Unitaarin ja kristitty.netin kahdenvälistä vänkäämistä lain merkityksestä on nyt ollut aika paljon. Se peittää alleen jotakuinkin kaikki muut keskustelunaiheet.
Mitä mieltä olet tästä?
a) Tätä aihetta on nyt vatkattu riittävästi.
b) Ihan sama.
c) Odotan mielenkiinnolla lisää toorakeskustelua.
Joko riittää moosesvääntö?
17
242
Vastaukset
Ja toinen meistä on tehnyt rikosilmoituksen toisesta. Kertoo paljon keskustelusta ja siitä kumpi sen on hävinnyt.
- tyut
Se ei kerro häviöstä vaan katkeruudesta. Sinä olet tullut tänne pätemään ja etsimään riitojen voittoja, mutta olet itse kadottanut siinä samassa oman pelastuksesi.
- näinkönteillekäy
2 Sam 2:14-16: Abner sanoi Joabille: "Nyt saavat nuoret miehet esittää meille taistelunäytöksen." Joab suostui tähän. Nuoret miehet astuivat esiin, ja heistä valittiin kaksitoista Benjaminin ja Saulin pojan Isbosetin puolelta ja kaksitoista Daavidin puolelta. Jokainen tarttui vastustajaansa päähän ja työnsi miekan hänen kylkeensä, ja miehet kaatuivat kaikki yhdessä.
d) Jäämme kaikessa rauhassa odottamaan jumalan ilmestyvän ja ratkaisevan kiistan. Unitaari ja raksittu.net pidättävät hengitystä kunnes tuo tapahtuu.
- fghf
Raamattu antaa vastauksen siihen, miten tulee toimia.
Tiit 3: 9 Vältä typeriä väittelyitä, sukuluetteloita sekä lakia koskevia riitoja ja kiistoja, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia. 10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. 11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.
Väittely ja riitely on hyödytöntä. Kun on pari kertaa ojentanut harhaoppista, silloin tulee poistua paikalta. Kristitty.net ei noudata tätä sääntöä, koska hän kuvittelee olevansa joku siunattu sananjulistaja. Hän on ihan väärässä paikassa. Suomi24 ei ole Jumalalle otollinen seurakunta. Täällä saa vedettyä vain päälleen tuomioita, kun kaikki kirjoittelevat sikin sokin.
Jotenkin tuntuu siltä, että sekä unitaari että kristitty.net ovat yksinäisiä miehiä, jotka istuvat aamusta iltaan somessa, kun ei ole muuta paikkaa puhua uskonnosta. Minulle on tullut selväksi, ettei kumpikaan ole täällä Herran johdatuksesta. Kristitty.net luulee olevansa, mutta se on tullut lukuisia kertoja selväksi, että hän on todellisuudessa kavaltaja, joka seuraa väärä kabbalan henkeä.
Viimeisin tempaus kristitty.netillä on sanoa, että uskovien kaste halveksuu lapsikastetta. Hän ei ole ottanut uskovien kastetta ja ilmoittanut, ettei sitä ota, koska kuulemma se halveksuu hänen lapsikastetta. Sitten kristitty.net on jyrkästi puolustanut kastetta Isä, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaikka kaikki tietävät Matt 28:19 jakeen olevan katolisen kirkon väärennös. Kaste tulee ottaa kuten Raamattu lukuisissa paikoissa neuvoo Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Kristitty.net siis yrittää eksyttää messiaaniseksi juutalaiseksi kääntyneet sellaiseen kastekäytäntöön, joka estää pelastumisen. Tällainen toiminta vaikuttaa Juudas Iskariotin toiminnalta.
Unitaari yrittää kaikkensa vastustaa kristitty.neetiä pitkillä yksipuheluilla, mitä ei taida juuri kukaan kuunnella. Samalla hän julista unitarismia, joka on Jehovan todistajien tapaa Kristuksen Jumaluuden kieltävät harhaoppi. Kaiken huippu on että unitaari on ilmoittanut tehneensä poliisille rikosilmoituksen kristitty.netistä. Ehkä he tuhoavat näin toisensa.
Lopputulos on, että he karkottavat lukijat Suomi24:lta, mikä lienee ihan hyvä juttu.- Multi.nik
Molemmat ovat harhaoppisia , unitaari on tosin aika perusteellisesti tuhonnut kristittynetin moosesopin varsin yleisellä kristinuskon opeilla, josta voi kaikki kristityt jokseenkin olla samaa mieltä. Ehkäpä kristittynet voikin taas tuhota unitaarin harhaopin.
- niinpäniiiin
Unitaari valitteli jokin aikaa sitten, että krisitty.net oli antanut hänelle tuomioprofetian, mutta oli tullut vähän ajan päästä katumapäälle, ettei sellainen ollutkaan totta.
Samoin kristitty.net oli antanut wewewlle kadotustuomion Jumalan nimessä, mutta ilmoitti jonkin ajan päästä, että oli vain vinoillut ja tarkoittanut sen sarkasmiksi.
Laitetaan tähän kristitty.netille Moosesta, mikä kertoo, että Jumalan nimeä väärinkäyttäneet tuomitaan kadotukseen.
Toinen Mooseksen kirja 20
7:"Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään. - Huhhuh-
niinpäniiiin kirjoitti:
Unitaari valitteli jokin aikaa sitten, että krisitty.net oli antanut hänelle tuomioprofetian, mutta oli tullut vähän ajan päästä katumapäälle, ettei sellainen ollutkaan totta.
Samoin kristitty.net oli antanut wewewlle kadotustuomion Jumalan nimessä, mutta ilmoitti jonkin ajan päästä, että oli vain vinoillut ja tarkoittanut sen sarkasmiksi.
Laitetaan tähän kristitty.netille Moosesta, mikä kertoo, että Jumalan nimeä väärinkäyttäneet tuomitaan kadotukseen.
Toinen Mooseksen kirja 20
7:"Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.Unitaari on kirjoitellut todella törkeään Pyhän Hengen pilkkaa. Unitarismi on todella vaarallinen uskonto, koska se saa ihmisen luulemaan sellaisia harhoja, että pystyy kirjoittamaan tällaista pilkkaa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15086725/isan-ja-pojan-ja-pyhan-hn-nimeen-myohempi-lisays#comment-92026867
On teoriassa mahdollista, että unitaari ja kristitty.net tulevat jököttämään viereisillä paikoilla helvetintulessa. - näinkönheillekäy
Huhhuh- kirjoitti:
Unitaari on kirjoitellut todella törkeään Pyhän Hengen pilkkaa. Unitarismi on todella vaarallinen uskonto, koska se saa ihmisen luulemaan sellaisia harhoja, että pystyy kirjoittamaan tällaista pilkkaa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15086725/isan-ja-pojan-ja-pyhan-hn-nimeen-myohempi-lisays#comment-92026867
On teoriassa mahdollista, että unitaari ja kristitty.net tulevat jököttämään viereisillä paikoilla helvetintulessa.2. Sam 2:14-16: Abner sanoi Joabille: "Nyt saavat nuoret miehet esittää meille taistelunäytöksen." Joab suostui tähän. Nuoret miehet astuivat esiin, ja heistä valittiin kaksitoista Benjaminin ja Saulin pojan Isbosetin puolelta ja kaksitoista Daavidin puolelta. Jokainen tarttui vastustajaansa päähän ja työnsi miekan hänen kylkeensä, ja miehet kaatuivat kaikki yhdessä.
- Advis
Huhhuh- kirjoitti:
Unitaari on kirjoitellut todella törkeään Pyhän Hengen pilkkaa. Unitarismi on todella vaarallinen uskonto, koska se saa ihmisen luulemaan sellaisia harhoja, että pystyy kirjoittamaan tällaista pilkkaa.
On teoriassa mahdollista, että unitaari ja kristitty.net tulevat jököttämään viereisillä paikoilla helvetintulessa.Yhtä mahdollista on myös se, että asuvat viereisillä tonteilla uudessa maassa.
- TässäOnTotuus
Jumala on edeltä määrännyt, kuka voi pelastua. Sen takia kaikki eivät kuule elämänsä aikana evankeliumia, eivätkä voi pelastua. Jumala on tuntenut jokaisen ennen, kuin he ovat saaneet alkunsa, joten kukin saa sen osan, mikä on oikein.
Ef 1:4 Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina. 5 Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden.
Ef 1:11 Jumala on myös antanut Kristuksessa meille perintöosan, niin kuin hän oli suunnitellut ja ennalta määrännyt -- hän, joka saattaa kaiken tapahtumaan tahtonsa ja päätöksensä mukaisesti. 12 Siksi meidän, jotka olemme jo ennalta saaneet panna toivomme Kristukseen, tulee elää Jumalan kirkkauden ylistykseksi.
Sitten on ne, jotka tuntevat Jumalan Sanan, mutta Jumala paaduttaa heidät niin, etteivät voi pelastua. Joku saa armolahjojakin, mutta lankeaa syntiin, joka vie kadotukseen. Jumala itse päättää, kenet varjelee, kenet armahtaa ja kenet paaduttaa, sillä Jumala tuntee jokaisen sydämen jo ennen hänen syntymäänsä.
Room 9:13 Onhan kirjoitettu: "Jaakobia minä rakastin, mutta Esauta vihasin." 14 Mitä me tähän sanomme? Ei kai Jumala ole epäoikeudenmukainen? Ei suinkaan. 15 Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon."
Room 9:17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: "Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa." 18 Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.
2 Tess 2: 11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, 12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.
Ilm 20: 15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
Kun Jumala edeltä tietää, kuka pelastuu ja ketkä suistetaan helvettiin, niin helmiä saavat ne, jotka Jumala on edeltä valinnut. Jeesus varoitti antamasta helmiä niille, jotka eivät kuulu elämän kirjan luetteloon, jotteivat he polkisi helmiä jalkojensa alla ja raatelisi helmien jakajia.
Mt 7:6 "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.
Suomi24 ei ole Jumalan seurakunta. Suomi24 on rosvojen luola, jossa kokoontuvat ne sudet, jotka ovat pukeneet päälleen karitsan vaatteet.
Evankeliumi tulee julistaa totuudessa ja Hengessä, jotta helmet päätyisivät niille, jotka tuntevat hyvän paimenen äänen. He ottavat aarteen vastaan, tekevät parannuksen ja saavat armoa. Jumalan pyhä todistajien joukko kulkee Hengessä ja totuudessa sinne, minne kulloinkin kuuluukin mennä.
Ne joilla on päällään karitsan turkki ja sisällä suden sydän, heille Jumalan Sanasta tulee tuomio.
Joh 12:47 Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen. 48 Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä. 49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, 50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua." Olen tuon "he-man" kanssa samoilla linjoilla. Eli antaa sen mielikuvitusolento Jahven ratkaista koko kiista ja heitellä niillä kekäleillä kavereita.
- iloinen_naurajaa
On oikein viihdyttävää lukea uskovaisten vajakkien oppikiistoista. Kaikki Raamattuun pohjaava ajattelu on aina enemmän tai vähemmän harhaista sekoilua.
- woe3
Molemmat ovat varmoja opistaan, joten mitkään vastaväitteet eivät vaikuta heihin itseensä. Mutta ehkä joku sivusta seuraaja hyötyy pienestä opponentoinnista. Suuntaan tai toiseen.
Olen sitä mieltä, että alkaa pikkuhiljaa riittää (Mooses-vääntö siis).
Keskustelu ei etene vaan se kiertää kehää ja samat asiat käsitellään kerta toisensa jälkeen. Palstan jatkuva seuraaminen vie lisäksi paljon aikaa eikä siihen ole aina mahdollisuutta.
Ja totta on, että toisen mieltä ei saada niin vain muuttumaan eikä se ole aina edes keskustelun tarkoitus eikä saisikaan olla: myös ajatusten vaihto ja toisen perustelujen tarkistaminen ovat tärkeää eikä vain toisen "käännyttäminen" oman opin taakse.
Sivulliset lukijat lienevät vastaanottavaisempia kuin väittelijät itse ja heitä toraistit saalistavat. Olen tässä asiassa sikäli eri asemassa, että puolustan muita lukijoita toraistien eksytystä vastaan tuomalla heille esille hyvin perusteluja väitteitä siitä, miksi vanhan liiton useimpia käskyjä ei tarvitse uudessa liitossa noudattaa eikä niiden "hylkääminen" ole syntiä, vaikka toraisti väittää sen syntiä olevan.
Itse olen pitänyt asioiden käsittelyä hyödyllisempänä muiden lukijoiden kuin toraistien kannalta, sillä he yrittävät käännyttää muita vanhaan liittoon ja sellaisia pyrkimyksiä vastaan Paavali kirjoitti voimakkaita sanoja, joten pidän toraistien eksymisen ja eksyttämisen paljastamisen muille kristityille lukijoille tarpeellisena. Toki on mahdollista, että joku toraisti itsekin vapautuisi raskaasta taakastaan ja harhaan joutumisesta, mutta kovin todennäköisenä en sitä pidä.- väärinpäinvaan
Paljon on niskottelevia, varsinkin ympärileikattujen joukossa, sanoi Paavali. Sellaisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät nurin kokonaisia huonekuntia....
Toraistit ovat ympärileikattujen puolella, vaikka eivät itse uskalla antaa itseänsä ympärileikata, se kun on muka raskas taakka vaikka se keventää ja helpottaa hygienian hoitoa.
On valitettavaa ettei ihmisillä ole sitä vertaa rehellisyyttä että lopettaisivat esimerkiksi Paavalin sanojen kääntämisen päinvastaiseksi. Tyypillistä toraisteille ja myös monille messiaanisille, jotka ovat varsin taipuvaisia juutalaisuuteen päin. - PessiVee
väärinpäinvaan kirjoitti:
Paljon on niskottelevia, varsinkin ympärileikattujen joukossa, sanoi Paavali. Sellaisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät nurin kokonaisia huonekuntia....
Toraistit ovat ympärileikattujen puolella, vaikka eivät itse uskalla antaa itseänsä ympärileikata, se kun on muka raskas taakka vaikka se keventää ja helpottaa hygienian hoitoa.
On valitettavaa ettei ihmisillä ole sitä vertaa rehellisyyttä että lopettaisivat esimerkiksi Paavalin sanojen kääntämisen päinvastaiseksi. Tyypillistä toraisteille ja myös monille messiaanisille, jotka ovat varsin taipuvaisia juutalaisuuteen päin.Pienestäpä on kevennyksestä kiinni. Ikäänkuin esinahan taakse vetäminen olisi jotenkin raskas taakka. Eikös se Jumala kuitenkin tarkoittanut, että esinahka on osa miehen rakennetta.
Käteenvetäminen saa kylläkin useampia vaihtoehtoja kun on esinahka. Ja pilluunkin peli sujahtaa liukkaammin kun esinahka rullaa yltä mukana kun survaistaan ppeli sisälle. Monasti kätevä ominaisuus kun vaimo haluaa pikaseksiä ilma pidempiä kostutusesileikkejä.
Jos nyt kuitenkin unohdettaisiin kirkolliskliseet ja puhuttaisiin nykysuomenkielellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537145Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113294Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1381568Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2371367Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841335
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217- 891210
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321155- 811114