nakuttaisi ostaa C mersu farmari 2000-luvun alusta

bensako

tuommoinen joku cee mersu automaatilla kiinnostais. vuosiluku olisi jotain 2002-2005 koska budjetti on max 5000 euroa. ideana ostaa pelleistään hyvä yksilö. ei ruostepesää. bensana tuo kiinnostaisi siksi että ne on usein vähemmän ajettuja yksilöitä. huomioiden verojen erot ja polttoainekulutuksen ja polttoainehinnan erot, tulisi noin 1000 euroa enempi vuosi maksaman mun 30tkm ajot. jos sillä rahalla saa sen ettei tule superkallista dieselmoottorin vikaa, ja sen että bensa on hiljaisempi ja vähemmän ajettu, on asia kai kannattava?

automaatin kestävyys mietityttää. onkohan hyvä ostos ostaa 300-400tkm ajettu automaatti? sanovat että mersun automaatti on kestävin. ainakin dokumenttiä pitää olla öljyvaihdoista että ostan. tokihan ei automaattilodjun vaihto ole iso raha koska takaveto on mersu ja autopurkamoista saa ostaa käytettyä lodjua tilalle.

tämmöisiä ajatelmia ja suunnitelmia päässä liikkuu. suositelkaa mulle bensaa tai dieseliä ja perustelkaa se hyvin. kiitos, kuulemiin.

14

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MBC_

      Nettiautosta löytyy 48 vaihtoehtoa.
      Muutama jopa alle 200000 km ajettu C-Mersu.

      • bensako

        onhan niitä siellä. mahtaakohan olla noihin kilsatietoihin luottamista. ainakin suomiauto pitäisi olla.


    • MBC_

      Autotalli.com antaa 9 eri vaihtoehtoa.

    • Dieseliä en voi suositella, jos siinä on hiukkasloukku. Auto ei välttämättä saa poltettua suodattimeen kertyneitä hiukkasia pois reippaammallakaan ajolla, vaan täytyy viedä korjaamolle toimenpidettä varten. Yksittäinen kerta ei paljoa haittaisi, mutta jos tekee sitä esimerkiksi 5 tkm:n välein, voi tuntua häiritsevältä joillekin.

      • bensaakinsaa

        miten ne sitte pärjäile noiden dieselien kanssa? mutta joo, eikö se niin ole että hiukkashommat ja dieselin mahdolliset korjaukset syö nopeasti tuhansia rahaa? jos ajattelen että bensa ceeppari on vähemmän ajettu ja sen käyttökulut on vuodessa tonnin enemmän, niin s en saa takaisin siinä ettei tule näitä kalliita korjauskuluja. vai ajattelenko päin peetä nyt. kai tuommoinen joku 2003 mallinen bensa cee menee automaatilla samalla bensalla kuin vanha saab 900i? kai se seiskaan pääsee ja allekin. farmarista siis puhutaan.

        dieselmersussa on noin 700 e verot. bensassa 350 ekua noin. tällä erotuksella ajaa jo 3000km. kai se bensaceeppari on myös sivistyneemmän kuuluinen hiljaisella bensiinimoottorilla. äänetöntä menoa varmaan.


      • bensaakinsaa kirjoitti:

        miten ne sitte pärjäile noiden dieselien kanssa? mutta joo, eikö se niin ole että hiukkashommat ja dieselin mahdolliset korjaukset syö nopeasti tuhansia rahaa? jos ajattelen että bensa ceeppari on vähemmän ajettu ja sen käyttökulut on vuodessa tonnin enemmän, niin s en saa takaisin siinä ettei tule näitä kalliita korjauskuluja. vai ajattelenko päin peetä nyt. kai tuommoinen joku 2003 mallinen bensa cee menee automaatilla samalla bensalla kuin vanha saab 900i? kai se seiskaan pääsee ja allekin. farmarista siis puhutaan.

        dieselmersussa on noin 700 e verot. bensassa 350 ekua noin. tällä erotuksella ajaa jo 3000km. kai se bensaceeppari on myös sivistyneemmän kuuluinen hiljaisella bensiinimoottorilla. äänetöntä menoa varmaan.

        Niin se on, että bensakoneisen saa edullisemmin tai sitten voi ostaa dieselin hinnalla uudemman bensamallin. Toki kilometrejä kannattaa ensisijaisesti katsoa, eikä pelkkää vuosimallia tuijottaa.
        Itse en enää dieseliä ostaisi, kun sen tulevaisuus on kovin epävarma, mutta 15-vuotiaan käytetyn kohdalla asialla ei ole enää merkitystä.


      • Milläs ajomäärillä näitä hiukkassuodatinongelmia esiintyy?


      • Kohti_Hybridiä
        E220_CDI kirjoitti:

        Milläs ajomäärillä näitä hiukkassuodatinongelmia esiintyy?

        Hiukkassuodattimet alkavat tukkeutumaan siinä 200tkm tietämillä, joissakin merkeissä aikaisemmin ja joissakin myöhemmin. Loukut alkoivat ilmestymään dieseleihin Euro 4 (Tammikuu 2005->) päästöluokituksen myötä, Euro 4 oli vielä vapaaehtoista, mutta Euro 5 (Syyskuu 2009->) pakollinen, jotta päästöarvoihin päästiin.
        Hiukkasuodattimien hinta on nykyään pudonnut jo "siedettävälle" tasolle, mutta maksaa edelleen 500-1000€. Saattaa muodostaa prosentuaalisesti ison kustannuserän, jos peilaa auton hankintahintaan. Noin 500€ saa DPF disabloitua autosta ohjelmallisesti ja pöntön tyhjennettyä.


      • Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Hiukkassuodattimet alkavat tukkeutumaan siinä 200tkm tietämillä, joissakin merkeissä aikaisemmin ja joissakin myöhemmin. Loukut alkoivat ilmestymään dieseleihin Euro 4 (Tammikuu 2005->) päästöluokituksen myötä, Euro 4 oli vielä vapaaehtoista, mutta Euro 5 (Syyskuu 2009->) pakollinen, jotta päästöarvoihin päästiin.
        Hiukkasuodattimien hinta on nykyään pudonnut jo "siedettävälle" tasolle, mutta maksaa edelleen 500-1000€. Saattaa muodostaa prosentuaalisesti ison kustannuserän, jos peilaa auton hankintahintaan. Noin 500€ saa DPF disabloitua autosta ohjelmallisesti ja pöntön tyhjennettyä.

        Jos näin on, minun täytynee kiirehtiä auton vaihtoa. Ylimääräiset kustannukset sopivat erittäin huonosti tähän ajankohtaan. Moni muu menoerä on kuitenkin aina autoa tärkeämpi, vaikka ei terveyttä mainitsisikaan.


    • dbgrssbbsg

      Entä ne jakoketjut?
      MB-foorumilla oli juttua että 100tkm välein olisi hyvä ainakin tarkistaa ja vaihtaa jos tarvetta.

    • harvinaisuuss

      Se on jo löytö jos löytää ruosteettoman mersun ei ole nähnyt

      • rosteripelti

        nettiautossa suurin osa on ruosteettomia päällepäin. liikenteessä näkee vanhoja hyväpeltisiä mersuja valtavasti. ihmettelen mistä se ruostumisherkkyys-legensa syntyy. vitot ruostuu. ei nuo muut mersut, siis saksanmersut.


    • Kohti_Hybridiä

      2000-luvun alkupään c-sarja kärsii pahasti ruosteongelmista, älä vaan osta. Uudempi facelift on suojattu paremmin, tunnistaa kirkkaista ajovaloumpioiden laseista.

      • Mersukin_tallissa

        Hyvin pidetty C/E/S-sarjan Mersu jostain vuoden 2007 jälkeen on ruosteen suhteen jo melko turvallinen ostos. Toki nekin kannattaa suojauttaa mikäli aikoo pitää autoa pitempään. Pienempiä malleja en kunnolla tunne joten parempi olla kommentoimatta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2917
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2435
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2273
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2179
    6. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1616
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      19
      1593
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    10. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      32
      1423
    Aihe