Kyllä ottaa päähän kun vaikka miten viljelis niin aina löytyy joku kuka sanoo että tuo tapa on tuhoisaa ympäristölle... Luomuviljelykö on hyväksi ympäristölle: Maata möyhennetään joka välissä, hiilidioksiidia haihtuu ilmaan maasta minkä ehtii ja löpöä palaa kuutiokaupalla. Sato on mitä sattuu ja maan rakennekin toisaalta kärsii tuosta maan käännöstä. Perinteinen viljely kyntämällä / muulla syysmuokkauksella tuottaa paremman sadon mutta samalla lailla taas maasta ja pakoputkesta lähtee hiilidioksiidi ilmaan säätä lämmittämään. Suorakylväjä taas pitää hiilen maassa mutta syyllistyy tohon glyfosaation käyttöön. Vois ottaa vihreätkin kantaa mikä olis se pienin paha, Itse ruiskutan nuo glyfot peltoon keväisin eli se on minun synti. Voisin varmaan saada hieman synninpäästöä kun katson traktorin tuntimittaria vuoden viljelyn jälkeen. 100 ha viljatilan viljely ei tuo ainoaan maataoluskäytössä olevaan traktoriini kuin 100 tuntia ja sekin isolta osata aika keveää ajoa, veikkaisinpa että saman pinta-alan kultivoimalla, äestämälla ja kylvämällä tunteja tulis varmaan kolmisensataa. Kai se ympäristö siitäkin vähän kärsii? Millaisia ajatuksia herättää?
Viljanviljelyn ympäristöystävällisyys
Suorakylväjä
0
303
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52647
- 50645