Moi,
koitin veroprosenttilaskuria ja mennyt yli 3h googlettamalla, voisiko täällä joku asiasta perillä oleva kertoa paljon toiminimi maksaa veroa näillä summilla jos pääomatuloksi on valittu 0% yleisen 20% sijaan. Voisin yrittää soittaa veroneuvontaan mutta kokeillaan täällä ensin.
Haluaisin vaan tietää paljon meillä suomessa pitää maksaa toiminimellä veroa jos ansaitsee tämän verran voittoa:
1. 30 000 euroa vuodessa voittoa
2. 45 000 euroa vuodessa voittoa
3. 60 000 euroa vuodessa voittoa
4. 72 000 euroa vuodessa voittoa
Arvonlisäveroa ei tule maksettavaksi koska voitto tulisi ulkomaille suomesta myydyistä tuotteista.
Kiitos
Toiminimen ansiotulon veroprosentti selväksi?
1
1169
Vastaukset
- jhjhhg
3 tunnin googletuksella et päässyt edes näin pitkälle?
https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/tietoa-yritysverotuksesta/tuloverotus/liikkeen-tai-ammatinharjoittaja/
"Jaettavasta yritystulosta vähennetään pääomatulo-osuus ja erotukseksi jää ansiotulo-osuus. Nämä ansiotulot lisätään sinun muihin ansiotuloihisi, esimerkiksi palkkatuloihin. Verotus ansiotuloista on progressiivinen."
Veron laskeminen onnistuu vaikkapa veroprosenttilaskurilla
https://prosentti.vero.fi/VPL2018/Sivut/Aloitus.aspx?kieli=fi-FI
Muista laittaa laskuriin kaikki muutkin yrittäjän saamat ansiotulot, koska ne vaikuttavat veroprosenttiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329