Kumpi teistä o pahempi rikos, seksuaalinen ahdistelu vai autolla ajaminen humalassa/huume päissä?
Ahdistelu vs. Huumepäissä ajo
6
399
Vastaukset
- PyöräileväMies
Kumpikin on lainvastaisia, mutta ehdottomasti seksuaalinen ahdistelu.
Aina kun ahdistellaan seksuaalisesti, niin kohteena oleva nainen kärsii ja saa traumoja.
Alkoholin ja huumepäissään ajava kaahaa usein tyhjällä tiellä, eikä sivullisia uhreja ole.
En edes liiku autolla, joten autolla alkoholin/huumepäissään ajavat eivät aiheuta minkäänlaista vaaraa, joten seksuaalinen ahdistelu naista kohtaan on pahempi rikos.- lihavihatipunen
Urpo. Äkkiäkös se huumekuski ajelee pyörätiellä.
Riippuu tapauksista. Seksuaalinen ahdistelu voi esim olla raiskauksen yritys.
Vertaat näitä ilmeisesti siksi, että kummastakin rikoksesta voi maksimissaan saada puoli vuotta ehdotonta.- Nainen39vee
Molemmat osoittavat piittaamattomuutta muista. Näitä on vaikea vertailla, koska ne ovat tekona niin erilaisia - rattijuoppo voi aiheuttaa jonkun kuoleman tai vammautumisen, seksuaaliseen ahdisteluun liittyy taas valta-asetelmia. Rattijuoppoudesta saa yllättävän lieviä sanktioita, joissain tapauksissa näin voisi sanoa ahdistelustakin, tosin siitä on niin vähän ennakkotapauksia, että vaikea sanoa.
- EdesUnissa
Kumpikaan teko ei ole mielestäni kovin kummonen rikos. Typeriä tekoja toki molemmat. Poikkevat toisistaan siten ettei niitä voi arvioida edes vahingon aiheuttamisen näkökulmasta, koska seksuaalinen ahdistelu on kohteen näkökulmasta kiinni. Toisaalta alkoholi ja huumeet eivät vaikuta kaikkiin samalla tavalla joten tuottamuksellisuuden arviointi on sielläkin mahdotonta.
Meillä on laki joka on pohdittu ajatellen keskivertoihmisiä, jottei meidän tarvitse pohtia tekojen pahuusasteita. Vaikka se kännikuski tappaskii jonku, nii pääsepä ees uhri pois tästä pahasta maailmasta. Oha siinä tääki näkökanta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955