Alfa romeo luopuu kokonaan dieseleistä

Raksrakspoks

52

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyyhkimensulka

      Alfassa on Ferrarin moottori.

      • Seppopena

        Ja näin juuri lehmien lentävän moottoritiellä. Alfa on susien sukua kuten fiat


      • N6.0
        Seppopena kirjoitti:

        Ja näin juuri lehmien lentävän moottoritiellä. Alfa on susien sukua kuten fiat

        Lehmämiehen kannattaa tarkistaa faktat ja tulla vasta sitten tänne pätemään. Giulian V6 moottori on tosiaankin Ferrarilta. Ja nelisylinteriset moottorit on uusia ja nimenomaan Alfaan suunniteltuja moottoreita eli kyse ei ole mistään "Fiatin koneista". Seppopenalta on jäänyt läksyt lukematta jos tietotaso on tuo.


    • Se on oikein hyvä uutinen, että dieselmoottoreita asennetaan jatkossa vain kunnollisiin autoihin. Moottorityypin maine saattaa kärsiä Alfa-Romun takia.

    • Toivottavasti luopuu bensakoneistakin...

      • Alfasssta

        Niimpä. Veikkaan että ainakin alfan maahantuoja luopuu pian koko merkistä sillä eihän tuo voi kovin järkevää olla myydä alfoja täälä pakkasmaassa? En ymmärrä millanen tollo alfan ostaa? Pitää olla todella hölmö.


      • Alfaonromu

        Niitä on myyty varmaan jo yli 10 noita giulioita suomeen? Ja jokaisen arvo puolittunu vuodessa. Sillälailla


      • Kamaliakippoja

        Giuliasta ei saa omiaan pois varmasti. Oli auto miten hyvä tahansa ajaa. Alfa jaguat kilpailee keskenään ja kumpikin on ahtaita ja muovisia sisältä.


      • Kamaliakippoja kirjoitti:

        Giuliasta ei saa omiaan pois varmasti. Oli auto miten hyvä tahansa ajaa. Alfa jaguat kilpailee keskenään ja kumpikin on ahtaita ja muovisia sisältä.

        Ja yleensä ovat vertailuissa viimeisiä.


      • Anonyymi
        E220_CDl kirjoitti:

        Ja yleensä ovat vertailuissa viimeisiä.

        Mutta onneksi se ei sinua haittaa!


      • Anonyymi
        Alfaonromu kirjoitti:

        Niitä on myyty varmaan jo yli 10 noita giulioita suomeen? Ja jokaisen arvo puolittunu vuodessa. Sillälailla

        Onneksi niitä eivät osta harmaat raappahousunkuluttajat.....


      • Anonyymi
        Alfasssta kirjoitti:

        Niimpä. Veikkaan että ainakin alfan maahantuoja luopuu pian koko merkistä sillä eihän tuo voi kovin järkevää olla myydä alfoja täälä pakkasmaassa? En ymmärrä millanen tollo alfan ostaa? Pitää olla todella hölmö.

        Alfan ostaa sellainen henkilö, joka ei piittaa mitä muut ajattelevat ja haluaa ajaa sellaisella, eikä sen pitäisi haitata muun merkkisen auton omistajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alfan ostaa sellainen henkilö, joka ei piittaa mitä muut ajattelevat ja haluaa ajaa sellaisella, eikä sen pitäisi haitata muun merkkisen auton omistajia.

        Juuri niin. Psykopaatitkaan eivät piittaa siitä, mitä muut ajattelevat.


      • Anonyymi
        E220_CDl kirjoitti:

        Juuri niin. Psykopaatitkaan eivät piittaa siitä, mitä muut ajattelevat.

        Jos kerran olet tyytymätön omaan ajokkiisi, niin miksi olet täällä siitä valittamassa? Hanki hyvä ihminen itsellesi sen verran hyvä auto että se jaksaa pitää paperinohuen itsetuntosi koossa ja voit pysyä poissa tältä palstalta, sillä tämä palsta on tarkoitettu meille Alfojen omistajille ja niistä kiinnostuneille......


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kerran olet tyytymätön omaan ajokkiisi, niin miksi olet täällä siitä valittamassa? Hanki hyvä ihminen itsellesi sen verran hyvä auto että se jaksaa pitää paperinohuen itsetuntosi koossa ja voit pysyä poissa tältä palstalta, sillä tämä palsta on tarkoitettu meille Alfojen omistajille ja niistä kiinnostuneille......

        En minä ole valittanut täällä kertaakaan omasta autostani. Lukutaitosi on hälyttävän heikko, hae jotain apua siihen!


    • Arvotippuuii

      Alfan tarina alkaa olla giulian myötä varmaan taputeltu. Taisi giulian myynti jäädä paljon jopa heikosta giulietasta vaikka giulian piti olla niin ihmeellinen. Kieltämättä alfan ohjaus/ajettavuus on todella makea ja tarkka kun vanhoissa mitsun evoissa tai jopa parempi. Muotoilu myös hieno. Sisusta taas on vain astetta parempi kilpailija jaguaria joten ihan premium tunnelmaan ei ylletä alfassakaan ja varsinkaan ei jaguarissa. Alfan dieselit on kamalia ääneltään eikä tiota ainakaan sillä voi ottaa, bensaa ei vielä ollut kun minä giuliaa ajoin. 50 tuhannen euron alfan ostajan pitää kuitenkin olla jokatapauksessa hyvätuloinen sillä se 50 alfa on vuodessa vaihtoarvoltaan vain 50% ostohinnasta. Giuliaa on ollu netissä jo automaattidieselinä 28 tonniin myynnissä vähän ajettuna. Eli älä ainakaan velaksi mene ostamaan merkkiä jolla ei ole arvoa vaihdokkina.

      • OlliL2

        Ei muuten pidä paikkaansa. Etenkin Giulian 512hp guadrifoglio on luokassaan suosittu.Auto on ollut varsin kysytty oikeissa automaissa, suomi ei tietankään näihin lukeudu.


      • paskojakinnereitäovat
        OlliL2 kirjoitti:

        Ei muuten pidä paikkaansa. Etenkin Giulian 512hp guadrifoglio on luokassaan suosittu.Auto on ollut varsin kysytty oikeissa automaissa, suomi ei tietankään näihin lukeudu.

        Turhaan näille junteille mitään selittää. Suomalaiset tuulipuvut uskottelevat itselleen, että VW Paskatti Ja Skeida Ostaviat ovat muka haluttuvia premiumeja =D


      • Anonyymi
        OlliL2 kirjoitti:

        Ei muuten pidä paikkaansa. Etenkin Giulian 512hp guadrifoglio on luokassaan suosittu.Auto on ollut varsin kysytty oikeissa automaissa, suomi ei tietankään näihin lukeudu.

        Suomessa on pieni kourallinen ihmisiä ja autoja kun vertaa moneen länsieurooppalaiseen maahan


      • Anonyymi

        Osta kuule ihan sellainen ajokki, kuin itse haluat. Omaan käyttöösi sen hankit, et naapurin, autolehden testaajatoimittajan tai tuon kaverin, jonka kommenttiin annan tässä vastauksen.....


    • löylykauhaatarjolla

      Kuka nyt kiulua haluaa autoksi. Älkää naurattako! :D

      • Rekisteröintitilastoista katsoen hyvin harva haluaa.


      • Anonyymi
        E220_CDl kirjoitti:

        Rekisteröintitilastoista katsoen hyvin harva haluaa.

        Mitä väliä sillä sinulle on?


      • Anonyymi

        Jokainen ajaa millä itse haluaa.....


    • Ellos

      Kun on ajettu 300 000 km voi auton laadusta antaa kommentteja.

      • Olavikolavi

        Kuolen nauruun. Ei kukaan muu kuin rutiköyhä istu 300tkm auton pierun kuluttamilla tuoleilla ja pilaa ympäristöä. Ne paskakasat pitäis lunastaa väkipakolla pois liikenteestä äkkiä.


      • Anonyymi
        Olavikolavi kirjoitti:

        Kuolen nauruun. Ei kukaan muu kuin rutiköyhä istu 300tkm auton pierun kuluttamilla tuoleilla ja pilaa ympäristöä. Ne paskakasat pitäis lunastaa väkipakolla pois liikenteestä äkkiä.

        .....mitä se sinua riistää, millä muut ajaa....?


      • Anonyymi

        ....eipäs, kuin 500 000km ja tuo kilometrimäärä täytyy ajaa huoltamatta ja hoitamatta välillä, muutenhan se auto on kestänyt vain siitä syystä että siitä on ylihuolehdittu, ei siksi että se olisi laadukas....


    • afsagfa

      hienot mallit tulossa 600 hp GTV ja 700 hv 8C

      • Siinä on kovat teholukemat dieseleille! 609 hv GTV ja 700 hv 8C.


    • Ellos

      Auton laatu selviää 300 000 km jälkeen. Nykyautoja ei välttämättä enää suunnitella käytettäväksi kovin monta vuotta. Turboahtimelle kaavailtu esimerkiksi 150 000 km kesto. Joissakin malleissa taas ruosteongelmia 2 . . 3 vuotta vanhoina. Yleisesti myydään mielikuvia. Laittaa auton oman mielihalun mukaan.

      • Alfa-Romun tapauksessa 15.000 km:n kesto ja ruosteongelmia 1-vuotiaana.


      • <Laittaa auton oman mielihalun mukaan.>

        Alfa-Romussa onkin paljon laittamista. Laittaa vaikka moottorin 15.000 km:n jälkeen.


      • Anonyymi
        E220_CDl kirjoitti:

        Alfa-Romun tapauksessa 15.000 km:n kesto ja ruosteongelmia 1-vuotiaana.

        ..... jaa, no satunpa omistamaan Alfa -"Romun?", joka on palvellut hyvin jo 20 vuotta ja tekniikka pelaa mukavasti jo kolmattasataatuhatta kilometriä..... mutta mitäpä tuosta....


    • afaf

      ei luovu, dieseleille luvattiin lisäaikaa

      • Sanotaan missä?


    • Ducatoissa-diesel

      Fiat tekee matkailuautoja, joissa on diesel moottorit. Tosin en tiedä onko fiatin omia koneita, vaan jonku sopimusvalmistajan tekemiä. (Todennäköisesti Ivecon.. ).

    • Anonyymi

      Monet firmat antoivat hätäpäissään kaikenlaisia lupauksia, mutta kun kaikki muuttuu ja kehittyy niin tilanne on toisin ja diesel elää ja tulee elämään todella pitkään puhtaampana kuin koskaan. Sähköautoista ei vielä tiedetä tuleeko niistä koskaan kelvollisia kaikenlaiseen käyttöön, nurkkakulkineena kyllä, mutta yleiskäyttöön ei ainakaan vielä pitkään aikaan.

      • Pääasia onkin, että Alfa-Romu lopettaisi dieselien maineen pilaamisen.


      • Anonyymi

        Valmistajien on tuotava vähäpäästöisiä malleja markkinoille, koska hiilidioksidipäästöjen on oltava keskimäärin 95 g / km. Varmaan tullaan Alfa Romeolta näkemään uusia ratkaisuja jatkossa. Vähintäänkin hybridi malleja. Maailmanlaajuinen myynti Alfalla on juuri tällä hetkellä pelottavan pientä. Toivottavasti tilanne paranee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmistajien on tuotava vähäpäästöisiä malleja markkinoille, koska hiilidioksidipäästöjen on oltava keskimäärin 95 g / km. Varmaan tullaan Alfa Romeolta näkemään uusia ratkaisuja jatkossa. Vähintäänkin hybridi malleja. Maailmanlaajuinen myynti Alfalla on juuri tällä hetkellä pelottavan pientä. Toivottavasti tilanne paranee.

        Totta kirjoitat. Alfan myyntimäärät ovat pieniä maailmanlaajuisesti katsottuna. Suomen myynti on aivan mikroluokkaa. Mallisto on liian suppea. Saa nähdä miten käy ? Markkinointiin pitäisi panostaa. Lisäksi Alfa Romeo Giulia tulisi saada TM 60 000 km käyttötestiin. Jos menestyy auttaa myyntiä. Viime vuonna 2018 myytiin vain 73 Alfaa Suomessa.


      • Anonyymi
        E220_CDl kirjoitti:

        Pääasia onkin, että Alfa-Romu lopettaisi dieselien maineen pilaamisen.

        Sinäkin ajelisit vielä esikammioisella nokivasaralla jos ei olisi tullut vuonna -97 alfa Romeo 156 1.9jtd moottorista autoa markkinoille. Ensimmäinen henkilöauto jossa käytettiin commonrail tekniikkaa. Että näin. Muista kertoa tämä Esson baarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin ajelisit vielä esikammioisella nokivasaralla jos ei olisi tullut vuonna -97 alfa Romeo 156 1.9jtd moottorista autoa markkinoille. Ensimmäinen henkilöauto jossa käytettiin commonrail tekniikkaa. Että näin. Muista kertoa tämä Esson baarissa.

        Bosch osti Fiatilta Commonrail tekniikan aikanaan. Menestystä on tullut kyseisellä tekniikalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin ajelisit vielä esikammioisella nokivasaralla jos ei olisi tullut vuonna -97 alfa Romeo 156 1.9jtd moottorista autoa markkinoille. Ensimmäinen henkilöauto jossa käytettiin commonrail tekniikkaa. Että näin. Muista kertoa tämä Esson baarissa.

        Käytkö usein Esson baarissa? Itse en ole nähnyt niitä vuosikausiin.


      • Anonyymi
        E220_CDl kirjoitti:

        Pääasia onkin, että Alfa-Romu lopettaisi dieselien maineen pilaamisen.

        Mitäpä se sinua häiritsee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kirjoitat. Alfan myyntimäärät ovat pieniä maailmanlaajuisesti katsottuna. Suomen myynti on aivan mikroluokkaa. Mallisto on liian suppea. Saa nähdä miten käy ? Markkinointiin pitäisi panostaa. Lisäksi Alfa Romeo Giulia tulisi saada TM 60 000 km käyttötestiin. Jos menestyy auttaa myyntiä. Viime vuonna 2018 myytiin vain 73 Alfaa Suomessa.

        Totta, mutta eipä Alfa ole koskaan massojen liikuttaja ollutkaan, vain tietyn tyyppiset ihmiset hankkivat sellaisen. Pienessä suomessa täällä itä-euroopassa, Venäjän kainalossa tämä piirre vielä entisestään korostuu.

        Meillä naapurikateus ja heikko itsetunto yhdistettynä heikkokuntoisiin teihin, alhaisiin nopeusrajoituksiin, alkukantaiseen liikennekulttuuriin, paskakeleihin, korkeaan autoverotukseen ja peruselämisen kalleuteen takaa sen, että ostetaan mieluimmin tuttu ja harmaa käyttöauto, kuin yhtään persoonallisempi vaihtoehto.

        Ja sitä, joka uskaltautuu uhmaamaan näitä kirjoittamattomia käyttäytymissääntöjä, kohtaa näillä palstoilla rangaistus....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä se sinua häiritsee?

        Muiden dieselautojen käyttäjiä se luonnollisesti häiritsee.


      • Anonyymi
        E220_CDl kirjoitti:

        Muiden dieselautojen käyttäjiä se luonnollisesti häiritsee.

        Miten muka? Mistä tiedät? Laitappa todisteeksi kerfankin jotain faktaa.....?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten muka? Mistä tiedät? Laitappa todisteeksi kerfankin jotain faktaa.....?

        Loogista päättelykykyä käyttämällä voidaan helposti todeta, että mikä tahansa auton ominaisuus, jota ostajat välttävät, aiheuttaa auton arvon alenemista. Tämä luonnollisesti häiritsee auton omistajaa, joka myyntitilanteessa haluaisi mahdollisimman hyvän hinnan ajokistaan.
        Tuntuiko päättelyketju liian vaikealta?


    • Anonyymi

      Näyttää siltä, että täällä on kommentoimassa ilkikuriset lapset joiden äo on miinuksen puolella. Onneksi minulla on mahdollisuus ajaa sillä autolla millä haluan, ajakaa te toiset millä pystytte. Onhan se totta ,että suomessa Alfoja myydään vähän, niin taitaa olla myös maailman laajuisestikin. Edelleenkin silti voin sanoa Alfan olevan teidän arvon yläpuolella. 9 Alfaa Olen omistanut ja jokaisella ajanut liki 200tkm ongelmitta.
      Kun Alfa 159 jälkeen ei heti tullut uutta mallia, niin hairahduin Bmw x5 laittamaa. Se olikin sitten viimeinen saksalainen ,minkä omistan. Nyt Alfa Stelvio ja hymy huulilla.

    • Anonyymi

      E220 cdi nimimerkin alla paljon puhuva kommentaattori. Varmaan kulkee aivoneste väärinpäin. Kaveri osti ison maasturi mersun . Kahdessa vuodessa hinta oli puolittunut.
      Minulle auto ei ole koskaan ollut kannattava, olipa merkki sitten mikä vaan, aina vaihtaessaan pitää laittaa lisää rahaa. Onnekseni minulla on siihen varaa.
      Ostin peltoautoksi 1000 kotteron, möin sen vuoden päästä samalla 1000 rahalla.
      Menetystä tuli kuluttamani polttoaine ja muut pakolliset kulut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe