venäläisiä matruuseja. Kun punaiset sitten antautuivat ja naiset palautettiin Forssaan, tuliaisina oli muutama kuppatapaus ja aikanaan 9 kuukauden kuluttua venäläis-suomalaisia pikkupunikkeja. Joukkoon kuului mm. erään kaikkein rääväsuisimman nykypunikin isoäiti, ja onkin arveltu ko. henkilön kengännumeron suuruisen älykkyysosamäärän johtuvan tästä verenperinnöstä. Minna Lintonenkin varmasti kannattaisi tällaista hänen sydäntään lähellä olevan asian huomioimista muistopatsaalla.
Patsas punikkinartuille
45
2558
Vastaukset
- jkjkjöj
https://areena.yle.fi/1-4280105 Tammisaaren vankileiri 1918
Katsopa tämä, niin voit oppia jotain Suomessa olleista punaisten keskitysleireistä, joissa kuoli 18000 ihmistä.- Poro_porvari
18000 ..... Tässä on hyvä esimerkki punikkien levittämistä valheista. Luvussan on mukana espanjantautiin kuolleita, jotka eivät edes olleet vankileireillä.
- Lahtarivaari
Anteeksi olin vähän sekaisin tehdessäni tuon aloituksen, naista en ole itse saanut, en punaista, enkä valkoista.
- Poro_porvari
Hahhaa feikki .... taidat olla itse yksi noiden kuppaisten narttujen jälkeläisistä.
- Lahtarivaari
En ole kyllä naista näihinpäiviin naista saanut, maalla kävin joskus nuorena navetanpuolella.
- asfalttikoneen.kuski.evp
Onneksi ei ole histori kiinnostanut koskaan.
- sivistys_kunniaan
Moukkia ei historia kiinnostakaan - korkeintaan historian vääristely.
- Eikaisentään_
Onko noita Lahtarivaareja vielä näilläpäin elossa?
- Ettäjaksatte
Pata kattilaa soimaa! Kun ei parempaa tekemistä ole.
- TupinAleksi
Minä olen Lottotytön kannalla, en niinkään Lottien .
- HuKaMari
Ei ole lahtareita hengissä, viimeiset kuoli 80 luvulla, ei ne sentään yli 120 vuotiaaksi elä
- Sinisiä
Näkyi noita, Lahtareiden jälkikaartia, torilla vaalienalla.
- patsita
Mille ihmeen punkkarinartulle? Jonkulle kasaripunkkarille vai?
- Lahtarivaari
Ahonen ja Manninen valittu olympiakisoihin Lotista ja Lottotytöstä viis, näillä mennään.
- Kyllähävetti
Kun FORSSALAISET vassarit uhosivat eilen valtakunnan viestimissä yleislakosta, ja muusta naurettavuudesta Hesingissä ay- roistojen, demukoiden ja kommunistien järjestämässä poliittisessa lakossa. En viitsi ko. miehen ja naisen nimiä enää laittaa, kun ne nettilehdestäkin halukkaat löytävät.
Olisivat nuokin tyypit olleet vasn töissä, tai etsineet töitä tuon säälittävän vassariuhon sijaan.- jacklondon111333
Rikkurin pientä piipitystä.
- Ryönää
Huomasin sama.n. Säälittävä pariskunta ja erinomainen malli miksi vassarit ja demarit ovat surkiaa ryönää.
- Lahtarivaari
Minäpä tuota Patsasta vielä tänne työläiskaupungiin, Lotta, meinaan en niinkään Lotto...tytölle.
- Sinipiiat
Sillä oli Loikkareillakin puheenvuoro Sinisillä, paksu äijä ei ollut paikalla.
- ihanoikein
Loikkariporukka pistää työministerin johdolla työläiset kuriin. Äänestän varmasti.
- Lahtarivaari
Sinisiäloikkareita minäkin äänestän varmasti, mutta se Lottapatsas kyllä pitää saada.
- Mamma61
Eikös sinunkin papparainen olisi syytä nukkua 1;36 eikä miettiä jotain patsasta? Tai ketä äänestää. Niin forssalaista tyhmyyttä.
- Pillikukko
Sinä tarvitset itse patsaan yhdessä katuvalomiehen kanssa. Patsaan nimi voisi olla tyhmyyden tiivistymä ja vielä lamppu handuun. Joskus kyllä mietin, että lahtarivaari ja katuvalomies on sama äijä. Kumpikin tykkää käydä navetassa.
- puniikki
olen pannut sun äitiäs isääs ja lapsias
- Kouluapua
Puniikilla on ihan mahdoton määrä kirjoitusvirheitä yhdessä lauseessa!
Oliko sinun aikanasi edes apukoulua?
- Kouluapua
Kävin mettäkylänkoulua, jossain Kojollapäin, ei ollut silloin vielä Katuvaloja.
- M127
Hukkaan meni Kojon koulun opetus sinun tapauksessasi. Opettajat olivat hyviä ja innostivat jatko-opintoihin. Tunnen iloa uudesta koulusta ja joka kerta, kun Koijärvellä ajelen, kyllä uutta koulua katselen ilolla. Onhan tietysti niinkin, että joku reppana aina jumittuu johonkin katuvaloaiheeseen, mutta jos aiheen pyörittäminen vie vuosikausia, se on voivoi. Nämä "katuvalomiehet" oli kyllä tunnistettavissa jo kouluaikana.
- M127
Vielä tuoho äskeiseen, ei mettäkulmilla mitään kouluja tarvita, Likat naidaan talloin ja pojat pääsee Renkeis. Minä pääsin sentää kyläkauppaan töihin, Vanhaksipiiaksi jäin.
- Patsastapukkaa
Missähän ajassa elät? Harva haluaa tulla naiduksi taloon eikä kukaan rengiksi. Eihän renki ole enää ammattinimikään. Ei nyt eletä mitään 50-lukua.
Kouluja tarvitaan aina, ylipäätänsä koulutusta. Kaikilla pitäisi olla myös ammattitutkinto, tänä päivänä jopa kaksi.
Sinäkin olet patsaan arvoinen muinaisjäänne. Jos olet ollut jossakin kyläkaupassa apulaisena, OLET TOSI VANHA. Mutta propsit, että tienasit omat markat. Eli muinaisjäännevanhapiikapatsas? - Maaseudullemorsian
Ihan kuin joku Niskavuoren aikainen mummo olisi eetterissä. Rengit ja kyläkaupat ovat kadonneet aikapäiviä, jo vuosikausia sitten. Nykynuoret ei kyllä halua maalaistaloon ellei ole komeat puitteet ja pätäkkää riittävästi. Maatalouslomittajia toki on, heidän raskasta työtään arvostan.
Vai että oikein PÄÄSEE rengeiksi??? Sitäpaitsi nykyään ei puhuta enää vanhoista piioista. Verokin poistui jo 1975. Nykyään ollaan sinkkuja, käydään töissä, matkustellaan ja tapaillaan ketä lystätään. Kukin raamiensa mukaan. Eikä kysellä, oliko suku 1918 punikkia vai lahtaria. Vaikka historia toki on luettu.
- valkovaari
lahtarivaarin muijjaa on vissiin nussinu joku ei valkonen
- M127
Helluntaina pitäis saada jotain, kutittaa alapäästä.
- Kutinajarapina
Antibioottia saa päivystyksestä. Rohkeasti vaan lääkäriin.
Sano vaikka että "pikkuveljellä on flunssaa, nenä vuotaa...". Pieniin eläimiin saanee lääkettä ilman reseptiä. Ei kannata hävetä hoitoon hakeutumista.
Älä jätä helluntaihin!
- Hämeenhelluntai
Tänään on helluntai Hämeessäkin.
- Pelimiähiä
Toi tappio Tanskalle, täällä oli aikoinaan hyviä pelaajia, Pina, Eekholmi ja Larpit.
- Riihimäkeläinen
Tässä vielä tunnetun Apu-lehden blogistin kirjoitus teemaan:
https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2018/08/07/irtolaisuuden-paluu/
Yksi blogin kommentti pisti erityisesti silmään: "Kyse on säästämisestä."
Onko Forssassa tapahtunut vastaavaa Sulkon aikakautena?- Menekahville
Miten se Forssan entinen kaupunginjohtaja nyt niin närästää, että pitää kahdessa ketjussa huudella?
Vastahan hän Riihimäellä aloitti. Riihimäki on Riihimäki ja Forssa on Forssa. Tuskin kaupungit ovat vertailukelpoisia.
- hiölkeri
Kyllä nykyisetkin punikkinartut ansaitsisivat oman patsaansa.
- fgh-6724
Totta kai tällainen muistomerkki pitäisi forssalaisnartuille pystyttää. Samalla se muituttaisi siitä, että Forssassa on eniten punikkeja, rattijuoppoja, huumeidenkäyttäjiä ja muita sosiaalipummeja.
- Muituttaa
Fgh-6724: mihin sinä kuulut: punikkeihin, rattijuoppoihin, huumeiden käyttäjiin vai sosiaalipummeihin? Kyllä tyhmät miehetkin ovat patsaan arvoiset.
"Muituttaisi" sinustakin. - Muituttaa
Kyllä Eikka voisi puuhastella narttupatsaan esiäitinsä kunniaksi.
- fgh-6724
Eikka järjestää sukulaisilleen patsaan, ja porvarit maksaa.
- Eivaannii
Montakohan murhaa niilläkin on tilillään?
- Holjanteri
Olikos Eikan isoäiti siellä Tampereella venäläisiä viihdyttämässä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134